Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 17195
Fant ingen andre tråder på forumet om dette produktet, så av nyskjerrighet til produktet vender jeg meg til dere.

Den såkalte elektriske sigaretten.
Røyker en del i perioder, og føler ofte at dette skader meg mer enn det gir nytelse.
Og slutting har jeg som alle andre prøvd flere ganger en man kan telle.

Kikket litt rundt på youtube, utenlandske forum samt forhandlere, og det ser virkelig ut som det faktisk kan erstatte siggen, pluss at man ikke lukter røyk i flere timer, ikke får gule tenner, og eliminerer alle de uhyggelige giftstoffene man får i seg via vanlig røyking.

fant i hovedsak en norsk forhandler, og det var digimp.no

link til det aktuelle produktet: http://www.digimp.no/documents/60.html


jeg er egentlig litt skeptisk til denne nettbutikken, da alt annet de har virker som billig kinacrap.

Så om det er noen med erfaring fra enten elektrisk sigarett, digimp.no eller andre forhandlere, setter jeg stor pris på noen ord fra dere rundt kvalitet, virkning, evt levetid, o.l

link til e-cig film :http://www.youtube.com/watch?v=7cqFA...eature=related

mvh
Sist endret av emmerdale; 25. mai 2008 kl. 21:16.
Men man får fortsatt nikotin i seg?
ja du får nikotin i deg, her viser han hvordan de fungerer http://www.youtube.com/watch?v=0pV8j...eature=related
Trådstarter
ja, den er laget for å dosere nikotin ( små nikotinampuller som settes inne i "siggen")
#1 Hvordan virker denne?
#2 Hva er røyken?
#3 Hvor lenge varer en e-cigarette?
#4 Er det verdt ydmykelsen?
Trådstarter
det er ikke røyk, det er damp.
Nikotinen er i flytende form, og fordampes når den trekkes igjennom munnstykket.
Sitat av Petter Pan
#1 Hvordan virker denne?
#2 Hva er røyken?
#3 Hvor lenge varer en e-cigarette?
#4 Er det verdt ydmykelsen?
Vis hele sitatet...
#1. En ampull med flytende nikotin som fordamper på et vis ved hjelp av et batteri, tuppen lyser også opp for å simulere en ekte sigg.
#2. Nikotindamp?
#3. Aner ikke.
#4. Kanskje.
Sitat av www.digimp.no
- Èn ampull rekker til ca 14 Dagers forbruk. Her har du da altså en ikke-usunn røyk i ca 280 DAGER!
Vis hele sitatet...
Hvis dette stemmer og den koster bare 400,- så er det verdt å prøve. Tror jeg bestiller hvis jeg har nok penger etter neste lønning
Sist endret av Hansix; 25. mai 2008 kl. 21:34. Grunn: Skriveleif
Trådstarter
ja 400 kroner blir fort borte på vanlig sigg uansett. Eneste jeg stiller meg skeptisk til er digimp.no
noen med erfaringer derfra ??
Kommer det røyk ut når du blåser ut av munnen?
Sitat av stian3108
Kommer det røyk ut når du blåser ut av munnen?
Vis hele sitatet...
Nei, damp.

Hva er forskjellen fra denne og en vannpipe?

Personelig hadde jeg heller kjøpt en e-pipe: E-Cig pipe
Ser mye mer virkelighetstro, enn e-cig...

Denne filmen er mer gjennomgående, men på tysk...
Sist endret av Turbolego; 25. mai 2008 kl. 21:40.
Denne får du damp av, vannpipe er røyk?
Kjøp fra dealextreme.com heller. Blir billigere.
Trådstarter
fant forresten en mindre versjon hos :www.minicigarette.net , men der følger det ikke med like mange ampluller, pluss at frakt+evt toll kan gjøre den dyrere
oft: Røyken fra vannpipe er ikke damp, men det blir filtrert av vann, altså røyker inneholder mye fuktighet, dette kan over lengre tid danne sopp i lungene.
Sitat av Kugie
oft: Røyken fra vannpipe er ikke damp, men det blir filtrert av vann, altså røyker inneholder mye fuktighet, dette kan over lengre tid danne sopp i lungene.
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant.

