Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4752
Har fått utdelt en cocktail medisiner av legen for å bruke mot søvn. (Er under nedtrapping av benzo, står på 25mg sobril daglig nå). 25-50mg seroquell, 7,5 mg Remeron og 15 mg Truxal. Hvilke av disse 3 er tryggest? Liker ikke bruke antipsyoktika, da jeg leser de kan gi akatisi og andre fæle bivirkninger over tid. Sover greit med alle 3 alternativene ( bruker et alternativ hver kveld,ikke alle 3 samtidig altså)men rimelig hangover dagen derpå, og null motivasjon til å gjøre noe, får hjertebank bare av å røre kroppen litt og gjøre noe. Bruker i tillegg 10mg cipralex og en 10mg Inderal om morgenen. Legen foreslo Truxal 15mg 3 ganger om dagen for å dempe angst og abstinenser, men er det no lurt? I tillegg til at jeg tar remeron eller seroquell for søvn. Virker som jeg bare blir enda mere trøtt og sliten av å ta de, kan glemme å være sosial og ha et nogenlunde liv med det. Noen synspunkter/erfaringer?

Glemte å nevne de ubehagelige bivirkningene som tørr munn,hals og tett nese av alle de 3 alternative sovemedisinene. Men det finnes vel ikke noe alternativ av c-prep som gjør deg søvnig og ikke har de bivirkningene?
Sist endret av Lauken83; 29. juni 2021 kl. 14:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor har du lest det om langtidbivirkninger av seroquel? Bruker selv 100mg hver kveld for søvn og ble bekymra nå... Googla akatisi og gjenkjenner denne rastløsheten/trang til å bevege seg som en umiddelbar bivirkning, dvs om jeg ikke går å legger meg så får nervene i bena en ubehagelig følelse så jeg må bevege på bena og vri meg.

For søvn av de du nevner mener jeg seroquel eller truxal er best etter min erfaring, gitt at du ikke tar de på dagtid også.
Må du ha noe på dagtid ville jeg byttet så du tok 25mg seroquel på dagtid og truxal og evn større dose seroquel på kveldstid. Sobril blir jeg bare trøtt av i høye misbruks doser 30-60mg
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får du alle de bivirkningene av så lave doser? Da må du være ganske sensitiv. Måtte opp i 400mg seroquel før jeg fikk noen bivirkninger. Truxal er dritt spør du meg. Remeron har jeg aldri prøvd. Uansett, tror jeg ville holdt meg til en type, sånn at du blir innkjørt på en av dem. Seroquel funker ypperlig for meg, Tar 600mg depot, og 100mg for søvn på kvelden. Bivirkningene gir seg etter noen uker. Man skal ikke få noen andre bivirkninger enn hangover av 25mg seroquel. Hangoveren blir bedre etter en stund også forresten.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke prøvd truxal, men seroquel og remeron. Remeron er nødstilfelle da den gjør at jeg blir ganske impulsiv og fort sint/irritert.
Seroquel funker bra mot søvn men sliter med hangover. Kan ikke ta seroquel om jeg skal på jobb dagen etterpå mm jeg tar den før 17-18.00 men da sover jeg også nesten 12t før jeg drar neste morgen.
Trådstarter
15 1
At antipsykotika kan gi skumle bivirkninger har jeg lest meg opp på google og face grupper. Når det er sagt så har vel nesten alle medisiner face grupper med folk som mener de har ødelagt av medisinen de har brukt. Seroquell var kanskje den jeg likte best å sove på av de 3. Fikk matlyst etter inntak på kvelden også fordi kroppen blei roligere. Tok to truxal i går og sov 9 timer og lå i drømmeland 2 timer før jeg orka stå opp. Har angst for å stå fordi jeg i tillegg sliter med å sitte stille og slappe av og kjenne på strømminger i kroppen og hjertebanken. Seroquell er ikke godkjent som sovemedisin og astrazenica fikk gigantbot for noen år siden også pga av denne medisinen

Hvilke erfaringer har du med Truxal siden du mener den er dritt,villig makrell?
Sist endret av Lauken83; 29. juni 2021 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden du spørr.
Jeg har brukt alle medisinene du nevner.
Heldigvis trenger jeg ikke medisiner lenger.
Tror den verste medisinen var Remeron, sikkert fint for noen.
Dette blir jo bare min subjektive oppfatning.
Jeg tror leger skriver ut c preparater uten å vite helt hva de holder på med?
Klem fra Betty
Truxal er for hardbarka folk. Har noen brett med 100 mg quetapin og hadde glatt tatt en hel fremfor Truxal. Husker ikke doseringen jeg testet men tror den var rundt 25 mg?


Hvis legen din har skrevet ut dette så skal jeg ikke si han imot. Truxal for min del gjorde meg syykt rørete. Men det skal sies at det ble prøvd for rekreasjon men hører flere si de blir groggy og det stemte for min del også.

Kun for søvn bør serq være mitt valg.

