Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 20145
Hehe, strengt tatt er det vel veldig lite sexy over de rent praktiske sidene av å være en "stonerjente". Men så er det da heller ikke et poeng å være sexy i enhver situasjon
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Men herregud da, er det så farlig hva Inspecta Deck mener om jenter som røyker bøtte? Det er jo på sett og vis relevant til tråden siden det handler om jenter og cannabis. Dessuten var det bare en mikroskopisk del av posten som omhandlet dette men allikevel var tre poster som ikke handlet om noe som helst på sin plass. Dessuten tipper jeg Inspecta Deck mente det som en personlig mening og ikke som fakta, på samme måte som at jeg kunne sagt at bunnen i ostekake suger i en tråd om ostekake.

Og så, for ikke å posten min slettet:
Mine erfaringer er at jenter som røyker ikke gjør så veldig mye ut av det annet enn akkurat når de røyker. Gutter kjører gjerne en livsstil som roper hasj lang vei, mens jentene jeg har møtt som røyker er mer stereotypiske/vanlige jenter som bare velger en annen type rus når de først skal ruse seg. Når det er sagt tror jeg ikke jeg har møtt noen jenter som kan anses som "stonere", mer at de røyker hvis de allikevel skal et sted der det røykes.
Ey, det var bare et spørsmål. Liker å vite hva folk tenker, og stonerjenter er folk jeg sjeldent får plukka i hjernen på. Chill.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Men herregud da, er det så farlig hva Inspecta Deck mener om jenter som røyker bøtte? Det er jo på sett og vis relevant til tråden siden det handler om jenter og cannabis. Dessuten var det bare en mikroskopisk del av posten som omhandlet dette men allikevel var tre poster som ikke handlet om noe som helst på sin plass. Dessuten tipper jeg Inspecta Deck mente det som en personlig mening og ikke som fakta, på samme måte som at jeg kunne sagt at bunnen i ostekake suger i en tråd om ostekake.

Og så, for ikke å posten min slettet:
Mine erfaringer er at jenter som røyker ikke gjør så veldig mye ut av det annet enn akkurat når de røyker. Gutter kjører gjerne en livsstil som roper hasj lang vei, mens jentene jeg har møtt som røyker er mer stereotypiske/vanlige jenter som bare velger en annen type rus når de først skal ruse seg. Når det er sagt tror jeg ikke jeg har møtt noen jenter som kan anses som "stonere", mer at de røyker hvis de allikevel skal et sted der det røykes.
Vis hele sitatet...
Her er min erfaring helt annerledes, og folk er som alle vet veldig annerledes og vi skal ikke gre alle over en kam. Men alle jenter jeg har møtt som er "stonere" kunne du se det på de. De gikk med cannabisblader som smykker, klær etc. Needles to say så fikk de raskt fokus på seg og havnet på hardere stoffer og er nå på en institusjon. De var typen som ga en ganske god faen i skole og gikk heller ut i skogen og røyket.
Dette kan også ha noe med alder på disse jente å gjøre, de var vell i 15-16årsalderen når du gikk på samme skole og etter hvert ble satt på institusjon. Derimot kjenner jeg gutter som riktignok ikke er helt ifølge "normalen", men lever et perfekt normal liv, men som sagt, alle er forskjellig. Begge våre påstander stemmer sikkert.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
Her er min erfaring helt annerledes, og folk er som alle vet veldig annerledes og vi skal ikke gre alle over en kam. Men alle jenter jeg har møtt som er "stonere" kunne du se det på de. De gikk med cannabisblader som smykker, klær etc. Needles to say så fikk de raskt fokus på seg og havnet på hardere stoffer og er nå på en institusjon. De var typen som ga en ganske god faen i skole og gikk heller ut i skogen og røyket.
Dette kan også ha noe med alder på disse jente å gjøre, de var vell i 15-16årsalderen når du gikk på samme skole og etter hvert ble satt på institusjon. Derimot kjenner jeg gutter som riktignok ikke er helt ifølge "normalen", men lever et perfekt normal liv, men som sagt, alle er forskjellig. Begge våre påstander stemmer sikkert.
Vis hele sitatet...
Ja, tror det kan ha noe med at jeg ikke kom inn i Trøndelags beinharde narkotikamiljø før 17-18-årsalderen og miljøet gjennom nesten hele oppveksten min har vært ganske nøytralt/kjedelig. Jeg kan se for meg at 15-16-åringer generelt liker å vise hva de står for på alle vis enn de som er noen år eldre.

