Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1491
Hei, tenker dette er blitt spurt om før, men siden jeg har så sykt ustabilt nett (håper jeg får denne posten gjennom) er det nesten umulig å drive å søke etter ting på forumet .
Det jeg lurer på er hva som må gjøres og hva som skal til for at husværten min kan dele kabel tv med meg (muligens 11 leiligheter)?

Takk
det er hundre år siden vi hadde kabel tv. men tror vi bare hadde en slags splitter?
Sitat av Robin1705
det er hundre år siden vi hadde kabel tv. men tror vi bare hadde en slags splitter?
Vis hele sitatet...
det er mulig jeg tar helt på trynet feil, men da er du nøtt til å se på samma kanal som den du deler med :P
Trådstarter
69 0
hmm skal gå ann å se på forskjellige kanaler på 2 tv`r, men vet ikke hvordan:P noen som vet?
Sitat av ole1990
det er mulig jeg tar helt på trynet feil, men da er du nøtt til å se på samma kanal som den du deler med :P
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at du tar feil der. Det er slik med parabol, om man ikke har en tuner til hver tv.
Med kabel-tv tror jeg det holder å slenge inn en splitter på coax-kabelen.
Sitat av Marjo
Er ganske sikker på at du tar feil der. Det er slik med parabol, om man ikke har en tuner til hver tv.
Med kabel-tv tror jeg det holder å slenge inn en splitter på coax-kabelen.
Vis hele sitatet...
Jepp, det kan jeg bekrefte.
Men du får tap i signalstyrke hvis du splitter, pluss at du får et hviss tap per meter kabel du bruker (varierer fra kabeltype til kabeltype), så kanskje du trenger en signalforsterker hvis signalet blir for svakt.
En signalforsterker koster vel rundt en hundrelapp, det er ikke store utgiften.
Trådstarter
69 0
Ok takker meget for svar=)
Hallo jeg har 5 tv'er på 1 kabel. er bare å splitte vanlig tsplit. no problem

https://images.efollett.com/spirit/v4/790/959439.jpg koster max 50 spenn så har du 2 tv'er så splitter du mer og mer. kan kjøpe noen med fler og klem og kos