Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4779
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.tv2.no/nyheter/11771144/

Må si jeg blir stressa. Har bekjente som har brukt mengder både ksalol og blåvalium i høst. Vanskelig for meg å tro at dette har vært helt legit greier, når dette nå kommer frem.

Noen som har noen innspill rundt dette? Som har opplevd lignende i andre deler av landet?

Ta vare på hverandre. Ikke spis piller alene
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tør ikke kjøpe mer eller stole på noen.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Falsk benzo er ikke noe nytt og det blir vel advart om det nesten årlig også, men godt å se noen ta det alvor. (kanskje, har ikke sett reportasjen)
De 3 som døde, hvorfor tar de ikke blodprøve å kjekker om det er fentanyl eller andre stoffer en alprazolam. For alt vi vet kan de 3 personene ha hevet i seg 20-30 tabbeletter med alkohol eller andre rusmiddler. Og ja det er mye falskt ute men sånn kommer det alltid til å være med mindre du får av legen. Fikk amf hind dagen som var blandet med vaskemiddel bra jeg luktet det før jeg endte opp med å bruke det. Folk tenker kun på penger i dette miljøet.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 12. november 2020 kl. 04:00.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
De 3 som døde, hvorfor tar de ikke blodprøve å kjekker om det er fentanyl eller andre stoffer en alprazolam. For alt vi vet kan de 3 personene ha hevet i seg 20-30 tabbeletter med alkohol eller andre rusmiddler. Og ja det er mye falskt ute men sånn kommer det alltid til å være med mindre du får av legen. Fikk amf hind dagen som var blandet med vaskemiddel bra jeg luktet det før jeg endte opp med å bruke det. Folk tenker kun på penger i dette miljøet.
Vis hele sitatet...
Dødsfallene er under etterforskning så regner med blodprøver er sent til analyse men sånt tar tid.

Ja det har alltid være fare for falsk men største frykten her i Oslo har tidligere vært på falske sukkerpiller uten funk eller i værste fall RC'er som hvertfall gir rus men er pisseskadelig for hjernen om man spiser mange av de over lengre tid. Fentanyl har ikke vært spesielt høyrisiko som det har blitt det siste året... Litt annet å få vaskepulver du lukter og bare hiver enn å få fentanyl og dæve av én tablett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dødsfallene er under etterforskning så regner med blodprøver er sent til analyse men sånt tar tid.

Ja det har alltid være fare for falsk men største frykten her i Oslo har tidligere vært på falske sukkerpiller uten funk eller i værste fall RC'er som hvertfall gir rus men er pisseskadelig for hjernen om man spiser mange av de over lengre tid. Fentanyl har ikke vært spesielt høyrisiko som det har blitt det siste året... Litt annet å få vaskepulver du lukter og bare hiver enn å få fentanyl og dæve av én tablett.
Vis hele sitatet...
Viktig at folk tar vare på vær andre i disse dager. Kjøpte rivotril her hind dagen de var ekte smakte ikke for søtt litt man kjenner vond etter smak liksom, og skam bra funk tok 2 og ble helt knekt. Men folkens pass på unngå å kjøp ksalol på noen dager.
Tok masse av disse i høst. Var flere ganger jeg tok 10-12 stk utover 3-4 timer. Ble bare jævlig fucka. Merka ikkenoe spesiell annen rus på disse enn på f.eks xanor eller Xanax. Og det er bare 3stk som har dødd av det. (som vi vet om hvertfall) Men er mange hundre minst som har tatt disse så kan vel hende de har proppa i seg litt mye og evt drikki samtidig. Da kan det jo gå galt. Men kjenner mange som også tok disse og ikke merka noe særlig annerledes rus enn xanor/Xanax. Så vet ikke helt om man skal tro på dettte før de evt finner ut mer om dødsfallene
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
De 3 som døde, hvorfor tar de ikke blodprøve å kjekker om det er fentanyl eller andre stoffer en alprazolam. For alt vi vet kan de 3 personene ha hevet i seg 20-30 tabbeletter med alkohol eller andre rusmiddler. Og ja det er mye falskt ute men sånn kommer det alltid til å være med mindre du får av legen. Fikk amf hind dagen som var blandet med vaskemiddel bra jeg luktet det før jeg endte opp med å bruke det. Folk tenker kun på penger i dette miljøet.
Vis hele sitatet...
Som nevnt er obduksjon på vei, håper nå TV2 lager en oppfølger til saken
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hashsmoker420 Vis innlegg
Tok masse av disse i høst. Var flere ganger jeg tok 10-12 stk utover 3-4 timer. Ble bare jævlig fucka. Merka ikkenoe spesiell annen rus på disse enn på f.eks xanor eller Xanax. Og det er bare 3stk som har dødd av det. (som vi vet om hvertfall) Men er mange hundre minst som har tatt disse så kan vel hende de har proppa i seg litt mye og evt drikki samtidig. Da kan det jo gå galt. Men kjenner mange som også tok disse og ikke merka noe særlig annerledes rus enn xanor/Xanax. Så vet ikke helt om man skal tro på dettte før de evt finner ut mer om dødsfallene
Vis hele sitatet...
Reportasjen inkluderer også moren til en fyr som døde som 31åring, fra Mandal ellernoe. Hun nevnte rykter om blåvalium med fentanyl.

