Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 60453
Hei,
Har tenkt litt på drapet rundt lastebiljonas de siste dagene.

Det skal jo en del til at en mann som står som fornærmet i så
Mange straffesaker bare blir drept uten grunn,

Er det ikke sannsynlig og anta at det ligger noe mere bak?

Jeg sier ikke det ene eller andre, tenkte det var greit å reflektere litt over det i fellesskap
Virker som han har terga på seg en eller flere folk å gjort noe som krever en respons av konsekvenser. Mener å ha hørt han ble knivstukket og påtent. Det i seg selv skriker at dette er veldig personlig. Blir ihvertfall spennende å se åssen dette utvikler seg. Ha en fin dag!
Følger saken med nysgjerrige øyne. Aner ikke så mye om han utenom at dama har sett han på tiktok, var en episode med ei gammel kjerring som han ba ryke og reise. Men igjen, hvorfor skulle ei gammel dame gå løs på en mye yngre mann fordi han ikke hørte på hu én gang? Er nok now større som ligger bak her, kanskje noen som har fått sparken fra firma hans feks. Vanskelig å si uten at man vet så mye om det.

Jeg tror i hvert fall ikke det er narkotika som er greia. Han virka som en vanlig oppegående mann som ikke gikk på sånt.
Sist endret av Husemann; 22. august 2023 kl. 14:35. Grunn: Autokorrekt
Sitat av Husemann Vis innlegg

Jeg tror i hvert fall ikke det er narkotika som er greia. Han virka som en vanlig oppegående mann som ikke gikk på sånt.
Vis hele sitatet...
Vil bare nevne at dette gjelder den store majoriteten av alle som bruker rusmidler. De fleste er vanlige, oppegående mennesker som «ikke går på sånt».
Ville dette ha skjedd hvis rusmidler var legalisert?

Tror ikke det...
Han tysta på noen kriminelle sies det.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Han tysta på noen kriminelle sies det.
Vis hele sitatet...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...en-foer-drapet

Er vel ganske lett å anta og å tro at han har tysta på feil folk? Nesten på kanten til ulogisk at han ble drept på et annet grunnlag. Men kan jo være hvem som helst og man skam være temmelig dum om dette er de samme personene som har tatt han av dage.
Lett å tenke at "Tyster Jonas" er myntet på han.

Det må jo være noe seriøs tysting han har gjort da?

Det må jo være noen tidligere bekjente da? Noen gamle venner som føler seg bedratt?

Må nesten spørre: hvem av dere er det?
Sist endret av Spaceman; 22. august 2023 kl. 16:48.
Sprø sak. Har familie og hytte i samme område hvor han ble funnet.

Kan det være han er medgjørlig i Bama kokainet?

Sitat av Spaceman Vis innlegg
Lett å tenke at "Tyster Jonas" er myntet på han.

Det må jo være noe seriøs tysting han har gjort da?

Det må jo være noen tidligere bekjente da? Noen gamle venner som føler seg bedratt?

Må nesten spørre: hvem av dere er det?
Vis hele sitatet...
Hvorfor spraye ned Hønefoss med Tyster Jonas hvis du skal drepe han en uke seinere?
Sist endret av Majao Gibensis; 22. august 2023 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvorfor spraye ned Hønefoss med Tyster Jonas hvis du skal drepe han en uke seinere?
Vis hele sitatet...
Så alle ser hva som skjer med tystere
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Sprø sak. Har familie og hytte i samme område hvor han ble funnet.

Kan det være han er medgjørlig i Bama kokainet?



Hvorfor spraye ned Hønefoss med Tyster Jonas hvis du skal drepe han en uke seinere?
Vis hele sitatet...
Det er litt rart ja. Kan være at det ikke har noen sammenheng.

Han kan jo ha vært innblandet i mye forskjellig og hatt mange fiender for alt jeg vet...

Bama? Du gjetter på det?
er nok ikke noe med bama å gjøre nei. Jonas drev firma som holdt på med brønner, betong osv. han distribuerte ikke frukt og grønt
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er litt rart ja. Kan være at det ikke har noen sammenheng.

Han kan jo ha vært innblandet i mye forskjellig og hatt mange fiender for alt jeg vet...

Bama? Du gjetter på det?
Vis hele sitatet...
Nei egentlig ikke. Glemte at dette har pågått over flere år.

