Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1853
Kan man mikrodosere amfetamin istedenfor ritalin? er det da best å droppe eller sniffe? Går toleransen raskere opp på amf vs rita? Noen erfaringer? dosering? Ser for meg det er billigere med amf....
Er billigere med amf, får samme effekt. Dropp 0,05g så ser du hvor fin effekt du får. Jeg får bare hodepine av ritalin
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ritalin er så klart renere enn det du får kjøpt på gata. Av erfaring er det også noe svakere
Trådstarter
39 5
Går toleransen raskere opp på amf vs rita? 0,05g amf tlsvarer 50mg ritalin eller? Varer ritalinrusen lengre? Kanskje bedre å ta 2 amf doser med 5 timers mellomrom fremfor 1 større dose?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ritalin og ikke aduvanz?

For meg fungerer værtfall aduvanz mye bedre
Trådstarter
39 5
Får man d av legen om man spør? Venter på ritalin resept btw....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ritalin er så klart renere enn det du får kjøpt på gata. Av erfaring er det også noe svakere
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvem du kjenner.....

Man kan jo og kjøpe ren amf, på nett fra utlandet.
Nå er det også slik at Amfetamin å Ritalin(Methylphenidat) er to vidt forskjellige stoffer så å sammenlikne blir litt feil, greit begge er stimulanter, men der stopper også likheten.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du med "venter på ritalin resept" holder du på med utredning?

Isåfall dumt og bruke amfetamin ved siden av utredninga.

De fleste over 18år starter vell først med ritalin, så blir det å prøve noe annet om det ikke fungerer

Ritalin fungerer for noen så er ikke vits og begynne å spørre om annet før du har prøvd det
Trådstarter
39 5
Ferdi med utredning for lenge siden, fått bekrefta at jeg skal få ritalin, venta i kø i 6 mnd bare nå på innkalling. Har tilgang på ritalin og prøvd det mye, funker greit, litt my bivirkninger, bare lurer på om amf er bedre. Ikke dumt å finne hva som er best, både rita og amf er vel like usunt.
Amf er mye bedre. Mindre bivirkninger og bedre effekt - for folk flest. Likefullt står Ritalin som standarden, simpelthen fordi du ikke får gå videre før du opplyser å være misfornøyd med methylfendiat.

Men du får det på resept, det er andre- og tredjelinje (hhv lisdeksamfetamin- og deksamfetamin, ordinært).
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Amf er mye bedre. Mindre bivirkninger og bedre effekt - for folk flest. Likefullt står Ritalin som standarden, simpelthen fordi du ikke får gå videre før du opplyser å være misfornøyd med methylfendiat.

Men du får det på resept, det er andre- og tredjelinje (hhv lisdeksamfetamin- og deksamfetamin, ordinært).
Vis hele sitatet...
Det du sier nå stemmer ikke. For noen stemmer det nok, men i forskningstudier hvor man sammen ligner ritalin og deksamfetamin opplever klart færre bivirkninger med ritalin enn deksamf. https://link.springer.com/article/10...787-017-0962-6 her sammenligna med lisdexamf. Lisdex har ca lik bivirkningsfrekvens som vanlig dex. Det største argumentet for lisdex/dex er at de i gjennomsnitt gir noe bedre symptomlindring, men prisen er for flertallet mer bivirkninger. Misbrukspotensialet og prisen er lavere for ritalin, det er n8k mye av grunnen til at det er førstevalg.
Sist endret av OneofaMind; 25. februar 2021 kl. 11:23.
Jeg er ekstremt fornøyd med Attentin Dexafetaminsulfat. Det er ikke annttdning til nedtur, minimalt med angst. Og ikke minst ikke tanke kjør.
De fleste jeg kjenner som står på ritalin, ijiserer de. For kicke er orgasme for hjernen.