Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5105
Jeg er i en situasjon der jeg må ta opp noen fag for å komme inn på det universitetet jeg ønsker. Men når det kommer til skolearbeid har jeg hele mitt liv hatt elendig selvdisiplin, og jeg har så vidt kommet i gang med fagene. Eksamene vil bli avholdt i juni. Dette har i lengre tid gjort meg deprimert, da jeg har gode venner som allerede går på denne skolen. Sånn det ligger ann nå, ser det ut til at jeg må drøye et helt år til for å bli ferdig med disse fagene. Kameratene mine går nå 2. året, og det ville være ekstremt kjipt å bli hengende enda et år etter.
Jeg lurer da på om det kunne være en god ide å bruke litt amfetamin/kokain eller et annet stoff i sammenheng med arbeidet, for å høyne effektiviteten og motivasjonen. Jeg har et sunt forhold til rusmidler (røyker litt hasj, og prøver fra tid til annen litt hallisunogener), men har alltid hatt full kontroll. Ville forøvrig kuttet dette ut om jeg skulle begynne med amfetamin/cola. I motsetning til skolearbeidet har jeg meget sterk viljestyrke ift. rusmidler, og jeg er sikker på at jeg ville klart å kutte det ut tvert med en gang eksamene var overstått.
Fagene det gjelder er forøvrig matematikk og fysikk, altså ganske tunge fag. Vil jeg være i stand til å arbeide like godt med disse under innflytelse av slike stoffer?

Håper på noen gode råd

PS! Har forøvrig testet cola noen få ganger i festsammenheng, men kuttet det fort ut da jeg ikke syns noe særlig om kokainbruk.
Speed hvil nok få deg til å greie å fokuserer mere på skolearbeid og du kommer nok kanskje til å greie deg bedre på skolen, men er ikke å andebfale.
husker jeg brukte cola i nesesprayen min under eksamen, det var en dyr nesespray hehehehe.
Sist endret av Geekyloser; 21. januar 2011 kl. 19:32.
tror det er en jævlig dårlig idè. Om du har konsentrasjonsproblemer kan kanskje legen din gi deg noe som kan hjelpe. Selvmedisinering med amf tror jeg aldri har funka...
Trådstarter
34 8
Sitat av Naughty J Vis innlegg
tror det er en jævlig dårlig idè. Om du har konsentrasjonsproblemer kan kanskje legen din gi deg noe som kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Interessant. Er det en lang prosess å få noe slikt utskrevet? I og med at det er tidspresset som er problemet mitt her.
Sitat av Bubles Vis innlegg
Interessant. Er det en lang prosess å få noe slikt utskrevet? I og med at det er tidspresset som er problemet mitt her.
Vis hele sitatet...
du må nok få en diagnose. Vet ikke om du har grunnlag for det eller ikke. Du må snakke med legen din, som vil sende deg videre til en spesialist, så må du gjennom noen tester som igjen vil bli analysert.
Åssen mener du at du skal klare det? Du tror ikke at folk vil reagere på oppførselen din når du er rusa på skolen?

Da vil du vell mest sansyneligvis bli ut kastet.
Du kan jo få med deg en kompis eller to, ta med dere bøkene hjem og møtes, så lese hjemme, gjøre oppgaver osv?
Deretter kan du ta "prøver" på skolen, som da kan bevise at du kan stoffet.

Jeg gjorde dette i Engelsk og matematikk selv. Har hatt maks 10 engelsk timer fram til nå dette skoleåret, og jeg er ferdig med pensum, og får det godkjent.
eller du kan jukse?
Sitat av powerole Vis innlegg
eller du kan jukse?
Vis hele sitatet...
Dette hjelper deg bare en periode. IKKE den dagen du muligens kommer opp i eksamen. Da er du fuckd.
Jeg ville nok prøvd ganske mye annet før jeg tydde til amfetamin-metoden for læring.
Det krever en helt enestående art selvdisiplin og kontroll for å kunne bruke et så kraftig og avhengighetsskapende rusmiddel på et så regelmessig basis uten å miste kontrollen.