Men hva er dampen fra denne El-Sigaretten da?
Sudden thought: kan man røyke "flyende hasj" eller lignende med en sånn?
Trådstarter
uansett, mange bruker den i utlandet. og det er mindre skadelig sammenlignet med vanlig sigg.

tenacious: fant den ikke hos dealextreme. Kan du utdype med en direkte link=?
Sitat av emmerdale
uansett, mange bruker den i utlandet. og det er mindre skadelig sammenlignet med vanlig sigg.

tenacious: fant den ikke hos dealextreme. Kan du utdype med en direkte link=?
Vis hele sitatet...
Den billigste på DX: Health Electronic Cigarette with Chargers and Refills Set (Semi-Automatic) Price: $25.53

Det blir... 128,29 Norske Riksdaler.
Sitat av Turbolego
Sudden thought: kan man røyke "flyende hasj" eller lignende med en sånn?
Vis hele sitatet...
Skal vell gå å røyke hasj olje fra den hvis den lager nok varme til å fordampe thc'n

Blir jo en ganske anonym vaporizer.
Sist endret av Hansix; 25. mai 2008 kl. 21:57.
Trådstarter
Sitat av Hansix
Skal vell gå å røyke hasj olje fra den hvis den lager nok varme til å fordampe thc'n

Blir jo en ganske anonym vaporizer.
Vis hele sitatet...
ja tenkte litt på dette jeg også

de fra dealextreme hadde visst dårlig batteritid, men kanskje verdt det uansett
Når kommer E-Joint og E-Kokain?
http://www.youtube.com/user/mcortex92
Denne karen ser ut til å ha testa alle modellene, men han snakker fransk eller noe....
Det eneste jeg skjønte var at den som er på sunnrok.no er den korteste på 9.8cm.


(Kan ikke redigere den forrige posten av en ukjent grunn..)
Sist endret av TylerDurden; 26. mai 2008 kl. 14:58.
Sitat av dj6230
Vis hele sitatet...
kan man bruke ampuller fra "sunnroyk" i e-cigaretten til DX?
det har jeg også lurt på...

Spør i forumet på siden til den karen på youtube
http://www.info-ecigarette.com/
Håper de som bestiller/har bestilt rapporterer tilbake her til forumet. Er litt spent på dette.
Sist endret av siindre; 30. mai 2008 kl. 17:13.
Sitat av siindre
Håper de som bestiller/har bestilt rapporterer tilbake her til forumet. Er litt spent på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg har bestilt den overnevnte e-cigaretten fra DX til dama...
Skal bli morsomt å se hvordan den funker.
Røyker ikke selv, men skal poste feedback her.
blir ikke den samme kosen som en ekte røyk, men funker sikkert for de som vil innta nikotin på en sunnere måte.
når kommer e-snus ?
jeg og vill være sun.

men on-T : noen som har testa dette og kan gi feedback i motsetning til de på youtube som enten snakker fransk/tysk eller er bøg'er som tror de er tøffe.
Er det noen steder man kan få tak i denne billig? Så litt på www.sunnroyk.no - Men jeg har da sett det billigere!
Sitat av stian3108
Er det noen steder man kan få tak i denne billig? Så litt på www.sunnroyk.no - Men jeg har da sett det billigere!
Vis hele sitatet...
gjentar meg selv:

Sitat av Turbolego
Den billigste på DX: Health Electronic Cigarette with Chargers and Refills Set (Semi-Automatic) Price: $25.53

Det blir... 128,29 Norske Riksdaler.
Vis hele sitatet...
Sitat av Turbolego
gjentar meg selv: Den billigste på DX: Health Electronic Cigarette with Chargers and Refills Set (Semi-Automatic) Price: $25.53

Det blir... 128,29 Norske Riksdaler.
Vis hele sitatet...
Problemet mitt på DX er at jeg ikke får til PayPal. Jeg får ikke denne koden:
Confirm my debit or credit card - Enter the 4-digit PayPal code from your card statement to get Verified and lift your limits.
Vis hele sitatet...
Så jeg spør deg da, vet du hvor jeg finner denne koden? Hvor får jeg tak i den?
Sist endret av stian3108; 31. mai 2008 kl. 05:23.
Sitat av stian3108
Så jeg spør deg da, vet du hvor jeg finner denne koden? Hvor får jeg tak i den?
Vis hele sitatet...
Skal dukke opp på nettbanken i løpet av noen dager. Hvis den ikke gjør det, kontakt banken din.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Til alle som vil shoppe e-cig fra dealextreme eller andre steder, ikke bli overrasket om pakken ikke kommer frem: VG.no - Forbyr elektroniske sigaretter
Jeg så en en gang der det bare var vann som fordampet på en måte... ikke noe mer enn det.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Til alle som vil shoppe e-cig fra dealextreme eller andre steder, ikke bli overrasket om pakken ikke kommer frem: VG.no - Forbyr elektroniske sigaretter
Vis hele sitatet...
Fikk du den du bestilte i fjor? Funka den isåfall?
Sitat av dain Vis innlegg
Fikk du den du bestilte i fjor? Funka den isåfall?
Vis hele sitatet...
Funka litt for bra, tror jeg...
Om man røyka den elektriske like mye som man ville røkt en normal sigarett, fikk man i seg mer nikotin raskere.
Tipper de elektriske sigarettene er utstyrt med ampuller som tilsvarer flere sigaretter samtidig.
Selv røyker jeg ikke sigg, men er det ikke litt over kanten fra norge sin side og forby disse elektroniske sakene på grunnlag av lite opplysninger på helseeffekt som det står i artikkelen. Det sier jo seg selv at det er bedre for kroppen og ikke inta giftig røyk som inneholder flere unødvendige stoffer. Hvor mange andre land er det som forbyr disse? Jeg tenker at dette må være noe liknende Vaporizers som blir brukt til cannabis, og det er jo vitenskaplig bevist å være bedre for helsa. Har også hørt om folk som har hatt lettere for å kutte ut tobakk med hjelp av disse elektroniske tobakk-vaporizerene. Hvorfor skal helsetjenesten gjøre det så vanskelig? Jeg fatter det ikke
off topic

