Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 950
Heihei! Håper noen her kan hjelpe meg med å sette en prislapp på PCen min. Jeg skal selge den "hel", og er usikker på hvor mye jeg skal ta for den.

Det som skal selges:
- Intel Core 2 Quad Q9300
- Asus P5Q Pro
- OCZ 2x2 GB DDR2 RAM @ 400 MHz
- Sapphire Radion HD 5870
- 3x BenQ V2400Eco 24" LED
- Creative SB X-FI XtremeGamer Lydkort
- Samsung HD103UJ 1000 GB
- Samsung HD403LJ 400 GB
- Samsung HD502IJ 500 GB
- Logitech G19 Tastatur m/skjerm
- Logitech MX518 Datamus
- Atheros AR8121 Gbit Nettverkskort
- Godt bevart kabinett i står som kostet meg 1500,-
- 2 ekstra 120mm vifter + viftestyring
- Aktivt adapter (700,-) til Eyefinity + HDMI-DVI kabler (300,-)
- Veggfester (3x 450,-)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for all hjelp
Når kjøpte du den da?
Noe rundt 3-4K kanskje. Tastatur og mus trekker jo opp en del, GPU, samt disker. Dog trekker jo RAM CPU og HK ned litt igjen.
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Skjermene var det siste jeg kjøpte, 2500,- per skjerm for et halvt år siden, sammen med skjermkortet. Delene er vel mest fra 2007/2008 tenker jeg.

EDIT: Men ikke mer enn 4k? Det er jo et eyefinity-oppsett og greier!
Sist endret av BeautyBear; 15. mars 2011 kl. 23:18.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Crabcum Vis innlegg
Skjermene var det siste jeg kjøpte, 2500,- per skjerm for et halvt år siden, sammen med skjermkortet. Delene er vel mest fra 2007/2008 tenker jeg.

EDIT: Men ikke mer enn 4k? Det er jo et eyefinity-oppsett og greier!
Vis hele sitatet...
pc synker fortere en biler i verdi. kjøpte min i 09-10 for 13.000 og den er ikke verdt stort den dag idag.

pc markedet er i konstant endring kommer noe nytt og bedre hele tiden.
Datamaskinen er kanskje ikke verd så mye (selv om den slår hva jeg sitter med), men skjermene har mye verdi og holder på det en god stund. Si 2k per skjerm og 3-4k for maskinen, og du er inne på en realistisk verdi. Du skulle ikke ha noe så praktisk som original Windows?
hadde jeg vært deg ville jeg solgt skjermene hver for seg. om ikke alle, ihvertfall 2 av de.
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Meitemark: Jeg har orginal Windows 7 Ultimate. Kan jeg ta 11.000 for hele datasettet, da medreknet stativene og alle kablene?

plexern: Har funnet en kjøper som er interessert i hele systemet mitt
Sitat av Crabcum Vis innlegg
Meitemark: Jeg har orginal Windows 7 Ultimate. Kan jeg ta 11.000 for hele datasettet, da medreknet stativene og alle kablene?

plexern: Har funnet en kjøper som er interessert i hele systemet mitt
Vis hele sitatet...
Original Windows koster 2000,- 12k-13k høres mer korrekt ut.
Og kjøper er villig til å gi?
Tviler sterkt på 11 000,-
Jeg kjøpte min i august og oppgradert med 3 disker 8GB RAM, modulær 750W, CrossFire og vannkjøling. Pris? 8000,- MAX.

Kjøpte uten oppgraderinger: 8900,-
Totalt utgifter jeg har hatt på den : 13-14K.
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Jeg vet ikke, har ikke snakket med ham enda. Det er vel skjermene, kablene (+adapter) og veggfestene som her må dra prisen en del opp. Med 2K per skjerm, blir vel en pris på rundt 11-12K grei vel? Glemte å dra med at det sitter en MIST 600W strømforsyning i datamaskinen!

EDIT: Her er et bilde av skjemene slik jeg la det ut på diskusjon.no
http://www.diskusjon.no/index.php?ap...tach_id=425295

Sist endret av BeautyBear; 15. mars 2011 kl. 23:52.
Skal du selge med høytaler anlegget også?
Enig med meitemark.
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Nei, høyttalerne skal jeg beholde selv De kan uansett ikke være verdt spesielt mye, Logitech X530 som jeg kjøpte for 489,- hehe

Tusen takk for hjelpen, legger frem forslaget på 12K til ham i morgen
Skjermene går for 1900 nye nå, så hvis du får solgt dem for 2000 per stk så er jo det en god deal

http://www.prisguide.no/sok?count=&n...g-q=benq+V2400
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Joda, men hvis jeg tar 2K per skjerm så blir jo det sammen med veggfestene og alle kablene.