Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  188 24859
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av seven_up Vis innlegg
En artig tanke: alt av hasj blir lovlig i norge, blir virkelig den organiserte kriminaliteten borte? tror flertallet her at gjengene som lever et liv i luxus osv i norge, og det store utland vil si: jaja, det var den karrieren, nav neste. Kan jo prøve skolebenken neste år, har alltid hatt lyst til å bli kokk!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror faktisk mange av de minste dealerne vil gå over til å finne seg ordentlig arbeid, kanskje på siden av å selge andre stoffer. De fleste småkriminelle lever et helt ok liv der de selger hasj for å kunne røyke så mye de vil selv, dekke husleie og ha råd til mat, buss, klær osv. Mao. noe man fint kunne dekt med en medioker deltidsjobb.
Hva importørene og de som selger virkelig store kvanta ville gjort vet jeg ikke. Jeg tipper en del ville flyttet businessen til et annet land, og en del ville sikkert prøvd seg på omsetning av andre ulovlige ting. Jeg tipper mange av de som tjener godt på kriminalitet har lav utdanning, så kanskje Norge AS burde investert en del ekstra i opplæring for voksne etter en legalisering? Vi kommer tross alt til å sitte med ganske mye ekstra penger som følge av legaliseringen.
Ja, dette ville vært utrolig spennende å se, det man også kan anta er jo at tilgangen på sterkere stoffer ville blitt betydelig lettere. i alle fall en periode. Evt en hardere type kriminalitet, jeg har liten tro på at mange av de hardere kriminelle organisasjonene ville legge helt opp, men kanskje ville det blitt mer vanlig med kidnapping for penger osv, slik er jo vesentlig vanligere i en rekke andre land. Men ja, hybelselgere, som selger litt å spiller data måtte jo selvsagt funnet noe annet å gjøre, men mange av disse er vel også såpass "enkle" at det er vanskelig å finne seg et yrke på dagen. nav måtte nok hjulpet ganske mye her. Kunne vært utrolig spennende å sett! Mange mulige utfall!
Sitat av seven_up Vis innlegg
sammfunnet er de folkevalgte... vi stemmer ved hjelp av stemmeretten vi har i norge.. demokrati heter den styreformen vi har, du kan sikkert lese mer om dette på nettet om du googler litt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sirius
Andelen i aldersgruppa 21-30 år som oppga å ha brukt cannabis noen gang, har økt i undersøkelsesperioden både i landet som helhet og i Oslo-utvalget. I 1998 var det på landsbasis 22 prosent som oppga at de noen gang hadde brukt cannabis. De tilsvarende andelene i 2002 og 2006 var henholdsvis 30 prosent og 34 prosent. I Osloutvalget var det i 1998 - 35 prosent som oppga at de noen gang hadde brukt cannabis. Den tilsvarende andelen i 2002 var 41 prosent og i 2006 - 47 prosent.
Vis hele sitatet...
Dette er tall som øker for hvert år som går, som du ser. Så det er nok enda mange mørketall som ikke tørr og innrømme bruk av cannabis. Så og si halve landet har prøvd cannabis, og jeg vil tørre og påstå at ihvertfall 70% av menneskene i denne gruppen står for legalisering av denne planten. Og det er store tall av folk som ikke nyter cannabis som støtter en legalisering, fordi de rett og slett ser hvor hull i hodet forbudet er. Forbudet bringer med seg mer negativt for samfunnet enn bruk av planten gjør.

Hvordan kan du påstå at samfunnet har kommet til en enighet om at dette bør kriminaliseres?

Det er flere organisjoner og privatpersoner som prøver og gå til media for og få igjennom debatten om legaliserings-spørsmålet til stortinget. Våre politikere skyver rusproblematikken og narkotika-politikken under teppet for hver gang noe slikt kommer opp. De tørr rett og slett aldri og ta opp dette emnet, men skyver det vekk med gammel usann forskning om at cannabisbruk fører til sterkere stoffer. Denne teorien er selv oppklart av Sirius, og de kom fram til at det er kriminaliseringen av cannabis som fører cannabis-brukere i samme miljø som amfetamin-, heroin- og kokain-brukere. Vil du lese mer om dette kan du klikke her: Is cannabis a gateway to hard drugs?

