Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 12290
Hoi,
Er det nokkon som har Hufsa-sangen? Og kan dele den?
Tenk å skremme vettet av nokkon som sover ved å setta på den!
Eg hater den sangen, og eg kjem rett og slett til å dø når eg hører den, men eg savner den og, på ein måte.
Eg har leita overalt etter den, men finner den ikkje!
Filmklipp av hufsa mottas og med glede!
Eg veit det ligger ein tråd om hufsa her, men tenkte eg skulle lage ein ny ein for filmklipp og helst Sangen! Med stor S!
Takk
:O Jeg og vil ha hufsa, vil ha som ringelyd Håper noen finner, har prøvd å google fram selv. Fant hufsas navn på engelsk (står på wikipedia husker ikke navnet i fartet dessverre) og prøvde å søke på emule etter den, fant ikke. Ba en kompis søke på limewire, fant ikke noe. Så er vanskelig.
Bare av ren nysjerrighet,,
Hva/hvem er Hufsa?

Hun fra mummitrollet som det står skrevet om på wikipedia? Creepy hun hvertfall..
Traumatiske opplevelser fra 4 års-alderen kommer sterkt tilbake etter denne tråden.
Sitat av St.Vitus
Traumatiske opplevelser fra 4 års-alderen kommer sterkt tilbake etter denne tråden.
Vis hele sitatet...
Så enig så enig! Hufsa var og ER baaaad!
Hufsa er fæææl *skremt* Du bør ikke skremme folk med den sangen:P *Hjertestans*
Trådstarter
4 0
Moahaha! Tenk hvor mange som kjenner et kaldt gufs nedover ryggen når mobilen min ringer på bussen og jeg bruker Hufsa-sangen som ringetone!
Sitat av Smugg
Moahaha! Tenk hvor mange som kjenner et kaldt gufs nedover ryggen når mobilen min ringer på bussen og jeg bruker Hufsa-sangen som ringetone!
Vis hele sitatet...
Så du har funnet den.. ?
Går det ikke an å laste ned mummitroll episode fra limewire, bearshare, morpheus, <skriv inn nedlastningsprogram> også ta ut et klipp der hufsa kommer, så lagrer du lyden elns?


Hvis det går, noen som vil gjøre det for meg?(A)

Offtopic: Syns synd på meg selv nå, som må se på hufsa og resten av mummitroll-gjengen da jeg er barnevakt for mine søskenbarn på 1 og 3 år
Sist endret av S.S.L.; 7. februar 2007 kl. 00:11.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nå har snille Thoryllo funnet en film av hufsa!
Håper alle får tilbake den redde og gode hufsa følelsen!
http://hufsa.moo.no/
Håper dere får sove i natt da

Thoryllo
Hufsa heter The Groke på engelsk. Håper dette hjelper Si ifra om dere finner noe da, folkens ;D
Sitat av Thoryllo
Nå har snille Thoryllo funnet en film av hufsa!
Håper alle får tilbake den redde og gode hufsa følelsen!
http://hufsa.moo.no/
Håper dere får sove i natt da

Thoryllo
Vis hele sitatet...
Var ikke med hufsa sangen da..
Hufsa sangen er vel når hun kommer gående sakte mot huset i dagslys ?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har flere filmer jeg: http://www.youtube.com/watch?v=TGtI18uDXCg
Så:Håper alle får tilbake den redde og gode hufsa følelsen og får sove i natt da. Jeg bare søker på Google! Kan da ikke være så vanskelig å finne for dere også da? Men da er det fint vi har meg som kan søke og finne litt real hufsa musikk!
Er dette hufsa-sangen?
Sist endret av Thoryllo; 7. februar 2007 kl. 01:14.
Det er Kill Bill plystringa.