Men, som du sier, folk er forskjellige og det kan selfølgelig være helt tilfeldig at jentene jeg kjente var såpass "streite" som de var. Eller, for alt jeg vet, kan jeg jo ha kjent hasjrøykere i flere år uten å vite det (jeg var selv ganske naiv før jeg ble informasjonsnarkoman og begynte å henge på nFF).

Edit: Ingenting negativt om folk som vil leve et... "kjedelig" liv, men jeg har ikke noe ordentlig ord for å beskrive den typen livsstil som ikke kan tolkes negativt.
Sist endret av Mr. Meow; 22. januar 2009 kl. 00:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
stoner jenter dyrkes hver dag! Alle forhold med jenter jeg har hatt, har dem smoget. synes det er chill, men respekterer jenter som ikke gjør det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ble nødt til å registrere meg for å svare her.
Jeg er en av de jentene som røyker daglig. Jeg har fast jobb, eier eget hus og omgåes stort sett straighte folk. Fått tilbud om både modelljobb og mensamedlemskap og føler at jeg fungerer bra etter forholdene. (har diagnosen PTSS)
Har nylig flyttet, så har ikke kommet i kontakt med noen av mitt slag her enda.
Jeg synes også det er langt mellom jenter som røyker, hvertfall daglig. Men kjenner flere gutter/menn som er som meg. Ikke her i bibelbeltet, men tar meg en tur hjemover når jeg må treffe likesinnede.
Forstår rett og slett ikke at kronprinsessen klarte å bedrive utagerende festing her jeg? I mitt nabolag er det nok med pils på en søndag, for å bli betraktet som utagerende
Stonerjentene finnes hvertfall, om enn godt gjemt!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er også en av de jentene som røyker. Jeg føler at hvis jeg skal si det til noen blir jeg ofte sett på som veldig fjortis og ikke tatt serriøst i hele tatt. Min opplevelse av det å være i et "stonermiljø" var at jeg kun møtte gutter. Ikke en eneste gang har jeg møtt ei jente som ikke er på det nivået hvor hun enda tester ut.

Hvorfor det er slik? Jeg aner ikke, men hvis jeg skal gjette tror jeg det er fordi at vi jenter ofte blir stilt som mer press og forventet av vi skal være prektige. Jenter skal heller gå med en rosa singlett med ølflaska enn i ei svart hettejakke og jointen.

Kanskje disse jentene er flinke til å skjule ting? Jeg har hest, er aktiv på forum, god på skolen og jeg er ikke den man tenker gjerne skulle tatt seg en joint når man ser meg på gata..

Håper en dag at jeg kan finne noen jenter som deler min filosofi og interesse for røyking, selv om jeg røyker sjeldent. Man blir ofte stemplet som noe ikke helt ønskelig når man vanker med gutta hele tiden også.
Sist endret av greenfeber; 12. april 2009 kl. 23:46.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Hvorfor det er slik? Jeg aner ikke, men hvis jeg skal gjette tror jeg det er fordi at vi jenter ofte blir stilt som mer press og forventet av vi skal være prektige. Jenter skal heller gå med en rosa singlett med ølflaska enn i ei svart hettejakke og jointen.
Vis hele sitatet...
vel.. det er jo ikke noen kjempestor hemmelighet da..

jo mer uskyldig jenta ser ut (har selvsagt sine begrensninger, og det kommer ann på hvem som ser, men i all hovedsak) jo mer appellerer hun til "beskyttelsesinstinktet" mannfolk har.

slik er det nå fra naturens side når det gjelder innebygd instinkt, og hva som er uskyldig eller ei har samfunnet sakte men sikkert utformet.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Er det om å gjøre å rekrutere folk til rusmisbruk altså? Jeg bryr meg ikke fløyten om folk som røyker, men å gå aktivt ut for å rekrutere andre syns jeg svært lite om.
Vis hele sitatet...
Nå er det vell ingen som har sagt noe om missbruk?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av murloc Vis innlegg
Mitt inntrykk av jenter som røyker er at de enten gjør det for og være kule(fjortisser) eller så er de helt på tryne innblandet med sterkere stoffer itilleg. Jeg vet jeg generaliserer her, men snakker da om de JEG kjenner. Det finnes derimot mange oppegående jenter som tar seg en blås av og til.
Vis hele sitatet...
Hjelp. Bli kjent med noen nye jenter.
Jeg har tre nære venninner som alle er røykere (på daglig basis), og alle er i jobb eller studerer. Jeg selv har røyket i fire år, derav tre år med mornings og natting som fast innventar i dagsplanen min. Jeg har i denne perioden vært en lærelysten sjel/elev, resepsjonssjef på et hotell, hjelpepleier for psykisk utviklingshemmede, og jeg ser frem til studier til høsten. Jeg gikk ut av skolen med 4,2 i snitt og longs i baklomma.
Jeg har aldri røyket for å være "kul", men kan husker jeg gjorde det med min første sigg..da jeg var sånn 12!
I kveld skal jeg få besøk av to venninner, og da lager vi mat, røyker tette, og skravler og ler. Dette er kvaltitetstid med venninner som jeg setter pris på og som skjer flere ganger i uken. Vi utveksler musikk, og diskuterer, rådfører og forteller hemmeligheter. Vi er jenter vi og;-) Bare litt mer avslappet kanskje? Resten av min omgangskrets er gutter.