Det finnes mange gode naturlige, milde alternativer, f.eks ginkgo biloba, som på en langt sunnere og permanent måte øker lærekapasiteten.
Sist endret av fetter; 22. januar 2011 kl. 04:13.
Annbefaler flytende ginseng ekstrakt på det sterkeste.Her er der jeg kjøpte ifra: http://www.efi.no/product.cfm?id=16&...FcI63godMi5ymw
Det funker veldig bra,ihvertfall på meg.Produktet lover at det gir deg : * mer energi*-sant,har nesten fått en liten speeda feeling på det før i store doser.
* forbedret konsentrasjonsevne*-sant,klarte og lese og skrive i mye lengre perioder,fikk også bedre motivasjon for og gjennomføre ting når jeg brukte det.
* styrket immunforsvar*-Veit ikke.Merket ingen forskjell ihvertfall.
* øket sexlyst og vitalitet*Ja!Blei kåt som jeg aldri har vært før når jeg brukte det her,men dette kom etter ca en ukes bruk i litt høyere doser enn anbefalt.

Edit:er ikke helt edru så blei ett rotete innlegg ser jeg.
Sist endret av JayHova; 22. januar 2011 kl. 06:58.
Om du ikke har brukt amfetamin før og skal bruke det i skole sammengheng, alså på skolen, da skal det mye til for å ikke bli tatt for narkobruk. Du kommer mest sannsynlig til og se ut som en annen person der du sitter ruset på amfetamin, du kommer til å henge deg opp i ting som ikke hjelper deg videre i faget. Ja du vil føle større konsentrasjon og motivasjon, men komplikasjonene er så store ved siden av at jeg tror dette er en dårlig ide.

Når det kommer til kokain, det blir du hekta på om du skal bruke dette hver skole dag ect. Du blir det før du vet det, du unnskylder deg selv og tror du har helt kontroll, helt til du plutselig går fram å slår ned læreren, litt satt på spissen selvfølgelig. Nei jeg tror du må ty til redbull, taurin, ginseng og koffein produkter.

En stor dose koffein er veldig undervurdert sammen med energirik mat, eventuellt sukkerik mat og god natt søvn i bagasjen.
har hoort at ADHD piller funker veldig bra for aa konsentrere seg paa skolen. Her er en artikkel om det: http://www.dn.no/d2/article1785738.ece
ritalin vill funke ganske bra, men ikke i lengden, kansje 4-6 timer eller noe, kommer ann på doseringen ^^
Ville ikke anbefalt det, finnes da "lovlige" ting som kan hjelpe deg istedet? Ser også for meg at du kan forverre motivasjon din om du skal bruke dette jevnlig fram til juni.
Er UTROLIG lett å finne på noe annet å gjøre enn å leser bøker på amf/kola. Det trenger ikke nødvendigvis å gjelde deg men når du skriver at du har dårlig motivasjon og selvdisiplin til å starte med gjør deg meg enda mer skeptisk til denne løsningen. Funker sikkert bra i starten men det kan "dabbe" av etterhvert. Du kan ende opp med å få verre problemer enn motivasjon din og ikke minst hvis du skal skaffe deg kola hver gang du åpner ei bok så blir det å kjennes på økonomien.
Sist endret av blazarn; 22. januar 2011 kl. 20:18.
Ikke bruk kokain. Kokain er elendig for å stimulere til arbeid. I alle fall mye dårligere enn amfetamin. Amfetamin er langt, langt bedre og anbefales. Lag deg litt te og sleng litt oppi dette. Ikke snort.

Og husk ALLTID godt kosthold. Det har veldig mye å si. Når du bruker amfetamin bør du planlegge måltid før du doserer, spesielt ettersom amfetamin/stimulanter ødelegger matlysta.
Sist endret av Stratops; 22. januar 2011 kl. 20:34.
Sitat av Bubles Vis innlegg
Jeg er i en situasjon der jeg må ta opp noen fag for å komme inn på det universitetet jeg ønsker. Men når det kommer til skolearbeid har jeg hele mitt liv hatt elendig selvdisiplin, og jeg har så vidt kommet i gang med fagene. Eksamene vil bli avholdt i juni. Dette har i lengre tid gjort meg deprimert, da jeg har gode venner som allerede går på denne skolen. Sånn det ligger ann nå, ser det ut til at jeg må drøye et helt år til for å bli ferdig med disse fagene. Kameratene mine går nå 2. året, og det ville være ekstremt kjipt å bli hengende enda et år etter.
Jeg lurer da på om det kunne være en god ide å bruke litt amfetamin/kokain eller et annet stoff i sammenheng med arbeidet, for å høyne effektiviteten og motivasjonen. Jeg har et sunt forhold til rusmidler (røyker litt hasj, og prøver fra tid til annen litt hallisunogener), men har alltid hatt full kontroll. Ville forøvrig kuttet dette ut om jeg skulle begynne med amfetamin/cola. I motsetning til skolearbeidet har jeg meget sterk viljestyrke ift. rusmidler, og jeg er sikker på at jeg ville klart å kutte det ut tvert med en gang eksamene var overstått.
Fagene det gjelder er forøvrig matematikk og fysikk, altså ganske tunge fag. Vil jeg være i stand til å arbeide like godt med disse under innflytelse av slike stoffer?

