Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 9918
Hei,
er det noen som vet hvor jeg kan skaffe tørris i Bergen Vest?
Tidligere har jeg kjøpt fra gasservice, men de er både dyr og er lite praktisk plassert.
Sitat av Spelly Vis innlegg
Hei,
er det noen som vet hvor jeg kan skaffe tørris i Bergen Vest?
Tidligere har jeg kjøpt fra gasservice, men de er både dyr og er lite praktisk plassert.
Vis hele sitatet...
Sikkert et dumt spørsmål, men du har vel forsøkt å google? Jeg søkte på "tørris bergen", og fikk opp veldig mange relevante treff. Men det får bli opp til deg å bedømme hvorvidt noen av disse treffene er bra nok for deg ift pris og tilgang.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Jeg har selvsagt gjort det. Eneste jeg har funnet er alka, men de har jeg vært i dialog med tidligere, de solgte ikke til privatpersoner.
Sist endret av Spelly; 27. april 2014 kl. 22:25.
Har du forsøkt:
AGA
Yara
TESS(Prodnr. GG500114B)
Sist endret av MinoDyhes; 27. april 2014 kl. 22:37.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Aga og yara selger kun til utvalgte gassforhandlere.
Tess er på helt "feil sted"
Sist endret av Spelly; 27. april 2014 kl. 22:46.
kjedelig streiting
Spurte du Aga og Yara om hvem disse utvalgte gassforhandlerne var da? Du kan jo også undersøke bruksområder og prøve å ringe rundt til forskjellige tenkelige sluttbrukere og spørre om de har noe å avse. Er du heldig bør vel en VGS eller et universitet ha litt?

Vær nøye med å understreke hva du skal bruke det til. Er fort gjort for den i andre enden av telefonlinja å si at de ikke har hvis de mistenker at du kun skal bruke det til en tørrisebombe eller så.
Sist endret av legalize_it; 27. april 2014 kl. 23:06.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Spurte du Aga og Yara om hvem disse utvalgte gassforhandlerne var da? Du kan jo også undersøke bruksområder og prøve å ringe rundt til forskjellige tenkelige sluttbrukere og spørre om de har noe å avse. Er du heldig bør vel en VGS eller et universitet ha litt?
Vis hele sitatet...
Vet at en kompis ikke har hatt noe særlig problemer med å skaffe tørris, kan høre hvordan han fikk tak i.

Dersom du går på universitetet/høyskolen, så kan du spørre forelesere i kjemi/fysikk/biologi- relaterte fag om du kan kjøpe gjennom de.
Jeg er ikke helt sikker, men har gjennom hele mitt liv trodd at fiskeforhandlere har tørris. De stedene som ikke selger til privatpersoner kan du bare komme opp med en løgn om at du fryseren din ikke funker og at du må holde fryseren kald..

Jeg tror også at isbilen eller biler som leverer is til statoil osv har tørris i fryseren
Hvor mye trenger du? Send en PM har tilgang til tørris i bergen sentrum..
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
legalize:
det har jeg gjort.
har også handlet fra en av deres forhandler tidligere, men det er både svindyrt og jeg må kjøre langt.

Det er litt av årsaken til at jeg spør om forhandlere av tørris i Bergen vest.
Det er ikke det at jeg ikke får tak i tørris, jeg skulle bare hatt en forhandler jeg slipper å kjøre en halv time for å nå. At forhandleren har litt bedre priser enn den jeg bruker per i dag skader heller ikke (betaler 70.- inkl moms per kg).
Sist endret av Spelly; 28. april 2014 kl. 01:35.
▼ ... over et år senere ... ▼
http://iceco2.no/ espehaugen 25
47+979 78 444

De "sandblåser" med tørris. Ta med en fiskekasse eller annet, og de fyller den for en brøkdel av yara eller gasservice.

Veldig hyggelig også
Uvaksinert 👍
Hørte at felleskjøpet selger tørris.
Prøv Bontelabo, der som cruisebåtene ligger ute forbi Bryggen. Vet dog ikke om de selger til private, men lov å høre
Om du har et brannslukkningsapparat av typen CO2. Så kan du jo alltids bruke det. Med mindre det er store mengder du trenger
Sist endret av Platynator; 11. november 2015 kl. 20:03.
Nå vet jeg ikke hva tørris koster, men slike brannslukkningsapparat er i hvertfall ikke billig. Fort en tusenlapp for et par kilo...