Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 648
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Jeg skal selge båten min for 350k og jeg lurer på om dette er en person å stole på?

Jeg har aldri brukt paypal og jeg ser at han har en del skriveleifer.

Thanks for your response, I really want to buy it from you,and i will be happy if you can send me more picture of it, I need you to understand that i am willing and ready to purchase it right away, put it off the AD site, consider me as your favorite buyer,and how much do you want to sell it for me and Please note that i have a shipper/mover who handles my shipping arrangement anywhere in the world, he would be coming for the pickup, after you have received payment, which would be through paypal, If this is acceptable, advice soon as i am an hydrographer and ,i am at work right now .I can only pay through pay pal at the moment as i do not have access to my bank account online,but i have it attached to my pay pal account, and this is why i insisted on using pay pal to pay,all i will need is your pay pal email address to make the payments,and if you do not have a pay pal account yet,its pretty easy to set one up at www.paypal.com,i will be expecting your email.I have a pick up agent that will come for the pick up after payments has been sorted.I want you to provide me with the following

information for me to proceed with the Payment...
Your PayPal e-Mail Address :
full name:
I have a pick up agent that will come and pick it up after i have

made the payments...
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kognito; 20. juli 2011 kl. 18:02.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Jeg skal selge båten min for 350k og jeg lurer på om dette er en person å stole på?

Jeg har aldri brukt paypal og jeg ser at han har en del skriveleifer.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde aldri tatt imot 350k for en båt over paypal, og i hvertfall ikke etter å ha mottatt en mld som det der. Etter min mening an ganske mainstream scam-mld.
Er det en sjelden/spesiell båt? Og hvor er kjøpern fra? Vil ikke tro det er så billig å kjøpe båt i Norge, vis man er fra utlandet.(?)
Kan du ikke bare opprette en paypal kontro og be han fyren komme og hente båten etter at overføringen er gjort, slik som han foreslår? Eller er det ikke mulig å få pengene ut av paypalkontoen i kontanter eller over på en vanlig bankkonto?
Sist endret av HippiRødstrømpe; 20. juli 2011 kl. 18:09.
Lukter litt scam. Norge er et av de dyreste landene i verden. Det er ingen som bestiller denslags levert et anna sted i verden fra norge. Han er sikkert fra nigeria..

Og hvem pokker er så hjerneskadet at de vil kjøpe bruktbåt til den prisen usett fra et anna land? (svaret er ingen)
Sist endret av pidget; 20. juli 2011 kl. 18:11.
Er enig med @Ozzfan ser ut som en veldig vanlig scam mail!
Personen skriver aldri boat eller lignende i eposten, og han
har heller ingen spørsmål om båten noe som tyder på en standardmail som har gått til mange før deg. Det er garantert svindelforsøk.
Den Paypal-avgifta blir vel billig tenker jeg...

Men uansett, ikke gå på denne scammen. Hvilket land er kjøperen fra?
Ikke en sjans i havet at jeg hadde gått med på dette.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Personen har ikke sakt hvor han er fra.

Takk for hjelpen. Går for å ikke stole på denne e-mailen.
Sist endret av Kognito; 20. juli 2011 kl. 18:18.
For 350k for man en ganske digg båt i utlandet for. Man får også luxuslife i nigeria for det.