Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79418
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Det er en haug med måker her nede på et fabrikkområde..greit nok at de skriker og oppfører seg tilbakestående på dagtid. (for da sitter jeg med dubstep i 7.1 headsettet) Men på kvelden, når jeg skal sove så skriker de. Her i natt oppførte de seg som noen galninger kl 12 så jeg ikke fikk sove, skulle på jobb kl 07.

Kan jeg hente et gevær og skyte dem? Hva sier loven om det? Er de freda?
Take'em down, but dont get caught
alt er hvertfall fredet nå i hekketiden hvertfall.

salonggevær med lyddemper er fint, da plukker du det du vil og ingen hører deg
Sist endret av jensemann28; 8. juni 2011 kl. 20:02.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Rødsprit+loff?
Jeg har stor tvil på at du klarer å utrydde måkene i området uansett. De kommer alltids tilbake.
Vel, jeg og en kompis gjorde dette for ca. 5-6 år siden. Noen ringte snuten å sa at to tullinger stod med pumpehagle på piren.... Politiet kom og konfiskerte luftgeværet mitt og jeg fikk 1500 i bot.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zeco Vis innlegg
Jeg har stor tvil på at du klarer å utrydde måkene i området uansett. De kommer alltids tilbake.
Vis hele sitatet...
Da må jeg finne egga.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er en haug med måker her nede på et fabrikkområde..greit nok at de skriker og oppfører seg tilbakestående på dagtid. (for da sitter jeg med dubstep i 7.1 headsettet) Men på kvelden, når jeg skal sove så skriker de. Her i natt oppførte de seg som noen galninger kl 12 så jeg ikke fikk sove, skulle på jobb kl 07.

Kan jeg hente et gevær og skyte dem? Hva sier loven om det? Er de freda?
Vis hele sitatet...
Du trenger jegerprøve og jegerlisens, det må være i jakttid, du må ha godkjennelse fra grunneier og det er ikke lov å jakte midt tettbygd strøk. Du kan høre med din kommunale viltforvalter hvordan reglene er akkurat der du er.
måker,jeg hater måker.....
Sov med hørselvern. Det gjør jeg.
Bor du nær kysten? Isåfall har du ikke lov å skyte dem, afaik
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Bor du nær kysten? Isåfall har du ikke lov å skyte dem, afaik
Vis hele sitatet...
Nei jeg bor i et tettstrøk langt fra kysten, en halv mil elns. Det er ikke kyst heller, er vel mer havn.

Halden forresten
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
(for da sitter jeg med dubstep i 7.1 headsettet)
Vis hele sitatet...
off topic, men jeg må spørre. hva slags headset? er det godt til musikk? cirka hva koster det? trenger nytt skjønner du
Faen maken til klaging, du skal være glad vi har fugel liv, beklager får og bli sur nu, men hate virkelig dem som skal drepe dyr fordi dem bråker.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
off topic, men jeg må spørre. hva slags headset? er det godt til musikk? cirka hva koster det? trenger nytt skjønner du
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893
Uansett om du gjør det lovlig eller ulovlig så gjør det på en human måte og ikke ha rødsprit på loff som en over sa.

De kan ikke noe for at de er irriterende overalt-bæsjende jævler
Lån en salongriffle med lyddemper av en av dine venner som har dette lovlig.
dette er ulovlig men det er svært liten sjangs for å bli tatt..
Skyt måkene fra vinduet ditt. Bare pass på at ingen uønskede ser deg.
Det er forbudt å skyte måker på denne tiden av året men straffen viss du blir tatt er ikke særlig stor. Det er derimot straffen for ulovlig besittelse av våpen.
Legg ut en åte så du får de der du vil ha de ?
En siste ting: prøv å skyt en måke og heng den opp til skrekk og advarsel, dette funker med kråker


VIKTIG!! : Pass på at det ikke er folk eller hus i bakgrunnen!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kain Vis innlegg
Faen maken til klaging, du skal være glad vi har fugel liv, beklager får og bli sur nu, men hate virkelig dem som skal drepe dyr fordi dem bråker.
Vis hele sitatet...
Du altså, er ikke nok med at dem bråker, men de angriper meg når jeg skal til dagligvareforretningen også.

Jeg bare går der, minding my own business og de går til angrep. Skal faen meg finne egga og lage speilegg så skal jeg selge dem til nærmeste restaurant.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Vis hele sitatet...
det blir nok uaktuelt, men takk uansett
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du altså, er ikke nok med at dem bråker, men de angriper meg når jeg skal til dagligvareforretningen også.