Det har også vært tidligere reportasjer fra Oslo, fra i år: https://www.tv2.no/a/11710298/

Her nevner de ikke veldig spesifikt, men sprer heller en generell frykt.. Ingen jeg kjenner har dødd heller, og noen av de har virkelig knasket hele brett på en dag også.. Det skumle med fentanyl slik jeg skjønner, er at rester fra en annen «batch» kan kontaminere noen piller, men ikke andre.

Fullt mulig å dø av å blande benzo med alkohol, med da skal man virkelig drikke, slik jeg har skjønt, og at tre stykker har stryket med på en uke antyder for meg at det er lite sannsynlig.. men, dette er synsing fra min side.

I den første reportasjen hevder de at flere dør av falske medikamenter enn heroin nå, det er fucked.
Anonym bruker
"Identisk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Disse pillene fra ksalol har jeg sett til stadighet i godt over 1 år nå, spist rundt 50 stk. selv(xanax og valium) i samme tidsperiode.
De jeg har fått er legit, har til og med testet med urinprøve etterpå og så at jeg slo ut på benzo etter tidligere nyhetsreportasjer.
Disse er 100% like pillebrettene fra ksalol som det henvises til.

MEN det finnes tydeligvis forfalskninger der ute med fentanyl. Hvis du absolutt skal ta, ta en halv dose først uten andre stoffer i systemet, merker jo uansett forskjell på fentanyl og xanax rus.
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg Syntes ikke noe synd på de her menneskene som tar disse pillene og får konsekvenser. Politiet har gjort de ulovlige for en grunn. I det du velger og innta et ulovlig rusmiddel bryter du norsk lov. Vi får vite fra tidenes morgen hva narkotika fører til. Først er det moro, så utvilker det seg til avhengighet og veldig mange bruker opp penger og drar andre uskyldige inn i dette. Ved å rane dem for å få penger eller gjøre innbrudd hos andre. Foreldre som ikke sover om natta , og mennesker som er redd rundt dem. Med mindre du er 12 år og ikke vet om konsekvenser av rusbruk eller blitt avhengig av medisiner etter en operasjon , syntes jeg ikke noe synd på disse menneskene. det finnes nok av advarsler ute der mot dette. Ja mange sliter psykisk og derfor begynner med rus, men for at man sliter psykisk er det ikke noe unnskylding og bryte loven. Om det så er å ta rusmidler eller om det er å slå til noen. Jeg har sliti veldig psykisk hele oppveksten, men er i dermed sagt at jeg skal ta narkotika eller gjøre ulovlige handlinger. Ja, det går kanskje kun ut over deg her og nå, men det er en grunn til at det er ulovlig. Når du blir avhengig nok går det som regel ut over uskyldige også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg Syntes ikke noe synd på de her menneskene som tar disse pillene og får konsekvenser. Politiet har gjort de ulovlige for en grunn. I det du velger og innta et ulovlig rusmiddel bryter du norsk lov. Vi får vite fra tidenes morgen hva narkotika fører til. Først er det moro, så utvilker det seg til avhengighet og veldig mange bruker opp penger og drar andre uskyldige inn i dette. Ved å rane dem for å få penger eller gjøre innbrudd hos andre. Foreldre som ikke sover om natta , og mennesker som er redd rundt dem. Med mindre du er 12 år og ikke vet om konsekvenser av rusbruk eller blitt avhengig av medisiner etter en operasjon , syntes jeg ikke noe synd på disse menneskene. det finnes nok av advarsler ute der mot dette. Ja mange sliter psykisk og derfor begynner med rus, men for at man sliter psykisk er det ikke noe unnskylding og bryte loven. Om det så er å ta rusmidler eller om det er å slå til noen. Jeg har sliti veldig psykisk hele oppveksten, men er i dermed sagt at jeg skal ta narkotika eller gjøre ulovlige handlinger. Ja, det går kanskje kun ut over deg her og nå, men det er en grunn til at det er ulovlig. Når du blir avhengig nok går det som regel ut over uskyldige også.
