Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2040
Jeg er invitert i et selskap med «streite» folk om ikke så lenge. Det innebærer at de andre ikke bruker noe annet rusmiddel enn alkohol.

Personlig synes jeg alkohol gir en ubehagelig rus, og det er ikke et rusmiddel jeg trives med. På en «grei» dose med speed, merker jeg imidlertid ikke alkoholrusen. Rusen fra speed overdøver simpelthen rusen fra alkohol.

Tanken min er dermed at det hadde vært en god ide å ta en forholdsvis lav dose med speed i forkant av selskapet. Men er dette noe jeg risikerer at de andre merker? Vil det være påfallende for de andre at jeg er ruset på noe annet enn alkohol?
BRAND ∞ STRONG
Hver sin smak.
Når jeg bruker speed føler jeg meg "for ruset"til å være sammen med nyktre folk.
Jeg tenker at alle ser det. Men jeg pleier å ta ganske mye.
I sosiale settinger liker jeg alkohol best, but you do you.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tatt speed i fornuftige mengder i utallige selskap, konfirmasjoner og andre sammenkomster. Null problem. Bare ikke ta for mye, det er vel en litt tynn grense mellom helt perfekt justering og litt for mye til et nyktert selskap. Lykke til
0.05g-max 0.1G Orealt pleide å fungere fint for meg
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I min erfaring er det veldig lett å ta speed i sosiale sammenhenger. Eneste er at hvis du tar for mye kan det være lett å snakke for mye. Men i min erfaring har det også vært lett å kontrollere, men er nok individuelt det også.
Anonym bruker
"Leken Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Måneogsol Vis innlegg
Personlig synes jeg alkohol gir en ubehagelig rus. På en «grei» dose med speed, merker jeg imidlertid ikke alkoholrusen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke heller bare ikke drikke alkohol? Det er mer og mer vanlig å være avholds i selskaper, ingen bryr seg. Si du ikke orker å drikke i dag, ikke liker alkohol, prøver å være sunn under corona, skal tidlig opp dagen etter, skal kjøre hjem eller hva som helst om noen i det hele tatt spør. Har du med deg alkoholfritt så kommer ingen til å engang merke at du ikke drikker for folk er mest opptatt av hva de har i eget glass.
Tar du speed kommer de til å se det på øya dine og merke at noe skurrer med oppførselen din.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke heller bare ikke drikke alkohol? Det er mer og mer vanlig å være avholds i selskaper, ingen bryr seg. Si du ikke orker å drikke i dag, ikke liker alkohol, prøver å være sunn under corona, skal tidlig opp dagen etter, skal kjøre hjem eller hva som helst om noen i det hele tatt spør. Har du med deg alkoholfritt så kommer ingen til å engang merke at du ikke drikker for folk er mest opptatt av hva de har i eget glass.
Vis hele sitatet...
Er man av typen som kan nyte en fest avholds så er jo det bare bra det, men personlig så hadde ikke jeg orka å sitte helt avholds på en fest/selskap der alle andre skal drikke, ihvertfall ikke så lenge. Det blir fort slitsomt og kjedelig når folk begynner å få litt promille og man selv sitter der klinkende klar.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar du speed kommer de til å se det på øya dine og merke at noe skurrer med oppførselen din.
Vis hele sitatet...
Det kommer faktisk litt an på. Selv kan jeg ta en grei dose speed der jeg har god effekt uten å få spesielt store pupiller eller oppføre meg merkelig, ihvertfall ikke iforhold til de som drikker. Det er jo da ikke snakk om enorme doser selvfølgelig, men heller typ lav til moderat dose.

Spør du meg så handler det om å kjenne seg selv og vite hvordan man selv reagerer på ting. Jeg kjenner flere folk som begynner å skjære tenner, grimaser, gigantiske pupiller og snakker høl i hue på folk på halvparten av så stor dose jeg kan ta uten at noen kunne sett det på meg og det handler ikke om toleranse, men om hvordan de reagerer på stoffet.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.05-0.08. 0.1 synes jeg blir for mye.
Min erfaring er at det går bra. Jeg kan fint ta et par linjer før et vors uten at de andre merker at jeg er litt mer pratsom enn vanlig. Dog er dette inviduelt.
Trådstarter
17 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke heller bare ikke drikke alkohol? Det er mer og mer vanlig å være avholds i selskaper, ingen bryr seg. Si du ikke orker å drikke i dag, ikke liker alkohol, prøver å være sunn under corona, skal tidlig opp dagen etter, skal kjøre hjem eller hva som helst om noen i det hele tatt spør. Har du med deg alkoholfritt så kommer ingen til å engang merke at du ikke drikker for folk er mest opptatt av hva de har i eget glass.
Tar du speed kommer de til å se det på øya dine og merke at noe skurrer med oppførselen din.
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt individuelt. Personlig synes jeg det blir slitsomt å være i selskap med mennesker med promille, uten at jeg selv har inntatt noen form for rusmiddel.

Jeg blir normalt ikke «underlig» i adferden min, om jeg kun har inntatt en beskjeden dose speed. Det skal også en betydelig dose til før jeg ser ruset ut. Men det er jo selvsagt et viktig spørsmål, akkurat hvor mye som kan inntas før andre vil merke at det er «noe» med meg...

Takk til dere som har foreslått en dose på omkring, eller litt under, 0.1. Dropping er kanskje bedre enn snorting, i dette selskapet(jeg snorter vanligvis)?
Sitat av Måneogsol Vis innlegg
Men det er jo selvsagt et viktig spørsmål, akkurat hvor mye som kan inntas før andre vil merke at det er «noe» med meg...

Takk til dere som har foreslått en dose på omkring, eller litt under, 0.1. Dropping er kanskje bedre enn snorting, i dette selskapet(jeg snorter vanligvis)?
Vis hele sitatet...
Dose tips for gate stoff burde tas med en enorm klype salt. Ikke bare er det sånn at en dose som får "Ola" i grei form kan få andre til å tweeke hardt, men også det faktumet at alt av pulver kjøpt på gata vil variere veldig i kvalitet. Hvor mye amf som faktisk er i en pose med speed kan variere fra nesten ingenting til nesten alt også vil det selvfølgelig ha noe å si hvor mye av mixen som faktisk er methamf og ikke amf.

Undres over hvordan folk kan sitte å si at sånn og sånn er en fin dose, for hva som er en fin dose for deg med din speed er det ingen her som kan si noe om.
Kan kanskje være lurt å ta zinc og magnesiumpiller også? Har hørt folk si det demper spenningen i kjeven når man er stimulert. Jeg syns det tydeligste tegnet på at noen er speeda er kjeven... At noen prater mye eller fort kan bare være en personlighetsgreie, men når du ser dem står og gnisser med kjeven så er det ganske tydelig at det er noe stuk.