Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2523
Bare for å ha det sagt først som sist; Jeg har et 50/10 bredbånd fra Telenor som det aldri er feil med. Aldri hatt slike problemer med mitt bredbånd siden jeg anskaffet det for 3 år siden. Og jeg bruker bra mange timer om dagen foran PCen. Kan ikke huske sist jeg hadde brudd på linja faktisk.


Det har seg slik at jeg kjøpte Fifa 15 til PC for en uke siden hvor jeg har drevet og spilt online mot andre spillere i et divisjonssystem hvor man får poeng for hver kamp man vinner. Hvis motstanderen avbryter kampen/lukker spillet får jeg poengene for kampen uansett hva resultatet er.

Det som har skjedd den siste uken er at midt under en kamp hvor jeg har ledet, så begynner plutselig linja å lagge. Det lagger ofte i 5-15 sekund ingame før internettet stopper helt opp. Har prøvd å sjekket om nettleseren min fungerer når dette skjer, og det gjør den ikke. Det går alvorlig tregt, men internettet er som oftest oppe etter 2-5 minutter. Problemet er at da har motstanderen jukset til seg poeng ved å kvele linja mi slik at jeg ufrivillig avbryter kampen og gir han poengene selv om han er i ferd med å tape. Jeg er riiiiiiimelig sikker på at jeg blir DDoS'et. Timingen ved hver gang det skjer er så suspekt som man får det.
Har vel skjedd 7-8 ganger eller noe og jeg har spilt rundt 70 kamper hittil. Det er nok til å irritere meg.

Jeg mistenker sterkt at noen bruker et lignende program som Cain&Abel for å sniffe IPadressen min og deretter bruker et gratis DDoS-verktøy på internett som jeg vet eksisterer.

Jeg tror ikke det er noen måte å forhindre at linja blir DDoS'et men jeg ønsker gjerne å se hvilke og hvor mange pakker/requests som blir tilsendt til IPen min for å bekrefte at jeg faktisk blir DDoS'et. Finnes det et program som overvåker slikt..?
Ridder av 1. klasse
Skjer det bare når du holder på å vinne? Eller har det skjedd når du selv holder på å tape?
Det kan være noe rot med port oppsettet i routeren din.

Vet ikke hva du har av modem/router/brannmur? De litt dyrere routerene har ofte logger på trafikken
Trådstarter
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Skjer det bare når du holder på å vinne? Eller har det skjedd når du selv holder på å tape?
Det kan være noe rot med port oppsettet i routeren din.

Vet ikke hva du har av modem/router/brannmur? De litt dyrere routerene har ofte logger på trafikken
Vis hele sitatet...
Det skjer bestandig når jeg er i ferd med å vinne, aldri når jeg taper. Oftest begynner nettet å lagge rett etter at jeg har gått opp i ledelsen med et mål eller to. Man kjenner igjen en "ragequitter" når man ser en, og det er så opplagt at motstanderen fucker med linja mi for å slippe å få tap på kontoen sin. Oftest bruker de å trykke på pause rett etter at jeg har scoret for deretter å trykke av pause, hvor nettet da begynner å lagge. I disse 30 sekundene tror jeg han finner IPadressen min og starter DDoS'ingen. Det er hvertfall min teori.

Nytter ikke å ha brannmur når man blir DDoS'et etter hva jeg har lest. Må skaffe meg VPN isåfall, noe som er uaktuelt da jeg ikke ønsker å betale for å slippe å tape mot cheatere. Skal ta å finne passordet til modemet og gå inn der å sjekke om jeg finner noe statistikk.
Ridder av 1. klasse
Enten må du vente til han slutter å DDOS'e, ellers må du bytte IP adresse.
Har Telenor selv og hvis jeg disconnecter routeren, får jeg tildelt ny offentlig IP med en gang jeg connecter igjen.
Men du vil jo uansett tape kampen siden du må disconnecte linjen for å få ny IP...
Trådstarter
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Enten må du vente til han slutter å DDOS'e, ellers må du bytte IP adresse.
Har Telenor selv og hvis jeg disconnecter routeren, får jeg tildelt ny offentlig IP med en gang jeg connecter igjen.
Men du vil jo uansett tape kampen siden du må disconnecte linjen for å få ny IP...
Vis hele sitatet...
Nytter ikke om han bare kan sniffe IPen når vi connecter for å spille. Det er utrolig enkelt.