Vis hele sitatet...
Idiot
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Polkos Vis innlegg
Idiot
Vis hele sitatet...
Takk du også
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk du også
Vis hele sitatet...
Så siden DU har klart å unngå ulovlig rusmidler i tillegg til å slite psykisk så er det ikke synd i resten? Kvalmt
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kankje jeg er offer for en rusmisbruker som har gjort noe vondt mot meg ? Kankje om jeg hadde startet med rus, selv om jeg hadde visst farene , hadde vert i pengeknipe nå ? er det greit at jeg hadde gjort det samme som han utsatte meg for bare fordi jeg valgte den dagen og ta ulovlige stoffer som jeg ble avhengig av, vel og vitende om at det sto over alt at det er farlig?
Vet ikke hva du vil frem til men du bør lære deg det at du aldri kan vite hvor jævlig andre har det bare fordi du har hatt det jævlig. Du kan aldri vite genene til andre, hvor sterk/svak de er for rusmidler bare fordi du er sterk (og arrogant). Har du hørt om diagnoser som gjør at folk er mer utsatt for å søke til rus? Eller feks en person som blir mishandlet fysisk/psykisk hver dag? Ikke synd i disse? Idiot
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
DOP er alltid et valg. Med mindre noen tvinger det inn i deg til du blir avhengig. Eller sykehuset har gjort deg avhengig av medisiner.
For mange står valget mellom dop og selvmord (i deres hode), da skal de bare ta livet sitt? Mer synd i de en dem som begynner å slite med dop i tillegg for så å dø av overdose?
Sist endret av Polkos; 12. november 2020 kl. 18:16.
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kankje jeg er offer for en rusmisbruker som har gjort noe vondt mot meg ? Kankje om jeg hadde startet med rus, selv om jeg hadde visst farene , hadde vert i pengeknipe nå ? er det greit at jeg hadde gjort det samme som han utsatte meg for bare fordi jeg valgte den dagen og ta ulovlige stoffer som jeg ble avhengig av, vel og vitende om at det sto over alt at det er farlig?
Vis hele sitatet...
En gang kom det en fyr med rosa støvler bort og slo meg i trynet, så jeg foreslår forbud mot rosa støvler. Folk med rosa støvler er åpenbart ustabile. Enig?

At du ikke synes synd på folk som tar piller med et helt annet innhold enn de skulle ha, og dør på grunn av det, får deg ikke til å se spesielt bra ut. Da syns ikke jeg synd på deg heller.
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dop vil på et eller annet tidspunkt forsterke selvmordstanker grunnet apstinenser de gir. Derfor har politiet gjort de ulovlige. er som å tisse i buksa. Varmt med en gang , deretter blir det kaldt. Dette står overalt. mange rusmisbrukere utsetter andre for store psykiske vansker også. Men fortsetter å bare tenke på penger på dop. Jeg tenker at bare fordi jeg sliter psykisk , vil jeg ikke påføre denne smerten på andre også. For det skjer den dagen du er avhengig og sitter uten penger. min venninne ble truet på natta og hun tør nesten ikke gå ut lenger.
Regner med det ikke er synd i de som mister livet i trafikken heller, uten setebelte da vell og merke. Vi får jo vite fra tidenes morgen hva det fører til. Og når personen sliter psykisk er en stor faktor for å ikke gidde å ta på seg belte, så er det hvertfall ikke synd i han. Kun hvis noen tvingte han til å sitte uten belte.

