Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 513
sitter i hybelleiligheten min med trådløst internett, routeren er i etasjen uder meg og jeg har sånn ca 40% signalstyrke i gjennomsnitt. Farten på nettverket er mellom 8 og 54mbps, men mest rundt 30-50mbps. dette skulle jo være nok til at internettet skulle holde seg stabilt?
Men, det "faller" ut veldig ofte selv om farten på nettverket og signalstyrken er god! Datamaskinen sender ut "pakker" men Mottatte pakker stopper helt opp Når nettet oppfører seg slik og skal logge på msn går det ikke, kommer opp feilsøkings boks og der står den at den ikke finner gateway eller noe sånt.

Hva er feil?

Takker veldigmye for svar begynner å bli veldig frustrert
Det kan enten være ustabilitet hos internettleverandøren din, eller så kan det være ustabilt trådløst nettverk. Dvs. Aksesspunktet eller kortet ditt er ustabilt. Du vil sjelden få 100% oppetid på trådløst nett, men det er en del produkter som viser seg å være meget kjipe, f.eks D-Link.

Så det du sier om at "farten skulle jo bre nok til at tinternettet skulle holde seg stabilt?" blir derfor helt feil. Båndbredde er ikke synonymt med stabilitet.
Trådstarter
69 0
ne men når det står 50% på signalet og den ikke tar imot pakker synes jeg det er litt rart..den sender jo ut pakker som bare det:S
Hvilket aksesspunkt og nettverkskort sitter du på? (merke)
Bruker du begge oppførte gateway'er fra sentralen, eller bare den ene?
Trådstarter
69 0
vet ikke hva et aksesspungt er men hvis det er routeren så vet jeg ikke hvilket merke det er, men det er en 802.11g. nettverkskortet mitt er et Belkin 802.11g 54mbps wireless. hvor finner jeg de oppførte gatewayene?
Tastinn ipen til gatewayen og skriv den i ie, ff, opera eller hva du måtte ønske.. da står det ofte navnet.
Trådstarter
69 0
vet ikke hva et aksesspungt er men hvis det er routeren så vet jeg ikke hvilket merke det er, men det er en 802.11g. nettverkskortet mitt er et Belkin 802.11g 54mbps wireless. hvor finner jeg de oppførte gatewayene?

jeg mottar alle instillingene automatisk..