Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 3399
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar sjansen og legger ut bilde av mine 2 autoer. Jeg synes de er så fine, friske og sexy.
Wedding cake auto, barney’s farm.
70% indica 30% sativa.
Plantet 20 feb.
Lys: 2x mars hydro sp3000.
Potte: filt 20 L, nå får de 4 liter næring hver 2-3 dag. Har plukka masse blader underveis.
Det som skjer er at de begynner normalt og så tar det bare av. De vokser i hytt og pine. Jeg klipte og klipte helt til jeg så de kom i blomstring. Etter det klipper jeg kun blader med autoer.
Flere som har merka seg dette??

Dette er frø som jeg fikk gratis for jeg shoppa så mange andre frø i dk. Fikk mange andre gratisfrø også.
Kommer kanskje en grologg fra meg en gang.
K57- tør ikke ha nicket mitt åpent
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nice
Skjønner ikke problemstillingen. Den spytter ut noder selv om den blomstrer? I så fall ville jeg mistenkt mutasjon.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Den begynner med vanlige buds på 8 hovedgrener og så begynner de små på hovedgrenene å vokse videre og danne nye buds Før jeg bytta til led hadde jeg aldri det problemet og nei den har ikke mutert. De vokste ikke mer etter den kom ordentlig igang med blomstringen. Den virker helt normal ellers. Masse dråper.
Har kjøpt mere lys. En 300W til. Mistenker det men vet ikke
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Nice
Hvor langt ut i blomst er vi?
Jord?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den begynner med vanlige buds på 8 hovedgrener og så begynner de små på hovedgrenene å vokse videre og danne nye buds Før jeg bytta til led hadde jeg aldri det problemet og nei den har ikke mutert. De vokste ikke mer etter den kom ordentlig igang med blomstringen. Den virker helt normal ellers. Masse dråper.
Har kjøpt mere lys. En 300W til. Mistenker det men vet ikke
Vis hele sitatet...
Mulig jeg misforstår men er det unormalt det du beskriver da? Kanskje jeg ikke skjønner greia men høres ut som en plante i vekst. Da jeg bytta fra HPS til LED merka jeg enormt mye forskjell på veksten.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Mulig jeg misforstår men er det unormalt det du beskriver da? Kanskje jeg ikke skjønner greia men høres ut som en plante i vekst. Da jeg bytta fra HPS til LED merka jeg enormt mye forskjell på veksten.
Vis hele sitatet...
Høres vanlig ut for meg også, hvis jeg har skjønt det riktig. Slet litt med å forstå problemet.

Kort innpå, anbefaler du å bytte til LED?
Sitat av Skinny Vis innlegg
Høres vanlig ut for meg også, hvis jeg har skjønt det riktig. Slet litt med å forstå problemet.

Kort innpå, anbefaler du å bytte til LED?
Vis hele sitatet...
Ja, iallfall om du bruker hydro. HPS blir mye varmere og sliter med å holde nede tempen i vannet. Og mere effektivt per W med LED.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Husk at jeg er en gammal kjerring og snakker sikkert ikke deres språk. Men det er kun lyset som er annerledes. Alt annet er som med hps/hid lys. Og ja, det virker som de bare spretter og må vokse med alt de har. Ja, anbefaler og bytte til led og jeg må bare finne ut av detta. Har holdt på i over 10 år med medisinsk cannabis og gjør ALT etter boka. Søkte på internett i over 1 år før jeg begynte å dyrke. Da var jeg ca 42 og hadde aldri prøvd cannabis. Det var det eller grava. Skal sprøve å legge ut noen flere bilder men nå legger jeg meg. God natt
Har aldri grodd auto men de så bra ut de der
Hem. Høres jo normalt ut egentlig. Gitt de lavere skuddene også produserer blomster. Er derfor noen napper de av, for å "gi mer energi" til toppskuddene.

At de bruker lenger tid er normalt.