Jeg har to andre venninner som ikke røyker, men de er klar over det. Hun ene liker det dårlig, men har akseptert det i den visshet at jeg har klart å overtale henne med at jeg skal være forsiktig, og at jeg skal passe på meg selv. Det er jo egentlig det jeg burde fortelle henne når hun skal ut på fylla.

Uansett. Dop interesserer meg ikke (klassifiserer ikke planter som dop), og jeg kommer aldri til å ha noe med det å gjøre. Det at den ene fører til det andre, er bare en myte. Cannabis har bare fått folk til å se at dop kanskje ikke er så farlig, da den er kategorisert i boksen med det andre dopet.
Misforstå meg rett, folk for lov til å ta hva de vil for min del og jeg har venner som ruser seg på diverse. Jeg tror det å blaze får mennesker bare til å slappe av, og at alle burde ihvertfall teste det og se at det som står i disse politiheftene, og det folk rundt dere forteller, bare er oppdiktet og skrevet/fortalt av noen som med liten sjangs har prøvd det! Du får kun psykiske lidelser hvis du er deprimert fra før av, og du kan ikke ta noen overdose, i tillegg til at vold bare virker slitsomt.
Sist endret av Mullah; 24. april 2009 kl. 18:32. Grunn: Fikset [quote]-tag
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Uansett. Dop interesserer meg ikke (klassifiserer ikke planter som dop), og jeg kommer aldri til å ha noe med det å gjøre. Det at den ene fører til det andre, er bare en myte. Cannabis har bare fått folk til å se at dop kanskje ikke er så farlig, da den er kategorisert i boksen med det andre dopet.
Vis hele sitatet...
Det du sier om klassifisering er en idé jeg har sett mange stonere og andre cannabis-entusiaster ofte sitter med som rett og slett bare ikke stemmer.
Du mener planter ikke skal kunne klassifiseres som dop? Hva med det klassiske eksempelet opium-valmuen? Farmakologien, vitenskapen som har gitt oss våre moderne legemidler, oppsto fra læren om hvordan nettopp diverse nytteplanter kunne ha en effekt på menneskets kropp og sinn. Altså, veldig forenklet; Planter kan være legemidler og legemidler kan være "dop". Det handler om hva man bruker de til.
Dette er viktig å ha forstått om man skal tørre å påberope seg en bedre forståelse enn andre folk av hvordan forskjellige planter og substanser bør klassifiseres. At noe er en plante er ikke en god grunn til å påstå at det ikke også kan være dop.

