Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2630
Hei.

Jeg har en Kendo m7 tablet. og vil gjerne prøve å komme meg inn i root mappa. installere win7 eller ubuntu. tenkte mest på ubuntu. er det noen som vet hva jeg kan gjøre? takk
Er det ingen Linux g33ks her eller??
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Vel. Denne maskinen har en CPU som er av ARM arkitektur, så Windows er en glemmesak, da det (pr. i dag, ikke finnes vanlig Windows kompilert for ARM).

Følg med på XDA-Developers forumet, kanskje de har fått til noe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878229.

Har denne tableten en mulighet for å boote fra eksterne kilder? Om ikke, må du finne en måte å roote den på, for å så overskrive ROM imaget, med ett Ubuntu image, som er custom laget for den hardwaren du har.

Ingen barnemat med enda ord...

Så, smør deg med tålmodighet, kanskje noen får det til snart, eller du kan eksperimentere litt selv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Vel. Denne maskinen har en CPU som er av ARM arkitektur, så Windows er en glemmesak, da det (pr. i dag, ikke finnes vanlig Windows kompilert for ARM).

Følg med på XDA-Developers forumet, kanskje de har fått til noe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878229.

Har denne tableten en mulighet for å boote fra eksterne kilder? Om ikke, må du finne en måte å roote den på, for å så overskrive ROM imaget, med ett Ubuntu image, som er custom laget for den hardwaren du har.

Ingen barnemat med enda ord...

Så, smør deg med tålmodighet, kanskje noen får det til snart, eller du kan eksperimentere litt selv
Vis hele sitatet...
Tja, WindowsCE / Windows Mobile støtter da ARM, og Windows8 blir trolig å støtte ARM.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tja, WindowsCE / Windows Mobile støtter da ARM, og Windows8 blir trolig å støtte ARM.
Vis hele sitatet...
WindowsCE/WinMO er ikke "Windows" i den forstand jeg antar trådstarter er ute etter.
Og Windows 8 vet vi ikke når blir lansert, så, som sagt, pr. i dag er dette ikke praktisk gjennomførbart, med unntak av Virtualisering, som ville gått forferdelig treigt.
Men hva er raskest. Android 2.1 som er installert eller installere windows mobile?
Fant ikke noen spesifikk ytelses test:

If you compare the performance of current Windows Mobile pocket pcs with Android smartphones, you will realize that Android is a much sleeker and efficient OS.
Vis hele sitatet...