Mye rart her:

http://www.youtube.com/watch?v=tDJzcdpH0VM
http://www.youtube.com/watch?v=8yJcQGwkwvk
Sist endret av dosky; 7. februar 2007 kl. 01:51.
Sitat av dosky
Vis hele sitatet...
Mye rart er ordet Hufsa med hardrock... men ikke med musikken vi vil ha da tror folk er så redde for hufsamusikken at ingen tørr legge den ut jeg.


http://www.youtube.com/watch?v=4ijgoZUmnMI
Sist endret av Lille My; 7. februar 2007 kl. 10:53.
Åh gud! Hvem kan vel glemme det tomme jævlige blikket der, jeg hadde fortrengt det, men nå er det lagtopp for syv nye år med tung medisinering..... Ufattelig stemningsfullt laget den videoen når hufsa kommer må jeg si.
Hah! Hadde glemt hvem Hufsa var jeg.. Den feite kladden der? Er hun skummel?
Kan vel kanskje skjønne at det henger igjen traumer hos noen fra barndommen..

EDIT: Hva heter hun heksa da, hvis ikke det er Hufsa? Heksa fra mummitrollet.. Det var skremmende greier..
Sitat av Thoryllo
Jeg har flere filmer jeg: http://www.youtube.com/watch?v=TGtI18uDXCg
Så:Håper alle får tilbake den redde og gode hufsa følelsen og får sove i natt da. Jeg bare søker på Google! Kan da ikke være så vanskelig å finne for dere også da? Men da er det fint vi har meg som kan søke og finne litt real hufsa musikk!
Er dette hufsa-sangen?
Vis hele sitatet...
Nei det er Kill bill sangen da. Hans Zimmer.
Jeg husker at jeg pleide å gjemme meg for hufsa når jeg så på mummitrollet når jeg var liten. FAEN ! hvorfor er jeg ikke barn lengre? Jeg vil gå i barnehagen. Jeg vil spise frukt og youghurt klokken 8 om morgenen. Jeg vil ikke ha noen bekymringer. Faen. barndommen er for kort
Damn, hadde glemt hvor helvete hufsa så ut. Og dette skal være barne TV. Må se de i Finnland har teken på å skremme småunga til døds ass:S:S

Syke syke mennesker som lager slikt! HAHA
Trodde det bare var meg selv som husket terroren fra denne figuren. Dette var nok mitt første møte i mitt liv med ren frykt på skjermen.
Åneida, Hufsa sitter støpt i minnet hun. Ikke noe annet jeg så på TV fikk meg til å krype opp i armkroken til mamma eller pappa, med puta foran ansiktet på den tida. Aner ikke hva det er med den figuren, men den er faen så skremmende. Kjente pulsen gikk litt fortere når jeg så klippet Thoryllo la ut. Jeg skulle liksom sove nå.
Søkte litt rundt etter den såkalte "Hufsa sangen" Så kom jeg over noe. Vil ikke akkuratt kalle det en sang, men siden den skal "skremme" alle på bussen som tidligere nevnt, er kansje dette riktig sang.

http://www.thechestnut.com/moomins/groke.wav

Skal si denne tråden vekker mange (skumle) minner! Nei, tror ikke det den er rett BBoogieman.
Ingen som har en gammel VHS eller noe med lyden på?
Eller om det er noen som kan huske om den sangen finnes i en spesiell episode eller noe, feks. jul i mumidalen, eller no sånt? For da kan en bare laste ned episoden:P
Skjønner ikke helt åssen sang dere snakker om.. :S Husker bare at Hufsa lagde helt forferdelige lyder da hun kom. Kanskje jeg var forduftet før hun begynte å synge på denna sangen dere snakker om..

Tror det er feil klipp BBoogieman, men jeg ble ganske så skremt når jeg hørte på det. Helvete å det ble litt stille og skummelt her nå


Btw, Diablo; Har mange VHS med mummitrollet jeg
Hvis noen vet hvordan man tar lydklipp fra dvd, så kan jeg skaffe mummitrollet på dvd og
Sist endret av S.S.L.; 7. februar 2007 kl. 23:58.
Hmm, faktisk ikke helt sikker selv, bare veit at det er en skummel sang.