Om de man diskuterer med ikke engang innehar grunnleggende kunnskaper om det aktuelle temaet spiller det ingen rolle hvordan man forholder seg til spørsmålet om man f.eks er "for eller imot" cannabis. Du ender likevel bare i beste fall med å få servert det samme oppgulpet om og om igjen, enten av streitinger eller stonerene.
Jeg mener forsåvidt det er greit å si at stigmaet som er påført cannabis er urettferdig, men det er sånn det vil være når befolkningen ikke er interesserte i å utdanne seg selve om det de skal mene noe om.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Du mener planter ikke skal kunne klassifiseres som dop? Hva med det klassiske eksempelet opium-valmuen? Farmakologien, vitenskapen som har gitt oss våre moderne legemidler, oppsto fra læren om hvordan nettopp diverse nytteplanter kunne ha en effekt på menneskets kropp og sinn. Altså, veldig forenklet; Planter kan være legemidler og legemidler kan være "dop". Det handler om hva man bruker de til.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg tar meg en joint på grunn av MSen min så tar jeg ikke dop? Valium er jo ikke dop -for det er jo medisin., men det er opium, selv om det kommer fra samme plante?forstår jeg deg rett?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Valium er ikke et opiat, men det er i høyste grad dop.
Huldra, du er ikke aleine i bibelbeltet Og mette Marit hadde Quarten:P
Jeg tar meg gjerne en blås i ny og ne og jeg er jente. Vil ikke kalle meg for stoner akkurat
Kusina mi røyker som en svamp, så det finnes flere av dere =)
jeg er vel en såkalt "stone jente" fyrer hver dag, men går på skole og klarer meg bra med karakterer og sosialt. Kjenner meg litt ijen i det du sier. =) kjennr nesten bare gutter på den måten jeg også, men er så heldig og ha envenninde som fyrer og tenker på samme måte som meg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Så hvis jeg tar meg en joint på grunn av MSen min så tar jeg ikke dop? Valium er jo ikke dop -for det er jo medisin., men det er opium, selv om det kommer fra samme plante?forstår jeg deg rett?
Vis hele sitatet...
Som Tias sier er valium (et benzodiasepin) og opium-valmuens opium (andre opiat er bl.a morfin og heroin) helt forskjellige ting. Og begge deler brukes både som legemidler og rusmidler avhengig av konteksten de brukes i.
Hva angår medisinsk cannabis så finnes det også nyanser som er viktige å ta innover seg her også. Jeg er ikke så kjent med temaet, men jeg kan si noen korte ord om det også, så ikke denne tråden blir fullstendig offtopic.
Slik som jeg har forstått det er visse cannabis-strains langt gunstigere enn andre, både mtp effekten de har på sykdommen og til hvilken grad det påvirker ens evner til å fungere i det daglige liv. Et eksempel: Om du må røyke deg pissfjern for at cannabisen skal hjelpe på MSen din så er det så langt fra optimalt at det sklir over i å bli "dop". Da bør man finne en bedre strain, for poenget er jo at man skal kunne fungere tilnærmet normalt.
jeg er en jente som røyker MYE...! og trives med det, selv er jeg opptatt av andre ting som både utdannelse ol.

Ville bare si at du ikke er alene.. jeg elsker alt med livet og det det har å tilby.. visse stoffer åpner en stor kunnskapsrik del av et menneske, som allerede er veldig reflektert og stortenkt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan finner man egentlig jenter som røyker? Jeg er jente og røyker selv, men har ikke peiling. Jeg begynner å savne litt å ha jentevenner som deler min interesse for hasj, men fram til nå har det bare vært kompiser.

Kanskje vi gjemmer oss for godt?
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Kanskje vi gjemmer oss for godt?
Vis hele sitatet...
Tja, hvis jeg hadde vært en jente som hadde brukt rusmidler ville ikke valgt å stå frem som en "stonerjente" ihvertfall.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Tja, hvis jeg hadde vært en jente som hadde brukt rusmidler ville ikke valgt å stå frem som en "stonerjente" ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke akuratt det jeg mente, og nå har jeg ikke kategorisert noen som stonerjente, heller ikke meg selv.
Enig med exocytose. Det er ikke noe kult å omtale seg selv med en tittel som indikerer at man er en ubrukelig slappfisk..

Forresten, hvor har alle alkisjentene blitt av? Vennligst identifiser dere.
Sist endret av mentalmelt; 17. september 2009 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå var det ikke akuratt det jeg mente, og nå har jeg ikke kategorisert noen som stonerjente, heller ikke meg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner det. Selv om jeg quotet deg, var det egentlig en kommentar til selve tråden.
Nok av jenter som røyker ja, men de er som oftest mye mere diskre enn gutter om det..
Vil for det første legge vekt på at stereotypen dere har for en "stoner" ikke er et syn jeg kan dele da jeg alltid har sett på meg selv som en stoner med god moral, relativt høyt intellekt og en til tider dumsnill holdning til de jeg ikke kjenner og nekter å klassifisere som stereotyper før jeg vet hvem og hva de er av erfaring med dem som person.

Disse verdiene er hva som i mitt syn klassifiserer en stoner, og deres generelle klassifisering av en sløv, dum og livløs røyker er noe jeg ville valgt å kalle en knærker og ikke stoner da det er snakk om missbruk og uintelligent bruk av et stoff som fort kan gjøre deg ganske dum og sløv om du ikke er påpasselig med vanene du legger til bruken.

Du virker forresten overraskende lik ei jenta som var i "stoner" gruppa jeg var en del av før i tia ^^

Problemet med sånne grupper er at de som regel ikke varer, da folk av en eller annen grunn flytter, mister kontakten og flyter over i andre miljøer ettersom tia går, og blir da utsatt for miljøan man har tidligere måtte benytta for å anskaffe tjallen som ofte driver med mange andre, mer tvilsomme stoffer og holdninger...
Man blir lett frista inn i dårlige vaner av de man forsøker å erstatte tidligere venner man ville ha tatt en kule for uten å nøle med mennesker man ikke har mer til felles med enn at man røyker rev..

