Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3501
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Nei, jeg orker egentlig ikke å forholde meg til en spess diett bare nysgjerrig. Jeg svarte på noe spm om kosthold og trening ifht å få utskrevet en keto-diett jeg fant på nettet men måtte tilslutt betale noe jeg ikke gidda. Ville bare ha et eksempel på hvordan det kunne ha sett ut hehe.
Vis hele sitatet...
Veldig forenklet så kan du spise alt du ønsker bare du holder ditt daglige inntak av karbs til 20 gr. Noen tåler litt mer andre litt mindre. Du kan enkelt måle om du er i ketose via pissestix eller et apparat som er likner på det diabetesgjengen bruker for å måle blodsukker.

I praksis betyr det kutt ut brød, selv grovt brød. Dropp poteter, ris og pasta. Grønnsaker, fisk og kjøtt kan du spise så mye du orker. Og du kan lage deilige sauser. Null stress for en på keto å kose seg med grilling om sommeren. Grønnsaker med høy GI skal du regne på i starten slik at du ikke overdriver. Har du jukset vises det på målingen neste dag. Slik at du kan rette deg inn. Det er for mange ikke en diett sånn sett. Fordi de ikke trenger begrense mengden i samme grad som på andre dietter. Det blir vel mer et bevist livsstilsvalg. Du bare blir han keto fyren.
1L lettbrus / dagen ca. Går litt mer når det er helg
Drikker zeroh saft hver dag som ikke inneholder sukker, og bøtter innpå med 1-2 energidrikker i uka. Usikker på hvor mye annet av sukker jeg får i meg, men vet at jeg ikke kjøper inn noe mer enn en kjekspakke på det meste. Prøver å spise sunt og variert, men det er ikke så lett alltid. Har heldigvis ikke så mye valg i og med at jeg driver med nedbetaling av gjeld, matprisene er ikke så billige lenger heller nå for tiden. Men et godt kosthold er alfa omega for den mentale helsa.
Etter at jeg oppdaget hvor enkelt det er å bake kladdekake begynner det å bli farlig mye per dag. Kan fort bli en halv
Trådstarter
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Drikker zeroh saft hver dag som ikke inneholder sukker, og bøtter innpå med 1-2 energidrikker i uka. Usikker på hvor mye annet av sukker jeg får i meg, men vet at jeg ikke kjøper inn noe mer enn en kjekspakke på det meste. Prøver å spise sunt og variert, men det er ikke så lett alltid. Har heldigvis ikke så mye valg i og med at jeg driver med nedbetaling av gjeld, matprisene er ikke så billige lenger heller nå for tiden. Men et godt kosthold er alfa omega for den mentale helsa.
Vis hele sitatet...
Hvorfor Zeroh over fun light? Synes du de smaker ulikt? Fun light har vel mer saft for pengene og.

Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Etter at jeg oppdaget hvor enkelt det er å bake kladdekake begynner det å bli farlig mye per dag. Kan fort bli en halv
Vis hele sitatet...
Halv hva da?
Sist endret av klattus; 4. april 2023 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skinny Vis innlegg
[...]Du er ikke den første som tror at du har forstått mitt blodsukker. I realiteten er jeg av fåtallet som må passe på å få i seg sukker jevnlig gjennom dagen. Jeg måler blodsukkeret regelmessig.
Vis hele sitatet...
Godis eller andre raske karbohydrater er en hjernedød måte å forsøke å få i seg "jevnlig" sukker i løpet av dagen. Det er noe aldeles riv ruskende galt med det du beskriver, og hvis du har hatt dette over tid tror jeg ingenting på at du ikke forstår blodsukker bedre enn du tilsynelatende gjør.

Ønsker du jevnt blodsukker spiser du mat som gir jevn blodsukkerstigning. Blodsukker på 4 er helt uproblematisk om du har hatt lavt blodsukker over tid, så at du ikke kan spise annen mat lavere glykemisk index enn "godis" når du våkner og starter dagen virker nesten absurd.

Det du beskriver høres ut som en overfølsomhet for insulin, og i så fall er raske karbohydrater det dummeste du kan få i deg, ettersom det trigger kroppen til å skille ut store mengder insulin.

Nå har jeg selvsagt ingen kunnskap om dine diagnoser eller behandlingsløp, men jeg skal like å se det helsepersonellet som anbefaler den behandlingen du beskriver her...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nå har jeg selvsagt ingen kunnskap om dine diagnoser eller behandlingsløp, men jeg skal like å se det helsepersonellet som anbefaler den behandlingen du beskriver her...
Vis hele sitatet...
Jo, det er liksom kun når en har en har føling ((farlig) for lavt blodsukker), en blir dyttet i sukker på denne måten.
Når jeg var på sykehus, med trøblete mage, fikk jeg 1/2 l med sukkerløsning i åra. Men denne ble gitt over 8 timer, for å holde blodsukkeret jevnt, og ikke slik jojo-blodsukker som jeg nevnte tidligere i tråden.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jo, det er liksom kun når en har en har føling ((farlig) for lavt blodsukker), en blir dyttet i sukker på denne måten.
Når jeg var på sykehus, med trøblete mage, fikk jeg 1/2 l med sukkerløsning i åra. Men denne ble gitt over 8 timer, for å holde blodsukkeret jevnt, og ikke slik jojo-blodsukker som jeg nevnte tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Ved innleggelse får man gjerne glukoseløsning og insulin jevnlig for å ha kontroll, men det har overhodet ingenting med behandlingen som beskrives over å gjøre…