Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5470
Heisann.
Jeg og tre andre har i anledning årets Tomorrowland besluttet å begi oss ut på jomfrutur med LSD. En av gutta har midlertid i motsetning til oss andre fått det for seg at han ikke ønsker å vite hva han begir seg ut på, og tenker bevvisst å ikke ha noe kjennskap til stoffet før han stuper ut i det. Vi andre har lest en god del om lsd og ønsker det eksakt motsatte frå vår kamerat. Vi er derfor selvsagt litt usikre på hvordan vi skal håndtere dette, og kunne trengt rådgivning fra noen som har vært ute en festivalnatt før.

Hvor viktig er det å vite hva man begir seg ut på? Og burde vi eventuelt bedrive tvangsopplæring for fjerdemann om hva turen vil innebære, eller burde vi bare være vitne til sirkuset og la han bestemme selv.
Jeg tenker at dette kan slå begge veier. Hvor mye kan dere andre om lsd egentlig? jomfrutripp på tomorrowland høres jo litt vågalt ut, og om dere har lest en del vet dere sikkert godt at det ikke er å anbefale første gang, men for all del kan sikkert bli drit fett.

Jeg tenker det er greit å vite litt hva man har i vente, men ikke lese seg opp for grundig da man kanskje får feil forhåpninger, uansett lykke til
Litt drøyt å ta jomfru trippen på TML, men tar du det tidlig på dagen og holder sammen så tror jeg dere kan få det kjempe fint. Kommer til å være et hav av intrykk og følelsene dere opplever kan føles enorme til tider. Kan hende dere ønsker en litt roligere setting og trekker dere litt unna de største scenene, men jeg tror dere får en solfylt dag med masse god musikk og drikke. Kos dere
Har som sagt lest en god del på diverse nettsider, men har derfor også selvsagt lest nok til at vi forstår at man ikke kan være klar over hva stoffet innebærer uten å ha testet det i praksis. Kan absolutt nevnes at det er et litt vågalt førstested, selv om det kan beskrives som et av de mer lykkelige og bekymringsløse stedene på jorden. Planen er at det skal ta av ganske hardt på blant annet psytrance scenen der nede. Men det jeg er mest ute etter er hvor viktig den mentale forberedelsen i realiteten er for fjerdemann, er planen hans like dumdristig som vi har fått inntrykk av eller er forberedelse før psykadelika et litt opphaset og overproblematisert emne?
Sist endret av TheTrancingPony; 25. juni 2016 kl. 22:47.
Har tatt det med folk som har ganske liten kunnskap, og det har gått helt fint med dem. Men jeg tenker at det kommer til å bli heavy for noen av dere, siden dere gjør det på en slik plass. Og det trenger absolutt ikke å bli han med minst kunnskap som friker ut Det kan forøvrig være greit å informere han om at økt puls og varierende kroppstemperatur ikke er farlig, og at det er normale symptomer man kan få på LSD.
Sitat av Saape Vis innlegg
Har tatt det med folk som har ganske liten kunnskap, og det har gått helt fint med dem. Men jeg tenker at det kommer til å bli heavy for noen av dere, siden dere gjør det på en slik plass. Og det trenger absolutt ikke å bli han med minst kunnskap som friker ut Det kan forøvrig være greit å informere han om at økt puls og varierende kroppstemperatur ikke er farlig, og at det er normale symptomer man kan få på LSD.
Vis hele sitatet...
Fint å høre at det har gått greit med folk med lite kunnskap tidligere, og skal informere om generelle negative eller ubehagelige aspekter normalt forbundet med sykdom som du nevner til slutt her. 👍🏻
NFFs husbedreviter
Jeg er ikke veldig positiv til å ha et første møte med sopp eller lsd i en slik setting, uten å vite hva en går til.

Av den grunn vil jeg heller anbefale å få tak i mdma til deres kompis - kanskje også dere -, pga dets mildere psykedeliske effekter, noe som kan gjøre det lettere/snillere i en så kaotisk setting.
Første fleinturen jeg tok hadde jeg ikke lest meg til, jeg viste sånn halvveis ca. hva det gikk til utifra historier jeg hadde hørt. Men det endte med å være en av de aller beste turene jeg noen gang har hatt! Så uvitenhet kan faktisk være bra en gang i blandt. Det var det jeg hadde og komme med, men det var sånn for meg hvertfall.

