Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 571
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørt at benzo motvirker fyllesyke. At en kan ta benzo dagen før en fest også våkne frisk og fin dagen etter festen selv om en har drukket både øl, vin og sprit og festet til solen står opp.

Er det farlig? Drikker bare 4 ganger per år. Men blir voldsomt fyllesyk.

Ble fortalt at siden benzo da er på tur ut av kroppen når en begynner å feste på alkohol så blir en en ikke pillerusa i tillegg til alkoholen og beholder derfor kontrollen. Bare at en ikke er redd sosiale utfordringer og situasjoner og kan snakke med alle.
Dette er selvfølgelig bare tull.. Det finnes ingen mirakelkur mot fyllesyke. Du kan nok få redusert fylleangsten noe, og føle deg mer "bedøvet", men at det helt fjerner negative bivirkninger av alkohol er sprøyt - snakeoil..

Hvis du tar benzo før ei fyllekule våkner du opp uten å huske veldig mye av driten du har gjort kvelden før, og tro meg - mange har brent seg på dette og mistet både venner og lommeboka etter en sånn kveld. Det fører til blackout, spesielt for en som deg som sjeldent drikker og sikkert er uerfaren med benzo.
Anonym bruker
"Fiendtlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her har en kompis kødda med deg. Tar du benzo før en fest ender du med å bli så rusa at du drikker ti ganger mer og får en sjuk promille, ergo en værre fyllesyke.

Eneste benzo er godt for i forhold til fyllesyke er å ta benzo dagen derpå om du vil sove et døgn til fyllesjuka er over.
Ikke legg deg på stigende rus. Bytt ut de siste par drinkene med vann eller juice. Det funker bra.
Hen skriver dagen før en fest, sånn til orientering
Anonym bruker
"Bekymret Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg ikke blir kvalm men bare får nerver når jeg er fyllesyk så vil jeg si ja benzo virker mot fyllesyke. Trenger dog ikke ta det dagen før festen, men heller morgenen etter.
Trolig kan d hjelpe mot angst osv, men kvalme og slikt hjelper benzo dårlig mot. Jeg ville vært forsiktig.

Hva med å prøve noe slikt istedenfor? https://www.amazon.com/Himalaya-Part.../dp/B007HMRJCQ
Anonym bruker
"Lei Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes valium hjelper bra mot de typiske frysningene man ofte har når man er fyllesjuk og det generelt gjør ting mye lettere dagen derpå.

Ikke spis benzo før fest.
Flere ting du kan gjøre for å unngå fyllesyke.

1. Unngå nikotin. Alkohol og nikotin har synergisk effekt sammen, noe som bidrar til at fyllesyken blir mye verre. Selv merket dette, de gangene jeg har røyket ute på byen.

2. Ikke sov på stigende rus - drikk vann kontinuerlig under begivenhetene.

3. Det er en jævlig dårlig idé å takle et rusrealtert problem med et annet rusmiddel.. Og ja - benzo kan hjelpe, men bieffektene kan også være mye større. F.eks vil alt av impulskontroll kunne forsvinne, noe som resulterer i at du ender opp med å drikke mye mer.