thc fordamper på ganske lav varme, så det skulle ikke være noe problem.
Sitat av stian3108 Vis innlegg
Er det noen steder man kan få tak i denne billig? Så litt på www.sunnroyk.no - Men jeg har da sett det billigere!
Vis hele sitatet...
Ampullene som selges der er nikotin fri. Mye av vitsen borte da.
Sitat av Chikara Vis innlegg
men er det ikke litt over kanten fra norge sin side og forby disse elektroniske sakene på grunnlag av lite opplysninger på helseeffekt som det står i artikkelen.
Vis hele sitatet...
Poenget er jo som sagt at det ikke er dokumentert. Da ligger ballen hos produsentene. Kan vel ikke være så utrolig vanskelig å fikse en svipptur innom en eller annen forsker vel? Hvem vet, hadde ikke blitt utrolig overrasket om noen hadde putta no' annet shit inni den. Ikke det at jeg tror det, men hadde ikke blit overrasket. De prøver å gjøre det beste for oss, og det er ikke dokumentert helse-effekter som følger av denne røykingen. Og om jeg ikke tar feil så er det ikke lov å importere vanelig røyk, så da kunne jo andre som ikke røyker tenkt at dette er en "sunn røyk". Noe det ikke nødvendigvis er.

Ehh, forresten. Det ang. import av røyk er jeg veeeldig usikker på. Når jeg tenker meg om så er det vel lov!?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har 2 stk. E-Cigarettes bestilt fra Dealextreme.com. Disse funker fett, og siden en ampull inneholder rundt 30 mg nikotin (en 20-pack) man kan få seg et skikkelig nikkosjokk hvis man ikke passer på:P Minuser er at smaken ikke er veldig god, og smaker ren nikotin. "røyken" som er vanndamp, er heller ikke så bra, og er egentlig helt unødvendig...
En siste minus er at når man er 16 år, går rundt i byen og paffer på noe som ser ut som en lekerøyk, som lyser på enden når man trekker inn, så får man en del merkelige blikk :P
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg har 2 stk. E-Cigarettes bestilt fra Dealextreme.com. Disse funker fett, og siden en ampull inneholder rundt 30 mg nikotin (en 20-pack) man kan få seg et skikkelig nikkosjokk hvis man ikke passer på:P Minuser er at smaken ikke er veldig god, og smaker ren nikotin. "røyken" som er vanndamp, er heller ikke så bra, og er egentlig helt unødvendig...
En siste minus er at når man er 16 år, går rundt i byen og paffer på noe som ser ut som en lekerøyk, som lyser på enden når man trekker inn, så får man en del merkelige blikk :P
Vis hele sitatet...
Kjøp elektrisk pipe isteden, fra dealextreme.
Der er lyset nedi pipa, så man ser ikke at det er "fake" så lett...
Skjønner ikke hvorfor de skal se ekte ut uansett. Hadde vært mye kulere hvis de så ut som science fiction astmainhalatorer eller noe sånt..
Tingen er vel at siden de "prøver" å virke ekte ut blir det for dumt. Hadde det derimot vært gjennomført urealistisk (som en eller annen badass science fiction astmainhalator) hadde det vært mye bedre.
Er jo det jeg sier da =)
Haha unnskyld meg. Jeg missforstod det som om at du synst designet var greit som det er, og ikke ser problemet med at de ser ut som ræv når det skal bli en etterligning. Sorry ;p
Jeg gleder meg til elektronisk snus kommer!
grunnen til at norge ikke vil ta de inn er fordi at da tjener ikke de penger, fordi da vill en del av markede gå over til den elektriske røyken som fører til at skatten som vi betaler for den "ekte" røyken" ikke blir kjøpt