Kanskje potili skulle slutte å straffe rusmisbrukere, og heller gi de hjelp til å ikke ta selvmord når abstinensene kommer? Rusreform.

Hva har det med saken å gjøre at veninna di ble truet? Og at noen bare tenker på penger og dop?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dop vil på et eller annet tidspunkt forsterke selvmordstanker grunnet apstinenser de gir. Derfor har politiet gjort de ulovlige. er som å tisse i buksa. Varmt med en gang , deretter blir det kaldt. Dette står overalt. mange rusmisbrukere utsetter andre for store psykiske vansker også. Men fortsetter å bare tenke på penger på dop. Jeg tenker at bare fordi jeg sliter psykisk , vil jeg ikke påføre denne smerten på andre også. For det skjer den dagen du er avhengig og sitter uten penger. min venninne ble truet på natta og hun tør nesten ikke gå ut lenger.
Vis hele sitatet...
Bra du skal dra alle under en kam, for alle i hele verden er jo klin like uansett hva det gjelder...
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fordi hvis det mennesket ikke var desperat etter narkotika ( grunnet abstinenser) villle nok ikke det skjedd med min venninne. det er det som er poenget mitt. man drar inn i usyldige mennesker. De reglene er ikke der for ingenting. reglene er der fordi det har store konsekvenser for den personen ved å innta stoffet over tid. Og etterhvert uskyldige og familie.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg Syntes ikke noe synd på de her menneskene som tar disse pillene og får konsekvenser. Politiet har gjort de ulovlige for en grunn. I det du velger og innta et ulovlig rusmiddel bryter du norsk lov. Vi får vite fra tidenes morgen hva narkotika fører til. Først er det moro, så utvilker det seg til avhengighet og veldig mange bruker opp penger og drar andre uskyldige inn i dette. Ved å rane dem for å få penger eller gjøre innbrudd hos andre. Foreldre som ikke sover om natta , og mennesker som er redd rundt dem. Med mindre du er 12 år og ikke vet om konsekvenser av rusbruk eller blitt avhengig av medisiner etter en operasjon , syntes jeg ikke noe synd på disse menneskene. det finnes nok av advarsler ute der mot dette. Ja mange sliter psykisk og derfor begynner med rus, men for at man sliter psykisk er det ikke noe unnskylding og bryte loven. Om det så er å ta rusmidler eller om det er å slå til noen. Jeg har sliti veldig psykisk hele oppveksten, men er i dermed sagt at jeg skal ta narkotika eller gjøre ulovlige handlinger. Ja, det går kanskje kun ut over deg her og nå, men det er en grunn til at det er ulovlig. Når du blir avhengig nok går det som regel ut over uskyldige også.
Vis hele sitatet...
Kompis de pillene det er snakk om er ikke ulovlige en gang, de er strengt regulerte. Det innsnevra synet ditt på dette vitner om at du er 12 år gammel; du vet ingenting om fri vilje, traumer og lidelser. Få huet ut av ræva
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og- disse medikamentene her er/kan være livsfarlige nettopp på grunn av smugling, men alprozam og diaz er på ingen måte så forbanna farlig.
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Polkos Vis innlegg
Så siden DU har klart å unngå ulovlig rusmidler i tillegg til å slite psykisk så er det ikke synd i resten? Kvalmt
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis de pillene det er snakk om er ikke ulovlige en gang, de er strengt regulerte. Det innsnevra synet ditt på dette vitner om at du er 12 år gammel; du vet ingenting om fri vilje, traumer og lidelser. Få huet ut av ræva
Vis hele sitatet...
Hverken 12 år eller noe " kompis" fordi jeg er jente. Jeg har opplevd ganske mye vondt selv jo. Har daglige smerter til og med.
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og for det andre. XANAX som det heter er det sterkeste benzoen og kan gi deg blackout i flere dager. så jo. De er ikke bra. Veldig avhengighetskapende i tilegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hverken 12 år eller noe " kompis" fordi jeg er jente. Jeg har opplevd ganske mye vondt selv jo. Har daglige smerter til og med.
Vis hele sitatet...
Og på tross av dette viser du liten evne til å forstå smerten til andre mennesker.

