Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1144
Min Sony Xperia 10 II har begynt å restarte i hytt og pine. Baksiden er knust, sikkert derfor. Akk ja, hverken telefoner eller skigarder varer evig.

Har kondensert alternativene ned til 3:
Nothing Phone 1
Google Pixel 7a
Sony Xperia 10 V

Nothing er kanskje litt større enn ønskelig. Og den lysende bakgrunnen er litt bortkastet i en phone wallet som jeg foretrekker. Pluss for QI, minus for IP53 og manglende minnekort

Google er kjent for god stock android og lang oppdatering. Men jeg har ikke lyst til å gå mer i seng med Google enn jeg allerede gjør. Pluss for QI og IP67, minus for manglende minnekort.

Sony har jeg vært veldig fornøyd med. Nett størrelse, god batteritid, enkelt og ryddig OS. Liker plassering av fingeravtrykkleser, skal være bedre enn min gamle. Denne får dog pepper for svak prosessor. Pluss for IP68 og kortleser, minus for manglende QI.

Er det andre jeg bør vurdere?

Edit: Får sonyen til 2500 hos Talkmore, det må vel være en uslåelig deal?
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. september 2023 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kjøpte nettopp en Google Pixel 7a etter at min Xperia 10 III ble ødelagt. Så langt fornøyd, men jeg har heller ikke så store krav til mobiltelefoner. Den største ulempen er at Pixelen mangler minijack-utgang. men til gjengjeld har den bedre skjerm, trådløs lading, og kanskje litt bedre kamera.
Har både Nothing Phone (2) og Pixel 7 Pro, Nothing phone er mye simplere en Pixel og har noe dårligere kamera kvalitet, utover det er begge super responsive og har ikke noe negativt og si.

Nothing phone lysene bak er kule men ikke noe jeg ville prioritert, Pixel 7 pro er klart bedre, men den fyller ikke noen rom Nothing phone ikke greier.

Pixel 7 er SUPER Glatt, den sklir av alt av overflater, Må ha deksel
Tror det blir Sony pga særdeles god pris. Den er omtrent lik min nåværende, inklusive fingeravtrykkleser i power-knappen som jeg er vant til. Ellers har jeg ikke brukt minijack på mange år, BT funker. Trådløs lading er dog et lite savn...
Frankrikes Solkonge
Hadde tenkt å foreslå Pixel. Har Pixel 7 Pro og så langt fornøyd. Du kan installere Graphene OS på den om du ønsker mer kontroll over dataene dine.
Styr unna google. Elendig telefon. Har pixel 7 pro og dårligere enn den skal man lete lenge etter. Noe så enkelt som landscape bilde i messenger funker ikke. Funka litt en periode. Fingeravtrykkleser som er utrolig dårlig i forhold til alle andre.
Huh, litt overraskende å høre. Google pleier å få skryt for kvaliteten på Pixel-telefonene.
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Hadde tenkt å foreslå Pixel. Har Pixel 7 Pro og så langt fornøyd. Du kan installere Graphene OS på den om du ønsker mer kontroll over dataene dine.
Vis hele sitatet...
Er det fortsatt noen som utvikler Graphene etter at nøkkelutvikleren forlot skuta i våres? Sett før at om nøkkelpersoner forsvinner så stagnerer utviklingen.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er det fortsatt noen som utvikler Graphene etter at nøkkelutvikleren forlot skuta i våres? Sett før at om nøkkelpersoner forsvinner så stagnerer utviklingen.
Vis hele sitatet...
IIRC så har ikke Daniel Micay forlatt prosjektet, bare trådd av som formann. GOS er pr.d.d. fortsatt helskinnet og forbedrer seg kontinuerlig.

Mine to ører.