Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1018
Hei!

Tenker på å sette inn skjermkort i PC'en min. Her er den:

http://www.elkjop.no/product/data/st...5-stasjonar-pc

Er det noen som har noen anbefalinger til skjermkort som er kompatible med resten av pc'en? ¨

Pris: 1500-2500

Takk på forhånd
Litt vanskelig å si. Hvis kabinettet er på 10 cm i bredde, og 36 cm i dybde, er jeg usikker på hva du egentlig får plass til av nye skjermkort. Hovedkortet støtter pci 16x i hvert fall, så det er kompatibelt med alt, vil jeg tro. Spørsmålet er om kabinettet er stort nok.

Sjekk innom 7950, 7870 og 600 serien, blant anna.

Edit: for å si det sånn, kortet mitt (et HSI 6950), er rundt 23 cm i dybde alene, og 7000 serien vet jeg er enda større.
Sist endret av Tfan; 10. desember 2012 kl. 13:25.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Tfan Vis innlegg
Litt vanskelig å si. Hvis kabinettet er på 10 cm i bredde, og 36 cm i dybde, er jeg usikker på hva du egentlig får plass til av nye skjermkort. Hovedkortet støtter pci 16x i hvert fall, så det er kompatibelt med alt, vil jeg tro. Spørsmålet er om kabinettet er stort nok.

Sjekk innom 7950, 7870 og 600 serien, blant anna.

Edit: for å si det sånn, kortet mitt (et HSI 6950), er rundt 23 cm i dybde alene, og 7000 serien vet jeg er enda større.
Vis hele sitatet...
7950 og 7870 blir for alt for lange kort.

I 600 serien finner du kanskje et som passer. 640 vil kanskje passe. 7750 er også ganske lite og vil kanskje passe

Om du leter etter et kort som drar dagens spill på høy grafikk trenger du et større kabinett. Det er få muligeter for oppgradering i så små pc'er som den du har.
Trådstarter
16 1
Tusen takk
Hvilke merker burde jeg gå etter?
Sist endret av ILPC; 11. desember 2012 kl. 21:25.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av ILPC Vis innlegg
Hvilke merker burde jeg gå etter?
Vis hele sitatet...
ASUS eller MSI
Sitat av ILPC Vis innlegg
Tusen takk
Hvilke merker burde jeg gå etter?
Vis hele sitatet...
ASUS, MSI og EVGA
Sist endret av freeaak; 11. desember 2012 kl. 21:34.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Nummer 2 ser bra ut
Sitat av ILPC Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja
Om det sto mellom de 2, ville jeg valgt dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749526
Sitat av ILPC Vis innlegg
http://www.elkjop.no/product/data/st...5-stasjonar-pc

Er det noen som har noen anbefalinger til skjermkort som er kompatible med resten av pc'en?
Vis hele sitatet...
Ehrm, nei.

Fra Acers spesifikasjoner;
Power supply 220 W (PFC/non-PFC)
Vis hele sitatet...
Dette betyr at alle forslag fra innleggene over kan ignoreres. Du må oppgradere strømforsyningen om du vil ha et skikkelig dedikert grafikkort i maskinen din. Ønsker du det, vær oppmerksom på at dette ofte er vanskelig å ersatte i 'ferdig-PCer' som din - men det er nok fullt mulig.