Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1883
Jeg har så sykt traumer fra en video fra "deep web" som ligger på youtube.

Jeg elsker deep web horror srories men idag når jeg skulle høre på flere historier så kom den videoen opp.

Jeg har brukt 6 år på å nesten glemme videoen også kom den opp igjen.

Hva faen gjør jeg nå?! Jeg orker ikke 6 år til med redselen jeg får når jeg legger meg
Slutt å se slike filmer? Om du ikke takler det så er jo det enkelt.
Gå til legen om det er ille.
Hei!
Gå til psykolog.
Trådstarter
Sitat av Yohoja Vis innlegg
Slutt å se slike filmer? Om du ikke takler det så er jo det enkelt.
Gå til legen om det er ille.
Vis hele sitatet...
Bare fordi man ikke takler den ene karusellen på tusenfryd så skal man ikke dra på tusenfryd i det hele tatt?
Sitat av Rebo Vis innlegg
Bare fordi man ikke takler den ene karusellen på tusenfryd så skal man ikke dra på tusenfryd i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Om du er innpå en side der det kan dukke opp en video du har hatt store problemer med før så lar du være, enkelt å greit :P
På tusenfryd kan du velge hvilken karusell du hopper på så blir ikke helt det samma.
Sitat av Rebo Vis innlegg
Bare fordi man ikke takler den ene karusellen på tusenfryd så skal man ikke dra på tusenfryd i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Får du får traumer som varer i seks år av og se slike videoer, er ikke dette noe du burde se på. Tenk på den mentale helsen din.
Trådstarter
Sitat av Kuami Vis innlegg
Får du får traumer som varer i seks år av og se slike videoer, er ikke dette noe du burde se på. Tenk på den mentale helsen din.
Vis hele sitatet...
Skal sies at det kun er den videoen og jeg hører kun på historie/lydbøker.

Men fant ut at det ligger masse på Spotify, så det problemet er ivertfall løst.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Rebo Vis innlegg
Hva faen gjør jeg nå?!
Vis hele sitatet...
Enten så får du innse og godta at det skjer grusomme ting hele tiden,
eller så kan du velge å bruke livet ditt/tiden din på å aktivt jobbe for å prøve å bekjempe att slike ting skjer.
Å sitte å syns synd på seg selv i 6 år over noe kjipt som har skjedd noen andre er tullete.

En annen ting er att veldig mange av disse videoen er fake.
Sitat av Rebo Vis innlegg
Bare fordi man ikke takler den ene karusellen på tusenfryd så skal man ikke dra på tusenfryd i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Hvis du risikerer at det kommer en diger mann på steroider og kaster deg oppned i karusellen du allerede har hatt 6 års traumer av så hadde jeg styrt unna Tusenfryd og holdt meg til Hunderfossen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Enten så får du innse og godta at det skjer grusomme ting hele tiden,
eller så kan du velge å bruke livet ditt/tiden din på å aktivt jobbe for å prøve å bekjempe att slike ting skjer.
Å sitte å syns synd på seg selv i 6 år over noe kjipt som har skjedd noen andre er tullete.

En annen ting er att veldig mange av disse videoen er fake.
Vis hele sitatet...
- Vindaloo, EKSPERT på traumebehandling
BRAND ∞ STRONG
Sitat av knert1 Vis innlegg
- Vindaloo, EKSPERT på traumebehandling
Vis hele sitatet...
Nei på ingen måte.
Men han har frivillig oppsøkt ett nettsted med jævlig innhold som i følge eget utsagn "Jeg elsker deep web horror srories"
og tilfeldigvis sett noe skummelt. Folk har selvsagt forskjellig terskler for hva de tåler men å kalle dette ett traume syns jeg er
en hån mot folk som virkelig har sett/opplevd shit.

Noen ganger trenger man ett tupp i ræva.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Nei på ingen måte.
Men han har frivillig oppsøkt ett nettsted med jævlig innhold som i følge eget utsagn "Jeg elsker deep web horror srories"
og tilfeldigvis sett noe skummelt. Folk har selvsagt forskjellig terskler for hva de tåler men å kalle dette ett traume syns jeg er
en hån mot folk som virkelig har sett/opplevd shit.

Noen ganger trenger man ett tupp i ræva.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige, noe de færreste ser ut til å skjønne. Selv om noen fint takler å se andre mennesker bli lemlestet betyr det ikke at alle er immune. Støtter meg heller til forskning og studier fremfor personlige erfaringer med dark web.
https://www.hjelptilhjelp.no/Sorg-og...-via-internett

Å bagatellisere noe du ikke veit en dritt om og si "Å sitte å syns synd på seg selv i 6 år over noe kjipt som har skjedd noen andre er tullete" dét er et hån mot folk som potensielt sliter med traumer. Det er faenmeg drøyt.