Så fortell oss hva vi skal gjøre med vår stemmerett for og løse dette latterlige problemet staten har skapt?
Sist endret av Quetzalcoatl; 3. november 2009 kl. 18:52.
puffman: du skjønte ikke poenget? om de politikerne som er liberale for hasj hadde så mange bak seg ville de bli valgt inn, enkelt og greit. At mange har prøvd hasj er da på ingen måte en indikator på at de vil avkriminalisere dette? at 22% mellom 20-30 år har prøvd hasj så betyr da ikke at de vil avkriminalisere dette. De som selv har prøvd i ungdommen og har fått barn osv vil ofte ikke at barn skal ha så lett tilgang osv. Men jaja. ut i fra dine tall, om slik du mener selv, at det er store flertall i befolkningen. Hvordan kan du forklare at enkeltpersoner styrer dette? da burde jo alle stemt på et parti som støttet avkriminalisering? skjønner ikke hvor du vil med å vise meg brukertall fra en undersøkelse. Stort sett når jeg ser på valg tv osv, så er sakene som går igjen: Helse, skole, eldreomsorg, skatt osv.. har aldri hørt store menneskegrupper sette søkelyset mot hasj, det burde jo snart skje i din verden?
This is no offence, but you are a robot, aren't you?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av seven_up Vis innlegg
puffman: du skjønte ikke poenget? om de politikerne som er liberale for hasj hadde så mange bak seg ville de bli valgt inn, enkelt og greit. At mange har prøvd hasj er da på ingen måte en indikator på at de vil avkriminalisere dette? at 22% mellom 20-30 år har prøvd hasj så betyr da ikke at de vil avkriminalisere dette. De som selv har prøvd i ungdommen og har fått barn osv vil ofte ikke at barn skal ha så lett tilgang osv. Men jaja. ut i fra dine tall, om slik du mener selv, at det er store flertall i befolkningen. Hvordan kan du forklare at enkeltpersoner styrer dette? da burde jo alle stemt på et parti som støttet avkriminalisering? skjønner ikke hvor du vil med å vise meg brukertall fra en undersøkelse. Stort sett når jeg ser på valg tv osv, så er sakene som går igjen: Helse, skole, eldreomsorg, skatt osv.. har aldri hørt store menneskegrupper sette søkelyset mot hasj, det burde jo snart skje i din verden?
Vis hele sitatet...
Det er kanskje fordi det finnes viktigere ting enn lovlig rus. Selv om jeg håper av hele hjertet at vi kan få en lovendring rundt narkotika synes jeg det er viktigere at velferdsstaten vedlikeholdes. Jeg skal innrømme at rusmiddelpolitikken i dag er et luksusproblem, men det skal så lite til for å forandre det at det burde skjedd for lenge siden!

Jeg er også mer nervøs for at dagens barn skal drikke ulovlig sprit enn jeg er for at dagens barn skal røyke ulovlig pot. Min første erfaring med alkohol var ihvertfall mye skumlere og større påkjenning på kroppen enn min første erfaring med hasj.
Det jeg synes er skummelt er at veldig unge kommer inn i narkotikamiljøer pga hasj, og vi vet vel hva som er løsningen på det problemet...
Ja folk som røyker hasj er per definisjon kriminelle. Noen som ikke har fått med seg loven nå ?

Seven up, vi vet at vi "støtter" kriminalitet når vi kjøper hasj, fordi det kommer fra et illegalt marked. Men det er vår eneste måte å få tak i det, har du tenkt på det før ? Hvor ellers skal vi få det fra?

Greit nok at du velger å ikke gjøre det, men det har ingenting med hvor farlig hasj er. Det er det denne tråden handler om, og vi har skjønt ditt ståsted nå. Personlig har jeg et annet. Jeg syns d burde være lovlig, med aldersgrense og restriksjoner.

