Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  197 17464
Min største og beste spillopplevelse er absolutt da jeg nylig hadde fått min nes med Legend of Zelda. Jeg var 5 år og ble totalt hekta! Tror det la grunnlaget til at den dag idag har jeg spilt alle zeldaspill unntatt de utgitt på gba og dslite. Sitter også med en triforcetattoo på håndleddet som en tribute til verdens beste spill, historiemessig og karaktermessig. Jeg blir like dratt inn per dags dato om jeg f.eks igjen skulle satt meg ned med twilight princess!
Min første spillopplevelse var Settlers 2, husker godt da jeg rev den fra hyllen og dro hjem, for så å ergres over litt problemer med lyd, før jeg så spillte det, er forsåvidt enda en av mine favorittspill. De andre spillene som står sterkt hos meg er; Monkey Island og Final Fantasy 7.
Sist endret av kengro; 23. juli 2010 kl. 18:16.
Tomb Raider 3, Vigilante 8, Rayman 1 og Crash Bandicoot spillene er og blir best :P
Og har brukt utrolig mye tid på Red Alert 2 og Kingdom Hearts.
Min første spillopplevelse må ha vært et skispill på min fantastiske G7000 video computer, jeg husker dessverre ikke hva spillet heter, men jeg har maskinen enda, så jeg kan sikkert lete fram spillet hvis noen lurer.

Den aller beste spillopplevelsen jeg noen gang har fått må ha vært super mario bros på den første nintendoen. Det var fantastisk, det var magisk rett og slett.


Er det noen som vet hva en slik G7000 video computer kan selges for nå for tiden btw? Må jo nesten være verdt litt for samlere. Jeg har MANGE spill også.
Hercules på Windows 95. Var kun 6-7 år så brukte lang, lang tid på å runde hele. Må teste det ut igjen, for å sjekke om det virkelig var så vanskelig som jeg syntes på den tiden. Nostalgi! Beste jeg vet!
Final Fantasy VII, som jeg og broren min kjøpte kun fordi 'oh my god, 3 disker til bare 200 kroner?!'. Passe flaks med den, ja! Nydelig spill.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Første spillopplevelse var Gran Turismo på PS. Fy faen jeg sleit med å klare hele! Fant igjen memorycardet for ikke så lenge siden og testet det på nytt.. Det spillet er egentlig utrolig bra!

Min beste spillopplevelse må være Hitman: Blood Money.. Det spillet er så gjennomført at jeg ikke hadde ord da jeg var ferdig. Man har liksom ikke grenser for hvordan ting skal gjøres og man må bruke hodet hele tiden. Historien med cutscenes er også så fabelaktig skrudd sammen. Etter hvert mission så fikk jeg samme følelsen som etter at jeg hadde sett en utrolig bra film på kino.. Et spill jeg anbefaler alle å sjekke ut.
Min første spillopplevelse var da jeg var kanskje 4-5-6 år gammel, husker ikke hva spillet het men om noen kan få min beskrivelse og kanskje finne ut av det ?

mellom 1997 og år 2001
MC spill
ganske dårlig grafikk (selvfølgelig, pcen hadde jo 4gb HDD xP)
man har lilla kjørejakke husker jeg
går kun ann å kjøre "riktig" vei på banene
banene gikk på alt fra motorveier til gjennom byer
man konkurerte mot andre og kunne sparke disse av sine motorsykler
temaet var fyll og bråk overalt på menyene :P

any1 ?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Min første spillopplevelse var da jeg var kanskje 4-5-6 år gammel, husker ikke hva spillet het men om noen kan få min beskrivelse og kanskje finne ut av det ?

mellom 1997 og år 2001
MC spill
ganske dårlig grafikk (selvfølgelig, pcen hadde jo 4gb HDD xP)
man har lilla kjørejakke husker jeg
går kun ann å kjøre "riktig" vei på banene
banene gikk på alt fra motorveier til gjennom byer
man konkurerte mot andre og kunne sparke disse av sine motorsykler
temaet var fyll og bråk overalt på menyene :P

any1 ?
Vis hele sitatet...
This! Dette var et av mine favorittspill når jeg var liten også. Husker du om det var på CD eller diskett? Litt lettere å lete gjennom samlingen min da.
Jeg vet ihvertfall nøyaktig hvilket spill du sikter til, men husker ikke navnet jeg heller.
Sist endret av Boo-Boo; 23. juli 2010 kl. 21:01.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
This! Dette var et av mine favorittspill når jeg var liten også. Husker du om det var på CD eller diskett? Litt lettere å lete gjennom samlingen min da.
Jeg vet ihvertfall nøyaktig hvilket spill du sikter til, men husker ikke navnet jeg heller.
Vis hele sitatet...
det var på CD

