Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2587
Hva dekker egentlig statens vegvesen sin forsikring ved bruk av prøveskilt? Hadde ordnet prøveskilt for en dag slik at jeg kunne flytte bilen hjem etter kjøpet, men før jeg rakk å flytte bilen ble bilen utsatt for et innbrudd hvor alle eiendeler av verdi ble stjålet og alle dekk skjært hull på. Noen som vet om dette dekkes av forsikringen til statens vegvesen eller hvordan jeg skal gå videre med dette?
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie...ilt/proveskilt

"Forsikring

Når du kjører med prøveskilt trenger du ikke ha ansvarsforsikring på bilen. Forsikringen dekkes da av Statens vegvesen."

Så da kjører du en sak mot Statens vegvesen.
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie...ilt/proveskilt

"Forsikring

Når du kjører med prøveskilt trenger du ikke ha ansvarsforsikring på bilen. Forsikringen dekkes da av Statens vegvesen."

Så da kjører du en sak mot Statens vegvesen.
Vis hele sitatet...
Merk at det står ansvarsforsikring. Det dekker ikke skade på eget kjøretøy og tap av verdisaker i bilen ved innbrudd.
Sist endret av Realist1; 13. februar 2020 kl. 06:16.
Han er kun dekket for skader påført andre.
Uvaksinert 👍
Dekkes ikke, men sjekk om forsikringen var sagt opp, selv om man ikke har skilter på så er det gjerne slik at det er en forsikring der, vet ikke hva den dekker men, men kanksje innbrudd er en en av dem. Hvis du kjøpte på finn og tegnet 2 uker gratis forsikring så gjelder jo den selv om det ikke er skilter på den. Når man leverer inn skilter på noe som ikke skal vrakes så pleier man å la delkasko f.eks fortsette så man er dekket for brann og tyveri.
Sist endret av daffe; 13. februar 2020 kl. 17:49.
Sto bilen uten forsikring? Selv om bilen står uten skilter er det vanlig å ha lagringsforsikring på bilen, delkasko/kasko dekker tyveri. Sjekk evt opp om dette er tilfellet. Håper det løser seg
Sist endret av Heimdall-; 13. februar 2020 kl. 19:54.