Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7042
Hallais!
Flytter til Oslo og har fått tilbud om studenthybel hos Anker i storgata. Har lest mye negativt om Anker, men lurer på om noen av dere har erfaring. Har det forbedret seg? SIO har enda ikke gitt meg noe tilbud så begynner å bli litt desp. Har bodd to uker på hotell i Brugata, noe jeg fant helt uproblematisk. Kan det sammenlignes?
Jeg har vært flere ganger på besøk i en studenthybel hos Anker. Helt grei standard, eget bad og en liten kjøkkenkrok. Eneste kameraten min klaga på, var litt bråk fra gatene utenfor på natta. Og generelt en følelse av å leve isolert og litt enkelt men det følger vel med de fleste studenthybler.

Tror det er et helt greit tilbud som du bør takke ja til hvis du ikke har andre planer, det er ingen garanti for at SIO fikser leilighet til deg.
Flere år har jeg satt meg på liste hos dem, uten å i det hele tatt høre noe som helst fra dem resten av året. Rett og slett en massivt overbelasta tjeneste virker det som.
Er det ikke den som ligger rett over elva fra Schous plass? Er jo et hospits i samme bygget om jeg ikke tar feil.
Har vært hospits der med alt det medfører, mye trafikk, uro, pushing, tyveri og liketil ran.

Om hospitset fortsatt er i samme bygg ville jeg nok funnet noe annet tror jeg.
Eneste positive er jo at det er grei beliggenhet. 2 min til sofienbergparken, youngstorget, grønland og gr¨nerløkka.
Hvis du synes Brugata er grei bør vel ikke Anker føre til noen større problemer for deg..?
Har en kompis som ble slått ned der tidligere i år, så sånt kan skje der, men på den andre siden har jeg to venninner som har bodd der i flere år nå uten noe stress som helst. Har besøkt de flere ganger, og jeg synes det virker ganske chill. Det er jo også veldig sentralt i et ganske kult området med torggata og grunerløkka som er full av barer og butikker som nærmeste nabo.
Jeg har en kompis som bodde der, og han syntes at det var helt jævlig. Han fant brukte sprøyter og kondomer overalt i oppgangene, utrolig ubehaglige naboer etc. Jeg var innom der en gang, og det virka ganske shabby, men jeg så ikke noe ille selv.

Keep in mind at dette ikke er egne erfaringer, men erfaringer fra en kompis av meg, og det kan hende han har overdrevet. Han ble ikke boende lenge, han flytta vel etter 5-6 måneder, tror jeg.
Jeg bodde der 1 år, kan ikke si at jeg opplevde noen ubehageligheter. Å bo der er som å bo hvor som helst ellers i sentrum omtrent. Kan anbefale det, MYYE bedre der nå, en hva det var for 10 år siden.
En kompis av meg bodde der i 2-3 år, jeg bodde der noen helger i mnd.

Var mye dritt på den tiden (2009-2011-ish?), alt fra ran og slossing i gangen, mye slossing ute i parken, brannalarmen gikk flere ganger på en helg, pushing utenfor, forsøk av å selge til deg når du gikk ute, og generelt mye fyll rundt i blokkene der.

Annet enn det så virka det helt ok.

Denne lyden kommer til å bli din gode venn:
https://soundcloud.com/kimelimm/anker-anthem/s-6oltQ
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Helt greit sted å bo, ekstremt sentralt. Det ligger rett ved sprøyterommet, men med tanke på at du har bodd i Brugata er det jo ganske likt. Jeg kjenner flere som har bodd der i mange år, og bor selv ikke langt unna. Standarden er ikke noe å skryte av og sirener og en del bråk blir det jo, men de verste skrekkhistoriene begynner å bli gamle nå.