Virkestoffet er jo quetapin og kan dele de i to hvis de blir i kraftigste laget. Men sover ikke godt på de, våkner mye iløpet av natta
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lauken83 Vis innlegg
Hvilke erfaringer har du med Truxal siden du mener den er dritt,villig makrell?
Vis hele sitatet...
Den funker sikkert for noen, men for meg er det den verste medisinen jeg har prøvd. Følte meg bare syk, ble heller ikke noe sørlig trøtt av den. Angsten ble heller ikke bedre
Trådstarter
15 1
Takker for innspill og erfaringer. Tatt 2 stk Truxal i dag, ikke blitt så trøtt av dem nå, men hjertebank og helt knusktørr i munn og tett nese. Faen og deilig det var å bruke imovane. Null bivirkninger i forhold til disse c-prep medisine
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også forsøkt Truxal som jeg fikk av legen min, og det er det verste jeg har opplevd.
Hjertebank, svimmel, følelse av at jeg skulle dø, og jeg kunne heller ikke reise meg fordi da ville jeg besvimt. Rett og slett bare møkk for min del.

Når det er sagt så har det null verdi og høre andres erfaringer med medisiner da alle reagerer forskjellig. Snakk med legen din om det for medisinsk ekspertise.
Trådstarter
15 1
Har mistet all tiltro til leger. At de er medisinsk ekspertise er nok varierende. Når legen ikke forstår hvorfor man blir trøttere av 7,5mg Remeron enn 30mg, og 25mg Seroquell enn 250mg for eks..
Har vel spist seroquel i et år nå for søvn.
Har ikke lagt merke til noen effekter eller bivirkninger. Er helt fin dagen etterpå og.

Dette er vel forskjellig fra person til person?

Truxal har jeg prøvd et par ganger uten noen effekt. Remeron har jeg aldri hørt om :P
Fikk quetapin for søvn, lot være å ta når jeg leste i pakningsvedlegget, at en vanlig bivirkning ( 1 av 10 som får det) er at brystene hos menn kan vokse...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har også fått utskrevet seroquel nå.Brukt imovane i lang tid før det.Har bare klart å ta den to ganger.Får så kraftig hangover av de jeg også.Hele neste dag går til å sove og en føler seg helt bedøvd.

Hva endte du opp med lauken83?
Sist endret av Plingplong; 20. august 2021 kl. 03:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har noen av dere som bruker quetiapin/seroquel hver dag fått større pupper? Leste i pakningsvedlegget at det er en vanlig bivirkning (1/10) at brystene hos menn vokser, og kan begynne å produsere melk. Er en ukultur blant leger å skrive ut antipsykotiske midler for søvn/beroligende, og de har begynt å få kritikk for det av leger som faktisk kan faget sitt.
Prøvde 2x25 quetiapin for søvn, j…. natten ever! Kribling i bena og generelt sterk uro, samtidig som jeg bare hadde lyst til sove (noe som var umulig, da jeg bare måtte gå rundt med rastløse ben og kriblinger/uro.

Funket mye bedre med 5 mg mogadon tablett, sover 8 timer i strekk nesten uten å snu meg en gang i søvne. Dvs, man skal legge seg i sengen for å sove med en gang tabletten er skylt ned. Sitter man oppe når den begynner å virke blir det sjeldent noe søvn den natten, da man blir så fin i formen og bare surrer hele natten.
Skulle mogadon (5mg nitrazepam) slutte å virke, så blir det henvisning til søvnspesialist for å søke registreringsfritak på rohypnol (1-2 mg flunitrazepam)
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://tidsskriftet.no/2012/08/lege...brukspotensial

https://tidsskriftet.no/2020/08/kron...eller-realitet

https://tidsskriftet.no/2018/09/deba...pin-brukes-mye

Anbefalt lesing angående søvn og quetiapin

Har selv fått kvetiapin, bivirkninger som bare det og ingen av de "gode" effektene. C-preparater virker det nesten som vi er "forsøkskaniner" på og det er vel litt derfor man MÅ prøve ut flere forskjellige før man endelig får noe sterkere som virker.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har stått på Seroquel i mange år, og vil trolig måtte gå på det resten av livet. Veldig fornøyd!

Kjenner meg igjen i hangover dagen derpå, men det har jeg blitt vant til. Av en eller annen merkelig årsak, så er hangoveren mye mindre dersom jeg tar tablettene før klokka slår 00:00. Hvis jeg tar tablettene 00:01, blir hangoveren tyngre. Eller, det er kanskje ikke inntakstidspunktet som er interessant, men tidspunktet for når tabletten begynner å virke. Litt usikker nå.

Man bør prøve å ta den så lavest mulige dosen av Seroquel for å unngå hangover. Jeg har gått på alt fra 25 mg til 200 mg, og det varierer ofte hvor mye jeg trenger, det avhenger gjerne av årstid og klima.

Prøv å være bevisst på tidspunktet for inntak, gjør gjerne det 22:00 hvis du skal opp 08:00.

Prøv gjerne å ha en vanlig dag, altså stå opp på morgenen, ikke sov på dagen, og når klokka er 21:00, ta 25 mg og ikke noe mer. Søk på «cab view train» på youtube og se på det når tabletten begynner å virke.

Det vil bli noe vanskelig å sovne, men du klarer det til slutt. Hold ut.

Stå opp på morgenen og hold ut hele dagen en gang til. Ta så 50 mg, og så videre. Se hvilken lavest mulige dose du trenger, og prøv å gjøre det rutinemessig.

Hangoveren blir du vant til.