Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2120
Heisann. En venn av meg åpnet en tråd men manglet vist en del info i den så jeg gjør det bare.¨

For og si det enkelt så skal vi filme mens vi har en Privat Minecraft server oppe og overlever fra start til slutt. Dør en så dør en.. Enkelt.

men vi trenger et program som kan filme skjermen (Hypercam, camstudio osv...) og skal også kunne ta opp lyden som kommer ut / inn.

VI skal sitte på skype og man skal kunne høre oss alle på filmen..

Vet noen hvordan program som funker til dette?

Takk for alle svar!
Du bruker Virtual Audio Cable slik at du får lyden både fra Skype og microfon inn i CamStudio.

Dersom du ikke får til oppsettet kan jeg gi deg noen pointers på det også...
Fraps er programmet du leter etter. Mener det skal kunne ta opp lyd også. Hvis ikke er det bare å ta opp lyden separat og synce etterpå
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du bruker Virtual Audio Cable slik at du får lyden både fra Skype og microfon inn i CamStudio.

Dersom du ikke får til oppsettet kan jeg gi deg noen pointers på det også...
Vis hele sitatet...
Så må jeg bare legge de sammen i et video redigerings program?

Sitat av niklasj Vis innlegg
Fraps er programmet du leter etter. Mener det skal kunne ta opp lyd også. Hvis ikke er det bare å ta opp lyden separat og synce etterpå
Vis hele sitatet...
Skal se på det.
Sist endret av Vod0; 12. februar 2011 kl. 22:51.
Poenget med å bruke Virtual Audio Cable er at man bruker en virtuell linje som mikrofon og kjører mikrofon og lyd fra skype inn på den linjen. Da vil CamStudio eller annen software ta opp all lyden din også... Du trenger da ikke å legge på lyden i ettertid.
Fraps tar oppe lyd fra høytalerene og mikrofon www.fraps.com koster da penger men du finner det garantert gratis hvis du søker etter det