Det er kjedelig at per dags dato vet folk flest altfor lite om Cannabis, både planten og rusmiddelet. Det ødelegger lett samfunnets syn på saken, hvertfall det helhetlige.

Men om alle generelt skal fortsette å ha en holdning som Seven up, sitter vi fint i det..
"Vi gjør det ikke fordi det er ulovlig, og da må det fortsette sånn. Da er vi konservative, og vi holder oss hvertfall i live. Det er til det sikreste."

Tro meg, jeg respekterer ditt valg å ikke røyke, men å hakke ned på forbrukere pga det er ulovlig osv blir altfor sykt.
Sitat av flexx Vis innlegg
Hva mener dere om dette? Prater politiet bullshit når de sier hasj er farlig? Diskuter.
Vis hele sitatet...
Det farligste med hasj er vel at det er ulovlig? Det sagt, så vil det i de fleste tilfeller være langt mer farlig for noen som ikke har et stabilt liv, eller ikke har begynt på livet sitt enda; da tenker jeg på jobb og det å stifte en familie, altså en skoleelev, eller ung student, evt barn.

Den misoppfatningen at man blir psykotisk av å bruke hasj er like teit som at man får vondt i hue av paracet. Hele er jo snudd på hue, folk med psykoser røyker hasj for å prøve å selvmedisinere seg.
Sist endret av fxxked; 4. november 2009 kl. 15:31.
DataSnook: Du sier presis det jeg mener å si på en annen måte. Jeg har hverken her eller i noen andre diskusjoner sagt noe om mitt valg ang å røyke hasj eller ikke, så vet ikke helt hvor du tar det fra at mitt ståsted er hverken det ene eller det andre.

Det jeg prøvde å forklare var rett og slett lovverket og at man får være ærlig med hva man faktisk driver med. Ikke sitte å sutre over alt mulig, pr dags dato er det slik å slik, også får man evt gjøre noe med lovene, men inntil det skjer, så er man faktisk kriminell osv. Så får man også ta konsekvensene når det kommer, ikke sutre over lover å regler, de er der, så prøv å gjør noe med de i stedet er min holdning
Sitat av seven_up Vis innlegg
DataSnook: Du sier presis det jeg mener å si på en annen måte. Jeg har hverken her eller i noen andre diskusjoner sagt noe om mitt valg ang å røyke hasj eller ikke, så vet ikke helt hvor du tar det fra at mitt ståsted er hverken det ene eller det andre.

Det jeg prøvde å forklare var rett og slett lovverket og at man får være ærlig med hva man faktisk driver med. Ikke sitte å sutre over alt mulig, pr dags dato er det slik å slik, også får man evt gjøre noe med lovene, men inntil det skjer, så er man faktisk kriminell osv. Så får man også ta konsekvensene når det kommer, ikke sutre over lover å regler, de er der, så prøv å gjør noe med de i stedet er min holdning
Vis hele sitatet...
Mennesket har ikke lyst og vende seg etter lover og regner som strider imot sunn fornuft! Lovene trenger og vende seg etter mennesket, ikke omvendt!
Sitat av Graapho Vis innlegg
Jeg tipper mange av de som tjener godt på kriminalitet har lav utdanning, så kanskje Norge AS burde investert en del ekstra i opplæring for voksne etter en legalisering? Vi kommer tross alt til å sitte med ganske mye ekstra penger som følge av legaliseringen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror i tillegg deres bakgrunn som langere på et høyere nivå kunne vært behjelpelig i yrker på andre siden av loven, det er jo snakk om markedsbestemt salg her også - men med en del mindre restriksjoner og risikoer enn en langer møter. Kriminelle forsvinner ikke ved et knips, men en regulering av narkotiske stoffer hadde fratatt dem store inntektskilder og definitivt skadet mange illegale organisasjoners infrastruktur.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av flexx Vis innlegg
Sitat: "Alle seriøse stemmer, sier at hasj er mer skadelig enn vi har trodd. Proffesor Willy Pedersen ved Universitetet i Oslo er en av de som er klar på hvor skadelig hasj er. "
Vis hele sitatet...
Innrømte ikke han her at det ikke var så farlig alikevel?
Gammel tråd, men samma det!

