Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1018
Jeg kjører Snow Leopard, og har Time Machine backup av hele disken.

Dersom jeg formatterer maskinen, er det mulig å installere SL på nytt, for så å hente opp igjen bare deler av backupen?
Jeg vil f.eks. ha iPhoto-biblioteket tilbake, men installerte programmer vil jeg installere manuelt etterpå, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Er det mulig å velge hva man vil kjøre restore på, eller MÅ man ta hele systemet?

You can selectively restore anything you’ve backed up with Time Machine.

Open up your Time Machine drive in Finder, go into the folder called “Backups.backupdb”, then go into the folder with the same name as the computer you want to restore the backup from, then go into the folder called “Latest”.

Once in here, you’ll see your hard drive just as you last backed it up. Your iPhoto library is stored in your “Pictures” folder, and your iTunes library is in your “Music” folder. Now it’s just a case of copy and pasting them onto your new computer.

Good luck!
Vis hele sitatet...
Kilde.

Besvarte det spørsmålet ditt?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Ah, thanks. Det var akkurat det jeg ville høre, hehe
Kan man ikke gjøre akkurat det samme i Time Machine programmet? Finne datoen, så filen/mappen du vil gjennopprette og så trykke på restore?