Mutert Cannabis forekommer forøvrig oftere en du tror. Skjer ganske av seg selv og. Med mindre du driver å sprayer på kjemikalier du ikke finner i kjøkkenskapet.
Sist endret av Penisskaft; 4. mai 2023 kl. 10:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så alt i alt er det du klager på god genetikk og godt arbeid fra din side (en uslåelig kombinasjon). Om det er et problem, så må det gå under kategorien luksusproblem Fortsett den gode jobben!
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde kanskje klippet litt blader på min Critical+ Auto også, men fikk rotråte (i DWC), som jeg heldigvis klarte å kurere med en runde H2O2, så ville ikke forstyrre den mer.
Ble et bladmonster på nesten 1 kvadratmeter (bladene gikk i alle 4 veggene i mitt 1x1 telt).

Er også nybegynner, men har lest en del, og det er veldig delte meninger om å klippe blader av autoer. Hadde dog en lik plante til den på bildet, som jeg rett og slett knakk hele hovedstammen på (hang bare i en liten flik, og tapet og spjeklet den sammen), når jeg drev med LST, og det gikk overraskende bra.
Noen blader døde, men ellers ble den nesten som den på bildet under, så tror de tåler mer enn det man noen ganger kan få intrykk av når man leser om autoer på nett.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde kanskje klippet litt blader på min Critical+ Auto også, men fikk rotråte (i DWC), som jeg heldigvis klarte å kurere med en runde H2O2, så ville ikke forstyrre den mer.
Ble et bladmonster på nesten 1 kvadratmeter (bladene gikk i alle 4 veggene i mitt 1x1 telt).

Er også nybegynner, men har lest en del, og det er veldig delte meninger om å klippe blader av autoer. Hadde dog en lik plante til den på bildet, som jeg rett og slett knakk hele hovedstammen på (hang bare i en liten flik, og tapet og spjeklet den sammen), når jeg drev med LST, og det gikk overraskende bra.
Noen blader døde, men ellers ble den nesten som den på bildet under, så tror de tåler mer enn det man noen ganger kan få intrykk av når man leser om autoer på nett.

Vis hele sitatet...
Hvor for du kjøpt h2o2?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvor for du kjøpt h2o2?
Vis hele sitatet...
Brukes til å rense vannsystemer, DWC, Dryppsystem etc for alger og annen dritt. Anbefales.

Fås kjøpt bl.a. her
Sist endret av Expialidocious; 4. mai 2023 kl. 13:01.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvor for du kjøpt h2o2?
Vis hele sitatet...
Kjøpte på Mikrogartneriet:
https://www.mikrogartneriet.no/produ...als-oxyplus-12
Plantene dine ser fine ut
Er nesten 10 år siden jeg holdt på med dette selv at jeg ikke er stødig nok til å gjette alderen på jentene dine, men det ser ut som dette er stadiet der plantene eksploderer i alle retninger med svulmende buds, hver dag er like spennende med så mye fremgang!

Kos deg med growen, det er få ting jeg har drevet med som føles så givende som det å være gartner av dette slaget. Hadde ikke forventet at jeg skulle få en så terapeutisk effekt av selve prosessen, men det var som balsam for sjelen. :-)
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar og innspill.

Klager ikke men dette er unormalt for min grow og tenkte kanskje at noen hadde noe konkret om det samme.
Ble bare så overrasket over sånn eksplosjon når det gjelder voksing og håper det ikke går utover innholdet i dråpene(trikomene).

Nå skal jeg henge opp mere lys så får vi se på de andre feminiserte om de blir bedre og mindre eksplosjoner.

Sjekka litt om mutasjoner men fant ikke noe om min variasjon av dette. Bare om albinoer, rare bladkombinasjoner og doble buds
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar og innspill.

Klager ikke men dette er unormalt for min grow og tenkte kanskje at noen hadde noe konkret om det samme.
Ble bare så overrasket over sånn eksplosjon når det gjelder voksing og håper det ikke går utover innholdet i dråpene(trikomene).