Er det ikke en menneskerett å få gjøre med sin egen kropp som man vil?
Jeg synes helt ærlig at det er ganske fornærmende at jeg skal bli kriminell av å gjøre noe med meg selv som på ingen måte går utover andre.
Når jeg sitter med 2-3 venner og røyker er det jo ikke en gang noen andre som vet at vi gjør det!

Det finnes ingen offer for denne kriminaliteten bortsett fra brukeren som risikerer å få bot/fengselsstraff.

Men siden tråden egentlig handler om hvor skadelig Cannabis er (jeg hater ordet hasj for det er det knyttet så mye negativt til, og det er jo ikke en gang den typen cannabis de fleste bruker), kan jeg vel si min mening om det og:
Det at man blir satt i fengsel og straffet for bruk er MYE mer skadelig enn det å bruke cannabis.
CannabisMISBRUKERE er forøvrig ikke representativt for hvor skadelig det er å bruke dette stoffet.
Hvis man vil vite hvor mye det skader kroppen sin å drikke seg drita en dag i uka sammenligner man seg vel ikke med alkoholikere som drikker seg drita HVER dag?
Hvis man vil vite hvor skadelig det er å spise på Mc Donald's en dag i uka sammenligner man seg heller ikke med feite amerikanere som spiser alle måltidene sine der hver dag!


ALT MED MODERASJON!
Dette er noe ALLE bør tenkte på i ALLE aspekter av livet sitt.
Hvorfor skal vi ikke klare det med rusmidler og?
Jeg er av den oppfatning at hvis alle hadde blitt godt opplært i hva stoffene gjør med deg, og hva de kan brukes til, så hadde folk flest klart seg helt utmerket. Misbrukere får man enten det blir legalisert eller ikke!
Sist endret av harald25; 25. juli 2010 kl. 17:20.
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Innrømte ikke han her at det ikke var så farlig alikevel?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det.

Stadig flere tidligere kritikere går nå ut og sier at en legalisering er veien å gå. Ikke nødvendigvis alltid pga. argumenter slik som at "hasj er ufarlig", men også pga. de samfunnsmessige fordlelene, slik som beskatning, moms, og det kanskje aller viktigste; at man da vil kunne slutte å forfølge ellers rolige og ufarlige brukere hvor den eneste kriminelle handlingen er kjøp eller bruk av cannabis.
Kansje propaganda er hva som må til for å få ungdommen vekk fra canabiss? Kansje det faktisk er sånn at dem faktisk MÅ overdrive for å få folk til å holde seg vekke. At hasj er farlig er det ingen tvil om, så hvorfor ikke bare la dem lyge så mye dem vil? Bedre det en at dem forteller sannheten, noe som kansje ikke er like effektivt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
At hasj er farlig er det ingen tvil om
Vis hele sitatet...
...argumenter med kilder her, er du snill, og utdyp hva du mener med farlig...

så hvorfor ikke bare la dem lyge så mye dem vil? Bedre det en at dem forteller sannheten, noe som kansje ikke er like effektivt.
Vis hele sitatet...
er du seriøs, eller var dette ment som ironi?
Sist endret av somnium; 28. juli 2010 kl. 00:25.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kansje propaganda er hva som må til for å få ungdommen vekk fra canabiss? Kansje det faktisk er sånn at dem faktisk MÅ overdrive for å få folk til å holde seg vekke. At hasj er farlig er det ingen tvil om, så hvorfor ikke bare la dem lyge så mye dem vil? Bedre det en at dem forteller sannheten, noe som kansje ikke er like effektivt.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Ungdommen har like stor rett til å få vite korrekt fakta som alle andre, de burde få danne sitt eget bilde av rusmidler og så ta valgene derfra selv. Jeg har ikke satt meg inn i politikk, men det kan umulig være noe nært det demokratiet vi ønsker her i Norge. Om myndighetene skal spre falsk informasjon for å få et folk til å mene noe så er det "insert fancy political word here". Hasj er farlig, sukker er farlig, fett er farlig, å kjøre bil er farlig... Skal vi like gjerne lyve om alt sammen og spre falsk informasjon sånn at vi alle lever i et hjernevasket samfunn der ingen kan danne seg egne meninger basert på den KORREKTE informasjonen de får?

