Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2308
jeg har valget med å sitte xx antall timer å skrive inn en del informasjon i en webform database eller å forsøke å finne ut hvordan jeg setter opp formatet i csv til å laste opp i webform.

har så god som gitt opp forsøkene med å få det til. har sett en youtube film om det flere ganger uten å finne noen bedre løsing for at jeg ikke få lastet dette opp i databasen.

håper det er noen som vet en grei løsing eller har noen gode råd.

Youtube filmen
https://www.youtube.com/watch?time_c...ture=emb_title
Sitat av MortenNo Vis innlegg
jeg har valget med å sitte xx antall timer å skrive inn en del informasjon i en webform database eller å forsøke å finne ut hvordan jeg setter opp formatet i csv til å laste opp i webform.

har så god som gitt opp forsøkene med å få det til. har sett en youtube film om det flere ganger uten å finne noen bedre løsing for at jeg ikke få lastet dette opp i databasen.

håper det er noen som vet en grei løsing eller har noen gode råd.

Youtube filmen
https://www.youtube.com/watch?time_c...ture=emb_title
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er mange som gidder å se en film på YouTube for å hjelpe deg i din aller første post her inne.

Jeg vil anbefale å forsøke å forklare problemet mye bedre, også hva du har forsøkt.
Trådstarter
3 0
Det som er at jeg forsøker å laste opp en del informasjon til en data base. under legger jeg med et av eksemplene som jeg kan laste ned.

dett er infoen som er bare generert som exsempel

serial,sid,uuid,token,uri,created,completed,changed,in_draft ,current_page,remote_addr,uid,langcode,webform_id,entity_typ e,entity_id,locked,sticky,notes,status,etat,stasjoner_eller_ steder,typebil,reg_nr,andre_reg_nr_svil_og_militaert,fabrikk merke,modell,pabygg,stige_hoydeverk,spesialutstyr,ars_modell _norge_forste_geng,ars_modell_import,ombygget_ar,avskiltet_a r,vanntank_antall_liter,skumtank_antall_liter,pulvertank,his torien_om_kjoretoyet,komentar

ene resultatet av exsempelet.

1,1,eca82f95-8782-42fd-a661-2e1b179d4a9a,rp98RO1U_D4l74JBSGuxWQY0w9WQYFKvoXX0P25n0Vs,/form/brannbiler-test,1565767135,1583418816,1597389535,,,32.226.146.185,1,nb, brannbiler_test,webform,brannbiler_test,,,,Solgt,Flyplassbra nnvesen,"Quae cum dixisset, finem ille. Quamquam non negatis nos intellegere quid sit voluptas, sed quid ille dicat. Progredientibus autem aetatibus sensim tardeve potius quasi nosmet ipsos cognoscimus. Gloriosa ostentatio in constituendo summo bono. Qui-vere falsone, quaerere mittimus-dicitur oculis se privasse Duarum enim vitarum nobis erunt instituta capienda. Comprehensum, quod cognitum non habet? Qui enim existimabit posse se miserum esse beatus non erit. Causa autem fuit huc veniendi ut quosdam hinc libros promerem. Nunc omni virtuti vitium contrario nomine opponitur.",Beltevogn,5f363adf79eb4,"Quae cum dixisset, finem ille. Quamquam non negatis nos intellegere quid sit voluptas, sed quid ille dicat. Progredientibus autem aetatibus sensim tardeve potius quasi nosmet ipsos cognoscimus. Gloriosa ostentatio in constituendo summo bono. Qui-vere falsone, quaerere mittimus-dicitur oculis se privasse Duarum enim vitarum nobis erunt instituta capienda. Comprehensum, quod cognitum non habet? Qui enim existimabit posse se miserum esse beatus non erit. Causa autem fuit huc veniendi ut quosdam hinc libros promerem. Nunc omni virtuti vitium contrario nomine opponitur.",Peugeot,Dixisset,"Handicare Auto -Yrkesbil","Huius, Lyco, oratione locuples, rebus ipsis ielunior. Duo Reges: constructio interrete. Sed haec in pueris Sed utrum hortandus es nobis, Luci, inquit, an etiam tua sponte propensus es? Sapiens autem semper beatus est et est aliquando in dolore Immo videri fortasse. Paulum, cum regem Persem captum adduceret, eodem flumine invectio? Et ille ridens: Video, inquit, quid agas ,Huius, Lyco, oratione locuples, rebus ipsis ielunior. Duo Reges: constructio interrete. Sed haec in pueris Sed utrum hortandus es nobis, Luci, inquit, an etiam tua sponte propensus es? Sapiens autem semper beatus est et est aliquando in dolore Immo videri fortasse. Paulum, cum regem Persem captum adduceret, eodem flumine invectio? Et ille ridens: Video, inquit, quid agas ,2031-12-25T15:28:43+0100,Dixisset,2025-05-08T15:25:54+0200,2032-07-30T00:40:29+0200,Loremipsum,Dixisset,Loremipsum,Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Negat esse eam, inquit, propter se expetendam. Primum Theophrasti, Strato, physicum se voluit Id mihi magnum videtur. Itaque mihi non satis videmini considerare quod iter sit naturae quaeque progressio. Quare hoc videndum est, possitne nobis hoc ratio philosophorum dare. Est enim tanti philosophi tamque nobilis audacter sua decreta defendere.","Quae cum dixisset, finem ille. Quamquam non negatis nos intellegere quid sit voluptas, sed quid ille dicat. Progredientibus autem aetatibus sensim tardeve potius quasi nosmet ipsos cognoscimus. Gloriosa ostentatio in constituendo summo bono. Qui-vere falsone, quaerere mittimus-dicitur oculis se privasse Duarum enim vitarum nobis erunt instituta capienda. Comprehensum, quod cognitum non habet? Qui enim existimabit posse se miserum esse beatus non erit. Causa autem fuit huc veniendi ut quosdam hinc libros promerem. Nunc omni virtuti vitium contrario nomine opponitur."

