Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4233
Så har det seg min kjære og jeg hadde en diskusjon for 2 dager siden, men jeg klarer ikke og finne ut hva jeg skal gjøre. vi har vert sammen i over 2 år, vi har aldrig hatt noen samtale om hasj. så for ca litt mere en 2 år siden prøvde jeg hasj, syntes det var bra og bruker det 0-2 ganger i måneden når jeg ikke er rudnt henne. I vår diskusjon i dag kom hasj inn i bilde, og hun sa at vist jeg prøvde hasj noen gang kom hun sikkert til og gjøre det slutt. Så nå sitter jeg her, hva har dere gjort i slike situasjoner? leter ikke etter noe fasitsvar men erfaring som andre har hatt samt tips kunne være godt og få med. vil jo ikke gjøre det slutt, men vil ikke juge heller

har prøvd og snakke om det og hvor ufarlig det er, hvor mye som er propaganda osv men hun bare ignorerer det.

noen tips?
Fortell henne at du har prøvd det før, men at du kan slutte for hennes skyld.

Du velger vel ikke hasj ovenfor henne?
skulle ønske jeg kunne beholde både henne og hasj, men hun sier jo det at hun tror hun slår opp med meg bare om jeg har prøvd det, hvordan sier du da at du har holdt på i over 2 år?

Sitat av Echodius Vis innlegg
Fortell henne at du har prøvd det før, men at du kan slutte for hennes skyld.

Du velger vel ikke hasj ovenfor henne?
Vis hele sitatet...
Si sannheten. Bryr hun seg om deg og elsker deg så gjør hun det ikke slutt - forhåpentligvis.
løsningen på og lyve resten av livet frister mer

Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Si sannheten. Bryr hun seg om deg og elsker deg så gjør hun det ikke slutt - forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Damen din er ikke verdt å ha, velg hasjen istedet for hun!
Jeg og min kjæreste har vært sammen i 4 år, hun er barnevernspedagog og er veldig i mot hasj, vi har hatt diskusjonen flere ganger men som hun sier så er det ulovlig, og kan skade karrieren hennes, noe jeg godt kan forstå.
Hun er klar over at jeg røyker en sjeldent gang, jeg har sagt at jeg ikke kommer til å slutte og at vi rett og slett er uenige om den saken.

Jeg skjønner at hun er i mot det, men jeg synes jeg skal få lov til å bestemme over meg selv bare det ikke går ut over henne, dette står jeg på og det må hun rett og slett bare godta.
Ærlig talt - ei dame som gir deg et sånt ultimatum er ikke verdt strevet.
Er vel ikke et ultimatum siden hun ikke vet noe, og hun sier ikke at hun kommer til og gjøre det slutt men tror hun kommer til og gjøre det. kan godt forstå at mange mennesker ikke vil være i nerheten av andre som bryter norsk lov og bruker "dop"

Sitat av vretsjd Vis innlegg
Ærlig talt - ei dame som gir deg et sånt ultimatum er ikke verdt strevet.
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig elsker ho, så er det en smal sak å slutte. Vil du sitte aleine om 10 år og patte på den hasjen, eller vil du ha noen som bryr seg om deg?

Du skulle sagt til ho fra starten at du har brukt det.

Uansett. Siden du har brukt det så -lite-, vet jeg ikke om du behøver å si noe. Kanskje bedre å leve med en liten sannhet enn å miste ho. Kanskje du kan fortelle det når det har gått enda to år, så er sjansene mindre for at ho går?

Hvis det var meg ville jeg fortalt det, for jeg orker ikke å være uærlig mot den ène personen man ikke skal juge til. Men skal ikke si hva andre skal gjøre i forhold. Du må velge sjøl.
Sist endret av Taurean; 11. november 2011 kl. 23:20.
ja der problemet er, føler mest for og ikke si noe og heller bare slutte totalt, hasj en en fint ting og digg rus men den er vært og ofre for min del isåfall men sliter forsatt da med at jeg ikke er ærlig

Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du virkelig elsker ho, så er det en smal sak å slutte. Vil du sitte aleine om 10 år og patte på den hasjen, eller vil du ha noen som bryr seg om deg?

Du skulle sagt til ho fra starten at du har brukt det.

Uansett. Siden du har brukt det så -lite-, vet jeg ikke om du behøver å si noe. Kanskje bedre å leve med en liten sannhet enn å miste ho. Kanskje du kan fortelle det når det har gått enda to år, så er sjansene mindre for at ho går?

