Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2046
Hey!
http://www.knives4wholesale.com/
Noen som har noen erfaring derifra?
Evt noen som kan linke til en annen nettbutikk de har gode erfaringer med?
Kan man sende dem en mail(Knives4wholesale) og be dem merke forsendelsen som "Gift" og "Uskyldig innhold"?
Jeg så de hadde noen skikkelig fine Stiletto/Switchblade kniver der av Frank Beltrame som frista veldig. Åssen er norske lover på disse type kniver?
Også har jeg ganske lyst på et par SAP hansker, altså hansker med stålinnlegg. Er de lovlige i Norge? De brukes jo blant annet av motorsykkelister i andre land så vidt jeg vet?
Takk for svar.
EDIT:
Vet ikke hvor "Underground" dette er, så om denne ligger i feil forum, ber jeg en mod om å flytte den til riktig
Sist endret av vexed; 10. januar 2008 kl. 14:46.
Kort sagt: Ulovelig, med mindre du har tillatelse fra politiet, aka samlerstataus.

Bøter, (eventuellt fengselstraff, spørs hvor mange du skal ha og hvor alvorlig de ser på saken) kan du lese deg frem til på lovdata.

Om du skal importere bør du sende dem en epost for å få dem til å sende dem som "gift", faktura/bestillingsinfo/selskapslogo kan ikke være vedlagt. Da kan du forsvare deg med at du ikke kan ha kontroll over hva folk sender deg.
Sist endret av ProtoZ; 10. januar 2008 kl. 17:10.
sant som Protoz sier der....
Men stikk innom politistasjonen og spørr så hjelper de deg å fylle ut søknadskjema om du vil samle på dem xP
Trådstarter
30 2
Gjelder dette kun for kniven, eller for hanskene også?
Har uansett hørt at det skal være ganske vanskelig å få tak sånn "samlerbevis" eller slik...
Hanskene er et tvilstilfelle, de er jo ikke slåsshansker per se, men en nidkjær toller kan kanskje tolke dem slik. Du kan jo prøve, og melde tilbake her hvordan det gikk.