Den som hadde trengt et tupp i ræva her er nok deg.
BRAND ∞ STRONG
Nei!
Dette er ingen terapi time.
Jeg er verken psykolog eller hobby psykolog.
Basert på den lille informasjonen han ga spurte TS etter ett svar. Han fikk ett av meg.

Du kan fortsette med gnålet ditt så lenge du vill. Det gir ikke meg traumer.
Trådstarter
Jeg er fult klar over at den videoen er fake "deep web soup" ett eller annet.

Men jeg kan se folk bli halshugd uten problemer men den videoen har satt ett stort hull i livet mitt, hvorfor jeg ikke takler den videoen aner jeg ikke. Men slik er det.

Er jo bare en som spiser suppe, som tydeligvis er av kjøtt fra kona hans. Noe det deff ikke er.

2 kostymer som også er stjålet fra ett eller annet barneprogram noe det heller ikke er.

Er bare noe tull noen har laget
Sist endret av Rebo; 12. juli 2021 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Folk har selvsagt forskjellig terskler for hva de tåler men å kalle dette ett traume syns jeg er
en hån mot folk som virkelig har sett/opplevd shit.
Vis hele sitatet...
Traumet er egentlig skaden, ikke hendelsen, selv om det brukes som begge deler. Akkurat som i somatikken, hvis du har fått et hodetraume så betyr det at du har en skade på hodet. Hvis du har en skade så bør du jo behandle den, uansett hvor teit man måtte synest det er å få en skade av den aktuelle hendelsen, synes du ikke? Hvis du knekker foten av å bli driblet av toåringen din så får du ikke beskjed om å skjerpe deg. Mulig du har ekstremt svak benbygning, men det er jo heller ikke noe man har valgt.

Det er innlysende at om du har vært konstant redd i seks år så er det noe du burde få hjelp til, uavhengig av grunn.
Sist endret av *pi; 12. juli 2021 kl. 00:28.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er innlysende at om du har vært konstant redd i seks år så er det noe du burde få hjelp til,
uavhengig av grunn.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i.
Om ikke annet så for å slå fast grunnen til redselen, om man finner den, eller for å få det bedre generelt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Rebo Vis innlegg
Bare fordi man ikke takler den ene karusellen på tusenfryd så skal man ikke dra på tusenfryd i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke takler den ene karusellen på Tusenfryd til en slik grad at du blir traumatisert bare av å se den, er det et godt argument for å la være, ja.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Nei!
Dette er ingen terapi time.
Jeg er verken psykolog eller hobby psykolog.
Vis hele sitatet...
Jo!(siden vi er på dette nivået i dag...)
Jeg driter vel i om dette ikke er noen terapi time, hva slags ræva argument er det? Det går ann å oppføre seg mot folk for det. Noe du ikke gjør når noen sier de har "slitt med traumer i 6 år" som du oversetter til "å syntes synd på deg selv i 6 år" og begynner å snakke om at folk trenger et "tupp i ræva" da er du faenmeg på bærtur, og kan heller holde det for deg selv. Tror du TS får noe ut av svaret ditt? Åja, det er bare å "skjerpe seg" "slutte å syntes synd på meg selv" "jeg er glad jeg har Vindaloo til å tuppe meg i ræva"

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Basert på den lille informasjonen han ga spurte TS etter ett svar. Han fikk ett av meg.
Vis hele sitatet...
og det kunne du like greit droppet når du ikke gjorde annet enn å sparke nedover med fordommer og hat i blikket. Det virker heller som du baserer deg på hva du tenker om informasjonen du får. Det er tydeligvis du som bestemmer hvem som får lov til å traumatiseres og hva som kvalifiserer til traumer her i gården.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du kan fortsette med gnålet ditt så lenge du vill. Det gir ikke meg traumer.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kommer til å gnåle så lenge du oppfører deg som en jævla bryggesjauer med hjemmekontor, det må du bare venne deg til om du har tenkt til å fortsette. Når noen er så idiot mot andre må jeg dessverre kaste bort tid jeg kunne brukt til andre ting for å være motvekt til "Rai Rai, jeg veit best, det der kvalifiserer ikke til traume!". "Tar'ei sammen a!" "Jeg skal tuppe deg i ræva jeg, din jævla pingle" "du veit ikke hva hardt er før du har kjent på denne"