Tror du ikke andre kan lide og ha det vondt selv om de lever andre liv enn deg? Eller stopper evnen til medfølelse ved nesetippen din?
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har da aldri sagt at folk ikke får lov å slite. eller at de ikke sliter og har det vondt. Men man trenger ikke å bryte loven fordi man sliter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og for det andre. XANAX som det heter er det sterkeste benzoen og kan gi deg blackout i flere dager. så jo. De er ikke bra. Veldig avhengighetskapende i tilegg.
Vis hele sitatet...
ropynol er den sterkeste så har du clonazolam som er 10-20 ganger sterkere, ikke kom her å spre falsk info.

og det har varighet på 6 timer så hvordan i helvete forventer du blackout i flere dager. Ja med store doser kan det vare 1 døgn eller kanskje litt mer ikke flere dager.

han ene som døde var en far å du mener det ikke er synd på han, hva i helvete er problemet ditt, og det er forbudt de pillene hadde ikke vert på gaten visst staten ikke hadde produsert de, har en mor på 55 år som har verrt narkoman hele livet hun har aldri kjøpt på gaten! nå er hun så syk legen kommer med piller til henne.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 12. november 2020 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
har det slått deg at det hender at det er loven som må forandres og ikke alltid folka som bryter den? det var lovlig å skille seg, ulovlig å være home, ulovlig for kvinner å stemme, ulovlig å selge øl i butikken på sørlandet til 94 (?) ulovlig å eie og bruke føkkings SKATEBOARD!

gratis testkits på apotekene så brukere får sjekka sakene sine. billig og redder liv. så får hun tolvåringen her (antas fordi du skriver kankje) ta seg en bolle til samfunnet får utviklet seg litt videre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har da aldri sagt at folk ikke får lov å slite. eller at de ikke sliter og har det vondt. Men man trenger ikke å bryte loven fordi man sliter.
Vis hele sitatet...
...Noe sier meg at du enten er ganske privilgert, influenced, svært beskyttet, håndert med silkehansker, tror at det regner enhjørninger i sørafrika eller rettogslett bare ett Trollolol.
Ikke vært borti mere respektløs å u-utdanna kommentar enn det der, helt serriøst er du så korttenkt?
Respektløst som i at du kaster en stooor chunck av befolkning her på kloden i en bås som sier vi er alle kriminelle fordi vi prøver å overleve her på kloden vi å, følte jeg må pressisere dette for deg, da jeg ikke tror du tar poenget..
Fack deg
Sist endret av Eyeamare; 12. november 2020 kl. 19:58.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg Syntes ikke noe synd på de her menneskene som tar disse pillene og får konsekvenser. Politiet har gjort de ulovlige for en grunn. I det du velger og innta et ulovlig rusmiddel bryter du norsk lov. Vi får vite fra tidenes morgen hva narkotika fører til. Først er det moro, så utvilker det seg til avhengighet og veldig mange bruker opp penger og drar andre uskyldige inn i dette. Ved å rane dem for å få penger eller gjøre innbrudd hos andre. Foreldre som ikke sover om natta , og mennesker som er redd rundt dem. Med mindre du er 12 år og ikke vet om konsekvenser av rusbruk eller blitt avhengig av medisiner etter en operasjon , syntes jeg ikke noe synd på disse menneskene. det finnes nok av advarsler ute der mot dette. Ja mange sliter psykisk og derfor begynner med rus, men for at man sliter psykisk er det ikke noe unnskylding og bryte loven. Om det så er å ta rusmidler eller om det er å slå til noen. Jeg har sliti veldig psykisk hele oppveksten, men er i dermed sagt at jeg skal ta narkotika eller gjøre ulovlige handlinger. Ja, det går kanskje kun ut over deg her og nå, men det er en grunn til at det er ulovlig. Når du blir avhengig nok går det som regel ut over uskyldige også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har lite peiling på dette egentlig, det er ikke politiet som har gjort det ulovlig liksom... benzodiazepiner er jo jalla narkotika som er lagd av store legemiddel selskaper, ironisk nok er det sett på som mer akseptert enn naturlig narkotika fordi legemiddel industrien har kjøpt politikere å innført en war on drugs fordi naturlig "narkotika" kan kurere mye sykdommer/plager så de er livredde for å ikke tjene milliarder på pillene de lager som ofte kommer med store bivirkninger iforhold til det naturlige alternativet.

