Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1452
Heisann!
Neste sommer har jeg tenkt til å reise rundt i Europa og dra på flere festivaler. Gjerne sjangerspesifikke, så det blir en litt unik opplevelse på hver. Åpen for alt mulig, men er spesielt glad i EDM.
Har ikke så mye penger, så setter pris på relativt billige steder og forslag for å få penga til å vare så lenge som mulig.

Har dere noen tips til noen jeg burde få med meg?
Om du liker/tolererer hard dance er Defqon 1 definitivt noe du burde få med deg. Verdt det kun for crowded/stemningen om ikke du aktivt misliker sjangerene der (ganske variert innen hard dance fra hard techno til terror og alt i mellom).
Defqon 1, intents festiva, decibel outdoor, mystery land, wish outdoor, rebirth, harmony of hardcore, dominator, free festival, elektrum festival, Tomorrowland, rurhnlove. Electicfestival, the qontinent, dropp zone, forbidden Islan. Da har du masse å velge mellom
Billige festivaler innenfor EDM begrenser seg for det meste til dagsfestivaler og greier typ Brunch in the park (konge konsept, anbefales) osv, full-blown festivaler med 3-4-5-6 dagers camp og 24 timer i døgnet hardkjør er langt ifra gratis som regel, og man får det man betaler for

Du får si ifra om du klarer å source noen rimelige alternativer som leverer!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
To festivaler i Europa som jeg kan anbefale er Pinkpop i Nederland og Pukkelpop i Belgia! Noe for en hver smak, mange store kjente artister, sinnsykt mye folk og verdt å få med seg mat og drikke er ganske rimelig også.
Hva du ENN gjør hold deg unna ALT i Norden!
Sydenturer er faen mere kulere.
Jeg snakker av 31 års festivalerfaring i Europa og Asia.
Sitat av gubbefaen Vis innlegg
Hva du ENN gjør hold deg unna ALT i Norden!
Sydenturer er faen mere kulere.
Jeg snakker av 31 års festivalerfaring i Europa og Asia.
Vis hele sitatet...
Roskilde er da ikke så ille?
Liker du hardere toner så bare dra til Nederland, er vel en stor event eller festival der hver eneste uke i året. For andre Ozora, boom festival hvis du er inne i det litt mer trippy greiene, finnes flere tusen Goa festivaler rundt til enhver tid, mange små tho og vi har selv noen her i Norge, som Midnight Sun
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Roskilde er da ikke så ille?
Vis hele sitatet...
Roskilde er en patetisk parodi på hva det var for 20-25 år siden.
En gjeng med skandinaviske studenter som drikker partydrinker i papegøyfarger mens de syns Foo Fighters og Coldplay er ÅH SÅ KULE!

Ta det fra en som har vært der 13 ganger, jobbet der, stått oppå den orange scenen og sett festivalen utvikle seg fra noe som en gang var en fet frikerfestival til en gentrifrisert sydenturist chartertur for idioter!
Sist endret av gubbefaen; 5 dager siden kl. 07:13.