Sitat av laxzzi Vis innlegg
det var på CD
Vis hele sitatet...
fant et bilde

http://img237.imageshack.us/img237/2126/69431034.jpg

Road Rash!
Sist endret av MrCryptical; 23. juli 2010 kl. 21:11.
Gameboy colour med Pokemon Yellow og Mario var min første spillopplevelse. Levde i perfekt sybiose med den maskinen i mange år før jeg "oppdaget" PC'en

Største spillopplevelse må vel være fallout 3 selv om pokemon yellow også var stort en gang i tiden
Duken Nuked 3D FTW!
Sitat av laxzzi Vis innlegg
det var på CD



fant et bilde

http://img237.imageshack.us/img237/2126/69431034.jpg

Road Rash!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=5cfYTeIem5k
husker min storebror byttet til seg en nintendo 64 mot en kassegitar han hadde og eg spilte supermario 64
satt i evigheter, men måtte ha hjelp av min fetter for å få 120 stjerner, spillte spill før det men, ingen andre spill har satt seg helt som det.

ellers tror eg kotor er det beste eg har spilt, er veldig stor star wars fan og når eg endelig fik dette tok det helt av, gjennomførte det 7 ganger tror eg.
var episk.
Er ikke noe særlig fan av JRPG, men den største og beste spillopplevelsen må ha vært Zelda: Ocarina of Time på Nintendo 64. Husker jeg fikk det til jul i en alder av 6 eller 7 år og var besatt i en evighet etter det. Blir sentimental når jeg fra tid til annen setter det opp på Project64 på skolen.
Spilte Kingdom Hearts II i mange måneder før jeg ble lei.. Fikk frysninger av musikken, bare likte den veldig godt..
Hadde vært spennende med en Kingdom Hearts oppfølger til PS3 og Xbox 360
Min første spillopplevelse var nok hundeparken, et meningsløst spill hvor du skulle få hatter og grave bein. Det var gøy, men meningsløst som alle andre spill.
Bygg biler med mulle mekk var min første lidenskap i spillverdenen

Age of Empires II er det største
Virgin Interactive's Lion King og Jungelboken til MS DOS. Min far hadde til og med laget et grafisk brukergrensesnitt til DOS slik at det var enklere for en 4 åring å starte spillene. Har fortsatt den gamle IBM PC'en og spillene er like bra i dag som da jeg var 4.
Tenker ofte på da jeg og tre andre spillte: Casper, Resident evil 2 og Final Doom hver fredag og lørdag.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
et 98 fotball spill på nintendo 64 hekta fra første avspark... men har aldri spilt fifa før :S
Adventures of alundra!

Det spillet var det føste store RPG spillet jeg spillte, jeg drømmer om det fortsatt :P
det sykeste spillet jeg noen gang har spilt må være Oblivion IV til ps3,, hele spillet er heelt magisk og drømmende! fins ikke spill som er i nærheten av å slå det ass
Pokemon gold , mang timer med det på den gamle slite gameboyen jeg kjøpte bruk da jeg aldri har hatt bra med penger. Blitt til att jeg har lasta ned emelator og sitti noen timer på pc seinere.
Største spillet jeg noen gang har spillt er mass effect 2. Etter ett par dager med intens spilling er folka der dine beste venner og famile XD
Ente med at jeg ble furten og gikk lei da Tali døde
Sist endret av NotToSmart; 25. juli 2010 kl. 03:40.
Var nok når enn kompis av meg hadde fått nintendo 64 med Banjo-Kazooie til jul.. skal si det vart mye spilling da.. var vel ikke mer en 6-7 år så var ikke så enkelt heller, husker godt at jeg gleda meg til og stikke bort og spille når jeg våkna i helgene
første og beste var vel da jeg va 6-7 år gammel og broren min hadde kjøpt diablo 2 :P er fortsatt hekta , vil til og med påstå at det er en av de beste rpg spillene noensinne!
Gone for good
39 9
jeg husker da jeg fikk need for speed high stakes i 6-7 årsalderen.
jeg kunne sitte framfor tastaturet og spille i flere timer...
det var difinitivt min største spillopplevelse.
Første jeg virkelig ble hekta på var vel olsenbanden jr. spillet eller noe i den duren... Satt å runna det flere ganger.
Ellers så har man jo vazelina bilopphøggers: vil du bli millionær... Kasta det fort fra meg siden hele greia klikka når jeg tok 50:50 på et svar
Commander keen, spilt siden jeg var 3 år, kjøpte komplett utgave i fjord for 50 kr ^^
The Legend Of Zelda Ocarina Of Time (Nintendo 64).
Dette er og vil alltid være, verdens beste spill.