Viss bare de som styrte landet hadde hatt hjerneceller hadde de forstått hvordan de fører folket bak lyset, mennesker har brukt "narkotika" veeeldig lenge.

Noen blir avhengig fordi de har ikke selv kontroll, hvor jævla kult er det å være avhengig av noe som helst (utenom mat,luft,vann). De burde sett på seg selv som ikke en del av flertallet, mye mer respekt til de som greier gå igjennom alt som er kjipt å jævlig uten å bli avhengig av noe.
Tenk viss det blir verdenskrig å du er avhengig av noe som du ikke kan få tak i plutselig, å du må gå i krigsmodus mens du har abstinenser... alltid vær forberedt på det værste sier jeg.

En annen ting er jo dette kan være politisk/ideologisk angrep fra en annen stat/religion på Norges befolkning, bare å sende ut dødelige batcher med narkotika så dør mange narkomane å ingen bryr seg, men de dreper folk i det landet. Mange av de som bruker narkotika er jo fri tenkende å gode mennesker innerst inne som vi faktiskt burde hatt flere av
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
ropynol er den sterkeste så har du clonazolam som er 10-20 ganger sterkere, ikke kom her å spre falsk info.

og det har varighet på 6 timer så hvordan i helvete forventer du blackout i flere dager. Ja med store doser kan det vare 1 døgn eller kanskje litt mer ikke flere dager.

han ene som døde var en far å du mener det ikke er synd på han, hva i helvete er problemet ditt, og det er forbudt de pillene hadde ikke vert på gaten visst staten ikke hadde produsert de, har en mor på 55 år som har verrt narkoman hele livet hun har aldri kjøpt på gaten! nå er hun så syk legen kommer med piller til henne.
Vis hele sitatet...
Jo så klart er det tragisk at folk dør. Og det at dette dopet har så store konsekvenser at man setter sine egne barn til side for å få det sier litt om hvor farlig det er. Er det syndt på denne mannen ja , litt.

Men på en annen side har denne mannen utsatt sine egne barn for grov omsorgsvikt ved å ruse seg. Hvorfor er rusen viktigere enn sine egne barn. På en måte syntes jeg denne mannen er svært egoistisk.
Er det synd på han. Ja , litt. er det synd på barna hans : veldig!
En far som velger xanax foran egne barn er ingen god far. Man setter ikke barn til verden med pågående rusproblem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo så klart er det tragisk at folk dør. Og det at dette dopet har så store konsekvenser at man setter sine egne barn til side for å få det sier litt om hvor farlig det er. Er det syndt på denne mannen ja , litt.

Men på en annen side har denne mannen utsatt sine egne barn for grov omsorgsvikt ved å ruse seg. Hvorfor er rusen viktigere enn sine egne barn. På en måte syntes jeg denne mannen er svært egoistisk.
Er det synd på han. Ja , litt. er det synd på barna hans : veldig!
En far som velger xanax foran egne barn er ingen god far. Man setter ikke barn til verden med pågående rusproblem.
Vis hele sitatet...
Nei, for alle planlegger å bli foreldre å verden er sort/hvit.
Sist endret av Eyeamare; 12. november 2020 kl. 21:41.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo så klart er det tragisk at folk dør. Og det at dette dopet har så store konsekvenser at man setter sine egne barn til side for å få det sier litt om hvor farlig det er. Er det syndt på denne mannen ja , litt.

