Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1220
Hei,

Av grunner som ikke er relevant, så trenger jeg å tømme et AS for verdier før det slås konkurs. Hvordan går jeg best frem her?

Foreløpig så er tanken å bestille relevante varer som kan videreselges på krita, men er det andre muligheter?
Er du egentlig kjent med prosessen rundt konkurs og at dette er et prosjekt som er dømt til å gå dritt?
Dette kommer bobestyrer til å finne ut av umiddelbart. Du er ikke økonomisk ansvarlig for et AS men du har straffeansvar for denne type åpenbar økonomisk kriminalitet. Denne type kreativitet belønnes med fengsel. Lykke til.

https://www.okokrim.no/konkurskrimin...549311.no.html
Hva slags verdier snakker vi om her? Kontanter? Varelager?
Antar du er eier og daglig leder.
Ta ut alt utestående lønn så langt det er penger på konto.
Du får ingenting via lønnsgarantifondet så du må passe egen ræv.

Varer, verktøy, møbler... Hvis dette er noe som er verd noe... Stjel det. Bobestyrer kan tro hva de vil men de har ikke resurser til å følge opp.
Snakker av erfaring. Vitnet mot tidligere arbeidsgiver hvor jeg viste til kvitteringer på verktøy til 100k+.
Dommer gav faen, Politiet gav faen. For å sitere bobestyrer - Jeg kan ikke sloss alene