Men om han absolutt vil gå uviten i det, hva så? Dårlig trip kan man få uansett hvor mye man leser seg opp om det.
Sist endret av KjellFresh; 26. juni 2016 kl. 03:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du trenger egentlig ikke å lese så mye forhånd, men når man inntar et stoff som LSD må man være klar over at det kan skje ting som oppfattes merkelig og skremmende mens man er påvirket. Man må vite at man klarer å roe seg selv ned om ting skulle bli for intenst. Personlig ville jeg aldri hatt førstegangstrippen min på TML av flere grunner. For det første så blir turen alt for slitsom. Jeg blir ganske sliten i hodet av å trippe, selv om jeg bare snakker med et fåtall personer. Det å forholde seg til en hel festival, det virker mer stress enn det er verdt. For det andre, så er det ikke så lett å "slippe unna" når trippen blir for intens, fordi det er vanskelig å navigere seg gjennom store folkemengder når man er såpass "borte". Tripp heller førstegang med gode venner på gutterommet. Det kan bli minst like gøy, bare uten de største faremomentene.
Videre er det aktuelt hvilken dag vi burde ta det på, og lurer litt på om det er dumt eller lurt å ta det på en dag hvor lineupen har mye bra som vi ønsker å se kontra en dag med mindre spennende lineup? Er vell kanskje lite hensiktsmessig å ha et program man prøver å følge for turen, eller?
En dag med "lite spennende lineup" på TML? Hold kjeft og gi meg billetten din.
TML er KAOS og det er vanskelig nok å holde rede på scener og hvor man skal til hvilken tid, selv edru. Tror det blir veldig vanskelig å finne fram og holde styr på alt tura.
Dere kan ikke stikke på en hytte eller et sted det går an å være ute/inne uten tusenvis av rusa folk rundt dere til enhver tid? Det vil i hvert fall jeg anbefale.
Kan godt hende det blir topp stemning på festival for alt jeg vet, men ville nok personlig vært litt skeptisk til settingen - spesielt mtp. at det er jomfrutur, generelt høyt intensitetsnivå, uoversiktlige tilstander ad infinitum. Noen liker kanskje sånt.
ingen av dere har erfaring med psykedeliska stoffer fra før? de som ikke har det bør droppe det og heller spare seg til en bedre anledning. risikerer å kaste bort hele kvelden, pengene og i tillegg bli arrestert.
Det høres rett og slett skikkelig skummelt ut å debutere med LSD på en festival, og jeg tror ikke det hjelper noe som helst å ha lest seg opp når først rusen kicker inn. Synes dere skal ta inn over dere forslagene fra alle de her som faktisk har erfaring med dette og som sier at en hyttetur er mer egnet første gangen.
Jeg begynner å betvile hvor mye dere faktisk har lest om stoffet når dere vurderer en førstegangstripp på TML. Under min førstetripp måtte jeg forholde meg til 2 personer som ikke skulle vite at jeg drev på med psykedelika, bare det var utfordrende og skummelt. Det var altså snakk om 2 personer! Tenk dere en hel festival!!! Dere er ikke supermenesker, og jeg tviler på at dere fire har en overmennesklig evne til å takle slike stoffer. Psykedelika på festival kan sikkert være gøy, men da må det erfaring og fornuftig dosering til, samt en tripsitter som vet hva han driver med. Om dere alikevell velger å ignorere rådene dere har fått, så kan dere forvente værre ting enn en utfordrende tripp. Det kan rett og slett bli et sant helvete som dere sent vil glemme. Bruk sunn fornuft.

Vil legge til at jeg ikke måtte forholde meg til disse personene under hele trippen, bare noen minutter. Bare å snakke normalt med dem var vanskelig nok i de minuttene. Festivalen kommer til å være rundt dere til enhver tid og dere kommer til å ha behov for å kommunisere med noen under trippen, selv om det bare er med hverandre er det vanskelig nok det.
Sist endret av Mirage; 27. juni 2016 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde aldri i hele verden tatt LSD første gang på en fuckings festival som TML. Alt for mye loka og rusa mennesker å forholde seg til, sinnsykt ukontrollerbar stemning, høy musikk og generelt en alt for intens stemning all-over. Umulig å navigere seg og finne fram, er det sikkert også.