Men på en annen side har denne mannen utsatt sine egne barn for grov omsorgsvikt ved å ruse seg. Hvorfor er rusen viktigere enn sine egne barn. På en måte syntes jeg denne mannen er svært egoistisk.
Er det synd på han. Ja , litt. er det synd på barna hans : veldig!
En far som velger xanax foran egne barn er ingen god far. Man setter ikke barn til verden med pågående rusproblem.
Vis hele sitatet...
Om man er forelder og får xanor av legen helt lovlig, er det da okei?
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pensl Vis innlegg
Om man er forelder og får xanor av legen helt lovlig, er det da okei?
Vis hele sitatet...
Dette skjer svært sjelden. Og om man har såppass sterk angst at man bruke xanor for å roe ned angst? er man kapabel til å ta seg av et barn da ? da skal angsten din være ganske ille. Og påvirke deg veldig i hverdagen. Men denne mannen hadde kjøpt for å ruse seg. Men det er min mening du kan så klart mene noe annet.
Se for deg at besteveninna di er på Utøya. Hun er vitne til at alle vennene hennes blir drept. Lillebroren i tillegg. Går også rundt med skyldfølelse for at broren ble drept. Nettene blir søvnløs. Når hun først er så sliten at hun sovner våkner hun brått opp av mareritt. Lillebroren som blir skutt vises om og om igjen. Natt etter natt. Alle høye lyder fører til panikkangst. Også her vises lillebroren i flashbacks. Dag etter dag. Hun begynner å isolere seg. Unngår personer, steder, og aktiviteter som minner om hendelsen. Unngår tanker og følelser. Vansker med å oppleve positive følelser som kjærlighet til noen som står henne nær. Irritabel og sint for hver minste ting. Må alltid være overdrevent vaktsom og får aldri senket skuldrene. Stadig følelser av frykt, sinne, skyld og skam. Blir nummen og likegyldig. Dette har nå foregått i 1 år og symptomene blir bare verre når hun trodde det ikke gikk ant å bli verre. Hun har ikke klart å hatt kontakt med deg på flere måneder og klandrer seg selv. Så hun skaffer noe xanax for å klare å møte deg. Poff så døde hun.

At du ikke synes synd i besteveninna di, og alle andre som sliter der ute er tragisk. Men så har du sikkert ikke noen besteveninne heller..
Sist endret av Polkos; 12. november 2020 kl. 23:50.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette skjer svært sjelden. Og om man har såppass sterk angst at man bruke xanor for å roe ned angst? er man kapabel til å ta seg av et barn da ? da skal angsten din være ganske ille. Og påvirke deg veldig i hverdagen. Men denne mannen hadde kjøpt for å ruse seg. Men det er min mening du kan så klart mene noe annet.
Vis hele sitatet...
Vet om flere oppegående mennesker med barn og høy utdanning, som får xanor på resept.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tilbake til topic, har selv et brett med 15 av disse ksalol som blir advart om (identiske med de på bildene)
Har spist et par av de og ikke merket noe til noe fentanyl hvertfall, selv om jeg forøvrig ikke har prøvd det i seg selv.
Er det noen grunn til at nettopp disse brettene blir avbildet? (Galenika)
Fordi det er falske Galenika Ksalol som er blitt funnet hos de døde, beslaglagt og tatt bilde av.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Polkos Vis innlegg
Fordi det er falske Galenika Ksalol som er blitt funnet hos de døde, beslaglagt og tatt bilde av.
Vis hele sitatet...
Hvordan konstanterer politiet at de er falske, når dem ikke enda kan si med sikkerhet at noen av dødsfallene er tilknyttet til tabletter med fentanyl?
Er Galenika Ksalol noe som typisk ikke er å få tak på ift Pfizer?
Hørte i området her jeg bor (Vest-Agder) at de falske var formet som bikkjebein.
Er det noen måte for meg å sjekke på?
De konstaterer ikke, de mistenker det. Dette fordi det er flere overdoser på kort tid og brett med ksalol ligger igjen. Også tips fra andre brukere. Feks en bruker ble bevisstløs i nesten ett døgn av samme ksalol som drepte en annen. Politiet har også nylig aksjonert og beslaglagt noen tusen ksalol i Harstad (og Tromsø?).

Hvorfor de ikke hurtigtester pillene direkte og deler med mediene aner jeg ikke, de ønsker tydeligvis å vente på toksikologirapport fra obduksjonene. Kanskje vil de advare mot "alle" piller/rusmidler og ikke bare en type. Eller så vil de bare være helt sikre. Hvem vet.

Det som er skummelt er at noen piller kan føles ok ut og andre ikke i samme brett. Man vet heller ikke enda om det er fentanyl, det finnes flere giftige stoffer der ute også. Har vært mest av rivotril og nettop ksalol over lengre tid nå. Trenger ikke være farlig om de er falske heller. Mye falske piller har riktig virkestoff og mengde men det er jo alltid ett sjansespill uansett. Mange tror at dersom det kommer i bilister og innpakning så er det legit, dette stemmer ikke.