Hvis det var meg ville jeg fortalt det, for jeg orker ikke å være uærlig mot den ène personen man ikke skal juge til. Men skal ikke si hva andre skal gjøre i forhold. Du må velge sjøl.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
noen tips?
Vis hele sitatet...

Dette hvis du virkelig elsker ho er jo tull. Han er jo selvfølgelig glad i dama når han har vært sammen med ho så lenge, problemet ligger jo i at ho føler ho kan kontrollere deg.

Dette er ikke en situasjon jeg hadde funnet meg i.
Fullstendig uakseptabelt at ho tror ho bare kan bestemme slikt uten videre, det som er enda snodigere er at ho bare melder det helt uten videre.
Jeg ville fortalt det, så får ho ta det som ho vil.
Neste gang er det noe du gjør oftere enn 0-2 ganger i måneder.

Du skal velge slagene dine, men dette handler jo om friheten din!
Ta det opp med ho, snakk skikkelig og saklig. Hvis ho gjerne "The union" hvis ho virkelig er trass. Forhold handler om å inngå kompromiss, det er sikkert deler ved hennes personlighet du ikke liker heller. Er de verdt å slå opp for?

KJEMP MANN!
Sist endret av Navnl0s; 11. november 2011 kl. 23:27.
Svaret sier vel seg selv. Hun tar motstand fra hasj. Velger du hasj kan du se deg selv som singel. Ser ikke helt problemet. Er du ikke hekta på tjall så velger du selvfølgelig henne framfor røyking en til to ganger i mnd. Virker som det ligger mer bak deres uenighet enn bare den pipa.

Edit: tombøtte har allerede prøvd snakke fornuftig til henne om hans forhold til hasj.
Sist endret av stagg; 11. november 2011 kl. 23:32.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
ja der problemet er, føler mest for og ikke si noe og heller bare slutte totalt, hasj en en fint ting og digg rus men den er vært og ofre for min del isåfall men sliter forsatt da med at jeg ikke er ærlig
Vis hele sitatet...
Ikke ha dårlig samvittighet. Syns det er en veldig liten ting det du driver med. Folk er utro i hytt og gevær og driter i dama si, du bryr deg jo! Så bare slapp av. Tenk at hvis du slutter så fort som mulig, så har du forandra deg til det bedre for ho og det er det beste du kan gjøre som hengiven type. Isåfall har du min respekt.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Dette hvis du virkelig elsker ho er jo tull. Han er jo selvfølgelig glad i dama når han har vært sammen med ho så lenge, problemet ligger jo i at ho føler ho kan kontrollere deg.

Dette er ikke en situasjon jeg hadde funnet meg i.
Fullstendig uakseptabelt at ho tror ho bare kan bestemme slikt uten videre, det som er enda snodigere er at ho bare melder det helt uten videre.
Jeg ville fortalt det, så får ho ta det som ho vil.
Neste gang er det noe du gjør oftere enn 0-2 ganger i måneder.

Du skal velge slagene dine, men dette handler jo om friheten din!
Ta det opp med ho, snakk skikkelig og saklig. Hvis ho gjerne "The union" hvis ho virkelig er trass. Forhold handler om å inngå kompromiss, det er sikkert deler ved hennes personlighet du ikke liker heller. Er de verdt å slå opp for?

KJEMP MANN!
Vis hele sitatet...
Skulle ikke du kutte ned på røykinga selv?
mye forskjellige gode svar her synes jeg, takk for alle svar hittill, synes det er en vanskelig situasjon og bestemme seg for, beholde den du er glad i eller kaste bort noe av friheten din. Diskusjonen kom opp da vi snakket om Amsterdam og jeg sa jeg kunne tenke meg og reise dit en gang, slik begynte det egentlig
Sitat av stagg Vis innlegg
Skulle ikke du kutte ned på røykinga selv?
Vis hele sitatet...
Har gjort det.
Fra hverdagsrøyker til sporadisk røyker.
Easy as pie.

Å slutte fordi du er tvunget, eller å slutte på egen motor vil jeg si er to forskjellige ting.
Han vil jo ikke slutte, dama har jo lagt inn nekt.

Til TS.

Du kan jo også bare holde det skjult, blir du tatt sier du bare at du har holdt på i to år.
Men du må jo bestemme selv, men jeg ville ikke funnet meg i dette.
Sist endret av Navnl0s; 11. november 2011 kl. 23:42.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Har gjort det.
Fra hverdagsrøyker til sporadisk røyker.
Easy as pie.

