Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2245
Jeg har noen enkle spørsmål til dere der ute med litt mere erfaring mellom ørene innen temaet gaming pcer. Hvilke av de to jeg linker anbefaler dere? Hvorfor? Hva er best av AMD og Intel? Jeg skal game Wow smooth men satser også på å klare å kjøre andre spill sånn nogenlunde bra nok

https://www.komplett.no/komplett-gamer-a20-mars/10879

Og

https://www.komplett.no/komplett-gamer-a20-mars/10879


Andre forslag mottas med takk!
Du linker til nøyaktig samme maskin begge gangene her, så umulig å svare deg. Eller jeg kan svare: Begge?
Ville heller bygd egen det får du mye bedre utbytte av.
Trådstarter
16 1
Da mener du å kjøpe deler og sette sammen selv? Får du til en pc med spec på en prisklasse rundt 7500kr, må også ha skjerm innen den prisen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg ville valgt Intel maskinen, men lagt til en harddisk. Bortsett fra det er egentlig begge maskinene helt greie, ingen av de er fantastiske, men de er helt ok. WoW klarer de nok begge helt fint, kan hende du må sette ned grafikken litt om det du går inn i ett intensivt område.
For akkurat WoW så ville jeg nok ha valgt Intel. Men ingen av de maskinen der er optimale. Akkurat nå så er WoW veldig hard på CPU kraft. Jeg sliter med min maskin som har i5 2500k, men dette skal tydeligvis endres i neste exp, men da blir det mere jevnt fordelt på CPU og GPU, så du kan ikke regne med full grafikk med den maskinen der.

7.5k er ingen problem. For den prisen så får du bygd en maskin som klarer WoW greit uten problemer.
Får ikke satt opp liste akkurat nå da jeg har litt for mye å gjøre og gidder ikke å trippeltaske her. (Det er mandag, så multitaskin er max)
Trådstarter
16 1
Men hvordarn er det med OS når man kjøper bare deler?
Sitat av ingefosho Vis innlegg
Men hvordarn er det med OS når man kjøper bare deler?
Vis hele sitatet...
enten må du kjøpe d utenom eller må du på bukta
Trådstarter
16 1
Okei, men eller er det slt jeg trenger i den builden der? Nettverkskort? Mange usb utganger? Div
Du har nettverk på hovedkortet.
Trenger du trådløst, så må du skaffe deg et trådløst kort utenom som du setter inn i maskinen.
8 USB porter har du også på dette hovedkortet. Trenger du mer så skaffer du en USB Hub.
Trådstarter
16 1
Hvilken prisklasse ligger et trådløst nettverkskort på?
For et godt nettverkskort? Alt fra 400-800

Selv har jeg denne
Spurte komplett om jeg kunne få router og nettverkskort til redusert pris, så jeg fikk nettverkskortet til 150 kr og router til 60% av sin ordinære pris.
Husker ikke hvor mye nettverkskortet kostet egentlig, men trur det var rundt 400 kr ++
Trådstarter
16 1
Hva med ssd disk da? Er ikke det et pluss? Og hva med litt større strømforsyning?
Sitat av ingefosho Vis innlegg
Hva med ssd disk da? Er ikke det et pluss? Og hva med litt større strømforsyning?
Vis hele sitatet...
kjøper du min build vil den strøm forsyniga holde greit selv med en grei CPU overklokk, noe jeg annbefaler.
Kjøper du komplett sin, så anbefaler jeg å bytte psu.
Ang. nettverkskort har jeg selv en slik http://www.ebay.com/itm/ALFA-AWUS036...item5d43f45c92 bare versjon 1. Denne er jeg strålende fornøyd med og den har utrolig god rekkevidde. Til 200kr. Men måtte vente en uke på den.

Grunnen til at jeg anbefaler å bytte psu'en i komplett sitt oppsett er fordi når den belastes med over 300w så faller 12V drastisk nedover. Belaster du den med f.eks 500w på 12V gir den ikke mer enn bittelitt over 11V.
Sist endret av sweem; 24. mars 2014 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
16 1
Ssd disk da?
En ssd er ikke det viktigste. Det kan en fint kjøpe inn senere å sette inn hvis en er på ett trangt budsjett. Samsung 840 evo ville jeg kanskje sett på der.
Sist endret av sweem; 25. mars 2014 kl. 09:06.
Enig med sweem, prioriter komponenter som gir deg best spill ytelse. SSD kan kommer senere når du har råd til en grei 250 GB eller noe
Trådstarter
16 1
Okei. Da får jeg vell bare kjøpe det du har satt opp da Litago
Sitat av ingefosho Vis innlegg
Okei. Da får jeg vell bare kjøpe det du har satt opp da Litago
Vis hele sitatet...
fornuftige ord det