Gjorde det sjøl bra på skolen med en "stoner" holdning til livet generelt når jeg hadde en gruppe med gode venner å støtte meg på mentalt på, kunne lufte ideer og holdninger med og kunne være meg selv med.
Måtte etterhvert flytte fra gruppa og måtte leite opp nye "suppliers" og forsøkte å starte en ny gruppe med de samme holdningan..
Endte fort med å bli utnytta for for min egen dumsnillhet og frista inn i miljøa og forsøk med stoffa jeg aldri ville ha rørt borti med en tang tidligere i livet.
Tok meg ganske lang tid å skjønne at jeg var ute å kjøre da, fordeom jeg ikke ofte prøvde andre stoffer men hadde begynt å røyke meg selv ganske så tankeløs hver eneste dag for å kunne glemme en del ting og slippe å tenke over hvor ille situasjonen min var blitt da jeg droppet ut av skolen og kun fikk sporadisk arbeid her og der men for det meste var arbeidsledig og stein hele dagen.

Klarte på et eller anna tidspunkt å innse at jeg var ute å kjøre og etter 5-6 forsøk fikk jeg endelig revet meg ut av miljøet og slutta å røyke, drikke og generelt røre nåkka for å klarne hodet og prøve å få livet på rett spor igjen.

Bynner dessverre å tenke mer og mer på den gruppa jeg en gang var del i, den stemninga det skapte og den måten livet mitt bevegde seg sakte men sikkert i den retninga jeg ville med muligheten til å koble av når jeg ville med venner jeg kunne stole på, med god tjall og bra humor..
Sir da dessverre fordi jeg er skeptisk til å kunne finne slike venner igjen da det miljøet vi hadde var et veldig lukket og privat miljø og jeg kan ikke forestille meg noe annet av andre som har det lignende og forventer istedet å havne i et nytt miljø med tvilsomme individer med skjulte motiver og ekle hemmelige personligheter.
For å utdype litt så har jeg blitt utsatt for mye tvilsomt av de jeg trodde var venner, som blant annet penslet rev som ble sakte innført i røykinga til de faktisk satt med to forskjellige klumper og mekke hauger som de trodde jeg var for rusa til å oppdage at de ga meg av kun den ene mens de røykte av den andre..

Men uansett, poenget mitt er at å kunne ha et ekte miljø av det jeg mener er ekte stonere og venner er mer verdt enn mange kan forestille seg, men den dagen miljøet løser seg opp av seg selv vil savnet av stemningen og holdningene ofte kunne føre deg inn i andre mer tvilsomme miljøer som ofte tærer på deg som person til det ikke er mye mer enn et slitent skall igjen av den du en gang var..

Vet ikke om det høres spessielt fornuftig ut for dere eller at det passer inn i den tråden her, men var det som slo meg at jeg burde skrive, ikke er jeg ei jente heller, men tanken om å kunne blåse og ivareta et fornuftig intellektuelt nivå har vel en smule sammenheng med tema.

Antar at jeg er på jakt etter en ny sånn gruppe og miljø men tviler på at det her e rette stedet å leite da det er altfor mye 5-0 og en god del andre tvilsomme individer inniblant de mer normale ekte menneskene som alle andre steder på nettet.
Eller muligens jeg bare vil ha en forbanna blås, uansett ka det e så sprekker jeg nok snart å tar en spliff igjen ^^

Anyways, tror det blir mest skrivekløe og babbel her nå så jeg avslutter her.'

Peace out.
først: jeg er gutt, stoner, universitetsstudent

jeg tor at grunnen til at færre jenter åpenlyst viser at de røyker er (som andre allerede har nevnt) at jenter har et større press på seg enn hva gutter har. samfunnet er slik at jenter skal være snille og greie, pliktoppfyldende. selvfølgelig har gutter også press på seg fra mange hold, men ikke i samme grad. så dermed er det færre jenter som røyker, og de som røyker, skjuler det mer enn gutta for å innfri samfunnets krav om vellykkethet.