Håper på noen gode råd

PS! Har forøvrig testet cola noen få ganger i festsammenheng, men kuttet det fort ut da jeg ikke syns noe særlig om kokainbruk.
Vis hele sitatet...

Først og fremst lurer jeg på hvorfor du kaster bort tiden på nettforum, og bruker tid og konsentrasjon her, når du har så dårlig tid?

Jeg er veldig enig med deg om cola, altfor ujevnt og rykkete.
Selv har jeg dexedrine for adhd, som jeg bruker når jeg skal roe ned og konse.

Ritalin eller concerta har du ikke tid til å prøve deg frem med. Det er tross alt snakk om innkjøring og tilvenning, før du finner den rette doseringen - som heller ikke er den rette fordi du ikke har add-adhd.
Dexedrine er bare å slå fra seg. Legen din må søke spesielt for deg, fordi det er et amfetamin. Dermed lite i omløp.

Skjønner ikke helt problemet ditt. Selv ved lav dosering av amfetamin, som jeg personlig ville brukt i en kort periode, så er det ingen god ide på litt sikt - faktisk veldig kort sikt. Etter et par tre dager, spesielt når du er uvant med det, vil det bare bli surr og tull, og du får gjort mindre enn noensinne.

Å sitte helt opphengt i noe på speed, er ikke den mest effektive måten å komme seg gjennom raskest mulig, men samtidig sakte nok til at det nødvendige fester seg.

Koffein, efedrin og sånt blir jeg personlig bare uvel og svett av, og skjelver på hendene hvis jeg tar for mange.
Ginseng og andre konsentrater, inklusive guarana-drikker og red bull, vel.. mer pissing av det enn utbytte.

Steng alt du kan av forstyrrelser ute, spis ordentlig energirik mat, med masse frukt og grønt for skallen, drikk mye vann (et sterkt undervurdert oppkvikkende middel), og bare kom igang med den lesingen!

Lykke til!
Fyr på du,de som eventuelt skulle bli mistenksomme til bruk er de som holder på selv så derfor har dem ingenting dem skulle sagt
Hvis du vil ha god konsentrasjon er vel ikke akkurat makka det beste du bør ta...
Ta heller å fyr opp bongen din med noe brunt du. Da blir du konsentrert til skolearbeid!
Sitat av Euforia Vis innlegg
Hvis du vil ha god konsentrasjon er vel ikke akkurat makka det beste du bør ta...
Ta heller å fyr opp bongen din med noe brunt du. Da blir du konsentrert til skolearbeid!
Vis hele sitatet...
Faen a, er det bad advice week denne uka ellerno?
Sitat av fetter Vis innlegg
Faen a, er det bad advice week denne uka ellerno?
Vis hele sitatet...
haha, mange som hevder de blir ekstra konsentrert til å utføre skolearbeid når de er påvirka av hasj. Jeg skjønner hvertfall ikke hvordan speed skal kunne klare å få deg mer konsentrert til å sitte konsentrert å lese, annet enn at du kan være våken mye lengre.
Euforia..Har du noensinne testa speed?Virker ikke sånn ihertfall.Annbefaler ingen og bruke speed i studie-sammenheng,men en ting er nå sikkert,speed(altså amfetamin i moderate doser) er 10ganger bedre enn cannabis i studie-sammenheng.
Har røyka hasj/weed så og si vær dag de siste 4årene,men uansett hvor glad jeg jeg er i hasjen min,så kan jeg ikke si at det ikke fucker opp kortidshukkomelsen min,for det gjør det.Man kan føle seg jævla konsentrert og smart der og da,men nesten alt er glemt dagen etter.
Sist endret av JayHova; 23. januar 2011 kl. 01:41.
syns det er vanskelig å sette meg inn i lesing, f. eks., på cannabis, fordi jeg hele tiden flyter vekk i diverse tankerekker. Nei, det beste er nok å være edru når det kommer til skolearbeid, for min del.