Her er det som jeg har lagt inn for å se om jeg kan finne ut hva jeg gjør feil

serial,sid,uuid,token,uri,created,completed,changed,in_draft ,current_page,remote_addr,uid,langcode,webform_id,entity_typ e,entity_id,locked,sticky,notes,status,etat,stasjoner_eller_ steder,typebil,reg_nr,andre_reg_nr_svil_og_militaert,fabrikk merke,modell,pabygg,stige_hoydeverk,spesialutstyr,ars_modell _norge_forste_geng,ars_modell_import,ombygget_ar,avskiltet_a r,vanntank_antall_liter,skumtank_antall_liter,pulvertank,his torien_om_kjoretoyet,komentar

8706,15668,fd3e4df9-dd59-4e0d-aebe-a255a8259ba7,bzGSlmxZUfWPJcIep-MRqahQMTGWwRIGm8ckEv8giik,/form/brannbiler-test,1595491418,1595491418,1595491418,0,,80.203.20.162,00eb6 96a-6416-4e79-9ae6-215eee3c56b1,nb,brannbiler_test,,,0,0,,Aktiv,Brannvesen,Dram nmen,Kommandobil,"RA 5562",,Volvo,V90,"Egenes Branntekninkk AS",,,2020-03-02,,,,,,,,

fått bare feil eller ingen resultat på xx antall oppføringer
Sist endret av MortenNo; 14. august 2020 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må komme med mer informasjon til oss. Hva slags database er dette? Er det via programmering du prøver å legge inn dataen? Bruker du et program? Får du feilmeldinger? Sånne ting gjør det litt enklere å komme med hjelp.

Edit: Sjekka videoen, sitter du med Drupal?

Har du gjort følgende:
  1. Opprettet webformen med de feltene du vil ha
  2. Lastet opp CSV-fila i importverktøyet
  3. Mappet CSV-feltene til Webform-feltene
  4. Importert

Hva går galt?
Sist endret av Yochi; 14. august 2020 kl. 11:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Sitat av Yochi Vis innlegg
Du må komme med mer informasjon til oss. Hva slags database er dette? Er det via programmering du prøver å legge inn dataen? Bruker du et program? Får du feilmeldinger? Sånne ting gjør det litt enklere å komme med hjelp.

Edit: Sjekka videoen, sitter du med Drupal?
Vis hele sitatet...
Det er Drupal 8 jeghar dette på. det som er at jeg har forsøkt å laste opp webform submissions til en enkelt database med en får jeg alt i en kolone eller ingen ting. men nå testet jeg en gang forå se. endret litt på info og fikk denne meldingen Row #1: 39 values expected and only 1 found.

men har forsøkt å sette opp exel ark å dele det inn uten noe bedre resultat. så jeg ender bare opp på samme stede jeg startet
Om alt ender i en kolonne er det muligens brukt forskjellige symboler for kolonne-separering i CSVen og det Webform forventer. Muligens kan du endre det i Webform, eller så får du åpne CSV i excel og lagre med annen separator.

Edit: Webform krever at kolonnene komma-separeres ser jeg.
Sist endret av Yochi; 14. august 2020 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.