Nå skal jeg henge opp mere lys så får vi se på de andre feminiserte om de blir bedre og mindre eksplosjoner.

Sjekka litt om mutasjoner men fant ikke noe om min variasjon av dette. Bare om albinoer, rare bladkombinasjoner og doble buds
Vis hele sitatet...
Ta deg en kikk på en åker i Marokko. Så finner du fort noen naturlige mutasjoner.

Duploid, triploid osv. er noe du kan få til med kjemikalier hjemme dog.

Strain Hunters i Marokko: https://youtu.be/ipYPLTArkcU

Slikt kan du finne naturlig:


Finner du en spesielt interessant mutasjon bør du forresten lage frø eller i det minste klone den i vitenskapens navn. Første mann med helt muggresistent pot skal jeg kysse tærne til.

(i fortjenestens navn og da )
Sist endret av Penisskaft; 5. mai 2023 kl. 02:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
[quote=Anonym bruker;3826449]Burde kanskje klippet litt blader på min Critical+ Auto også, men fikk rotråte (i DWC), som jeg heldigvis klarte å kurere med en runde H2O2, så ville ikke forstyrre den mer.
Ble et bladmonster på nesten 1 kvadratmeter (bladene gikk i alle 4 veggene i mitt 1x1 telt).

Er også nybegynner, men har lest en del, og det er veldig delte meninger om å klippe blader av autoer. Hadde dog en lik plante til den på bildet, som jeg rett og slett knakk hele hovedstammen på (hang bare i en liten flik, og tapet og spjeklet den sammen), når jeg drev med LST, og det gikk overraskende bra.
Noen blader døde, men ellers ble den nesten som den på bildet under, så tror de tåler mer enn det man noen ganger kan få intrykk av når man leser om autoer på nett.



Fin plante. Et lite tips til deg: Ang rotråte, så trenger du egentlig kun hydroguard for å forhindre dette. Evnt tilsette seaweed eller rhizo ved et par vanninger.
Jeg dyrket DWC i noen år og hadde aldri rotråte.
Brukte kun HG og passe på at temp i vannet ikke blir for høy og at det er helt mørkt for røttene(hindrer algevekst).
Luftpumpe og luftestein er og helt avgjørende for sunne røtter.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter

Samme auto. En stund til høsting. Dråpene har såvidt begynt å bli melkehvite men jeg vil ha mest mulig gult før jeg høster.
Jeg regner aldri på uker/mnd når jeg skal høste. Ser kun på dråpene og det er de som avgjør når tiden er inne.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fin plante. Et lite tips til deg: Ang rotråte, så trenger du egentlig kun hydroguard for å forhindre dette. Evnt tilsette seaweed eller rhizo ved et par vanninger.
Jeg dyrket DWC i noen år og hadde aldri rotråte.
Brukte kun HG og passe på at temp i vannet ikke blir for høy og at det er helt mørkt for røttene(hindrer algevekst).
Luftpumpe og luftestein er og helt avgjørende for sunne røtter.
Vis hele sitatet...
Har helt lystett potte, 2 luftpumper og 4 luftstener, og vanntemp aldri over 21 grader.
Hydroguard var planen, men fant ikke noe sted i norge å kjøpe det. Har du en link ?

Har også asfalt lyddempermatter rundt potten, og tapet toppen med sølvtape, for å unngå for mye oppvarming, men likevel slo rotråten til sist.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har helt lystett potte, 2 luftpumper og 4 luftstener, og vanntemp aldri over 21 grader.
Hydroguard var planen, men fant ikke noe sted i norge å kjøpe det. Har du en link ?