Noen ganger kan løgn skjerme, men her er det snakk om et såpass stort tema som rører veldig mange, og nei, om de forteller sannheten kommer det ikke til å bli anarki og en tredje verdenskrig.
Sist endret av Filosofen; 28. juli 2010 kl. 00:28.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kansje propaganda er hva som må til for å få ungdommen vekk fra canabiss? Kansje det faktisk er sånn at dem faktisk MÅ overdrive for å få folk til å holde seg vekke. At hasj er farlig er det ingen tvil om, så hvorfor ikke bare la dem lyge så mye dem vil? Bedre det en at dem forteller sannheten, noe som kansje ikke er like effektivt.
Vis hele sitatet...
Regner med at du kødder, men dette er et eksempel på folk som er hjernevasket av media/staten og som tror på alt de leser. Jeg regner da også med at du tror at alle som bruker hasj, går til heroin og amfetamin ecstasy and so on. Ta en liten skjekk på - Jeg har tatt feil om cannabis så kan du se noen som faktisk har forsket på dette. Dette er litt negativt ladet fra min side hvis du ikke var ironisk
Sist endret av Hater_mordin; 28. juli 2010 kl. 00:30.
Når først tråden er igang igjen. Hva synes dere som er foreldre om propagandaen? Hvis dere ser noe på tven med poden som ikke er riktig i det hele tatt. Vil dere opplyse om hva som faktisk er riktig og ikke, til deres egne barn?

Har lagt merke til at det er mange som kvier seg for dette.
Sist endret av Omaha; 28. juli 2010 kl. 00:33.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Faktisk så kan ikke hasj gi deg kols, med mindre du blander det med tobakk.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du ei kilde på den påstanden, eller er det bare en tom påstand?
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Står faktisk i "Den store cannabis tråden" og på Wikipedia.
Vis hele sitatet...
Beklager og sitere noe som står på side 2-3, men dette så jeg ingen som kommenterte på.

Så kilden er at det står på et internettforum samt WikiPedia??
...
Tenk nøye over følgende påstand: (Uten kilder)
Alt som står på internett er sant, fordi internett er et nøye moderert sted.

(Om dette ble diskutert mellom side 3-9 så har jeg ikke lest det, og beklager isåfall.)

Og forøvrig: Når dere prater om Hasj-skadelighet. Mener dere da faktisk hasj, eller Hasj samt Weed? Kall det i så fall Cannabis please.
Hasj-ordet er så ekstremt negativt ladet samfunnsmessig.
Sist endret av MagicalTrevor; 28. juli 2010 kl. 11:04.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kansje propaganda er hva som må til for å få ungdommen vekk fra canabiss? Kansje det faktisk er sånn at dem faktisk MÅ overdrive for å få folk til å holde seg vekke. At hasj er farlig er det ingen tvil om, så hvorfor ikke bare la dem lyge så mye dem vil? Bedre det en at dem forteller sannheten, noe som kansje ikke er like effektivt.
Vis hele sitatet...
Om du bruker en kniv på feil måte, kan du skjære deg. Dermed er det er like greit å bare lære barna med en gang at om du tar i en kniv, får du aids og dør...
slettmeg
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Beklager og sitere noe som står på side 2-3, men dette så jeg ingen som kommenterte på.

Så kilden er at det står på et internettforum samt WikiPedia??
...
Tenk nøye over følgende påstand: (Uten kilder)
Alt som står på internett er sant, fordi internett er et nøye moderert sted.

(Om dette ble diskutert mellom side 3-9 så har jeg ikke lest det, og beklager isåfall.)

Og forøvrig: Når dere prater om Hasj-skadelighet. Mener dere da faktisk hasj, eller Hasj samt Weed? Kall det i så fall Cannabis please.
Hasj-ordet er så ekstremt negativt ladet samfunnsmessig.
Vis hele sitatet...