....for en stoner kan ikke være vellykket, eller? som vi har mange eksempler på i denne tråden, så kan stonere være vellykkede både på skole, i arbeidsliv, og sosialt. men det endrer ikke samfunnets normer. om du lar alle vite at du er stoner, stemples du av mange (i alle fall av de uvitende) som samfunnstaper, uavhengig av alt du har oppnådd.

når det gjelder å gå med klær eller ha frisyrer som antyder røyking, så tror jeg dette også er enklere for gutter. mange gutter er slasker. mange slasker er likevel smarte og fremgangsrike mennesker. når det gjelder jenter derimot, så sees det ofte med mer sammenheng. en fremgangsrik jente ser ofte fremgangsrik ut. jeg tror derfor at mange stonerjenter som gjør det greit i livet sitt, ønsker å opprettholde dette uttrykket.

beklager om jeg tråkker noen på tærne nå, for selvfølgelig vet jeg at jeg ikke kan slå alle jenter under en kam, og jeg vet at dette ikke stemmer for alle. men jeg har inntrykk av at det stemmer for mange. førre jenter røyker pga sterkere press fra samfunnet om å lykkes, og om å passe inn. vi ser dette på mange områder. feks er gutter i sterkere og sterkere grad skoletaperne i samfunnet. vi ser det når det kommer til klær og motebransjen, for man skal kle seg rett som jente. man skal være pen, sexy, osv. man indoktrineres fra tidlig alder til å fylle en slik rolle.

gutter derimot har mindre press på seg for å lykkes i livet. og på den samme tid, så kan du være mer slask som gutt uten å bli sett ned på.

så færre jenter røyker, og de som røyker det skjuler det bedre for å innfri kjønnsnormene. trist. fordi lite er mer sexy for stonergutter enn stonerjenter
Sitat av wolty Vis innlegg
Vil for det første legge vekt på at stereotypen dere har for en "stoner" ikke er et syn jeg kan dele da jeg alltid har sett på meg selv som en stoner med god moral, relativt høyt intellekt og en til tider dumsnill holdning til de jeg ikke kjenner og nekter å klassifisere som stereotyper før jeg vet hvem og hva de er av erfaring med dem som person.

Disse verdiene er hva som i mitt syn klassifiserer en stoner, og deres generelle klassifisering av en sløv, dum og livløs røyker er noe jeg ville valgt å kalle en knærker og ikke stoner da det er snakk om missbruk og uintelligent bruk av et stoff som fort kan gjøre deg ganske dum og sløv om du ikke er påpasselig med vanene du legger til bruken.
Vis hele sitatet...
Så fordi du er en stoner, så er dine detaljerte personkarakteristikker noe som nødvendigvis kjennetegner stonere generelt? Du setter standarden liksom?

Nei. En stoner er en person som har et hyppig forbruk av cannabis. Alt annet du legger i definisjonen din er kun din egen personlighet, ikke noe som karakteriserer stonere generelt. Man får ikke god moral, et høyt intellekt, og en dumsnill holdning til fremmede av å røyke cannabis.

At stonere gjerne blir sett på som sløve og tiltaksløse er fordi mange av dem faktisk er det. For i motsetning til alt det andre du nevner, så er det ikke uvanlig å bli sløvere av å gjevnlig innta cannabispreparater. Ikke alle paser inn i denne kategorien, men veldig mange gjør det. Det er jo gjerne en grunn til at stereotyper oppstår.
enig med mentalmelt. å være en stoner har med inntak av cannabisprodukter å gjøre, og ikke med så mye annet. selv bruker jeg uttrykket stoner om en som røyker mye, så det har en del med forbruket å gjøre. har også lettere for å bruke uttrykket stoner om en som lar livsstilen påvirkes mye av røyking (feks. en som sitter hjemme med gutta og røyker ofte). bruker også ofte "å stone" - om å sitte en kveld og røyke tett. derimot bruker jeg ikke "å stone" om å bare ta en enkelt joint eller et par bongtrekk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er jente, går høgskole og fyrer i ny og ned når jeg får tak i, <3 hippiesstil, fred og natur. Hadde nok røyket mye oftere om jeg fikk tak i noe, men i denne byen må man lete lenge. Så jeg er ikke noe stoner jente akkurat
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som tidligere nevnt; vi er bare sjeldne. Neida, hehe. Jo, jeg er en av de jentene som røyker, men vil ikke akkurat kalle meg stoner. Liker å høre på stoner-historier, Bob Marley og annen stoner-musikk etc. Har også en interesse innenfor røyking, det med å utforske psykedeliske stoffer, og ikke for å glemme hippiebølgen, natur, filosofi og slike ting. Nei, jeg dealer/kjøper ikke. Får alt gratis. JA, så heldig som jeg er! Vil også si at jeg relativt er flink på skolen - ei oppegående og fornuftig jente i grunn.