Har også asfalt lyddempermatter rundt potten, og tapet toppen med sølvtape, for å unngå for mye oppvarming, men likevel slo rotråten til sist.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg kan se er den full av bacilluser. Advanced Nutrients har Voodoo Juice og Piranha som inneholder det samme, inkl mychorrizae(Piranha). Øker rotmasse vesentlig og forhindrer rotråte.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Rik havfrue:Jeg kjøpte HG på MikroGartneriet. Men det kvalm ringsel snakker om har jeg aldri prøvd. Sikkert bra det også. 21 grader og det andre du gjør burde være nok det men uten HG eller annet så blir det vanskelig å unngå altså. Lenge til høsting?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rik havfrue:Jeg kjøpte HG på MikroGartneriet. Men det kvalm ringsel snakker om har jeg aldri prøvd. Sikkert bra det også. 21 grader og det andre du gjør burde være nok det men uten HG eller annet så blir det vanskelig å unngå altså. Lenge til høsting?
Vis hele sitatet...
Mikrogartneriet har det ikke lengre innpå nettsiden ser jeg. Var innom butikken idag å henta noe men glemte å høre om HG. Skulle hatt mer selv etterhvert.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan kanskje legge til at Piranha har mest effekt, så om det er et stramt budsjett ville jeg bare gått for den. Det er denne som inneholder Mychorrizae, som er det viktigste.
https://www.gartnerbutikken.no/produ...-piranha-025-l
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rik havfrue:Jeg kjøpte HG på MikroGartneriet. Men det kvalm ringsel snakker om har jeg aldri prøvd. Sikkert bra det også. 21 grader og det andre du gjør burde være nok det men uten HG eller annet så blir det vanskelig å unngå altså. Lenge til høsting?
Vis hele sitatet...
Finner ikke Hydroguard på Mikrogartneriet, men som jeg ser av andre svar her, så ser det ut til at jeg kan bruke Piranha som erstatning.
Planten er høstet for en god stund siden, og har 2 forsøk som endte med rotråte etter den, så ga opp og grodde en i jord sist, men det var skuffende yield i forhold til hydro, så ønsker meg tilbake til hydro igjen.

I hydro fikk jeg ut ca 170 gram ferdig tørket bra buds, mens i jord endte jeg opp med 90g etter 10 dagers tørking, og da hadde jeg tatt med alt av popcorn nugs, så sammenlikningen er nok mer 170 vs 70.

Høstet:

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finner ikke Hydroguard på Mikrogartneriet, men som jeg ser av andre svar her, så ser det ut til at jeg kan bruke Piranha som erstatning.
Planten er høstet for en god stund siden, og har 2 forsøk som endte med rotråte etter den, så ga opp og grodde en i jord sist, men det var skuffende yield i forhold til hydro, så ønsker meg tilbake til hydro igjen.

I hydro fikk jeg ut ca 170 gram ferdig tørket bra buds, mens i jord endte jeg opp med 90g etter 10 dagers tørking, og da hadde jeg tatt med alt av popcorn nugs, så sammenlikningen er nok mer 170 vs 70.

Høstet:

Vis hele sitatet...

Fine buds!

Merket du forskjell i smak eller noe annet på jord/hydro? Var det økologisk dyrka når du var i jord ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finner ikke Hydroguard på Mikrogartneriet, men som jeg ser av andre svar her, så ser det ut til at jeg kan bruke Piranha som erstatning.
Planten er høstet for en god stund siden, og har 2 forsøk som endte med rotråte etter den, så ga opp og grodde en i jord sist, men det var skuffende yield i forhold til hydro, så ønsker meg tilbake til hydro igjen.

I hydro fikk jeg ut ca 170 gram ferdig tørket bra buds, mens i jord endte jeg opp med 90g etter 10 dagers tørking, og da hadde jeg tatt med alt av popcorn nugs, så sammenlikningen er nok mer 170 vs 70.