Om du sliter på skolen, er det eneste du kan gjøre med det, som faktisk vil hjelpe deg i livet og på skolen, å skjerpe deg, jobbe hardt og prøve å interessere deg for fagene. Det er faktisk en del interessante ting, mellom alt bullshittet, i de norske skolepensumene. Det går ikke ann å kjøpe seg kunnskap med dop.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Hvis du vil ha god konsentrasjon er vel ikke akkurat makka det beste du bør ta...
Ta heller å fyr opp bongen din med noe brunt du. Da blir du konsentrert til skolearbeid!
Vis hele sitatet...
Nja, ville ikke helt gått for den. En god runde med brunt ville gjort meg ekstremt lat værtfall, og jeg ville kost meg med musikk og slappet av isteden for å gjøre skolearbeid.
Dette er en dårlig ide! Funker dårlig og lese de dagene, mange dager etter masse speed/kola. Og skal du gå ett halvt år på pepper/kola, ja da kan jeg garantere at det blir lite studier. Kan hende det skjer mye, men tviler på at de er positive for studiene.
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Dette er en dårlig ide! Funker dårlig og lese de dagene, mange dager etter masse speed/kola. Og skal du gå ett halvt år på pepper/kola, ja da kan jeg garantere at det blir lite studier. Kan hende det skjer mye, men tviler på at de er positive for studiene.
Vis hele sitatet...
Som du ser av mitt innlegg tidligere i tråden er jeg enig med deg, i at det virker som en dårlig idé her.

Min mening er da basert på trådstarters beskrivelse av sin situasjon, erfaring og spørsmål.

I en generell sammenheng ville jeg nyansert en smule. Siden jeg har adhd, kan jeg ikke uttale meg om hvordan det er for en som ikke har det, utifra egen erfaring, annet enn bekrefte at masse pepper og cola, eller hver for seg, ikke er noen formel for annet enn kaos over tid.

Nå var det fornuftig bruk, med tanke på konsentrasjon og motivasjon trådstarter spurte om. Jeg har selv gått mer eller mindre sammenhengende på amfetamin siden midten av sist sommer. Har tatt noen hvite dager innimellom, for å rense systemet. Etter over tredve år med forskjellige rusmidler trenger lever og nyrer litt fred og ro iblant.

Grunnen til at jeg har byttet medisinen med amf er nettopp fordi jeg har måttet gå gjennom masse papirer, sette sammen rapporter, og skrive mengder av brev og oppsummeringer, i etterkant av konkurs, arveoppgjør og problemene rundt det.

I tillegg til jobb ble det rett og slett for mye uten ekstra krefter. Altså samme situasjon som trådstarter - med den store forskjellen at jeg har brukt amfetamin siden 1978. Dexedrine roer meg, så jeg måtte kutte den for å våkne litt. Da spinner jeg for mye rundt til gjengjeld. Løsningen er altså amf for min del. Jeg holder balansen på lavest mulig dosering, spiser som en hest og sover mer enn nok.

Jeg har venner som har testet ut eventuell nytte av amfetamin i forbindelse med studier som krever fordypning, overblikk, klar analyse, og systematikk over tid. De har uten unntak hatt dårlig erfaring. Derfor rådet jeg ts som jeg gjorde.

Det heter seg jo også at små enheter alkohol virker skjerpende på konsentrasjonen. Men over 0,7‰, tipper det gærne veien igjen. Man ville jo ikke råde noen til å ta en liten drink annenhver time - eller små slurker jevnlig gjennom hele dagen.

Problemet med amf er jo at du ikke ser deg selv helt klart når du ikke er vant med det. Å skjønne av egen manglende erfaring at man bør roe ned, er litt mye forlangt.