Har sett en medisinsk forskning på nettopp dette med skader på lungene/kols ved bruk av kun cannabis, skal poste den her når jeg finner den igjen. Konklusjonen var altså at man ikke får kols av cannabisbruk alene.
Hasj er ikke fysisk skadelig, iallefall i en veldig minimal grad. Det største problemet er at det er i noen tilfeller psykisk vanedannende fordi det er ¨så digg med en jay, at man rett og slett ikke vil slutte. Hvis man røyker lenge og konstant vil man bli veldig giddaløs og få nedsatt selvtillitt, til og med litt apatisk. Det skjer hvis man røyker hver dag og misbruker cannabisen. Jeg sier ikke at alle blir sånn, men det er forskjell på å ta seg en joint i sosiale settinger med venner en gang i uken enn å låse seg inne på gutterommet og game WoW skækk som faen

Hvis man spiser for mye smør blir man feit, alkohol går utover leveren og cannabis delvis utover psyken din. Jeg vil si at cannabis er det mest harmløse rusmiddelet jeg vet om, bare man ikke røyker hver eneste dag og overdriver forbruket, noe som gjelder de fleste ting her i verden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av sengetøv Vis innlegg
hasj er farlig på samme måte som alkohol etter mitt syn

vil nok tro staten kjører samme propoganda som de gjorde med E
Vis hele sitatet...

Fant ikke antall dødsfall i Norge av alkohol, så jeg kjører Europa statistikk for å poengtere at cannabis ikke er like farlig som alkohol!


600.000 europeere dør hvert år av alkohol.

0 registrerte dødsfall som følge av inntak av cannabis alene.


Kilder:
http://www.aftenposten.no/helse/article1125264.ece
Get High - Lil Wyte
Hasj er _farlig_ for enkelte individer. For meg var/er det farlig, jeg ble psykisk ustabil av det.
Marihuan er mindre farlig enn å ligge i narkose, fordi det er nesten umulig å få en overdose på cannabis! (med mindre man faktisk PRØVER å få en overdose) på sykehuset får man resepter på medisiner som er langt farligere enn hasj, som f.eks. vanlige sovepiller. folk tar selvmord med sovepiller, men hasj? det er dokumenterte undersøkelser på at det er langt flere som dør av alkoholforgiftning, enn hasj. det jeg mener er farligst med å bruke hasj, er miljøene du kan komme borti. alle har lest saken om Ragnhild Embla Helsengreen (15) som fikk hjelp av en narkis til å sette en sprøyte i halsen (tror jeg at jeg leste!) og døde, DET er farlige russtoffer..
jeg tror også at en legalisering av hasj vil føre til mindre gatekriminalitet, unge vil ikke lenger ha samme lyst til å gjøre noe når det er blitt lovlig, og hvis staten kontrollerte alt salg og distribuering, ville vi også kunnet tjene et lass med penger til å utvide barnehagetilbudet, hjemmepleie osv.

LEGALISER MARIHUANA NÅ
Alt du har gjort i livet ditt inneholder en viss rissiko.

Men det er forskjell på konsekvensene... aka det er farligere at eg kjører full en at jeg kjører mens jeg har røkt Marihuana.

Unge vil altid lenkte etter å prøve nye ting som ikke er helt lovlig, dermed er hasj der.

Det er bevist at Marihuana skader kroppen mindre en tobbak + alkohol.

Staten bør komme ut å si fakta + lære folk forskjellen på forskjellige stoffer + hva det gjør med kroppen + ettervirkningene.

Tror mindre hadde prøvd forskjellige stoffer hvis de måtte gå igjennom sånt på skolen.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Hasj er _farlig_ for enkelte individer. For meg var/er det farlig, jeg ble psykisk ustabil av det.
Vis hele sitatet...
Hvis du synes det er personlig, hold det for deg selv, men av en eller annen grunn, virker det interessant for meg. På hvilken måte ble du "psykisk ustabil"?
Sitat av Introspection Vis innlegg
Hvis du synes det er personlig, hold det for deg selv, men av en eller annen grunn, virker det interessant for meg. På hvilken måte ble du "psykisk ustabil"?
Vis hele sitatet...
Null stress...