Å slutte fordi du er tvunget, eller å slutte på egen motor vil jeg si er to forskjellige ting.
Han vill jo ikke slutte, dama har jo lagt inn nekt.
Vis hele sitatet...
Mja, han sier jo selv at han røyker 1 til 2 ganger i måneden, noen ganger ikke i det hele tatt. Er det da virkelig nødvendig at han røyker den pipa om hun er så bastant som det ser ut til?

Edit: du har forandret det du har skrevet 2 ganger, så det jeg skriver blir bare tull.

Min konklusjon av ts sin historie, du røyker sjeldent. Er du glad i madammen kutter du ut og respekterer hennes mening ang hasj da du røyker så lite som du gjør. Men personlig så tror jeg det ligger mer bak deres diskusjon rundt hasj enn hva som kommer fram i denne tråden.
Sist endret av stagg; 11. november 2011 kl. 23:52.
Jeg føler det går mer på dette å la seg bestemme over, hvis man snur på mynten kan jo man heller si at siden han røyker 0-2 ganger i måneden hvorfor kan han ikke bare røyke?
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Dette hvis du virkelig elsker ho er jo tull. Han er jo selvfølgelig glad i dama når han har vært sammen med ho så lenge, problemet ligger jo i at ho føler ho kan kontrollere deg.

Dette er ikke en situasjon jeg hadde funnet meg i.
Fullstendig uakseptabelt at ho tror ho bare kan bestemme slikt uten videre, det som er enda snodigere er at ho bare melder det helt uten videre.
Jeg ville fortalt det, så får ho ta det som ho vil.
Neste gang er det noe du gjør oftere enn 0-2 ganger i måneder.

Du skal velge slagene dine, men dette handler jo om friheten din!
Ta det opp med ho, snakk skikkelig og saklig. Hvis ho gjerne "The union" hvis ho virkelig er trass. Forhold handler om å inngå kompromiss, det er sikkert deler ved hennes personlighet du ikke liker heller. Er de verdt å slå opp for?

KJEMP MANN!
Vis hele sitatet...
lol. Alle mennesker må da fritt velge hvem de vil ha som partner. Hun vil ikke ha en som røyker hasj, og det må være hennes valg. Samtidig er det hans valg om han foretrekker hasj fremfor henne.

Dette er en veldig enkel sak for TS. Fortell henne at du røyker innimellom og hvis hun vil gjøre det slutt av den grunn så får hun bare gjøre det.

Sitat av Mowglid Vis innlegg
Jeg føler det går mer på dette å la seg bestemme over, hvis man snur på mynten kan jo man heller si at siden han røyker 0-2 ganger i måneden hvorfor kan han ikke bare røyke?
Vis hele sitatet...
Herregud. Hun bestemmer da ikke over han. Han gjør akkurat som han vil, på samme måte som hun da står fritt til å velge å ikke være sammen han dersom han røyker hasj. Folk må snart lære at alle valg man tar får konsekvenser.
Sist endret av pappagutt; 11. november 2011 kl. 23:55.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Jeg føler det går mer på dette å la seg bestemme over, hvis man snur på mynten kan jo man heller si at siden han røyker 0-2 ganger i måneden hvorfor kan han ikke bare røyke?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cheese Vis innlegg
Jeg og min kjæreste har vært sammen i 4 år, hun er barnevernspedagog og er veldig i mot hasj, vi har hatt diskusjonen flere ganger men som hun sier så er det ulovlig, og kan skade karrieren hennes, noe jeg godt kan forstå.
Hun er klar over at jeg røyker en sjeldent gang, jeg har sagt at jeg ikke kommer til å slutte og at vi rett og slett er uenige om den saken.
Vis hele sitatet...
Derfor titegn
Veldig ignorant av henne.
Og hvis hun så lett gir deg et slikt ultimatum, synes jeg synd på deg. Jeg hadde hvertfall følt meg veldig usikker i ettertid.
Hvis TS er i samme situasjon som Cheese må han vurdere hva han vil.
Dermed blir vel kanskje situasjonen litt anderledes.

