Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1187
Synes det går alt for seint med noen av laderne/kablene i huset. Men istedet for å sitte med stoppeklokke og følge med, så hadde det vært fint med en app som ga harde tall i full fart.
Har prøvd en app som heter Ampere, men den er kjempetreg. Noen ganger rekker telefonen å bli helt oppladet før den har gjort seg ferdig med all testingen.
Kjøp en usb måleinstrument er nok den du får mest pålitelige tall ut fra.
Fant denne i farta, finnes sikkert fler også.
OBS brukes kun under oppsyn, mye Kina-elektronikk som holder tvilsom standard.

https://www.ebay.com/itm/40175106827...r=671529255666
Ampere fungere helt fint på min telefon, tar ca. 10-20 sec før jeg får resultatet. Har prøvd med forskjellige ladere og kabler for å se resultatet, og på mine dårlige ladere får jeg lavere resultat, og motsatt. Prøvde også med en kabel på 3 meter, og fikk dårligere resultat enn en på 2 meter, så vil si at ampere er grei nok får å måle.
Står jo ladehastighet på laderen
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Står jo ladehastighet på laderen
Vis hele sitatet...
Og de tallene stoler du på?
Står ladehastighet på låseskjerm på Android viss du skrur det på.
På mange telefoner må du ha original lader eller tilsvarende spesifikasjoner for hurtiglading. Watt er ikke nødvendigvis Watt med tanke på,ladetid.
Sitat av Dough Vis innlegg
På mange telefoner må du ha original lader eller tilsvarende spesifikasjoner for hurtiglading. Watt er ikke nødvendigvis Watt med tanke på,ladetid.
Vis hele sitatet...
Watt er watt. 100%
Ladetid kommer bare ann på hvor mye du skal lade.

Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Står jo ladehastighet på laderen
Vis hele sitatet...
Kart og terreng min venn...

Sitat av shivati Vis innlegg
Ampere fungere helt fint på min telefon, tar ca. 10-20 sec før jeg får resultatet. Har prøvd med forskjellige ladere og kabler for å se resultatet, og på mine dårlige ladere får jeg lavere resultat, og motsatt. Prøvde også med en kabel på 3 meter, og fikk dårligere resultat enn en på 2 meter, så vil si at ampere er grei nok får å måle.
Vis hele sitatet...
Hva slags telefon er det? På Min Iphone 13 mini, er det en langdryg prosess.
Sist endret av Greenthumb; 20. oktober 2023 kl. 12:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Android, Huawei
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Watt er watt. 100%
Ladetid kommer bare ann på hvor mye du skal lade.



Kart og terreng min venn...



Hva slags telefon er det? På Min Iphone 13 mini, er det en langdryg prosess.
Vis hele sitatet...
Watt er watt, men han har faktisk helt rett. Har selv iPhone 13 og det er IKKE alle ladere som fungerer her. De fleste uorginale fungerer. Men det er vanskelig å vite «ladehastighet» 100% uansett hva slags utstyr du måtte ha. Det fins usb målere. Men man skal ha i bakhodet at selvom det leveres x antall watt til måleren er det ikke sikkert mobilen klarer å ta i mot alt
Den effekten som mobilen ikke klarer å ta imot. Hvor blir dem av da? -varmen som oppstår så må alt gå et sted, og i en telefon er det såvidt meg bekjent ikke noe annet sted enn batteriet som kan ta den opp.

Stor forskjell på hvor godt batterier tar til seg strøm, men det påvirker direkte hvor mye som vandrer igjennom kabelen og over shunten i måleren.