Høstet:

Vis hele sitatet...
Hva med coco? En har noen av egenskapene til hydro men like «lett» som jord sies det.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva med coco? En har noen av egenskapene til hydro men like «lett» som jord sies det.
Vis hele sitatet...
Er på min første run med Coco og Canna Coco A+B og det er lekende lett! Nærmest umulig å overvanne, så det kan jeg sterkt anbefale!
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Er på min første run med Coco og Canna Coco A+B og det er lekende lett! Nærmest umulig å overvanne, så det kan jeg sterkt anbefale!
Vis hele sitatet...
Jeg også brukte samme næring men ble helt jævlig. Vanner du med næring ved hver vanning?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg også brukte samme næring men ble helt jævlig. Vanner du med næring ved hver vanning?
Vis hele sitatet...
Ja!
Substrat: 70% coco 20% perlite 10% worm castings

Næring i veg: A+B med 1.3-1.4 EC og CalMag 1 gang i uka, da går EC opp til 1.5. Denne næringen fortsetter jeg med i 3 uker inn i blomst, men da går EC opp til 1.8-1.9.

Næring fra uke 3 og frem til nest siste uke i blomst: A+B og PK 13/14 1 gang i uka. Med EC på 2-2.2 også er det flush siste uka. Det er planen og går veldig fint så langt uke 4 i blomst og dette gikk fint i forrige run også, tiltross for jeg ved en feiltagelse brukte jord
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finner ikke Hydroguard på Mikrogartneriet, men som jeg ser av andre svar her, så ser det ut til at jeg kan bruke Piranha som erstatning.
Planten er høstet for en god stund siden, og har 2 forsøk som endte med rotråte etter den, så ga opp og grodde en i jord sist, men det var skuffende yield i forhold til hydro, så ønsker meg tilbake til hydro igjen.

I hydro fikk jeg ut ca 170 gram ferdig tørket bra buds, mens i jord endte jeg opp med 90g etter 10 dagers tørking, og da hadde jeg tatt med alt av popcorn nugs, så sammenlikningen er nok mer 170 vs 70.

Høstet:

Vis hele sitatet...
170g på hvor mange planter?
De ser knallfine ut, jeg får veldig lyst til å prøve auto neste gang!
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
170g på hvor mange planter?
De ser knallfine ut, jeg får veldig lyst til å prøve auto neste gang!
Vis hele sitatet...
1 plante
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1 plante
Vis hele sitatet...
Hvilken pottestørrelse går du for i blomst?

Sorry for kapring av tråden, TS! Er tom for spørsmål nå
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
170g på hvor mange planter?
De ser knallfine ut, jeg får veldig lyst til å prøve auto neste gang!
Vis hele sitatet...
Rekorden min i coco er ca 230 gram på en plante, men det er photo og ikke autoflower
Sist endret av Expialidocious; 6. mai 2023 kl. 18:48.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Rekorden min i coco er ca 230 gram på en plante, men det er photo og ikke autoflower
Vis hele sitatet...
Vi har samme rekord
Greia er at da har jeg latt de vokse veldig lenge, mellom 2 og 3 mnd i vekst. Når auto gir nesten like mye på ca 3mnd totalt så tenker jeg det er på tide at jeg prøver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vi har samme rekord
Greia er at da har jeg latt de vokse veldig lenge, mellom 2 og 3 mnd i vekst. Når auto gir nesten like mye på ca 3mnd totalt så tenker jeg det er på tide at jeg prøver.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke smaken av ruderalis, høres kanskje merkelig ut, aldri blitt imponert av funken heller.

