Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1101
Hey. Spiste igår kveld burger til middag, og da jeg begynte å spise den la jeg merke til at den var medium-medium rå, men spiste den opp uten å tenke noe mer over det. Par timer senere følte jeg meg litt kvalm og uggen, men ingen annen reaksjon. Tror dere det er noen sjanse for at jeg har blitt matforgifta? Eller vil det da kommet sterkere reaksjoner tidligere? Er tross alt 16-17 timer siden..
Ossen kjøtt brukte du? Jeg spiser ofte burgere jeg lager selv slik. aldri vært noe problem.
Magesjau av slikt får du som regler er par timer etter inntak.
Intet å bekymre seg over

Er det burger av nykvernet kjøtt gjør det ingenting om kjøttet er medium rear da bakteriene vokser kun på utsiden av kjøttet og ikke inni. Så sant det er brukt rent utstyr for å kverne kjøttet

En rå burger som er kjøpt i ferskvaredisken skal man være skeptisk til å spise rosa da det er en stund siden kjøttet er kvernet.

Blir som regel bare litt løs i magen. Om du først skulle få en reaksjon. Slakteriene tar prøver av kjøttet så du trenger ikke å frykte ku-galskap med skum ut av munnen og greier
Sist endret av Riskremen; 26. april 2021 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
17 0
Sitat av JEHB Vis innlegg
Ossen kjøtt brukte du? Jeg spiser ofte burgere jeg lager selv slik. aldri vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Det var en slik beef-burger fra Kiwi. Fersk burger, ikke fryst

Sitat av Riskremen Vis innlegg
Magesjau av slikt får du som regler er par timer etter inntak.
Intet å bekymre seg over

Er det burger av nykvernet kjøtt gjør det ingenting om kjøttet er medium rear da bakteriene vokser kun på utsiden av kjøttet og ikke inni. Så sant det er brukt rent utstyr for å kverne kjøttet

En rå burger som er kjøpt i ferskvaredisken skal man være skeptisk til å spise rosa da det er en stund siden kjøttet er kvernet.

Blir som regel bare litt løs i magen. Om du først skulle få en reaksjon. Slakteriene tar prøver av kjøttet så du trenger ikke å frykte ku-galskap med skum ut av munnen og greier
Vis hele sitatet...

Haha, okey! Tusen takk. Da ser det nok ikke ut som jeg har noe ku-galskap å bekymre meg for
Sist endret av mr mickey; 26. april 2021 kl. 12:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går nok helt fint Muligens du har også sitt det og blitt mer stressa enn du burde
Trådstarter
17 0
Sitat av JEHB Vis innlegg
Det går nok helt fint Muligens du har også sitt det og blitt mer stressa enn du burde
Vis hele sitatet...
Ja, uten tvil. Begynte å stresse ganske kort tid etter måltidet, så kan like gjerne være psykisk
Du merker om du er matforgiftet, for å si det enkelt.
Ut ifra egen erfaring så har jeg brutt for mange regler for mange ganger og etter nok overtenkning blir jeg litt dårlig. Men så går det fint hver gang. Tror det beste du kan gjøre er å akseptere at skjer det så skjer det, du får ikke gjort noe med det, men ellers så tenk at du er frisk og lev etter det.

Edit; da jeg tenker på det spiste jeg slik burger som var omtrent rå i midten forrige uke, og det skjedde ingenting.
Sist endret av Relevant; 26. april 2021 kl. 13:10.