Interessant hva en påflashback bemerket, kvaliteten over tagginga gjort i hønefoss:
"
Den som har skrevet Tyster Jonas han enten en meget god håndskrift, er en vant tagger, eller muligens en lakkerer. Selv har jeg en fin håndskrift, men jeg er ikke i nærheten av å klare å skrive så rette, jevne og fine bokstaver med en sprayboks. Jeg gjetter at det slett ikke er første gang denne personen har en sprayboks eller lakksprøyte i hånden."
Det kommer frem tydelig i Aftenposten sin artikkel også at tysting er den mest logiske årsaken. Han har virkelig tysta på feil folk når det får sånne konsekvenser. Lurer veldig på hva slags sak det dreier seg om. Tviler på at en person alene er dum nok til å trakassere han på den måten, og tagge det i hønefoss, og så drepe han etterpå. Men det er jo ikke umulig. Virker som det er et helt miljø som har hatt han som fiende/syndebukk pga noen som har fått straff pga han. Kanskje han har vitnet i en sak? Syns også det er merkelig at det bare var "mistenkelig dødsfall" først, og ikke ble klassifisert som drap før etter obduksjonen. En teori er også at personen(e) som plaget og truet han, fulgte etter han eller lurte han til hytta, og at han ble lei og angrep dem først, eller i hvert fall at det ikke var et overlagt drap. Det ville jo vært helt utrolig idiotisk av gjerningsmannen med tanke på forhistorien. Men igjen så er ingen arrestert. Veldig interessant sak, og selvsagt tragisk. Får vente på rettsaken og dokumentaren. Norske krimsaker på viaplay 2025. Forøvrig helt idiotisk å sette sammenheng mellom Bama-beslagene og denne saken, det er ikke første gangen jeg hører det her heller. Det er jo fri fantasi. Tviler på at noen Bolivianere har tatt med seg macheten på jobbreise for å rydde opp med en lastebil-tiktoker på hønefoss. Helt tullete teori.


Godt poeng fra Majao og Flashback ja, det er åpenbart en tagger som har...tagget. Rus og taggermiljø er vel sjelden totalt adskilt, så det kan jo gi mening. Tviler på denne personen er på frifot ei uke til, vil også tippe det blir flere arrestasjoner.
Sist endret av UncleSam; 22. august 2023 kl. 17:44.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Nei egentlig ikke. Glemte at dette har pågått over flere år.

Interessant hva en påflashback bemerket, kvaliteten over tagginga gjort i hønefoss:
"
Den som har skrevet Tyster Jonas han enten en meget god håndskrift, er en vant tagger, eller muligens en lakkerer. Selv har jeg en fin håndskrift, men jeg er ikke i nærheten av å klare å skrive så rette, jevne og fine bokstaver med en sprayboks. Jeg gjetter at det slett ikke er første gang denne personen har en sprayboks eller lakksprøyte i hånden."
Vis hele sitatet...
ser også ut som det er flere personer som har tagget. på hvertfall ett av bildene var det en annen y en på resten
Homo-arne, som det står bak sladden, er visst en referanse til en politimann i Hønefoss.

Virker som drapet ikke var planlagt, at det er et resultat av at noe har eskalert. Er det ikke kommet ut, hva dødsårsak var?

Jonas ser jo ikke akkurat pinglete ut heller, med sin millitær bakgrunn.
Sitat av Sukkerfricola Vis innlegg
ser også ut som det er flere personer som har tagget. på hvertfall ett av bildene var det en annen y en på resten
Vis hele sitatet...
Link?
Virker som a-en er forskjellige på de taggingene. Tagging med svart har samme a og tagging med rosa har samme a. Så ser ut som to personer med hver sin sprayboks.
Sist endret av osexpert; 22. august 2023 kl. 20:28.
Sitat av osexpert Vis innlegg
Virker som a-en er forskjellige på de taggingene. Tagging med svart har samme a og tagging med rosa har samme a. Så ser ut som to personer med hver sin sprayboks.
Vis hele sitatet...
bokstaven ``J`` har også blitt sparyet med og uten strek på midten

men dette trenger jo ikke å være relatert til å tyste på gjeng eller narkotikakriminalitet i det hele tatt. han kan ha sagt ifra om ett utroskap eller lignende også?