Jeg har et par strains jeg liker, både smaks og rusmessig. Plusset med photo, det er så enkelt å bare ha en mor som jeg tar stiklinger av og blomstrer.
Sist endret av Expialidocious; 6. mai 2023 kl. 19:32.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Rekorden min er 480g på en plante dyrka i DWC. Det var en sånn big bud xxl. Den hadde doble buds på alle hovedgreiner. Morsom plante
Expialidocious: eksakt hva gjør du får å få en klone(stikling) til å slå røtter?? Har prøvd 1 gang men da fikk jeg ikke til.
Har bare dyrka frø for har syntes det har vært så spennende med de forskjellige strains og prøve seg frem.
Sparer jo mye frø på å ta kloner.
Ja dere har kuppa tråden min men jeg er ny her så det få gå for denna gangen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rekorden min er 480g på en plante dyrka i DWC. Det var en sånn big bud xxl. Den hadde doble buds på alle hovedgreiner. Morsom plante
Expialidocious: eksakt hva gjør du får å få en klone(stikling) til å slå røtter?? Har prøvd 1 gang men da fikk jeg ikke til.
Har bare dyrka frø for har syntes det har vært så spennende med de forskjellige strains og prøve seg frem.
Sparer jo mye frø på å ta kloner.
Ja dere har kuppa tråden min men jeg er ny her så det få gå for denna gangen
Vis hele sitatet...

En sånn clone box fra nutriculture funker fjell. Plass til 20 stk og får veldig jevne gode resultater med kloning i en aerospray dome box
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilken pottestørrelse går du for i blomst?

Sorry for kapring av tråden, TS! Er tom for spørsmål nå
Vis hele sitatet...
Mine 2 første grow var i 15 liters bøtte, men nå bruker jeg 30 liters bøtte. Drakk 5.5 liter om dagen, så da ble 15 liter slitsomt å fylle vann på 2 ganger om dagen. Med 30 liter, så holdt det med 1.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fine buds!

Merket du forskjell i smak eller noe annet på jord/hydro? Var det økologisk dyrka når du var i jord ?
Vis hele sitatet...
Nei. Merket ingen forskjell på hydro og jord, men jeg vaper bare, og tror ikke smaken kommer like godt frem da, så kan hende om jeg rullet en joint, at jeg hadde merket forskjell.
Grodde ikke økologisk nei (Flora trio), men gror nå tomater, og bruker foreløpig kun kompost og benmel, og de gror som bar det, så kanskje jeg prøver det på neste grow.
Dog frister det å prøve seg på Coco, som andre nevner her, da det ser ut som en fin mellomting mellom jord og DWC.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jerna: en sånn har jeg, skal prøve den. Brukte ikke den sist så takk.
Rik havfrue: samme her, smaker ingenting da jeg kun lager spiselig som varer i ca 8-10 t, men det ER forskjell på de forskjellige strains og indica og sativa innhold. Har prøvd de fleste kombinasjoner. Kun medisinske.
Indica blir kroppstung og sativa går på hodet.
Tydelig forskjell på virkning. Helt sprøtt.

Nevner ikke de syntetiske fordi at for meg er ikke det cannabis men noe syntetisk du kan ta overdose med. Hørt at det er noen på borti 90-95% tch?!??
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Thc
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rekorden min er 480g på en plante dyrka i DWC. Det var en sånn big bud xxl. Den hadde doble buds på alle hovedgreiner. Morsom plante
Expialidocious: eksakt hva gjør du får å få en klone(stikling) til å slå røtter?? Har prøvd 1 gang men da fikk jeg ikke til.
Har bare dyrka frø for har syntes det har vært så spennende med de forskjellige strains og prøve seg frem.
Sparer jo mye frø på å ta kloner.
Ja dere har kuppa tråden min men jeg er ny her så det få gå for denna gangen
Vis hele sitatet...
Bruk minidrivhus og hold fuktigheten veldig høy. Ren saks, rene fingre, rent medium. Bruk gjerne Clonex eller Voodoo Juice. Hvis du bare har prøvd én plante så kan du bare ha vært uheldig, men de fleste slår rot om du gjør det riktig. Finnes nok av klone-guider der ute
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mine 2 første grow var i 15 liters bøtte, men nå bruker jeg 30 liters bøtte. Drakk 5.5 liter om dagen, så da ble 15 liter slitsomt å fylle vann på 2 ganger om dagen. Med 30 liter, så holdt det med 1.
Vis hele sitatet...
Wow. Jeg har kraftig undervurdert størrelsen på potter!
Jeg tror min største har vært 15L.