Men hvis ikke føler jeg hun er ganske trangsynt. Ikke fordi cannabis er så "utrolig trygt og sunt" rusmiddel, men fordi hun ikke er villig til å sette seg inn i det.
Grunnen til at jeg er så hissig på akkurat dette er fordi jeg var i samme situasjonen selv. Jeg holdt det skjult å ventet pent på muligheten til å ta det opp å diskutere det. Før jeg fikk sjangsen fikk jeg slengt i trynet at alle som holder på med hasjnarkotikasprøyter er idioter, og hvis jeg noensinne gjorde det ble det slutt.

Dette nektet jeg å finne meg i rett å slett av prinsipp.
Jeg sparte ho selvfølgelig for å se meg stein, men gjorde det når jeg hadde anledning og ho ikke var der.
Det ble ikke tatt opp igjen.


lol. Alle mennesker må da fritt velge hvem de vil ha som partner. Hun vil ikke ha en som røyker hasj, og det må være hennes valg. Samtidig er det hans valg om han foretrekker hasj fremfor henne.
Vis hele sitatet...
Merkelig at du tror at jeg mente at han skal tvinge hasjen på ho...
Selvfølgelig er det hennes valg om ho vil være sammens med han.
På samme måte som det er hans valg om han vil være sammen med ei som er så ignoramus.

Til T.S

Jeg ville bare sagt det, jeg gjorde det. Ble litt krangling men det ble akseptert. Som cheese sa, bli enig om å være uenig.
Om hun virkelig elsker han så skulle ikke det hatt noe å si om han røyket hasj en gang eller to i mnd eller ikke.
Han er samme personen uansett.
Men en hvit løgn er ikke feil. røyker selv nesten 7 dager i uka, men jenta finner det ikke ut. Fack ærlighet (hun trenger ikke bekymre seg for deg). Og hvis hun en dag finner det ut så tar dere det da.

ps: hvis du fikser weed de stakkars gangene du røyker, så lyver du ikke om at du ikke røyker HASJ :P
Ville du vært sammen med ei som hadde gjort det slutt om du drakk noen pils et par ganger i måneden? Ikke det nei? Der har du svaret ditt.

Personlig ville jeg fortalt at du har prøvd cannabis, åpenhet og ærlighet er viktig i et bra forhold. Har selv hatt 3 kjærester som alle har vært meget skeptiske til cannabis, alle har nå et avslappet og sunt forhold til røyking.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Har gjort det.
Fra hverdagsrøyker til sporadisk røyker.
Easy as pie.

Å slutte fordi du er tvunget, eller å slutte på egen motor vil jeg si er to forskjellige ting.
Han vil jo ikke slutte, dama har jo lagt inn nekt.
Vis hele sitatet...
Noen ting er verdt å forandre seg litt for.
Hvis du ikke røyker rundt henne, så ser jeg ikke at hva som egentlig er problemet her.. Tar hun pissprøve av deg liksom?
Det er ikke noe svart/hvitt svar her. Det er urimelig å ikke engang være åpen for å ta debatten om hvorvidt det er greit å røyke cannabis, men at en person tilsynelatende har låst seg fast angående dette spørsmålet betyr jo ikke at vedkommende er verdiløs som livspartner heller.

Det som antageligvis har skjedd her er at kjæresten din har blitt indoktrinert gjennom oppveksten sin til å mene at all befatning med stoffer som er oppført på narkotikalisten er moralsk forkastelig, og at slik befatning er synonymt med en alvorlig karakterbrist. Så alvorlig at det er helt utenkelig å ha et forhold til en slik person. Det er neppe hennes feil at hun har denne holdningen. Det er noe hun har lært, og antageligvis ikke noe hun har reflektert nevneverdig mye over i løpet av livet sitt.

Slike holdninger kan være vanskelig å få bukt med, men hvis dere er glad i hverandre og respekterer hverandre, så bør det være mulig å ha en åpen og ærlig dialog hvor dere forsøker å komme til bunns i hvor holdningene deres kommer fra, og hvor godt begrunnet de faktisk er. Hvis forholdet deres ikke tillater en slik konfrontasjon, så ser det dårlig ut for fremtiden, etter min mening. Et forhold må tåle noen konflikter og debatter om diverse verdigrunnlag. Om man ikke kommer til en absolutt enighet, så må man i det minste kunne tåle konfrontasjonen, og være åpen for å enten rette seg etter den andre, eller inngå et kompromiss.
Sist endret av mentalmelt; 12. november 2011 kl. 02:15.
Bare dropp å si noe til henne. Ikke tenk på at du lyver. Det man ikke vet har man ikke vondt av Keep smoking man!
Pft, hvis ho ikke kan akseptere at du har prøvd hasj selv en eneste gang i livet ditt, og slår opp med deg av den grunn så ser ikke jeg hvorfor det er noe å spare på.
Sitat av pappagutt Vis innlegg

Herregud. Hun bestemmer da ikke over han. Han gjør akkurat som han vil, på samme måte som hun da står fritt til å velge å ikke være sammen han dersom han røyker hasj. Folk må snart lære at alle valg man tar får konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Joda, sant det. Men fyfaen, å slå opp pga en joint? Nei.

