Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3007
Jeg satt som vanlig å surfet på den magiske nettsiden, Youtube.
Så kom jeg plutselig over en video med 130,000 visninger, men ingen dislikes, så ble jeg litt sjokkert. Videoen var jo bra, men ikke bra. Og dette bare fortsatt og fortsatt..Så det endte med at jeg søkte opp en Jostein Bever video, bare for å dobbeltsjekke at det er null dislikes.
Og sannelig min hatt, ikke en eneste dislike!

Hva er det som skjer?
Sist endret av ZELDUR; 2. mai 2013 kl. 01:33.
Feil med en eller annen teller, som vanlig. :P Er det ikke det ene er det jaggu meg det andre, iallefall når det kommer til YouTube.
Sist endret av WriteXRiot; 2. mai 2013 kl. 01:35.
"Øko-Terrorist"
Hmm, sjekket litt forskjellige nå, virker som de fleste videoer har både likes og dislikes, men noen av de større kanalene(Bever etc.) har merkelig nok 0 dislikes, prøvde også å trykke dislike på en Bever video, ingenting skjedde, på andre videoer registrerte det derimot... sketchy? o.0
Ser ut som at alle VEVO videoer har slått av 'dislikes'. Ganske idiotisk spør du meg.
Sist endret av Opteryx; 2. mai 2013 kl. 02:47.
Ser ut som det bare er en bugg på youtube nå. uansett hvilken video jeg klikker meg inn på har alle 0 dislikes
Brukbar statistikk...
Sist endret av Realist1; 2. mai 2013 kl. 03:34.
Det er noe rart med dislike atm.

ser ut som om at alle filmer har 0 dislikes nå.

gjelder alt jeg har sett på idag.
Var en bug.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Dislike er tilbake nå - Tommel opp for tommel ned!
Jeg synes at dislike kunne vert fjernet for min del. Liker man ikke videoen, har man ikke noe å gjøre der. Dessuten så er jo mer motivasjon for videoskaperen, når en "dårlig video" har 2 likes, istedet for 2 likes og 8 dislikes (bare eksempel)
Sist endret av Avatar; 3. mai 2013 kl. 23:43.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Jeg synes at dislike kunne vert fjernet for min del. Liker man ikke videoen, har man ikke noe å gjøre der. Dessuten så er jo mer motivasjon for videoskaperen, når en "dårlig video" har 2 likes, istedet for 2 likes og 8 dislikes (bare eksempel)
Vis hele sitatet...
Enig, og det med at mange folk bare kommer for og dislike og ødelegge er ganske dumt.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Jeg synes at dislike kunne vert fjernet for min del. Liker man ikke videoen, har man ikke noe å gjøre der. Dessuten så er jo mer motivasjon for videoskaperen, når en "dårlig video" har 2 likes, istedet for 2 likes og 8 dislikes (bare eksempel)
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Men det finnes også misvisende og rett og slett dårlige videoer der ute, som man vet å hoppe over når man se at den har stor dislike-prosent. Sånn sett lærer opplastere også hva man ikke skal gjøre, og er tidsbesparende for andre brukere.
Men når noen disliker, så gir personen videoen akkurat like mye oppmerksomhet som en like gjør!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
I tillegg påvirker det sannsynligvis videoer man får foreslått av YouTube. «Hun liker dette, da liker hun kanskje dette også. Åh, ikke det nei. Da har vi et bedre bilde av preferansene hennes.»
Sitat av Jonta Vis innlegg
I tillegg påvirker det sannsynligvis videoer man får foreslått av YouTube. «Hun liker dette, da liker hun kanskje dette også. Åh, ikke det nei. Da har vi et bedre bilde av preferansene hennes.»
Vis hele sitatet...
Ett alternativ til dette ville kanskje vert en "privat dislike", samme prinsippet, bare at det er privat kun for den som bruker funksjonen. Var bare et lite forslag altså, ikke noe jeg har sterke meninger om
Sitat av Avatar Vis innlegg
Jeg synes at dislike kunne vert fjernet for min del. Liker man ikke videoen, har man ikke noe å gjøre der. Dessuten så er jo mer motivasjon for videoskaperen, når en "dårlig video" har 2 likes, istedet for 2 likes og 8 dislikes (bare eksempel)
Vis hele sitatet...
Men ossen skal du da vite om videoen faktisk er bra?
Synes det er mye bedre en det gamle 1 av 5 stjerner der alle som ikke likte videon ga den 1 stjerne og de som likte den ga 5.

Det må da være bedre motivasjon at han faktisk får litt negativ respons og? Slik at han kan forbedre seg til neste film.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av toxicity Vis innlegg
Men ossen skal du da vite om videoen faktisk er bra?
Synes det er mye bedre en det gamle 1 av 5 stjerner der alle som ikke likte videon ga den 1 stjerne og de som likte den ga 5.

Det må da være bedre motivasjon at han faktisk får litt negativ respons og? Slik at han kan forbedre seg til neste film.
Vis hele sitatet...
I agree, stjernesystemet var mye bedre enn tommel-systemet fordi det gir bedre tilbakemelding. Nå er det enten "trykk hvis du likte filmen" eller "trykk hvis du mislikte filmen"
Hva er forskjellen på det systemet og "trykk 5 stjerner hvis du likte filmen" eller "trykk 1 stjerner hvis du ikke likte filmen"?
Sitat av FatMan Vis innlegg
I agree
Vis hele sitatet...
No, you don't. Les hva han skriver.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Ett alternativ til dette ville kanskje vert en "privat dislike", samme prinsippet, bare at det er privat kun for den som bruker funksjonen. Var bare et lite forslag altså, ikke noe jeg har sterke meninger om
Vis hele sitatet...
Syns systemet idag er perfekt.


Greit at man inspirerer opplasteren litt om det bare er likes og ikke et mangfold av dislikes, men i mine øyne er det rett at folk må strebe litt for å lykkes, også på Youtube.


Alt kan ikke være sensurert her i verden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Avatar Vis innlegg
Jeg synes at dislike kunne vert fjernet for min del. Liker man ikke videoen, har man ikke noe å gjøre der.
Vis hele sitatet...
Fullstendig uenig. Man oppsøker noen ganger videoer som omhandler noe man finner provoserende eller støtende. Om det er for å sette seg mer inn i ting eller for å uttrykke sin mening om det, kan være det samme; poenget er at man ikke trenger like noe for å ville se det.