Høres ut som en ekstremt dårlig idé, uansett hvor mye dere har lest. Spesielt å ha med en som ikke engang vil lese om det? Hva slags tankegang er det?
Skjønner ikke hvorfor dere ikke bare tar mdma, som er mye mer passende partydop? Det vil ikke mindfucke dere like hardt, og er mye mer passende for en slik setting.
Lsd kan virkelig tweake huet ditt, på måter jeg ikke kan beskrive med ord. Husk også at lsd varer i gjennomsnitt rundt 10-12 timer - så hvis du først trår i salaten og får en ubehagelig trip, vil den vare 10-12 timer.
Selv en god trip vil føles helt jævlig når du skal prøve å sove etter 12 timer med intens huekjør.
Råder dere seriøst til å revurdere dette opplegget her. Ikke noe fett om en kompis tweaker ut og får helt hetta...
Skaff heller noe mdmda...
Var jo i og med usikkerhet rundt ideen at jeg besluttet å rådføre meg med dere, at flere av dere er kritiske til setningen er derfor selvsagt noe vi tar innover oss, og hele bakgrunnen for at jeg startet tråden. Begynner derfor å bli litt skeptisk til planen, men har lest flere førstegangstripper fra konsertsetting, og får inntrykk av at det som regel går fint. Aspektet av å bli "tatt" som flere av dere nevner er midlertid ikke reelt, siden TML i praksis er en drugfest, og de fører selvsagt ingen jakt etter mennesker på alternative rusmidler. Stedet er jo praktisk talt laget som at det skal være en eventyrverden; egen valuta, fullt av dekorasjoner og farger. Stedet er generelt litt trippy, og med tanke på det litt overnaturlige eventyrbaserte temaet som i tillegg har diverse soppdekorasjoner hersker det liten tvil om at festivalen er laget for psykedelika. Vi har også et ganske spessielt forhold til stedet etter fjorårets festligheter, og hadde sett for oss at denne settingen ville gitt en helt fantastisk opplevelse. Men hvis dere er såpass kritiske må vi selvsagt revurdere planen, og kanskje ta råd fra mer erfarne. Vil neppe at noen skal havne i en psykose eller noe, ehe. Kanskje candyflipping er noe som kunne vært interessant? Prøvde mdma ifjor, noe som resulterte i den lykkeligste dagen av våre liv. Vi skal derfor selvsagt ha en dag med emma uansett, men har lest mye spennende om lsd, og er et stoff som appellerer til oss i aller høyeste grad. Hadde derfor vært veldig interessant å teste en kveld med lucy. Men hva vil den eventuelle risikoen være, annet enn en "bortkastet" dag?

Kanskje et mer kortvarig psykedelisk stoff ville vært mer hensiktsmessig, men hvilket er eventuelt passende til dansing og børst? Er det noen her som har førstehånds erfaring med psykedelika på festival?
Sist endret av TheTrancingPony; 27. juni 2016 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen av oss betviler at LSD på festival kan bli jævlig kult, men vi vil bare minne deg på at opplevelsen også har potensial til å bli et helvete. Vil også nevne at en konsert er ganske så puslete i forhold til TML. På tomorrowland er menneskene der mer intense og uberegnelige(altså mere ruset enn en gjennomsnittelig konsertdeltaker), i tillegg til at området er mye større dvs: Det er enda vanskeligere å komme seg ut. Vil heller ikke anbefale candyflip ettersom man blir enda mer forvirret og fjern med to stoffer i blodet samtidig. Om jeg skulle anbefalt noe så ville jeg valgt 2c-b på grunn av at det stoffet har psykedeliske effekter, samtidig som at du ikke blir så "tura" av det. Ellers så er MDMA et must på et slikt sted.
Dersom dere alle føler dere komfortable i settingen så ser jeg ikke hvorfor turen skulle gått til helvete. Set og setting er veldig viktig, men på LSD har man fortsatt en viss kontroll over turen (i forhold til sopp som bare tar deg med på sitt eget eventyr). Forutsatt at dere doserer etter omstendighetene, så tror jeg dere kan ha en fin tur. Hold dere til 100ug (hvis styrke er oppgitt), hold dere samlet, og ha en veto-regel. Dersom én person ikke har lyst til å gjøre en ting, ikke gjør det, eller splitt opp to og to. Turen kan fort snu hvis man er et sted man ikke har lyst til å være.

Når det gjelder kompisen som ikke vil vite hva det går ut på syns jeg bare det er uansvarlig. Hvis han skulle begynne å få en vanskelig tripp så er det så mye enklere å betrygge seg selv når du vet litt om stoffet. Anbefaler han i det minste å se Psychedsubstance sine videoer om LSD på YouTube. Hvis ikke for hans egen skyld burde han iallfall gjøre det for deres skyld, så dere slipper å babysitte han.

Igjen, dosering er veldig viktig her. Begynner du å bevege deg opp i stort mer enn 150ug++ så er det mye vanskeligere å snappe ut av det. Og er noen i tvil, burde han ikke ta det. LSD og Emma er to helt forskjellige beist!
Hvordan er det med microdosering på slike festivaler?
Tenker i kombinasjon med alkohol, weed osv. Får man noe merkbar effekt? Bortkastet?
Bortkastet spør du meg. Man kan ende opp med en langvarig comeup følelse som bare er irriterende, men dette er selvfølgelig subjektivt og man burde egentlig prøve det selv. Jeg har iallfall gitt opp mikrodosing.