Tror ikke det er så mange løsninger på det, dessverre. Jævla irriterende at folk gidder å jukse seg frem i divisjonene..
Sikker på du ikke har samme gamertag på FIFA som du har på Skype? da kan de jo bare søke deg opp på Skype, finne brukernavnet ditt, bruke Skype resolver så har de IP'en din.

Var endel som gjorde det når jeg spilte GTA Online på PS3.
Trådstarter
Nei, har ikke skype engang.
Har gjort noe lignende for noen år tilbake med PS3en, men ikke på Fifa. Brukte Cain&Abel og Wireshark. Tar under et minutt å finne IPen til en motstander online.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Nei, har ikke skype engang.
Har gjort noe lignende for noen år tilbake med PS3en, men ikke på Fifa. Brukte Cain&Abel og Wireshark. Tar under et minutt å finne IPen til en motstander online.
Vis hele sitatet...
Karma det da? DDoS han tilbake.
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Karma det da? DDoS han tilbake.
Vis hele sitatet...
Husker ikke hvordan man gjorde det engang, dessuten kan man ikke velge hvilke motstandere man vil møte. DDoS'er ikke randome folk som ikke har gjort noe, men skulle gjerne ha hatt IPen til de idiotene som DDoS'er meg.
Vanskelig situasjon egentlig, om du bruker VPN så hjelper det ikke stort for om de DDoS'er den IP'en faller du også ut.
Ridder av 1. klasse
Nå er ikke jeg kjent med Fifa, men er det mulig å reporte brukeren? Slik at han forhåpentligvis blir utestengt?
DDOS er så latter ligg trist at det halve kunne vært nok...
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Nå er ikke jeg kjent med Fifa, men er det mulig å reporte brukeren? Slik at han forhåpentligvis blir utestengt?
DDOS er så latter ligg trist at det halve kunne vært nok...
Vis hele sitatet...
90% av alle rapporterings knapper på nettsider bare er der for en falsk trygghetsfølelse. Folk blir aldri banna uansett hvor mange som reporter. I tillegg er det jo dette med bevis også...

EA er ikke heller akkurat kjent for å banne folk med mindre man hacker til seg coins på FUT
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Det skjer bestandig når jeg er i ferd med å vinne, aldri når jeg taper. Oftest begynner nettet å lagge rett etter at jeg har gått opp i ledelsen med et mål eller to. Man kjenner igjen en "ragequitter" når man ser en, og det er så opplagt at motstanderen fucker med linja mi for å slippe å få tap på kontoen sin. Oftest bruker de å trykke på pause rett etter at jeg har scoret for deretter å trykke av pause, hvor nettet da begynner å lagge. I disse 30 sekundene tror jeg han finner IPadressen min og starter DDoS'ingen. Det er hvertfall min teori.

Nytter ikke å ha brannmur når man blir DDoS'et etter hva jeg har lest. Må skaffe meg VPN isåfall, noe som er uaktuelt da jeg ikke ønsker å betale for å slippe å tape mot cheatere. Skal ta å finne passordet til modemet og gå inn der å sjekke om jeg finner noe statistikk.
Vis hele sitatet...
Dette kommer litt ann på metoden som personen bruker, MEN noen ruterer har DDOS protection, noen i enklere form hvor den dropper pakker fra en spesifikk IP som er mistenkelig (om en IP tar all båndbredden fin f.eks), og noen om det plutselig kommer en spesifikk type pakke (si ganske mange NTP pakker, det er de som passer på at PCen din alltid har riktig klokke).

Disse ruterene må dog settes som første ruter, og du er avhengig av at den har ADSL/VDSL port om du har kobber inn i huset.