Sosial angst, schizofrene symptomer, humørsvingninger, deppresjoner, og mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Marijuana is the most dangerous drug today - Ronald Reagan
cannabis er farlig for de som ikke er klar for bevisthetsekspanderingen cannabis gir.
det blir da til, hasj er ikke farlig, for man kan (i de fleste tilfeller) bli klar for det. Være riktig ovenfor det.

Det blir ikke noe konkret som med sukker og alkohol.
Sukker er farlig for det gir en midlertidig boost som gjør deg daff kort tid etter.
Alkohol er farlig fordi leverskade og hjernehinnebetennelse rett og slett... er farlig.
Sitat av Reitaner Vis innlegg
cannabis er farlig for de som ikke er klar for bevisthetsekspanderingen cannabis gir.
det blir da til, hasj er ikke farlig, for man kan (i de fleste tilfeller) bli klar for det. Være riktig ovenfor det.

Det blir ikke noe konkret som med sukker og alkohol.
Sukker er farlig for det gir en midlertidig boost som gjør deg daff kort tid etter.
Alkohol er farlig fordi leverskade og hjernehinnebetennelse rett og slett... er farlig.
Vis hele sitatet...
På samme måte kan du da si at hasj er farlig fordi det skader lungene.
Er det hele det diffuse rundt psykiske lidelser du sikter til? For isåfall blir det helt feil å si at hasj ikke er farlig bare du er "klar for det". Noen er mer disponert for psykiske lidelser enn andre, og disse burde være forsiktig med hasj og rusmidler generelt..
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg har merket at hasj eller THC er skadelig på kroppen. Vel, på sinnet egentlig.

Etter å ha røyka i 1 år i strekk ble jeg apatisk, følelsesløs og veldig simpel.
Man bryr seg ikke, og utvikler seg ikke i den grad man egentlig ville gjort uten.

Er du en som røyker hasj hver dag og leser dette innlegget, sitter du sikkert og rister på hodet, men det er fordi du er naiv og har hue opp i ræva.

Hasj skader psyken over langvarig bruk, det kan jeg bekrefte.
Vis hele sitatet...

For deg ja, ikke nødvendigvis meg...
Lever denne tråden enda? syntes jeg så den i fjor en gang, der noen skrev noe som "Livet er det farligste du noen gang kommer til å oppleve, det er ingen som har overlevd det"

La meg oppsummere litt:
Hva et rusmiddel er; På generellt grunnlag, så har alle rusmidler en fellesnevner -- De forandrer bevissthetstilstanden til individet som inntar det.

Alkohol, Heroin, Kokain, Extacy, Snus, khat, speed, tobakk.

Hva har disse til felles? -> De er rusmidler.
Hva har disse rusmidlene har til felles? -> Det er ingen rusmidler per dags dato som er/har vært oppført som "sunn" og/eller "ufarlig".

hasj/marihuana er også et rusmiddel.

Måten folk flest inntar hasj/marihuana på er ved at man klipper bort de elementene fra planten man ikke vil ha, tørker det man vil ha, og røyker det i joint/pipe/whatever.

Siden når, (vær snill noen å let opp dette for meg?) har det blitt ufarlig å inhalere RØYK i lungene?
I tillegg til at man innhalerer røyk, så forandrer rusmiddelet persepsjonen man har på verden, og dette kan føre til at man foretrekker å heller være i denne hasjrusen enn å være nykter og normal og har dermed endret sosial status.
Selv om alleikke ser på sosial status som veldig viktig, så er det ganske mange andre som bryr seg om det.