Men nå kom jeg på en annen sang jeg fikk lyst til å ha. Husker at i den ene episoden så var det en sån dame med gylt hår som lagde en snøhest til ett spøkelse eller noe slikt. Som kom en gang hver vinter. Og dette spøkesle eller hva det er kan fryse alt den ser til is. Uansett, når hu kom så husker ejg at det var en sånn skummel sang.. Noen andre som husker?
Shit! Nå kom jeg på en litt creepy en og.. Det kommer en haug med sånne selvlysende pølselignende skapninger til Mummidalen. Skumle saker..

Ellers har jeg en VHS med tre episoder.. En av episodene handler om et UFO som styrter i mummidalen.
Ufo'et forsvinner men et lite baby-romvesen blir igjen.. Kule greier..
Åja de selvlysende greiene heter "Hattifnatter" på norsk. De er drit kule, de prøver å fange alt som kommer bort til dem!

Ja da er det også sånn skummel musikk
Stemmer det BBoogieman!
Vi har noen trofaste mummi-freaks her på forumet og, ja..

Jeg tenkte at jeg skulle sende en mail til produsentene av Mummitrollet i Finland og spørre pent om de kunne sende meg hufsa-sangen,men jeg finner da faen ikke frem til hjemmesiden deres.. De må jo ha hjemmeside..
Sitat av Pope
Shit! Nå kom jeg på en litt creepy en og.. Det kommer en haug med sånne selvlysende pølselignende skapninger til Mummidalen. Skumle saker..
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Hattifnatter. Også tilber de en stolpe, fordi den leder elektrisitet, noe som fører til at hattifnattene også blir elektriske. Noe som igjen fører til at Mumitrollet, som er på feil sted til feil tid, blir tatt og får en masse støt og strøm i seg. Ah, the memories.
Dumme som trollene er, klatrer de opp i stolpen! Lættis..

Barne-TV er ikke alltid dumt det..Husker at jeg i MANGE år hadde et dypt forhold til "Bestefar Rev"..
Har aldri sett noe til det siden jeg gikk i barnehagen.

Ellers har jeg noen gode minner fra "Dyrene I Hjorteparken"..
Fant dette i et forum da jeg lette etter hufs sangen, det er info om en bruker, men se hvor mange inlegg hun har hatt? :S:S Sorry for *Offtopicken*
;D

Evelina
post 16.12.2006 (00:09)
innlegg #10
Gruppe: Supermedlem
Innlegg: 35.252
Reg.: 30.12.2004
Medlem nr.: 6.976
Kjønn: Kvinne
Vis hele sitatet...
HUFF!!1 :S
Skulle liksom sove nå jeg.

Hufsa er/var grusom og bare tanken på musikken gav med frysninger på ryggen :P

Har MASSE mummittrollet med hufsa, hattifnattene og div. men alt er desverre på vhs.

Personen på den hesten var isfruen, fikk lille-my til å fryse til is, men mummitrollet og to-tikki! redda henne ved å få benet hennes borti en ovn.
Sitat av BBoogieman
Fant dette i et forum da jeg lette etter hufs sangen, det er info om en bruker, men se hvor mange inlegg hun har hatt? :S:S Sorry for *Offtopicken*
;D
Vis hele sitatet...

I forhold til "Gruppe: Supermedlem", mener du?
Ja!! to-tikki var det hun het ja, det er vell et rent finsk navn det vel :O hehe

Men Hufsa heter: "Mörkö" på finsk, siden mummidalen egentlig er finsk, kansje de er lettere å finne sangen dah?
Mummitrollet var en fantastisk serie. Spennende, morsom og til tider skummel. Også hadde den et ganske mystisk og eventyrlig preg over seg. Husker Hufsa godt. Creepy skikkelse, men vi nordmenn er faktisk bedre. Pompel og Pilt banker jo Hufsa ned i støvlene
Bare for å dele litt følelser: Hufsa er det skumleste jeg noen gang har sett. Jeg hadde evig mareritt hver eneste kveld etter at jeg så det. Jeg såg det ejo sent på kvelden; Klokka 6. Og da var det jo mørkt ute. Og når hufsa kom sammen med den skumle melodien, og alt ble til is, nei da måtte jeg finne fram ei pute og holde foran ansiktet.