*Ikke mye er som en god spliff med et par gode venner med mye latter og stoner-musikk, eller bare en sløv kveld!*
Edit: skriveleif
Sist endret av ~Angelica; 22. oktober 2009 kl. 00:50.
joda, vi finnes
Jeg er jente! Går i fulltids arbeid, men ruser meg som faen med en gang anledningen byr seg
Spennende å høre om du.. Du har altså funnet løsningen på hvordan man kommer seg gjennom livet. Jobbe dagen lang, og så ruse seg som faen med en gang sjansen byr seg. Flotte greier..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Dama til en venn av meg er en slik, som er en ung og engasjert kvinne, som røyker tjall.
Så dere finnes! Men dere er på en måte som folk med abilities i Heroes!
Sist endret av Up; 22. oktober 2009 kl. 01:57.
Sitat av TheNotoriousT Vis innlegg
Jeg er jente! Går i fulltids arbeid, men ruser meg som faen med en gang anledningen byr seg
Vis hele sitatet...
Tenk at du registrerte en bruker for å fortelle andre om dette.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Boombaby Vis innlegg
Stonerjente her og Med 4,7 i snitt (B/C på universitetet), egen leilighet, fast jobb og daglig, jevnlig inntak Vi finnes, vi er bare sjeldne... Jenter er feigere enn gutter, mest fordi vi mottar/føler vi mottar en masse direkte og indirekte kritikk for hvordan vi ser ut, hvordan vi snakker, hvordan vi oppfører oss... Vi bli lært opp til å være mindre åpne og mindre modige, og det er det ikke noe poeng å være. Vær ikke redd, gi faen.
Vis hele sitatet...
Bor i Stavanger. Kjenner flere jenter som røyker enn gutter. MEN, de holdt det skjult, da jeg spurte var det ingen som røykte. Men med en gang de fant ut at jeg gjorde røykte plutselig hele hurven. Fåtall av dem har havnet på noe skråplan, men vi er enda kun 17-19 år hele gjengen så man vet jo ikke riktig enda hva fremtiden tilbyr.
I Bergen har jeg bare erfaring med jenter som røyker på andre her og der på fylla, ingen som tar eget initiativ!
Synd igrunn!
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
I Bergen har jeg bare erfaring med jenter som røyker på andre her og der på fylla, ingen som tar eget initiativ!
Synd igrunn!
Vis hele sitatet...
Dette avhenger jo helt ut i fra alder og hvilket miljø man er i. Jeg kjenner 40-50 år eldre damer som røyker cannabis og jeg vet om 17-18 åringer som røyker cannbis. Det er en stor forskjell i hvordan kvinner og jenter bruker stoffet og vil forenkle det å si livserfaring.
Jenter som jeg henger med er i en aldersgruppe 25-35 år, og de driver ikke på slik du nevner her. Værken i bergen eller andre steder hvor jeg kjenner jenter som røyker.
Miljøet har igjen også sikkert en veldig stor innvirkning på hvordan og når de benytter seg av cannabis.
Jeg er jente i begynnelsen av 20-årene som har vært "stoner" i varierende grad siden ungdomsskolen. Alltid gått ut skoleårene med relativt gode karakterer (ca snittkarakter på 4,3 - 5), fullført videregående og har hatt deltidsjobber ved siden av skole. Studiene vil jeg vente litt med til jeg har funnet ut hvilken retning jeg vil gå i, for det er forferdelig dyrt å velge feil (og når man ikke klarer å bestemme seg mellom å gå f.eks. kunstskole eller nanoteknologi er det greit å bruke litt tid for å bestemme seg).

De senere årene har jeg jobbet 100% ++ innen flere yrker og nyter godt av å slappe av alene på kveldene med spliffen. Jeg liker best å røyke i eget selskap, for da oppnår jeg en mye høyere grad av indre ro enn om det er andre rundt meg. Og søken etter denne roen er jo årsaken til røykingen, så da faller det seg naturlig for meg å trekke meg tilbake i eget selskap fremfor å søke selskap.

Med tanke på livsstil og utseende vil jeg nok lett kunne identifiseres som stoner. Og siden jeg er en temmelig rolig og taus person på fritiden kan folk jeg møter oppfatte meg som litt slapp og mindre intelligent enn hva realiteten er. Når jeg i tillegg liker å feste litt hardere når jeg har lyst og danser mer enn gjerne hele natten, uten å nødvendigvis ruse meg, tror de fleste man er ruset. Om man har prøvd andre rusmidler med andre en sjelden gang før, kan folk misforstå situasjoner og tro man er helt på tur hver gang man fester. Selv når man bare benytter naturlig danseglede som energi misforstås man, for man er så annerledes enn hva man er til vanlig. Det er mulig det bare er jeg som er så variabel av natur?

Men til poenget. Det finnes mange kvinnelige "stonere", og flere av oss er greit oppegående mennesker
*melde seg inn i gjengen*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjente meg igjen i innlegget til trådstarter. Veldig; men vil tilføye, for min egen del at jeg trives særdeles godt i gutters selvskap når jeg røyker og ellers. Det er noe eget og rolig over stemningen. En ro som er vanskelig å finne blant jenter. Men igjen, så er jo jeg en jente, da, men føler meg allikevel mest hjemme blant "stonergutter".