TS, kan ho lite om cannabis, lær henne litt opp, sett på en dokumentarfilm, eller noe i den dur.

Tipper hun drikker? Sett opp statistikk mot statistikk. Kanskje det setter ting i perspektiv for ho.

X'en min prøvde noe lignende på meg. X'en min.
Problemet er at grunnen til at personer er så sterkt imot hasj/cannabis er ignoranse. Jeg kaller ikke damen din dum (er ikke det samme). Det du må gjøre er å vise henne hva det egentlig er, et ufarlig rusmiddel som er mindre farlig enn alkohol. Det tar tid å lære andre personer opp, men det er mulig om du har tålmodighet og hun er åpen for andres synsvinkel.

Jeg hadde samme problem som deg tidligere. Nå kan jeg ta meg en røyk med henne i samme leilighet, ikke i samme rom; hun liker ikke lukten
Lykke til!
Sist endret av kortz; 12. november 2011 kl. 04:40.
Min kjære var innledningsvis også helt i mot det, og ga meg ultimatumet. Jeg lot ting gå sin gang, og vips, nå sitter hun ved siden av meg og lager filter. Hun røyker ikke selv, men er litt mer på at det kanskje ikke er så ille, likevel.

En god dialog er nøkkelordet. Er hun fundamentalt uenig med ditt valg om å røyke innimellom, så må du vurdere om du er villig til å gå litt på kompromiss med deg selv, for å tilfredstille hennes ønske.
Det handler om å motbevise fordommene hun har, i mitt tilfelle har hun nå blitt klar over at jeg og mange av våre felles venner røyker en gang i blandt. Sakte men sikker tror jeg hun skjønner at dette ikke er noe farlig og ikke ødelegger livene våre, slik som hun først trodde.
Fordommer kan sjeldent bekjempes med en diskjusjon eller et ultimatum, det tar tid, mange år.
Når jeg ble sammen med henne for 4 år siden sa jeg at jeg hadde røyket før, men at jeg hadde slutta.
Derfra har jeg sakte men sikkert jobbet meg oppover mot målet, som er at jeg åpent kan ta en guttekveld med weed på samme måte som guttekveld med pils.
Det er et stykke igjen, men tror at samfunnets holdninger også er på gli, noe som hjelper veldig.
Litt overfladisk forhold?? Hu kan ikke bare gjøre det slutt fordi du røyker litt hasj vettu. Hvis det er sant er det bare å sende a hjem
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
X'en min prøvde seg med noe lignende på meg. X'en min.
Vis hele sitatet...
Og nå er du aleine og ulykkelig. Smart.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Og nå er du aleine og ulykkelig. Smart.
Vis hele sitatet...
trenger ikke og være ulykkelig når man er aleine.

f.eks da jeg gikk i 1. og 2. klasse ville jeg være helt aleine, fordi alle andre var plagsomme... det var noen av de beste årene mine på barneskolen!

jeg var singel helt til jeg var 15 år, jeg var ikke aleine for det? og heller ikke ulykkelig? du skal være nåkså desperat kåt hvis du blir ulykkelig av og være singel!
skjerp deg for din egen del.

TS: bedre og være singel og fri enn ha ei dame som stenger deg inne i dine egene tanker og hjernevasker deg...

keep smoking! du røyker ikke når du er med hu, og hvis du ikke er høy når du er sammen med hu så kan hun ikke bestemme over deg! greit nokk hvis hun ikke vil være med deg når du er høy men hun kan ikke si noe på at du røyker 0-2 ganger i mnd... minner meg om stefaren min som sa at han blir skuffet over meg hvis jeg prøvde valium(ja, valium) fordi han trodde at jeg var en kreativ gutt...(litt mere kreativt og prøve valium enn hasj da siden hasj er vanligere her)
dagen etter spurte jeg tannlegen min om jeg kunne få beroligende neste gang jeg kom dit, og jeg fikk rohypnol...

