Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1665
Hei, siden Desember har jeg jobbet med et nytt prosjekt og kunne trengt noen tilbakemeldinger på manglende funksjoner, skrivefeil og lignende.

Konseptet bak Dropply er at du kan laste opp samme fil til flere fildelingstjenester med noen få enkle klikk. Alt er laget fra scratch og hele siden er basert på Bootstrap, derfor er det veldig få funksjoner tilgjengelig.

Gå til http://dropply.net for å besøke siden eller http://dropp.ly for en kortere URL.

Lager en liste over ting som må forbedres/endres på så all tilbakemelding setter jeg pris på! samme gjelder om du finner feil på siden.

Merk: Noe av informasjonen på siden er ikke helt konkret, jobber fortsatt med å oppdatere litt her og der.

Takk på forhånd
Sist endret av Exonize; 17. januar 2014 kl. 23:27.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er ikke tydelig at man «kun» kan velge 6 hoster.
Alle hoster har 500MB maks-størrelse. Unødvendig å spesifisere det på alle.
"Speed"? "We only use […]"? Det er jo ikke du som hoster.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det er ikke tydelig at man «kun» kan velge 6 hoster.
Alle hoster har 500MB maks-størrelse. Unødvendig å spesifisere det på alle.
"Speed"? "We only use […]"? Det er jo ikke du som hoster.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte så er ikke all informasjonen konkret, noe brukte jeg bare for å fylle ut tomme rom. Det at maks-størrelse er nevnt er fordi ikke alle tjenestene godtar over 500 MB men de jeg har hittil gjør det.

Etterhvert kommer det flere kjente tjenester der alle ikke godtar mer enn 200-400 MB.

Men siden er utviklet sånn at når du laster opp en fil så lastes den opp mot vår server, deretter laster vi den opp mot de tjenestene du valgte. På den måten går det mye raskere.

Etter filen du har lastet opp er 'processed' slettes den fra vår server automatisk.
Sist endret av Exonize; 17. januar 2014 kl. 23:40.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Da putter du de med lav grense under egen overskrift. Og ha en nedteller à la charcounter i Twitter for antall sjekkbokser.

Pluss: Jeg vet ikke hvordan jeg skal velge. Hvorfor er shrimpfiles bedre enn fishfiles? Burde jeg laste opp til sharkfiles istf. catfiles?
Jeg liker designet og ideen. Funksjonaliteten er lett å forstå og bruke.
Hoster du dette på egen server? Hvis mange begynner å bruke Dropply vil det bli ganske store mengder data som lastes opp. Hvis ikke egen server, hvilken host bruker du? Ble litt nysgjerrig
Sist endret av ferskvann; 18. januar 2014 kl. 00:05.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Da putter du de med lav grense under egen overskrift. Og ha en nedteller à la charcounter i Twitter for antall sjekkbokser.

Pluss: Jeg vet ikke hvordan jeg skal velge. Hvorfor er shrimpfiles bedre enn fishfiles? Burde jeg laste opp til sharkfiles istf. catfiles?
Vis hele sitatet...
Det med hvilken fildelingstjeneste du skal velge er egentlig noe du finner ut etter å ha brukt tjenesten vår en stund. Men i min mening så funker alle de oppnevnte fildelingstjenestene like bra, noen er så klart litt raskere enn andre men det har ikke mye å si.

Sitat av ferskvann Vis innlegg
Jeg liker designet og ideen. Funksjonaliteten er lett å forstå og bruke.
Hoster du dette på egen server? Hvis mange begynner å bruke Dropply vil det bli ganske store mengder data som lastes opp. Hvis ikke egen server, hvilken host bruker du? Ble litt nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Vi leier servere fra et firma som heter Limestone Networks så det skal endel til for at problemer skal kunne oppstå. Vi oppgraderte også nylig serverene så de mitigerer angrep(Layer 4-7) på opptil 20 Gbps/12 mill PPS automatisk.

Takk for feedback!
Sist endret av Exonize; 18. januar 2014 kl. 00:15.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Lagt inn favicon og oppdatert litt forskjellig, her er et eksempel på hvordan det ser ut etter en fil har blitt lastet opp:

http://i.imgur.com/IvJUywl.png

Source: http://dropp.ly/3q
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gjerne en mørk bakgrunnsfarge. Jeg er ikke klar for DIY-LASIK.

Ikke alle filene på den listen fungerte forresten.

Og DRY igjen på "Click to download". Bruk et ikon istedet?
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Gjerne en mørk bakgrunnsfarge. Jeg er ikke klar for DIY-LASIK.

Ikke alle filene på den listen fungerte forresten.

Og DRY igjen på "Click to download". Bruk et ikon istedet?
Vis hele sitatet...
Ser at en av linkene ikke funker, skal få sett på det nå. Tenker også på å legge inn noen ikoner og kanskje gjøre sånn at linkene blir sjekket daglig for å se om de funker.
Liker konseptet men kunne vært endel mer kjente uploading sider
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av ituroks Vis innlegg
Liker konseptet men kunne vært endel mer kjente uploading sider
Vis hele sitatet...
Takker! vi jobber nå med å legge inn flere kjente tjenester som Putlocker, ZippyShare, Bayfiles og fler
Fin side. Smart side. Det eneste jeg har å legge til er at du bør legge til et banner som varsler om cookies, så slipper du å havne i klammeri med loven.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Fin side. Smart side. Det eneste jeg har å legge til er at du bør legge til et banner som varsler om cookies, så slipper du å havne i klammeri med loven.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, garantert noe jeg må legge inn
Exonize's Avatar
Trådstarter
Gjort følgende:
- Støtte for SSL(https)
- Lagt inn facebook/twitter knapper
- Alle kan velge opptil 8 hosts(tidligere 6)
- PutLocker, Sockshare, Bayfiles og SolidFiles er lagt inn
+ Forbedringer internt

Noen som har tips til kjente fildelingstjenester som jeg kan ta i bruk? prøver å bytte ut de mindre kjente.
Zippyshare og mediafire!

4shared er vel også en.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Zippyshare og mediafire!

4shared er vel også en.
Vis hele sitatet...
Zippyshare er lagt inn men ikke offentlig, 4shared har vi lenge hatt i tankene og MediaFire krever at man har en bruker registrert. Samme gjelder Mega og RapidShare
Veldig bra konsept!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har gjort en rekke oppdateringer siden sist jeg postet, en av de største oppdateringene er vel at etter filen din er lastet opp bruker vi ajax for å kunne holde deg automatisk oppdatert.

Følgende jobbes med:
- Linkene til filen du laster opp vil bli byttet ut med logoer til tjenesten og ikke lange lenker.(eksempel)
- Side for oppdateringer og nyheter kommer + Twitter feed.
- Nye hosts vil bli lagt til, endel av de nåværende blir byttet ut men blir beholdt som backup.

Noen som har tips til fildelingstjenester som ikke krever innlogging og aksepterer minimum 300 MB?

Setter pris på feedback
Sist endret av Exonize; 12. februar 2014 kl. 10:08.