Sitat av Sukkerfricola Vis innlegg
bokstaven ``J`` har også blitt sparyet med og uten strek på midten

men dette trenger jo ikke å være relatert til å tyste på gjeng eller narkotikakriminalitet i det hele tatt. han kan ha sagt ifra om ett utroskap eller lignende også?
Vis hele sitatet...
kan jo også være rettet mot andre konkurerende firmaer som har arbeidet utenfor lover og regler som han har raportert
Sist endret av Sukkerfricola; 22. august 2023 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har et poeng, sukkerfricola, må ikke være narkorelatert, men jeg vil anta at det er noe grovere enn utroskap eller økonomisk kriminalitet han har tystet om. Det er større sjans for at det er noen som er så ustabile som trakkasseringen vitner om, i et narkomiljø. Det kan også hende at han ikke har tystet, folk har fått det stempelet uten gyldig grunn mange ganger før.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er litt rart ja. Kan være at det ikke har noen sammenheng.

Han kan jo ha vært innblandet i mye forskjellig og hatt mange fiender for alt jeg vet...

Bama? Du gjetter på det?
Vis hele sitatet...
Bama virker jo fornuftig nok det, selvom Norge har hatt langt mer skyte og kniv episoder de siste åra har det litt seriøse delen av narkogruppene ganske høy terskel for drap i Norge

Men for meg, virker det som han har holdt på med tysting i en lang periode isåfall

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...en-foer-drapet

Det har visstnok foregått ganske alvorlige handlinger i noen år før Bama sakene
Syntes ikke bokstavene er så strukturerte at det peker i retning av noen som driver med lakkering eller tagging til vanlig.
Jeg er ganske sikker på at dette er blitt gjort med spraybokser fra Biltema, dysen på de boksene lager den firkantede strålen som man ser, så det er nok derfor bokstavene er så fine.


Prøver ikke å forsvare drap, men alle vet at tysting er ekstremsport. Tror allikevel ikke at dette drapet utelukkende skyldes tysting, da hadde det nok vært nøstet opp i relativt fort.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Syntes ikke bokstavene er så strukturerte at det peker i retning av noen som driver med lakkering eller tagging til vanlig.
Jeg er ganske sikker på at dette er blitt gjort med spraybokser fra Biltema, dysen på de boksene lager den firkantede strålen som man ser, så det er nok derfor bokstavene er så fine.


Prøver ikke å forsvare drap, men alle vet at tysting er ekstremsport. Tror allikevel ikke at dette drapet utelukkende skyldes tysting, da hadde det nok vært nøstet opp i relativt fort.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så lett å bruke sprayboks til å skrive med... prøv det selv så ser du.

Jeg støtter opp om at det er noen som har i det minste øvd seg en del, før de har sprayet. Det er skarpe kanter på bokstavene.
Sitat av 420master Vis innlegg
har det litt seriøse delen av narkogruppene ganske høy terskel for drap i Norge
Vis hele sitatet...
Ikke vært involvert i noe alvorlig kriminelt selv, heller ikke oppdatert i denne saken. Men ut av nysgjerrighet (spekulerer bare her):

Kriminelle høyt oppe i hierarkiet i Norge, altså intelligente og organiserte yrkeskriminelle, Er ikke hovedgrunnen til at de unngår drap og vold ekstra hard (høyere terskel, mer må til) - pga. populasjonen? Det virker logisk for meg at for å lykkes - selv som "kaldblodig killer" - i organisert kriminalitet. Krever lavere befolkning mer usynlighet.

I et lite land går word of mouth kjapt. Selv små rykter går som ild i tørt gress jo mindre en populasjon er. Som i en liten landsby hvor-enn. All informasjon - all oppmerksomhet - må jo unngås så godt det lar seg gjøre. I land med høyere populasjon vil jo anonymitet være et større skjold.

Selv en korrupt politimann med gode connections på begge sider av loven, mye penger og makt, er jo basically fucked her til lands om hele landet vet om det neste dag. Fordi at i et land med lav populasjon, er alle tettere knyttet både lokalt og nasjonalt.