som en skrev tidligere:
vis henne the union!
Har hun angst for andre ting(uten grunn) også? Jeg mener - er det vanlig for henne å ignorere fakta og adlyde propaganda? Kanskje hun kunne trengt en liten alvorsprat, ettersom jeg ser på slikt som ganske alvorlig. OT hvis forholdet deres hadde vært helt ærlig hadde du sagt noe med en gang hun nevnte dette med å slå opp, så siden du ikke gjorde det passer det kanskje bedre å ikke si noe til henne. Hun har jo ikke lagt merke til det uansett, og sjangsene er vell små for å bli "ferska", ettersom du gjør det så sjeldent. Men jeg syns du skal tenke på at du på en måte har et ansvar for å "opplyse" henne om at hasj ikke trenger å være noe ille, unless du er en som ikke vil bidra til slikt da
Sitat av Taurean Vis innlegg
Og nå er du aleine og ulykkelig. Smart.
Vis hele sitatet...
Det vet jo du ingenting om? Ikke kom med sånne utsagn, når du ikke har en shit å backe det opp med.

Og ja, jeg er alene. Men nei, jeg er ikke ulykkelig. Nettopp kjøpt meg Skyrim.
Jeg går bare ut i fra at trådstarters kjæreste drikker alkohol nå, men hvis du hadde snudd rollene og sagt du ville forlatt henne om hun drakk igjen, hva tror du hun ville gjort da?

det er flere nyanser og vinklinger på denne saken, men trådstarter fremstiller sin bedre halvdel som barnslig og ignorant. for alt vi utenforstående vet så er det mange ting i forholdet som ikke fungerer, og hun jakter på en grunn for å avslutte det.
Har selv en kjæreste som er helt imot cannabis, av prinsipp pga at det er ulovlig. Jeg er dog helt ærlig rundt røykinga mi. Men vi er enige om at jeg ikke tar opp temaet rundt henne. Så hun "aksepterer" det så lenge hun slipper å ha noe med det å gjøre.

Det jeg foreslår er at du vurderer å gi henne et motultimatum som lyder på følgende:

Dere skal sette dere ned sammen og lese/se doukumentar om temaet, om cannabis, og at om hun etter å ha mottatt all denne (forhåpentligvis) nøytrale informasjonen, skal ta stilling til hennes synspunkter. Om hun fortsatt mener at dette er galt - og det er oppriktig - så sier du at du skal kutte det ut...?

I verste fall ender det med at dere slår opp. Om hun ikke kan akseptere slikt og ikke er i stand til å i det minste vurdere en synsendring, så tror jeg ikke dere passer sammen.

Lykke til
TS her, trodde tråden var død men nå skal dere få høre hvordan ting gikk.

Etter mye tenking kom jeg frem til og si det, hun reagerte først med og bare se på meg, etterfulgt av tårer, hun kjeftet og bla bla bla om hvor skuffet hun var over meg ect. Etter sikkert 10 minutter da jeg begynte og snakke tok jeg til og forklare alt hvordan jeg ser på det, hva jeg føler for det og prøvde og gni inn litt fakta her og der. Hun feide av alt sammen, noe som jeg forventet. Jeg dro da hjem til min mor siden jeg ikke helt forstod hva jeg skulle gjøre, siste jeg sa til henne var at: Jeg har fungert fint i årevis, og du har ikke merket det en gang, jeg er jo stabil og har jobb forstår du ikke at hasj bare er et annet alternativ til rus for meg?

fikk ikke noe svar, men senere på dagen fikk jeg en melding som sa at hun ville snakke. kjørte da hjem til henne og vi tok oss en lang biltur, hun er forsatt helt imot det uansett hva jeg sier eller viser til henne og hun lurte på om jeg kunne slutte for hennes del. Jeg sa jeg skulle tenke på det da jeg ikke forstår hvorfor jeg må slutte når det ikke angår henne i det hele tatt.