Personlig er jeg (kritisk|tvilende|under tvil) åpen for avkriminalisering av marihuana, fordi jeg tror det ville ha løst mye av problematikken organisert kriminalitet, og politiet kunne brukt ressurser på å ta de som gjør noe virkelig kriminelt, istedetfor å jakte på 15år gamle drittunger som løper rundt og røyker hasj.
Sitat av fetter Vis innlegg
På samme måte kan du da si at hasj er farlig fordi det skader lungene.
Er det hele det diffuse rundt psykiske lidelser du sikter til? For isåfall blir det helt feil å si at hasj ikke er farlig bare du er "klar for det". Noen er mer disponert for psykiske lidelser enn andre, og disse burde være forsiktig med hasj og rusmidler generelt..
Vis hele sitatet...
hadde hasj bare kunne blitt inntatt gjennom lungene, hadde det vært farlig pga lungeskader. Det blir ikke farlig fordi man har mulighet til å røyke det.
Jeg skrev med parentesen "(i de fleste tilfeller)" nettopp pga dette. Latente psykiske lidelse må man være obs på i de fleste rusbruk, ikke enestående for hasj; cannabis blir ikke farlig fordi noen få kan ha psykiske lidelser.

Det som i mine øyne gjør cannabis "farlig" er at det lett blir til at man sitter der hver dag og får tiden til å fly, dette er noe hver enkelt bruker burde ta rede på selv og noe man kunne gitt mer riktig informasjon om, istedenfor å informere om propaganda og u-forsket bullshit.
Sitat av Reitaner Vis innlegg
hadde hasj bare kunne blitt inntatt gjennom lungene, hadde det vært farlig pga lungeskader. Det blir ikke farlig fordi man har mulighet til å røyke det.
Jeg skrev med parentesen "(i de fleste tilfeller)" nettopp pga dette. Latente psykiske lidelse må man være obs på i de fleste rusbruk, ikke enestående for hasj; cannabis blir ikke farlig fordi noen få kan ha psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir det det! Er det et faremoment kan det være farlig. Ingen har påstått at hasj er farlig for alle. Ingen har heller spurt om hvilke ting som utelukkende er farlig med hasj. Hasj er et rusmiddel, rusmidler er potensielt skadelige, ergo hasj er potensielt skadelig.

Sitat av Reitaner Vis innlegg
Det som i mine øyne gjør cannabis "farlig" er at det lett blir til at man sitter der hver dag og får tiden til å fly, dette er noe hver enkelt bruker burde ta rede på selv og noe man kunne gitt mer riktig informasjon om, istedenfor å informere om propaganda og u-forsket bullshit.
Vis hele sitatet...
For å bruke din egen logikk: Hasj er ikke farlig fordi noen få "sitter der hver dag og får tiden til å fly".

Er hasj farlig for noen, kan vi konkludere med at hasj kan være farlig. Det blir for dumt å prøve å pynte på sannheten.

(Nå er det en helt annen sak om vi skal basere lover og regler på hvorvidt et rusmiddel er potensielt skadelig eller ikke. Jeg er legaliseringstilhenger, men innser at rusmiddelet er potensielt skadelig.)
Sist endret av fetter; 26. august 2010 kl. 15:29.
Sitat av fetter Vis innlegg
Selvfølgelig blir det det! Er det et faremoment kan det være farlig. Ingen har påstått at hasj er farlig for alle. Ingen har heller spurt om hvilke ting som utelukkende er farlig med hasj. Hasj er et rusmiddel, rusmidler er potensielt skadelige, ergo hasj er potensielt skadelig.
Vis hele sitatet...
hasj er potensielt skadelig/farlig, men det er ikke svart på hvitt farlig.

Sitat av fetter Vis innlegg
For å bruke din egen logikk: Hasj er ikke farlig fordi noen få "sitter der hver dag og får tiden til å fly".
Vis hele sitatet...
Det var ikke helt min logikk.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Det er farlig og sykkle også.

Tenk hvis man detter på veien og blir overkjørt av en fotgjenger0.o skummle greier.
Sitat av Reitaner Vis innlegg
hasj er potensielt skadelig/farlig, men det er ikke svart på hvitt farlig.
.
Vis hele sitatet...
Det samme kan man da si om det meste som er farlig, er det virkelig nødvendig å poengtere? Når man sier at hasj er farlig, mener man selvfølgelig potensielt farlig. Ellers ville vi kalt det giftig eller noe i den duren.