Kan være jeg er helt på bærtur, dunno. Med for meg virker det som at i et land som Norge. Så er det rent praktisk og nødvendig selv for steinharde kriminelle - å holde en lavere profil enn det som er nødvendig i land med sånn... 100 millioner mennesker. Ergo. høyere terskel for drap og vold - ikke ut av godhet - men for survival og practicality. For all del - kan ta feil her. Men sånn logisk sett slik jeg tenker det. Er du i organisert kriminalitet i Skandinavia, og er intelligent, bør vel drap og vold være siste løsning?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Syntes ikke bokstavene er så strukturerte at det peker i retning av noen som driver med lakkering eller tagging til vanlig.
Jeg er ganske sikker på at dette er blitt gjort med spraybokser fra Biltema, dysen på de boksene lager den firkantede strålen som man ser, så det er nok derfor bokstavene er så fine.


Prøver ikke å forsvare drap, men alle vet at tysting er ekstremsport. Tror allikevel ikke at dette drapet utelukkende skyldes tysting, da hadde det nok vært nøstet opp i relativt fort.
Vis hele sitatet...
Det heter kaligrafidyse, og det gjør det ikke noe lettere og skrive godt av den grunn.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Ikke vært involvert i noe alvorlig kriminelt selv, heller ikke oppdatert i denne saken. Men ut av nysgjerrighet (spekulerer bare her):

Kriminelle høyt oppe i hierarkiet i Norge, altså intelligente og organiserte yrkeskriminelle, Er ikke hovedgrunnen til at de unngår drap og vold ekstra hard (høyere terskel, mer må til) - pga. populasjonen? Det virker logisk for meg at for å lykkes - selv som "kaldblodig killer" - i organisert kriminalitet. Krever lavere befolkning mer usynlighet.

I et lite land går word of mouth kjapt. Selv små rykter går som ild i tørt gress jo mindre en populasjon er. Som i en liten landsby hvor-enn. All informasjon - all oppmerksomhet - må jo unngås så godt det lar seg gjøre. I land med høyere populasjon vil jo anonymitet være et større skjold.

Selv en korrupt politimann med gode connections på begge sider av loven, mye penger og makt, er jo basically fucked her til lands om hele landet vet om det neste dag. Fordi at i et land med lav populasjon, er alle tettere knyttet både lokalt og nasjonalt.

Kan være jeg er helt på bærtur, dunno. Med for meg virker det som at i et land som Norge. Så er det rent praktisk og nødvendig selv for steinharde kriminelle - å holde en lavere profil enn det som er nødvendig i land med sånn... 100 millioner mennesker. Ergo. høyere terskel for drap og vold - ikke ut av godhet - men for survival og practicality. For all del - kan ta feil her. Men sånn logisk sett slik jeg tenker det. Er du i organisert kriminalitet i Skandinavia, og er intelligent, bør vel drap og vold være siste løsning?
Vis hele sitatet...

Tja, har ikke vært i nærheten med folk så ofte og vet ikke om det har så mye med befolkningsantallet å gjøre. Men det har definivt mye med «heat» å gjøre. Si at du skylder 100.000 da. (Dette er min opplevelse) ble ikke rundjult engang. Er man flink i snakketøyet og er relativt oppegående og ikke en vandrende fuck up så fikk jeg en kilevink og et par plater med beskjeden ta tiden til hjelp, om så du bare har kvartparten ring om en uke …

Altså man skal ikke ødelegge for fremtidige relasjoner heller. Det er en bedrift for de som driver fast. Ingen er tjent med å være livredd for de over seg. Dårlig reklame for neste mann og dårlig buisness for de det gjelder der og da.

Det er viktigere for dem å få tilbake penga enn at man løper fra problemene sine og ender opp med å rydde opp etter andre. Det er stort sett penger som skal videre opp eller ut av landet.

Det er klart det fins de som putter stål inn i kjeften din for 30 løk men jeg lover deg, hvis det er så krise så er ikke det folk som overlever lenge i bransjen. Du skjønner at det går i hånd til hånd og at butikken så vidt går rundt
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er ikke så lett å bruke sprayboks til å skrive med... prøv det selv så ser du.

Jeg støtter opp om at det er noen som har i det minste øvd seg en del, før de har sprayet. Det er skarpe kanter på bokstavene.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv gjort det tusenvis av ganger, denne typen dyse gjør det langt enklere å lage jevne bokstaver siden strålen former en firkant.
Kan ikke sammenlignes med en »vanlig» dyse, da kreves det langt mer can control!