2 dager etter på møttes vi igjen, og jeg sa til henne at jeg ikke vil slutte med og røyke 0-2 ganger i måneden da jeg liker rusen og den er så og si dokumentert mindre skadelig en røyk og alkohol, noe som jeg benytter meg av hver uke. da ble hun sint og jeg bare smilte så gikk hun og så var jeg singel jeg tok det meste med humor da jeg vet at hun elsker meg, tenkte på det som at hun prøvde og skremme meg. det har gått 1 dag siden denne samtalen og jeg har ikke fått noen som helst melding enda. om hun forsatt vil ha meg så sier jeg jatakk, om ikke så får det bare være, love hurts men det kan ikke gå utover hvordan jeg er som menneske Takk til alle som svarte i tråden med relevante svar
hmm.. for min del var det ingen tvil da jeg bli konfrontert med det.. jeg slutta på dagen. og har ikke rørt det siden da. For jeg elsker hun jeg er med, og jeg vil gjøre alt for at det skal vare. Hasj handler bare om nytelse, men hun er en jeg vil dele livet med så sant det går. Å ofre noe som det ser jeg bare på som positivt, å ikke ruse seg samme om det gjelder alkohol eller hasj burde være et minimalt offer om man virkelig har møtt den rette
Hun kjører sikkert hardt mot hasj siden hun tror at du ikke bruker det å bare vil skremme deg bort fra tanken på å prøve det. Forteller du henne sannheten får hun kanskje ett annet syn på hasj i og med at hun ikke har merket det på deg disse 2 årene og at hun ser at du er måteholden og diskre.

Har flere kompiser som røyker mye oftere en deg som har blitt sammen med superstreite jenter som i utgangspunktet er i mot hasj uten å fortelle noe om bruket sitt før etter de har blitt samboere. Samtlige har beholdt dama og fått beholde kosen sin men de fleste har trappet litt ned.

Dette gir jo ingen garanti for deg men jeg vil bare fortelle hva jeg har sett flere ganger, jeg tror alt avhenger jo av hvor,når og hvordan du presenterer det.I ditt tilfelle ligger du jo litt etter, dette skulle du ordnet opp i for lenge siden men jeg tror fortsatt du har god sjanse til å redde både det ene og det andre
Til TS, bra jobba Ikke fordi du "satte bitcha på plass", men fordi du stod opp for det du gjør og holdt deg rolig.

Om hun virkelig elsker deg så vil ikke dette være noe hinder. Selv om hun ser på det som en "feil" ved deg bør ikke det være grunn nok til å slå opp. At hun ikke gidder å ta seg tid til å backe opp sine meninger med fakta - eller iallfall velbegrunnede argumenter - får stå for hennes regning.

Men hvem vet, kanskje hun snur og skjønner at det ikke er så big deal?

Lykke til!
Virker for min del ikke som hun elsker deg i virkeligheten. Du har jo holdt på så lenge dere har vært sammen og ser ikke helt grunnen til at hun plutselig skulle gjort det slutt p.g.a at du røyker 1-2 ganger i mnd'en. Du har jo gjort det hele veien, og fungerer tydeligvis (Jobb etc). Bare vent, hun kommer nok tilbake og spør deg spørsmålet igjen, kan du slutte for min del? - Hadde jeg vært deg hadde jeg da også svart nei atter en gang, og hvem vet, kanskje du slutter med tiden uansett, skal hun komme tilbake da eller? Du sa hun ikke ville godta om du hadde prøvd det engang, og hun spurte da om du kunne slutte for hennes del (Hun ville uansett være sammen med deg da, selv om du hadde gjort det før.)

Har vært i en lignende situasjon - dog var det sånn at dama kom tilbake etter flere år og spurte om jeg hadde noe hasj til salgs... (Sorry, har slutta ass svarte jeg) Oo
Sett dere litt i hennes situasjon også.

Hvis hun ikke vet at han har brukt hasj, og tror at hasj er noe skikkelig farlig, så er det jo et problem.
Jeg ville først vist henne hva hasj er og hvor farlig/ikke farlig det virkelig er, og sagt at du vil slutte hvis hun ikke liker det.

Eller, spør henne randomly: Hva hadde du sagt hvis du så meg røyke hasj?:P Husk å si det i en sammenheng hvor det ikke blir tatt seriøst.
Kjærligheten deres (og generelt andres) virker passe verdiløs syns jeg. For min del kan jeg ikke en gang se for meg å bli nysgjerrig på disse type menneskene som slår opp (på flekken!) pga at partner tar en spliff i månden haha.. Begynner å lure på hvor glad folk i forhold egentlig er i hverandre? ps: jeg vet ingenting om kjærlighet så tar sikkert feil. Vellvell, bra det ordnet seg for deg ts, bra du sa det til henne og lykke til