Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1402
Jeg og dama skal snart på en tredagerstur til Kristiansand.

I den anledning vil vi se mest mulig av hva byen har å by på.
Så kom med forslag til steder vi burde få med oss (f.eks tøffe/spesielle butikker, fine steder etc)


Eneste vi har bestemt oss for at vi skal innom er Dyreparken.
Snadderkiosken! Milkshake! Beste i landet!
Nupenparken og en utepils på fiskebrygga er alltid en slager. Bare gå mot sjøen så finner du det
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
Takker for tipsene. Blir vel lite utepils på meg, siden vi ikke skal overnatte inne i selve byen, og det er kun jeg som har lappen. Hehe

De selger vel ferske reker på kaia?
du kan alltids gå på fiskebrygge og ta ræger i stede da =) alltid en slager. annet er nupenparken, som nevnt tidligere, en slager. Om du liker shoppeing er sørlands-senteret et must. Dyreparken er og en anbefaling selv om prisene er stive. (da kan du hilse på meg på jobb =P) Det er og gøy å slappe av og kanskje spille volleyball på by-stranda her nede.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
Ja, er bestemt at vi skal til parken. Har allerede betalt billettene så :P
Hvor i parken jobber du?

Skal overnatte på Dvergnestangen Camping. Er det et ok sted?
Skal kun overnatte der, men er jo et pluss om omgivelsene er fine.
dvergnestangen er helt ok =) veldig fint sted ikke så langt fra der jeg bor. Jeg skal jobbe med karusellene =)
Kule butikker: Du finner det meste du trenger på sørlandsenteret og så er det en Headshop i sentrum om det er av interesse, husker ikke helt hvor den ligger men det vet sikkert noen andre her.

Når skal dere nedover/oppover?, Quarten starter vel 4 juli?, da er det mye som skjer i byen også og veldig mye folk.
Må jo få med dere dyreparken og Julius!
Kanonmuseet og arkivet kan noen finne spennendes, ellers er det også mange gode museumer. Det finnes også et museum av gamle kristiansand, det er altså en hel by med ekte huser satt opp, absolutt verdt en kikk.

Ta en busstur opp til sørlandsenteret (rett ved dyreparken), der det finnes det meste av shoppe muligheter og andre store handelsbygg, som biltema, toys 'r us osv. Dette er fint å gjøre hvis været ikke holder stand.
Handelensdag er jeg ikke helt sikker på når er, men tror det er under quarten.

Det finnes også mange charter båtturer, mye fint å se i skjærgårdene, da kan jeg nesten garantere at dere ser dvergsnestangen fra sjøsiden. Mye fint å oppleve på sørlandskysten også.

Når det gjelder strender, er jeg helt sikker på at dere finner dere tilfreds på hamresanden, som er faktisk kåret til en av europas fineste strender, hvis ikke jeg husker feil.

Det kan også være lurt å sette seg litt inn i buss-systemet, som ikke er vanskelig i det hele tatt. I deres tilfelle benytter dere ikke Metrobuss systemet, men 17 og 18 bussen frem og tilbake fra dvergsnestangen og til byen.
Hehe hold dere unna Metrobussene:P Jeg klarte å forville meg langt av gårde ved flere annledninger når jeg bodde i krsand:P. Endte med at jeg ringte taxi når jeg kom feil og måtte punge ut med en del hundrelapper:P

Men er ikke sikkert dere er like uheldig/dumme som meg da
Epleplukker
Ravnedalen er veldig fint og har utrolig god mat. Det er en park som ligger 10min gange fra sentrum -nordover.

edit: metrobussen er lett, bare se hvor den går før du setter deg på den
Sist endret av Bekks; 22. juni 2007 kl. 12:35.
Sitat av Dice
Må jo få med dere dyreparken og Julius!
Vis hele sitatet...
ække julis død a?? eller er surrer jeg nå
Sitat av &lt Vis innlegg
ække julis død a?? eller er surrer jeg nå
Vis hele sitatet...
Julius lever han, dog litt gammel og gretten:P

Siden du nevner dere har bil, så ville jeg tatt en tur til Langenes hvis det er fint sole og badevær. Der er det masse av perfekte svaberg og man kan finne plasser man kan være alene. Er vel en 15-20 min kjøretur fra sentrum. Kjør mot Vågsbygd - Voiebyen, så mot Søgne. Kjøp kart
Det er hvertfall et utrolig dårlig tips at du skal holde deg unna metro-bussene, for de bussene går hele tiden, hvor du vil, for en slikk og ingenting. du kan komme deg til hvor som helst i byen for 17 kr. egentlig er ikke kristiansand så spennende by, og ikke forvill deg opp mot sørlandssenteret hvertfall. opplev heller bysentrum med fiskebryggen, markens gate og bystranda. og så tar du dyreparken on the rebound.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for alle tipsene. Mange var virkelig gode

Vi skal nok innom Sørlandssenteret... Alle jenter er shoppegærne. Hehe
Quart-festivalen får vi ikke med oss. Har alt sjekket.