Utenom det kan jeg nevne:
Metal Gear Solid 2 (PS2)
Indiana Jones and the fate of atlantis ( Old School Mac )
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg er så fanastisk glad at jeg i en alder av 23 enda har muligheten til å virkelig leve meg inn i spill slik som jeg gjorde da jeg var yngre

Mamma ropte på meg at det var middag. Jeg kom inn og det stod en splitter ny SNES. Good times med den Bazookaen og spillet som fulgte med har jeg mangfoldige timer bak
Til alle dere som digger 80talls spill http://www.1980-games.com/us/



The section "arcade" on this site offers you the
chance to play the great 80's classics.
These old arcade games are gaining a new lease
of life thanks to an emulator that restores them
to how they were upon their release.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Banjo-kazooie til Nintendo 64 definitivt!
Zelda til super nintendo, PURE WIN!!!1!11!!
Kan ikke huske min første spillopplevelse, for jeg har spilt stort sett hele livet... Men mine største må være:

Illusion of gaia/illusion of time, til SNES - fantastisk spill, som jeg brukte lang tid på uten å runde. Rundet det først for ca 2 år siden. Fantastisk!

Super mario bros 3 til NES - sannsynligvis det aller beste plattformspillet som noensinne er laget!

Masters of magic - gammelt dos spill, har investert så mange timer i det i løpet av livet at det nesten er litt skremmende. Spiller det fremdeles en gang iblant.

Heroes of might and magic IV - fantastisk!

Også, så klart - The elder scrolls 3 - morrowind! En av de aller, aller beste spillopplevelsene jeg noensinne har hatt!
Tror den første store spillopplevelsen min var når jeg kjøpte A Link to the Past i 94, jeg satt nonstop!
Crash Bandicoot må være min første og største spill-opplevelse. Var når den første play stationen kom ut. Husker jeg ble kjempehekta. Hele familien ble det, til og med mamma å pappa. Hendte vi satt hele familien å spilte sammen. Mamma reiste seg i stolen hver gang hun skulle hoppe i spillet. Haha! Fine minner

Men det virkelig beste spillet jeg har prøvd er Den lengste reisen!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg er så fanastisk glad at jeg i en alder av 23 enda har muligheten til å virkelig leve meg inn i spill slik som jeg gjorde da jeg var yngre

Mamma ropte på meg at det var middag. Jeg kom inn og det stod en splitter ny SNES. Good times med den Bazookaen og spillet som fulgte med har jeg mangfoldige timer bak
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvorfor du har et bilde av pikken din? Syntes jeg du burde fjerne..

Vent, jeg tar tilbake det.. er du fra Mandal?
Sist endret av pearL1337; 8. august 2010 kl. 21:55.
Championship manager 95/96. Tok meg 10 minutter å bli totalt hekta.
Sist endret av Beis; 8. august 2010 kl. 22:02.
Tror det må være da jeg og storesøster en jul fikk Sega Master system med Alex the Kid innebygd i spillkonsollen. Dette var tidlig på 90-tallet en gang.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Tror det må være da jeg og storesøster en jul fikk Sega Master system med Alex the Kid innebygd i spillkonsollen. Dette var tidlig på 90-tallet en gang.
Vis hele sitatet...
Haha. Nøyaktig samme situasjon på meg faktisk

Alex the kid innebygd og Sonic the Hedgehog i tillegg. God stemning all the way.
Helt siden jeg var liten så gikk jeg bort til naboen og brukte datan dems til å spille... Empire earth 1, ufattelig bra spill serie.
Min første og største opplevelse med dataspill, må ha vært Pandemonium. Det fulgte med Windows 95-PC-en som vi kjøpte en gang i 96/97. Det hender faktisk jeg drar fram spillet den dag i dag!
Kan ikke huske min første opplevelse siden jeg har hatt spillkonsoller i familien så lenge jeg kan huske. Men jeg husker noe fra broren min sin Amiga tror spillet heter River Raiders. Det er et flyspill, hvor man skal fly over trange elver med fjell rundt. Man måtte passe på bensinforbruket og skyte ned fiendtlige objekter som var i veien.

Spill jeg husker ekstremt godt er mario spillene på nes og snes. Donkey Kong country på snes, en av mine favoritter. Asterix, mariocart, Mario, Harvest Moon.. Alle på snes. Men de største godminnene mine er fra N64 som mange andre har sagt: Banjo Kazooie! Goldeneye, Mario 64, Ocarina of time og mange fler. Samt Crash Bandicot, Tekken 1,2og3 og Heart of darkness på Playstation1. Og et spill jeg hadde på min første pc. The lost brain of Dr.Brain eller noe sånt.

Spiller mange av spillene den dag i dag. Spesielt super nintendo og nintendo 64
Ikke største spillopplevelse, men når jeg skumma igjennom tråden her nå kom jeg på tidenes democd:
http://www.youtube.com/watch?v=TpTHV...eature=related
Min første spill opplevelse er:
Crash Bandicoot på Playstation 1.
Gode tider var det ; P
fett! road rash! lenge siden
Min første virkelige spillopplevelse (dvs et spill jeg satt meg inn i, og brukte maaange timer på) var Zelda: Ocarnia of Time. Er fortsatt ett spill jeg spiller i ny og ne, bare for å få den "god følelsen" jeg hadde den gangen