Det høres ut som du bruker sjuke mengder med næring, vanner du med rent vann annenhver gang eller forer du hver eneste dag? Husker du typisk EC/PPM sånn ca?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rekorden min er 480g på en plante dyrka i DWC. Det var en sånn big bud xxl. Den hadde doble buds på alle hovedgreiner. Morsom plante
Expialidocious: eksakt hva gjør du får å få en klone(stikling) til å slå røtter?? Har prøvd 1 gang men da fikk jeg ikke til.
Har bare dyrka frø for har syntes det har vært så spennende med de forskjellige strains og prøve seg frem.
Sparer jo mye frø på å ta kloner.
Ja dere har kuppa tråden min men jeg er ny her så det få gå for denna gangen
Vis hele sitatet...
Det er ganske enkelt, bare setter stiklingen ned i sånn rockwoll kuber, sørger for at det er fuktig og varmt. 70%-90% fuktighet og 22 grader varmt. Etter en uke så har de slått røtter.

Veldig bra å bruke en liten propagator boks som holder godt på fuktigheten
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wow. Jeg har kraftig undervurdert størrelsen på potter!
Jeg tror min største har vært 15L.

Det høres ut som du bruker sjuke mengder med næring, vanner du med rent vann annenhver gang eller forer du hver eneste dag? Husker du typisk EC/PPM sånn ca?
Vis hele sitatet...
Dette er i DWC, så jeg justerer PH og PPM ved hver vanning. Vannet her er veldig rent (37 ppm), så når jeg starter frøet rett i en rockwool kube i DWC bøtten, så tar jeg Calmag opp til 100PPM, så bruker jeg Flora trio næring til ca 150PPM.
Øker på med calmag og næring etterhvert som planten gror, og på det meste har jeg vært oppe i rundt 750 PPM (da er 200 av disse calmag).

Det største problemet jeg har (med unntak av rotråte), er PH fyker opp hele tiden, sannsynligvis pga det er såpass lite næring som bufrer PH'en.

Et annet problem, er at når planten drikker så mye på en dag, så føkker det opp kullfilteret, så det begynnte å lukte ut.

Gror på badet i en sokkelleilighet vi ikke leier ut, sender så luften fra groteltet ut gjennom kullfilter og luftekanal til stuen i leiligheten, og så via den vanlige ventilasjonen der og ut (gror bare på vinteren for å holde temp nede i vannet, samt at vi da trenger noe oppvarming i leiligheten uansett, slik at strømmen ikke egentlig koster meg noe). Kunne kjenne lukta greit på utsiden når vi kom hjem, og det ikke blåste noe særlig, så ble ganske nervøs av det

Har nå kjøpt luftavfukter som jeg brukte på siste grow i jord, men der ble aldri fuktigheten noe stort problem.
Anonym bruker
"Vant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok da, legger ut resten av min grow så får dere kommentere det dere vil.

12/12: 12 april
Jord: canna
Potter: 39 L filt
Næring: T.A tripart
Tilskudd: T.A seaweed, fulvic, bloombooster
Innvifte friskluft: Primaklima 400m/3 t
Utvifte: Primaklima 360m/3 t

Autoene mine står helt bakerst i rommet.

Hengt opp mere lys, en 300w led til, totalt 1500w.
Også mars hydro.
Kjøpt på sweettomat.no. Super growbutikk og bra kundeservice.
Beklager hvis jeg har fått spm og ikke svart, takk til tips og råd.

Kan du regulere hastigheten på viftene? Får du kjører mere luft inn enn ut med det jeg kan lese og jeg liker best å ha undertrykk i teltet. Da suger det inn luft selv så jeg har aldri sett nødvendigheten med å ha egen vifte på innluft i telt utenom den gangen jeg henta luft fra ut på vintern får å kjøle ned.
Ser frisk å fin ut ellers, er det auto alt?
Sist endret av NokErNok; 8. mai 2023 kl. 08:36.