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det heter kaligrafidyse, og det gjør det ikke noe lettere og skrive godt av den grunn.
Vis hele sitatet...
Den kalles gjerne kalligrafi dyse hvis du handler hos blackout, men i dette tilfellet så er det bare en stock cap på Biltema cans..
Du har prøvd selv altså? For all min erfaring tilsier at det er enklere å lage skarpe bokstaver med denne dysen.
Der slapp de avhørt episoden ...
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg har selv gjort det tusenvis av ganger, denne typen dyse gjør det langt enklere å lage jevne bokstaver siden strålen former en firkant.
Kan ikke sammenlignes med en »vanlig» dyse, da kreves det langt mer can control!



Den kalles gjerne kalligrafi dyse hvis du handler hos blackout, men i dette tilfellet så er det bare en stock cap på Biltema cans..
Du har prøvd selv altså? For all min erfaring tilsier at det er enklere å lage skarpe bokstaver med denne dysen.
Vis hele sitatet...
Joda, de blir skarpe og fine, men den hjelper deg ikke med størrelsen på bokstavene, avstanden de har til hverandre, og det at alle tagsa ser relativt like ut i font og utførelse.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er ikke så lett å bruke sprayboks til å skrive med... prøv det selv så ser du.

Jeg støtter opp om at det er noen som har i det minste øvd seg en del, før de har sprayet. Det er skarpe kanter på bokstavene.
Vis hele sitatet...
Som tagger er jeg helt uenig det du skriver
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har ryddet litt i denne tråden. En bruker valgte å komme med særs nedsettende og støtende kommentarer om Jonas, som utelukkende bygget på grunnløse spekulasjoner. Jeg slettet kommentaren, og en rekke andre kommentarer som irettesatte brukeren.

Fint om vi kan holde oss til en høyere standard.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Der slapp de avhørt episoden ...
Vis hele sitatet...
Ja, med intervju av Jonas og greier..
https://open.spotify.com/episode/4de...293afc12f94ef4
(Tips: Kjør 1.5 hastighet å få tid til mer faenskap)
Sist endret av Ipeds; 23. august 2023 kl. 10:13.
Det tegner jo et helt annet bilde, når han forteller historien, enn det folk har fantasert opp her. Virker ikke å handle om dop, men forsikringssvindel. Personlig tror jeg ikke han var delaktig i det, jeg tror på han når han sier det var en "misforståelse" eller kanskje det var en villet misforståelse med tilhørende utpressing av gjerningsmennene som tente på bilene. Han innrømmer jo å ha "tystet" på dette, men da er jo spørsmålet hvorfor politiet ikke har arrestert dem på nytt, de var jo i varetekt i sammenheng med brannene.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er ikke så lett å bruke sprayboks til å skrive med... prøv det selv så ser du.

Jeg støtter opp om at det er noen som har i det minste øvd seg en del, før de har sprayet. Det er skarpe kanter på bokstavene.
Vis hele sitatet...
Jeg er gammel tagger, og kan si med 100% sikkerhet at dette ikke er en med graffiti-bakgrunn som har skrevet. Som det blir nevnt her blir det brukt en caligraphy dyse som gir de rette linjene. Dette er en type dyse som ikke ville bli brukt til tags. "Tyster Jonas"-tagsene ser ut som typiske toy-tags.
Ok. Det er nok jeg som ikke vet hva jeg snakker om, dere har selvfølgelig rett.

Har hørt på podcasten. Han betaler en fyr 20k for å tenne på lastebilen. Pga en spøk eller ei.

Han navngir personen i podcasten, sladdet for lytterne.

Forteller at han betalte med svart tjente penger...

Han har gjort en del rare valg...
Sitat av Ibux Vis innlegg
Jeg er gammel tagger, og kan si med 100% sikkerhet at dette ikke er en med graffiti-bakgrunn som har skrevet. Som det blir nevnt her blir det brukt en caligraphy dyse som gir de rette linjene. Dette er en type dyse som ikke ville bli brukt til tags. "Tyster Jonas"-tagsene ser ut som typiske toy-tags.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt sånne dyser til tags, så det kan du absolutt ikke si 100% på. Kan banne på at jeg også har sett flere. Vet ikke hvor og når du var tagger, men nå om dagen benyttes alt som kan lage merke eller sette farge.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Ok. Det er nok jeg som ikke vet hva jeg snakker om, dere har selvfølgelig rett.

Har hørt på podcasten. Han betaler en fyr 20k for å tenne på lastebilen. Pga en spøk eller ei.

Han navngir personen i podcasten, sladdet for lytterne.