Jeg bare går der, minding my own business og de går til angrep. Skal faen meg finne egga og lage speilegg så skal jeg selge dem til nærmeste restaurant.
Vis hele sitatet...
Byfolk...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kain Vis innlegg
Byfolk...
Vis hele sitatet...

Jeg er utenbys..;p
Tror det finnes måkejakt, men om du får kjøpt jaktkort i nabolaget du bor i er jo en annen sak :P
Du kan jo kjøpe et kraftig luftgevær, en diger silencer, og thermal/nattkikkertsikte og gå ut om natta..
De kan ikke noe for at de er irriterende overalt-bæsjende jævler
Vis hele sitatet...
egentlig, jo. de kunne valgt å flydd til en øde destinasjon og levd sitt skrikende bæsjeliv der
Det å gå rundt med et gæver midt i bebygd strøk er en jævlig dårlig idè om du ikke vil ha DELTA etter deg.

Prøv heller å demp lyden; bruk ørepropper, heng et teppe for vinduet, hørselsvern?
Jeg skaut en måkejævel en gang. Det var det første kille, og headshot, utafor CS.

Jeg hadde et ladd luftgevær i henda, men jeg følte at jeg sto litt langt unna den måkefa'an som satt oppå en lyktestolpe så jeg snek meg litt nærmere, akkurat som en ekte jeger. Så sikta jeg i cirka 2 sec eller noe, før jeg avfyrte våpenet.

Faenskapet falt ned øyeblikkelig, jeg forsto ikke da at jeg hadde truffet den i hodet, så jeg tok sidearmen min (luftpistol) og løp bort til faenskapet for å utføre nådestøtet. Men det viste seg å ikke være nødvendig. Mitt første bytte i virkeligheten hadde vært et headshot. Så synd jeg ikke har noen beviser på det, hele jakta skulle vært filma.

Det var tider det.

Noen som vet om det er skuddpremie på faenskapet?
Hvor sterkt luftgevær trenger man for å drepe måker?
Det er fritt frem for å skyte måker hele året utenom indre Oslofjord og tettbebygd strøk. Det er ingen jaktsesong på jævlene. Have fun...
Kan legge til at luftpistol funker jævlig dårlig mot dem mens de er i lufta. Greia er faen meg at de drar en Neo på deg, dodger kulene da de går treigere enn lyden og det reagerer luftsvina på instinktivt.
21/8-28.02 kan du jakte måke
nu jævlarn nå skal de få
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
Faen maken til klaging, du skal være glad vi har fugel liv, beklager får og bli sur nu, men hate virkelig dem som skal drepe dyr fordi dem bråker.
Vis hele sitatet...
Kanskje du forandrer mening etter å ha blitt holdt våken et par netter av de jævla flygende støy- og drittdispenserne.

Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale å skyte. Var det meg, ville jeg heller skaffet noen ørepropper.
kjusetjuv elsker måker
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
http://i54.tinypic.com/jv6puu.jpg
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hvor sterkt luftgevær trenger man for å drepe måker?
Vis hele sitatet...
300mp/s skal holde, men du må treffe skikkelig uansett hvor mange mp/s luftgevær/pistolen skyter.

Anbefaler å bruke spisse skudd: http://www.game -on.no/webshop/umarexcobramedspiss45mm500stk-p-2120.html
Det nytter ikke å drepe måker, for hver måke som blir tatt kommer det minst 5 nye.
Støydempingstiltak er tingen. Kjøpte en billig flyttbar aircon og støydempingsmatte til å dekke (lukket) vindu med, win!
finn eggene dems, så stikker du hull på dem....da kommer de til å ruge på dem for så å oppdage at de aldri klekker
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av truls900 Vis innlegg
finn eggene dems, så stikker du hull på dem....da kommer de til å ruge på dem for så å oppdage at de aldri klekker
Vis hele sitatet...
Du er litt grusom, men ser forslaget
[quote=Kusetjuv;2130990]Du er litt grusom, men ser forslaget
de fleste jegerlag råder til dette når det gjelder å fjerne måkebestanden
Sist endret av tarjei1994; 8. juni 2011 kl. 20:43.
Sjekk ut reglementet, det er min anbefaling. Det er mange tullinger her også, å skyte måke, eller dyr generelt med luftgevær er så uansvarlig at jeg ikke har ord.
hva faen er galt med dere egentlig? dere snakker om drap av helt uskyldige skapninger, dere vet det? skremmende å lese gjennom tråder som dette og se at omtrent alle gir blanke faen.