ALT kan forfalskes, ikke bare bikkjebein. Du kan sjekke for fentanyl med denne feks: https://tryggfest.no/collections/ide...tanyl-test-kit
Sist endret av Polkos; 13. november 2020 kl. 09:37.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kankje jeg er offer for en rusmisbruker som har gjort noe vondt mot meg ? Kankje om jeg hadde startet med rus, selv om jeg hadde visst farene , hadde vert i pengeknipe nå ? er det greit at jeg hadde gjort det samme som han utsatte meg for bare fordi jeg valgte den dagen og ta ulovlige stoffer som jeg ble avhengig av, vel og vitende om at det sto over alt at det er farlig?
Vis hele sitatet...
Bare slutt å skrive å stikk å vær edru et annet sted.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
De 3 som døde, hvorfor tar de ikke blodprøve å kjekker om det er fentanyl eller andre stoffer en alprazolam. For alt vi vet kan de 3 personene ha hevet i seg 20-30 tabbeletter med alkohol eller andre rusmiddler. Og ja det er mye falskt ute men sånn kommer det alltid til å være med mindre du får av legen. Fikk amf hind dagen som var blandet med vaskemiddel bra jeg luktet det før jeg endte opp med å bruke det. Folk tenker kun på penger i dette miljøet.
Vis hele sitatet...
Hehe, dratt noen linjer med vaskepulver opp igjennom nesa for å si det sånn...
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke jeg tør å kjøpe noe av disse i Brugata i nærmeste fremtid for å si det sånn ��
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet noe ? Flere dødsfall ? Har de fått blodprøve tilbake? Hadde de tatt noe annet?

Har noen av disse som eg kjøpte på brugata, har det vert dødsfall i oslo linket til ksalol?

takk for svar, beklager bump av gammel tråd
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet noe ? Flere dødsfall ? Har de fått blodprøve tilbake? Hadde de tatt noe annet?

Har noen av disse som eg kjøpte på brugata, har det vert dødsfall i oslo linket til ksalol?

takk for svar, beklager bump av gammel tråd
Vis hele sitatet...
Det var ikke fentanyl, men de tror det er blandingsmisbruk.
"Ksalol-tabletter inneholdt ikke fentanyl

Politiets undersøkelser viser at fentanyl ikke kan knyttes til siste tids overdosedødsfall i Troms politidistrikt. Politiet vil fortsatt advare mot blandingsmisbruk og inntak av medikamenter som omsettes illegalt"

Oisann? Noen som ble overrasket? Jævla skremselspropaganda. Kan de ikke i det minste få (hurtig)testet møkkapillene, før de plaprer og synser om ting som viser seg gang på gang å være feil.

Kilde: https://stolav.no/korus/ksalol-table...-ikke-fentanyl

Edit: "– Ksalol-tabletter er noe Kripos får inn til analyse fra ulike deler av landet nesten daglig. Det er så langt ikke gjort uventede funn i disse beslagene. Politiet har den siste tiden valgt å advare mot bruken av slike piller, da de ofte kombineres med andre narkotiske stoffer og alkohol, sier Yngve Myrvoll, leder felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning i Troms politidistrikt."

Er det noen her som kan vise til kilder der denne påstanden om fentanyl har visst seg å være sann her i Norge? Er på googlingen nå selv, bare generelt lurer på dette.

Fant to tilfeller der det står en har død av falske bikkjebein i 2015 som inneholdt fentanyl.
I andre tilfellet døde den andre av fentanyl uten at det står noe om at det vært innblandet i en tablett.

Har å en mistanke om at den personen som døde av såkalte "fake"-fentanyl-xanor'en, har gjerne blandet disse rusmidlene av egen fri vilje? Lekte med ting personen gjerne ikke visste hvor stor farene var/er.

Om ikke burde ikke folk dauet som fluer?

Tatt fra:
https://www.nrk.no/trondelag/advarer...all-1.14036414
Sist endret av eRixn; 24. november 2020 kl. 01:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.