Det var tider det!
Trådstarter
4 0
Sitat av BBoogieman
Hmm, faktisk ikke helt sikker selv, bare veit at det er en skummel sang.

Men nå kom jeg på en annen sang jeg fikk lyst til å ha. Husker at i den ene episoden så var det en sån dame med gylt hår som lagde en snøhest til ett spøkelse eller noe slikt. Som kom en gang hver vinter. Og dette spøkesle eller hva det er kan fryse alt den ser til is. Uansett, når hu kom så husker ejg at det var en sånn skummel sang.. Noen andre som husker?
Vis hele sitatet...
Du snakker om Isdronningen. Hun kommer ute fra havet med grønn røyk.
Men det var mummitrollet som lagde snøhesten til dronningen.
For at hun skal ri/fly vekk fra mummidalen.
Men Lille My skal være tøff, og sklir ut på et lokk for å møte henne på isen.
Da fryser dronningen My til is
noen som husker episoden med de kjøttetende plantene i kjelleren? og hvordan det spilles skummel anime-aktig musikk under "action"-scenene? DET var skummelt, det.
Sitat av simenn
noen som husker episoden med de kjøttetende plantene i kjelleren? og hvordan det spilles skummel anime-aktig musikk under "action"-scenene? DET var skummelt, det.
Vis hele sitatet...
Kan du vedde på, jeg satt med en lekepistol for å skyte de stygge plantene! man av en eller annen grunn ville de ikke dø!
Sist endret av Diablo; 8. februar 2007 kl. 21:16.
Sitat av diablo
Kan du vedde på, jeg satt med en lekepistol å skyte de stygge plantene! man av en eller annen grunn ville de ikke dø!
Vis hele sitatet...
Haha, eid


Noen som har funnet sangen enda, eller? Skal liksom overnatte på hytta snart, langt oppi skauen og helvete. Litt kult å skremme venninna mi midt på natta mens vi sover
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av salathode
Og når hufsa kom sammen med den skumle melodien, og alt ble til is, nei da måtte jeg finne fram ei pute og holde foran ansiktet.
Det var tider det!
Vis hele sitatet...
Husker at jeg personlig brukte fjernkontrollen å holde foran øya... xD
Men helt ærlig kjenner jeg at pulsen stiger når jeg ser på Thoryllo sitt klipp, det må vel være noe som sitter igjen
Finner ikke hufse sangen noen steder Det må da være noen som har vhs film av hufsa?
Her er ivertfall lyder som hufsa lager http://www.thechestnut.com/moomins/groke.wav
Sitat av suspekt
http://www.youtube.com/watch?v=RNiEQCQw-kU

Her er en Hufsa sang i hvert fall. ^^
Vis hele sitatet...
Morsomt
Tror ikke det finnes en "Hufsa Sang" . Jeg mener og huske at når hufsa kom så spillte de den samme melodien som blir spillt når de i mummidalen møter heksa for første gang. Den samme melodien blir brukt hver gang det skjer noe skummelt.

Syntes alltid synd på Hufsa jeg. Ensom, kald og ingen som vil ha noe med henne og gjøre.

Det er en episode hvor Hufsa kommer og ødelegger et stort bål som mummi familien har fyrt opp og koser seg rundt. Alle blir mad forbanna på hufsa unntatt snus-mumriken ellr noe som skjønner at Hufsa ikke er slem, men bare ville varme seg på bålet.
Noen som har sett den?

Fant forresten denne.

http://www.diskusjon.no/index.php?ac...=post&id=67867