du vil aldri kunne fjerne dem helt, så jeg foreslår rett og slett at du flytter. det er du som har et problem med dem, og du kan ikke ha den tankegangen at du skal drepe alt som tar fra deg nattesøvnen.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Sjekk ut reglementet, det er min anbefaling. Det er mange tullinger her også, å skyte måke, eller dyr generelt med luftgevær er så uansvarlig at jeg ikke har ord.
Vis hele sitatet...
Det er helt uansvarlig å gå til angrep på meg uten at jeg har gjort dem noe og. Jeg føler meg truet.
Skaff en M240 så er det RAMPAGE! Hater de ekkle bæsj dispenserene der. klarer meg godt med 2%av de. Ikke 300%
Sitat av qanuk Vis innlegg
hva faen er galt med dere egentlig? dere snakker om drap av helt uskyldige skapninger, dere vet det? skremmende å lese gjennom tråder som dette og se at omtrent alle gir blanke faen.

du vil aldri kunne fjerne dem helt, så jeg foreslår rett og slett at du flytter. det er du som har et problem med dem, og du kan ikke ha den tankegangen at du skal drepe alt som tar fra deg nattesøvnen.
Vis hele sitatet...




hahahaha så sura

Sitat av losjien Vis innlegg
Skaff en M240 så er det RAMPAGE! Hater de ekkle bæsj dispenserene der. klarer meg godt med 2%av de. Ikke 300%
Vis hele sitatet...
lett ass:P nå skal de jævlene få:P
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av qanuk Vis innlegg
hva faen er galt med dere egentlig? dere snakker om drap av helt uskyldige skapninger, dere vet det? skremmende å lese gjennom tråder som dette og se at omtrent alle gir blanke faen.

du vil aldri kunne fjerne dem helt, så jeg foreslår rett og slett at du flytter. det er du som har et problem med dem, og du kan ikke ha den tankegangen at du skal drepe alt som tar fra deg nattesøvnen.
Vis hele sitatet...
U mad bro?
Sist endret av Kusetjuv; 8. juni 2011 kl. 21:15.
kan jeg plaffe deg TS? tråder som denne irriterer meg grønn og herper kvelden min MAKS.


bør jeg kanskje stikke fra denne tråden da? eller plaffe deg?
Davy Watne la ut en historie på Twitter som Mini Jakobsen hadde fortalt:

Noe med at Glimt supportere hadde dumpet et tonn fiskeslo på et tak
utenfor SAS hotellet i Bodø, der bortelaget, Godset, 'tilfeldigvis' bodde..

Dette for å lage måkefest, hvorpå bortelaget ikke fikk sove pga måkeskrål..

Resultat: 3-0

-så noe kan man jo bruke måker til..

Hvis du vil til en måkefri sone, dra til Goa India.
Så ikke en eneste måke under hele turen, (-bortsett fra et par personer som trodde de var det..)

Savnet dem nesten, sjø og strand er liksom ikke det samme uten måke..
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av sugerøret Vis innlegg
kan jeg plaffe deg TS? tråder som denne irriterer meg grønn og herper kvelden min MAKS.


bør jeg kanskje stikke fra denne tråden da? eller plaffe deg?
Vis hele sitatet...
Truer du meg?
Fugler generelt, er eneste dyr jeg synes du kan drepe så brutalt og uhumant du bare vill..
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Truer du meg?
Vis hele sitatet...
nei, les mellom linjene.

du kan ikke skyte uskyldige. måkene har ikke gjort noe gærnt, om du har et problem med måkene så er det isåfall ditt problem og ikke dem sitt.

ergo, du flytter, ikke de.

du forstår nå, ikke sant?
Sist endret av Dalaras; 8. juni 2011 kl. 21:22.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av sugerøret Vis innlegg
nei, les mellom linjene.

du kan ikke skyte uskyldige. måkene har ikke gjort noe gærnt, om du har et problem med måkene så er det isåfall ditt problem og ikke dem sitt.

ergo, du flytter, ikke de.

du forstår nå, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Du fikk det til å høres litt annerledes ut, men ok.
Måkene har gått til angrep på meg hver eneste gang jeg har prøvd å gå til butikken.