Og hvorfor er det så fordømt sexy med en gutt i slappe, slaskete klær, kontra en jente med lignende stil?

Så, henger med heller få "stonerjenter", men føler ikke det er et minus, egentlig, men tilbake til temaet. Jeg er en som lett tar initiativ til røyke sessions osv. med mine kjære gutter og liker å være en del av "kulturen"; kan også finne på å gå med cannabismønster på klær om jeg har lyst på noen stygge blikk på bussen
▼ ... noen uker senere ... ▼
enig i deg med det første vissvass.
mye mer chill å sitte å røyke med gutter
de bare er, som meg.
ikke noe mer, ingen komplikasjoner

men jeg må si jeg liker også jenter i litt baggt klær da :P
(jeg er type begge deler, trivst best i baggy, men forventningene forventer pynta fasade, sad i know)
Sitat av Vissvass Vis innlegg
Og hvorfor er det så fordømt sexy med en gutt i slappe, slaskete klær, kontra en jente med lignende stil?
Vis hele sitatet...
Kansje nettop fordi det ikke er det.
Hva er det som er sexy med folk som har LYST til å se ut som good for nothing slasker? Uansett, for å svare på trådstarter sitt spørsmål: Alle jentene jeg vet om som driver med cannabis er enten gått over til sterkere stoffer, gravide eller droppa ut av skolen. desverre..
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Spennende å høre om du.. Du har altså funnet løsningen på hvordan man kommer seg gjennom livet. Jobbe dagen lang, og så ruse seg som faen med en gang sjansen byr seg. Flotte greier..
Vis hele sitatet...
Komme hjem fra burgerflipping på mækkern, tune in med fyrings og droppe ut i wow sammen med TheNotoriousT. That's the life
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kansje nettop fordi det ikke er det.
Hva er det som er sexy med folk som har LYST til å se ut som good for nothing slasker?
Vis hele sitatet...
Det er bare utrolig sexy. Jenter uten 43 vegger med brunkrem i trynet og som går i kule klær f.eks som meg er jo bare en turn-on.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Det er bare utrolig sexy. Jenter uten 43 vegger med brunkrem i trynet og som går i kule klær f.eks som meg er jo bare en turn-on.
Vis hele sitatet...
Det er da strengt tatt en melomting mellom "bimbo" og "slask"!

Det går fint å bry seg om hvordan man ser ut og fremtrer for andre uten å bruke brunkrem eller merkeklær!
Jeg er jente og har røyka i... 2 år? Kanskje litt mer. Husker ikke eksakt. Røyker daglig, har fast jobb, sosial osv. Kjenner mange jenter som røyker daglig, det er en del som gjør det innenfor lesbemiljøet i oslo. Dama mi røyker også hver dag med meg. Så vi er to. Hehe.

Tror nok grunnen er uvitenhet og skremselspropagandaen norge kjører. "Røyk hasj idag - sett heroinsprøyta imorra!"
Og med en gang noe er ukjent reagerer mennesket som regel med frykt, hvertfall når det er noe som kategoriseres som "narkotika" men som jeg mener er mye mindre farlig enn alkohol.

http://www.youtube.com/watch?v=mrTA3...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=T8S5g...eature=related

Måtte jo slenge med ett par youtubelinker så noen som vil kan få seg en latter
Finnes da vi, men kanskje ikke så synlig som med gutter? Vet ikke jeg altså. Kjenner en del jenter som driver med det, men de "henger" seg stort sett på om jeg skal. Ordner ikke shit selv, og kjenner ingen (i hvertfall som de vet om:P) som selger.

Uansett er det ofte (min mening) jævlig slitsomt å røyke me jenter, blir bare mas og de fleste noier jo hele tiden :P Dere gutta er lettere å ha med å gjøre på den måten.

Jeg starta da jeg var rundt 15, hatt en periode med en del hardere ting, men nå går det stort sett bare i en røykings nå og da. Syns det er bedre å ta seg en blås i helgene i stedet for å drikke. Liker virkelig ikke hva alkoholen gjør med meg ;P
For å ha det sakt så har jeg fulltidsstilling, og hadde gode karakterer da jeg gikk på skolen. Så noe problem å kombinere er det virkelig ikke for meg =) Svært få som vet/ser på meg at jeg tar meg en blås eller noe annet morsomt nå og da ^^
Sist endret av 0bs; 10. desember 2009 kl. 10:14. Grunn: leifleif