Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5804
Interessant at man påstår at kvitteringen ikke kan oppdrives i systemet... det er i såfall et grovt brudd på regnskapsplikten til selskapet (uansett hvilken kjede det hører til).

Hvis det atpåtil er snakk om mulig svindel hvor det kan bli etterspill (både rettslig mot svindler og eventuelt internt mot ansatt) så er det jo ingen sak før bedriften klarer å få på plass informasjon om saken.

Jeg anbefaler å sette seg på bakbena til dokumentasjonen kommer på banen - du kan verken trekkes i lønn for dette uten å akseptere det selv eller "tvinges" til å betale det tilbake* så lenge det hersker så mye tvil om hva som har foregått.

Som andre sier, ta kontakt med fagforening (hvis du er medlem) - eventuelt fagforbund/advokat hvis det skulle vise seg å bli noe av det.

Det enkleste er vel kanskje å si opp og finne seg annen jobb hvis det er et akseptabelt alternativ.

* Strengt tatt skal det godt gjøres at du kan trekkes/tilbakebetale det uansett da dette er i grenseland av hva som er lov.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Interessant at man påstår at kvitteringen ikke kan oppdrives i systemet... det er i såfall et grovt brudd på regnskapsplikten til selskapet (uansett hvilken kjede det hører til).
Vis hele sitatet...
Spør meg ikke hvorfor, men slik er det. Disse lagres bare lokalt på bakromspcene deres og er kun tilgjengelige i 13 måneder.
Sitat av wattafakk Vis innlegg
Spør meg ikke hvorfor, men slik er det. Disse lagres bare lokalt på bakromspcene deres og er kun tilgjengelige i 13 måneder.
Vis hele sitatet...
I regnskapet til bedriften så skal disse ligge som bilag. Får du lokal kemner på besøk (vel de melder sin ankomst på forhånd) så har du bare å levere.

Det er ikke noe krav om at de skal oppbevares i butikken dog, så jeg vil vel gå ut ifra at de er levert til regnskapskontor/kjedekontor fortløpende ifbm. annen rapportering (noe annet ville være snodig).

Så de kan oppdrives, men antageligvis kun hvis man spør rett autoritet :-)
Altså, de lagres; men uten signatur. Det er signaturen selskapet (teller) skal ha. Reparatør kom ikke i går, får se i morgen! Oppdateres.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
Altså, de lagres; men uten signatur. Det er signaturen selskapet (teller) skal ha. Reparatør kom ikke i går, får se i morgen! Oppdateres.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men jeg antar at det kan være vesentlig å se hva som er handlet... hvis det nå er sånn at kollegaen din er veldig dum så har han kanskje tilogmed slått det på sitt eget operatørnummer (da skal han dog være veldig tett).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tror for min del jeg skal stryke 7/11 fra listen over steder å søke om jeg skal ha jobb på siden av skolen (er 16 selv).
Tanten min jobbet der en stund også, hun sluttet etter et ran. Blir vel McDonald's, Burger King eller Meny da

Håper du får løst dette fortløpende, men ville uansett rapportert det videre (ganske lett for meg å si, da mamma ville hjulpet til med slik). Du har vel spurt foreldre om hjelp? o_o