Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3216
Jeg har en benkoppvaskmaskin jeg gjerne skulle koblet på dusjen, men de har forskjellige tilkoblinger. Har tatt bilder av slangen og dusjkoblingen, er det noen som kan skjønne hva slags adapter jeg trenger utifra disse?
slangen har 3/4"(tommer) gjenge og dusjen har 1/2" gjenge.
kjøper du den nippelen(eller hvilken som helst annen...) som ble postet av Jerazol, skal den være 3/4" utvendig - 1/2" innvendig.

3/4 = trekvart
1/2 = halv
Trådstarter
9 0
Sitat av Kemp Vis innlegg
slangen har 3/4"(tommer) gjenge og dusjen har 1/2" gjenge.
kjøper du den nippelen(eller hvilken som helst annen...) som ble postet av Jerazol, skal den være 3/4" utvendig - 1/2" innvendig.

3/4 = trekvart
1/2 = halv
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Stemmer det at 1/2" er R15 og at 3/4" er R20?

Planen min er å koble en t-kobling rett på dusjen, og sette en kuleventil på den ene siden som skal gå til dusjhodet, og denne nippelen på andre siden, som skal gå til oppvaskmaskinen. Alle koblingene er 1/2" og nippelen er 1/2" til til 3/4" (R20). Ser dette riktig ut?
Sist endret av jskdk; 5. juli 2015 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stemmer det at 1/2" er R15 og at 3/4" er R20?
Vis hele sitatet...
det stemmer!

skal du ha t-kobling, må du bruke denne, eller så kommer du ikke så langt...med tilhørende nipler (1/2-1/2 og 1/2-3/4)

husk å ta med pakning, kan bruke gjengeteip, men anbefaler heller hamp + pasta eller Loctite-tråd