Forteller at han betalte med svart tjente penger...

Han har gjort en del rare valg...
Vis hele sitatet...
Snart ferdig med den podcasten nå, tydelig at han har klart å skru seg selv fast i en skrutvinge
Ja.

Jeg synes litt synd på han.

De gutta han har involvert seg med de var kanskje litt mer "syke i hodet" enn han forsto.

Det er derfor jeg ikke stoler på noen.
Sist endret av Spaceman; 23. august 2023 kl. 16:59.
Kondolerer til kjernekaren Jonas Aarseth Henriksen. Han vil bli dypt savnet av alle oss :'(
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg har brukt sånne dyser til tags, så det kan du absolutt ikke si 100% på. Kan banne på at jeg også har sett flere. Vet ikke hvor og når du var tagger, men nå om dagen benyttes alt som kan lage merke eller sette farge.
Vis hele sitatet...
Durable, 3/4-inch felt chisel tip draws bold, highly visible lines.


Utelukker dere tusj?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Durable, 3/4-inch felt chisel tip draws bold, highly visible lines.


Utelukker dere tusj?
Vis hele sitatet...
På første bildet så ser man det renner noe fra skriften og siden jeg selv aldri har sett det med tusj, vil jeg utelukke tusj egentlig. Men det var forøvrig en dårlig skrift uansett
Står nå at de har funnet ut at han ble skutt. Fortsatt ingen som vet hvem som gjorde det.

Noen vet.
Det handler nok om å skaffe bevis...? Det er jo konkrete navn i bilde her.

Det kan ikke være så vanskelig å nøste opp i den saken her.

Det er jo nesten for mange spor å gå etter. Det virker ikke så intelligent utført, det fremstår litt som om alt er gjort i affekt.
Spørs om de fortsatt presset han på noe vis da? Gir ingen mening. Om man hater noe fordi de tysta, ønsker å gjøre livet deres surt, tagger og truer, så er det passe idiotisk å eskalere det til drap. Da kunne man like så godt bare ha gjort det med en gang. Man må nesten kunne anta at de han snakker om i podcasten med svindel og trusler, ikke er de som har gjort dette for det ville ha vært rimelig rett frem for politiet å finne ut av.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Durable, 3/4-inch felt chisel tip draws bold, highly visible lines.


Utelukker dere tusj?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sist endret av NoillStress; 25. august 2023 kl. 10:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her ble det mange spekulasjoner, antagelser, mulige rykter og ville gjettinger
med usikker info ad Lastebil-Jonas ubetimelige død og siste dager.
-
Alltid lurt å la det gå minst 72 timer eller mer med ettertanke/undersøkelser
før man kanskje nærmer seg sakens fakta og unngår hildring og spekulasjon
på hva som er sann og sånn i denne saken. Mer info vil vel komme etterhvert
-
Fred over han Jonas bortgang og minne
og enda videre måtte han veien finne
-
Lev vel dere alle
Sist endret av herognå; 23. august 2023 kl. 23:23.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg har brukt sånne dyser til tags, så det kan du absolutt ikke si 100% på. Kan banne på at jeg også har sett flere. Vet ikke hvor og når du var tagger, men nå om dagen benyttes alt som kan lage merke eller sette farge.
Vis hele sitatet...
Fair nok - noen bruker sånne dyser til tags, men du kan vel være enig i at det er ytterst sjeldent. Hvis du også har drevet med graffiti kan du vel også se at tagsene det er snakk om her ikke er særlig proft utført.
Sitat av Ibux Vis innlegg
Fair nok - noen bruker sånne dyser til tags, men du kan vel være enig i at det er ytterst sjeldent. Hvis du også har drevet med graffiti kan du vel også se at tagsene det er snakk om her ikke er særlig proft utført.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis Graff, men kanskje et yrke eller hobby hvor man kan ha erfaring med det. Oppfixing av bil eller lastebil f. Eks.
Det kom ny episode av avhørt i dag, og hele intervjuet med Jonas er ute. Det virker veldig rett frem, han fikk to stk satt i varetekt da han fortalte politiet at han trodde de hadde noe med å gjøre at tre av bilene hans brant. De satt en uke. Det virker ganske sannsynlig at dette er personen som har enten arrangert, eller selv gjort hærverk, vold og trakassering mot Jonas de siste to årene. Så hvorfor han ikke er arrestert er for meg veldig underlig.