Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1846
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hælvete jeg klarer fan ikke brøkregning! Hvis jeg har et større antall piller og skal regne hvor ofte jeg tar en pille over en konkret periode åssen i helvete tolker jeg kalkulatorsvar som 0,2390000 fra 0,2813247 og 0,754931 og 0,783245
Betyr det ish at jeg tar pilla hver andre dag og hver sjuende dag eller er kalkulatorsvaret oppgitt i tiendedel og viser to av ti dager og sju av ti dager?

Regnestykket jeg skrev i kalkulatoren var
Antall piller delt på antall dager

Ps det er ikke fordi jeg har tatt piller at jeg ikke kan regne,, jeg bare suger så mye i matte at det er flaut
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 = en pille om dagen
0,23 = hver fjerde dag ca
0,75 = tre piller på fire dager
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1 = en pille om dagen
0,23 = hver fjerde dag ca
0,75 = tre piller på fire dager
Vis hele sitatet...
Hæ kan du forklare tydningen av tallet?
Ikke kødd å mindfuck meg jeg trenger seriøs hjelp
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..over en konkret periode
Vis hele sitatet...
Hvor mange dager består denne konkrete perioden av?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg har et større antall piller..
Vis hele sitatet...
Hvor mange piller tar du pr.dag?
Hvor mange piller har du?

Jeg skjønner ikke helt hva du ønsker svar på.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0,75 tilsvarer 3/4
0,25 tilsvarer 1/4

dette er så grunnleggende matte at det er vanskelig å forstå eksakt hva du spør om

kanskje noen essensielle aksiomer kan hjelpe?
1+1=2
2/2=1
2*1=2
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0,75 tilsvarer 3/4
0,25 tilsvarer 1/4

dette er så grunnleggende matte at det er vanskelig å forstå eksakt hva du spør om

kanskje noen essensielle aksiomer kan hjelpe?
1+1=2
2/2=1
2*1=2
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg regnskapet til men åssen finner jeg hvor mange dager i den konkrete perioden (konkret antall dager) som er 0,25 ller 0,75?

Prøver å regne det om til prosent også så det blir 25% og 75% så for eksempel kan vi si at jeg av 100 dager (bare for å gjøre regnestykket enkelt) har 25 piller blitt borte og brukt det blir 25% siden totalen er 100 eller 0,25 eller 1/4 det der skjønner jeg.. . . . Men så skal det deles opp i måneder eller uker og antall piller per måned og uke hvordan regner man da? Og når tallet med antall dager i perioden er noe annet enn 100?

Hvis man skal regne da 69 piller spist i løpet av 105 dager er det riktig å skrive 69:105 i kalkulatoren da? Da er svaret 0,65 = 65% men jeg klarer ikke tyde svaret når det skal deles opp hvor mange det da blir i per måned eller uke når man bare vet hvor mange piller som er borte på til sammen 105 dager

Jeg skjønner at hvis det hadde vært 0,5 eller 50% ville man tatt en pille annenhver dag 1/2 men den tar jeg i huet men klarer fan ikke med andre tall og variabler?! Jeg må være jævlig dum skjønner jeg
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man skal regne da 69 piller spist i løpet av 105 dager er det riktig å skrive 69:105 i kalkulatoren da? Da er svaret 0,65 = 65% men jeg klarer ikke tyde svaret når det skal deles opp hvor mange det da blir i per måned eller uke når man bare vet hvor mange piller som er borte på til sammen 105 dager
Vis hele sitatet...
....
Sist endret av vindaloo; 10. mai 2021 kl. 02:37.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Hvis man skal regne da 69 piller spist i løpet av 105 dager er det riktig å skrive 69:105 i kalkulatoren da? Da er svaret 0,65
Vis hele sitatet...
Jepp, da betyr det at du gjennomsnittlig har tatt 0,65 av 1 pille hver dag.
Det forteller ingenting om du har spist 30 stk på dag 1, og 39 stk på dag 105 feks.

Hvis du gir oss de nøyaktige tallene du snakker om og hva du vil ha fra de kan vi nok ordne det

Jeg tror uansett du bør spise færre piller.
Sist endret av En deling; 10. mai 2021 kl. 02:45.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Jepp, da betyr det at du gjennomsnittlig har tatt 0,65 av 1 pille hver dag.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg
Sitat av En deling Vis innlegg
Det forteller ingenting om du har spist 30 stk på dag 1, og 39 stk på dag 105 feks.
Vis hele sitatet...
Nei det skjønner jeg.

Men når jeg vet at i en periode på 105 har jeg spist 69 piller, og 69 delt på 105 blir 0,65 (hvor 1 er en dag) hvordan overfører jeg det svaret til å vite gjennomsnittlig antall/bruk per uke eller måned?
Jeg prøver å bli klok på regnemåten og hvordan man gjør om kalkulatorsvaret på 0,65 (antall piller delt på antall dager) til antall piller per uke eller måned så jeg kan regne det selv uavhengig om det er disse tallene eller noen andre
Vel for å få 30 dager ganger du 0,65 med 30. Da får du 19,5 piller på 30 dager.

Hvis du vil vite 7 dager, tar du 0,65 og ganger med 7. Da får du 4,55.

Dette blir da på gjennomsnittlig basis.
Var det dette du lurte på?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Vel for å få 30 dager ganger du 0,65 med 30. Da får du 19,5 piller på 30 dager.

Hvis du vil vite 7 dager, tar du 0,65 og ganger med 7. Da får du 4,55.

Dette blir da på gjennomsnittlig basis.
Var det dette du lurte på?
Vis hele sitatet...
Jaaaaa tusen takk! Har prøvd å finne det ut hundre ganger nå!! Bamseklem takk!
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hahaha jeg skjønner regnestykket nå! Det burde sagt seg selv i huet menn tydeligvis ikke!!!! Visste ikke at jeg var SÅ blank i matte og ren logikk az

Du har gitt meg visdom for livet og jeg kommer aldri til å glemme at En Deling på freak hjalp meg å lære logikken i deleregning meant 2 be hah