Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 566
Før hadde jeg ordnet statisk ip, men når jeg var på lan måtte jeg jo skifte til motta ip automatisk. Når jeg kom hjem igjenn skiftet jeg til statisk ip igjenn og allt funket bra, så at det sto noe om leasingavtale som jeg alldrig hadde sett før, (dette sto under kjør>cmd>ipconfig /all) men brydde meg ikke om det..

Men i dag da jeg slo på datan funket ikke nettet. skulle logge meg på msn men fikk feilmelding. Feilsøkte og der sto at det var en ugyldig ip elns..
Gikk da inn på run>cmd>ipconfig /all og der sto det ikke ip adr, dns og det som skal stå der. Sto noe med at mediumet var frakoblet.

Deretter skiftet jeg til motta ip automatisk og restartet maskina,internett funka. gikk inn på ipconfig /all og nå sto all informasjonen der (ip adr, dns osv) MEN! der står også: Leasingavtale motatt...(dato og klokkeslett) og Leasingavtale utgår...(dato og kl slett)(SE bildet).

Når denne leasingavtalen utgår utgår også den statiske ip`n eller nå og det er jo veeeldig irriterende da jeg må fixe dette hver tredje dag

Håper noen kan hjelpe meg med å få fjærnet denne leasingavtalen
Sist endret av viktor; 12. juli 2006 kl. 13:43.
Jeg ville ringt ISPen. Ellers har jeg ikke andre råd om og sjekke alle kabler og sjekke for spyware og virus
Nei og nei og nei... Har du brutt leasing avtalen med ISP? Nå kan du forvente deg besøk av onkel på døra.

Hehe. Neida.

Har du ordentlig statisk IP fra din ISP? Eller er det statisk IP i forhold til en router e.l. du har hjemme? Leasingavtalen er bare dårlig norsk for hvor lenge dhcp lar deg beholde IP'en du har mottatt. Dhcp vil fornye addressen før denne tid går ut så du skal ikke merke noe som helst.
Trådstarter
69 0
fulgte guiden til www.portforward.com for å få statisk ip..har alldrig stått noe om leasingavtale før:/
Øh. Du har gått over til DHCP hjemme. Hver gang du ber om en IP får du samtidig en gitt tid du har lov til å beholde IP'en, og denne er definert i dhcpd.conf e.l. Når tiden er ute får du en ny leasingavtale. Det betyr egentlig bare at serveren "låner" deg en IP, men som med alt annet man låner eier man det ikke. Derfor får du en ny låneavtale neste gang det er behov. Dette er ingen ting å uroe seg over - mest sannsynlig vil alt gå glatt fra og med nuh!
Det er fordi du ikke har kontakt med DHCP-serveren når du kjører statisk. Når du kjører DHCP er Leasingavtale er hvor lenge DHCP-serveren lar det beholde IP'en du har mottatt uten å fornye den. Før denne tiden går ut som neurotor påpekte så vil DHCP automatisk fornye adressen uten at du merker noe som helst. Det skal være slik, default leasing-timen min er på en time og max er på 120min.
Trådstarter
69 0
Ok, håper det funker fint når avtalen går ut da.
Takk for alle svarene