Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3911
Hei. Idag var jeg hos legen min, og for å gjøre en lang historie kort fikk jeg utskrevet Cipralex mot angst. Har lest endel tråder her om Cipralex og dets negative bivirkninger, som selvfølgelig skremmer meg selvom jeg vet at de ikke rammer ALLE pasienter med Cipralex.

Har røyket endel hasj gjennom en toårs periode; et par uker på "kjøret" for så å være clean en uke eller to.

1. Har noen der ute erfaring med å røyke hasj mens man er på Cipralex(+ samtaleterapi)? Burde jeg slutte å røyke helt? I så fall, hva med å holde meg clean fram til russetiden, for så å ha et helsikkes kjør i en mnd, for så å forbli clean igjen?
2. Har en syrelapp liggende. Hvordan er det med LSD og Cipralex? Fant noen tråder på bluelight, men svarene var ikke så konsise at det gjorde noe.

Takk på forhånd, setter pris på egne erfaringer!
Nå får du en god gammeldags fy-post av meg!

Hvis du trenger Cipralex og samtaleterapi, så er du ikke i noen tilstand til å bruke noen av disse rusmidlene noe særlig. Ikke det at det automagisk går galt, men hvis det går galt så kan det gå noe så inn i helsike galt.

Forøvrig så demper SSRI-medikamenter effektene til LSD, så du må ta mer.

God tur hvis du allikevel reiser, og lykke til og god mental helse videre!
Hvorfor i all verden vurderer du å bruke hasj og LSD hvis du i utgangspunktet sliter såpass mye med angst at du blir medisinert for det?

Does not compute..
Jeg kan bare snakke av egen erfaring, men Cipralex og hasj var IKKE en god kombo for min del i allefall. Jeg kan bare forestille meg hvordan jeg hadde fått det psykisk om jeg hadde slengt på en syrelapp i tillegg mens jeg var dårlig.
Nå spørs det jo litt på hvor ille du har det også.
Men rusmiddler og depresjon hører rett og slett ikke sammen. Ikke ta sjansen er mitt råd i allefall
h4llik's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!
Ja, jeg ser den mentalmelt! Hvorfor jeg vurdere å røyke? Fordi jeg har jo gjort det en stund, det har blitt en vane. Men hvis jeg vil bli bedre i toppen må jeg jo ofre noe.

Har bare spist en lapp syre før, har en igjen. Så er ikke noe syrehue heller.

Begyner å skjønne at jeg sannsynligvis må legge reven på hylla, eventuellt røyke ved sjeldnere annledninger.
Æsj, dårlig mental helse er et helvete.
Ja det er ikke noe hyggelig, men legg rusmidlene på hylla og sats på å bli frisk. Viktigere det enn å få på en joint spør du meg! God bedring!
du burde ikke, du må, vis du vil bli bedre!
Tipper det er hasjen som har gjort så du har fått angst? røyker du mere da blir det bare værre.
Syns du burde klare å skjønne det selv, at mental helse og rusmiddler ikke liker hverandre .
Sitat av sykofant Vis innlegg
du burde ikke, du må, vis du vil bli bedre!
Tipper det er hasjen som har gjort så du har fått angst? røyker du mere da blir det bare værre.
Syns du burde klare å skjønne det selv, at mental helse og rusmiddler ikke liker hverandre .
Vis hele sitatet...
Njaaa, dette med at hasj alltid forverrer psykisk helse stiller jeg litt i spørsmålstegn. I statene får man skrevet ut cannabis på resept for både angst og depresjon. Dette foregår da i samsvar med lege, noe det ikke vil gjøre i Norge. Men hvem vet? Kanskje man en dag vil få beskjed av legen om å ta en joint et par ganger om dagen for å dempe angsten?

Edit: Vil bare legge til at jeg IKKE oppfordrer noen til å begynne å eksperimentere med hasj for å forbedre psykisk helse. Vil heller ikke påstå at skolemedisinen er noe særlig tryggere, men den bruker du hvertfall i samsvar med lege, som gjør den tryggere på ett sett hvertfall.
Sist endret av sofa; 6. april 2009 kl. 23:36.
i know, men for mye av det gode er ikke bra...
Har du adhd så får du jo ritalin som er ganske sterkt for å "kontrolere" deg, men fremdeles, det er farlig det også vis du ikke følger bruksannvisningen til legen.
du skjønner poenget?

Det er jo en del studier om hasj og akkurat psyken, som at hasj kan utløse diverse sykdommer som ligger i kroppen osv.
Og det er jo heller ikke noe nytt at faste hasjrøykere har en tendens til å bli paranoide
Sitat av sykofant Vis innlegg
i know, men for mye av det gode er ikke bra...
Har du adhd så får du jo ritalin som er ganske sterkt for å "kontrolere" deg, men fremdeles, det er farlig det også vis du ikke følger bruksannvisningen til legen.
du skjønner poenget?

Det er jo en del studier om hasj og akkurat psyken, som at hasj kan utløse diverse sykdommer som ligger i kroppen osv.
Og det er jo heller ikke noe nytt at faste hasjrøykere har en tendens til å bli paranoide
Vis hele sitatet...
Visse steder i amerika bruker de faktisk cannabis mot ADHD, ikke røyking men spising (for at det skal holde seg lenge, og mindre bivirkninger). Så et nyhetsklipp om det på youtube en gang, det var en 13åring(!) ellernoe som fikk det.
Personlig så går jeg på både Cipralex og røyker daglig uten problemer. I tillegg kan jeg meddele at jeg så langt har bare positive erfaringer med Cipralex også. Selvsagt etter et par uker med noen bivirkninger, men det må man regne med.

Dette er ekstremt individuelt, og det er utrolig vanskelig å gi noe godt svar på. Det jeg imidlertid tenker er at så lenge man er var på sin egen situasjon og sitt eget sinn så er det ikke noe iveien for å prøve, så lenge man viser forsiktighet. Nå kjenner jeg deg ikke, men når du går til terapeut og medisineres er det antageligvis fordi du er klar over at livskvaliteten din har et forbedringspotensiale. Dermed vil du selvsagt kunne føle på hvilke veier det tar under behandlingen og på den måten kunne ta et standpunkt i forhold til røykingen. Imidlertid vil jeg også si, av samme grunner; hvis du fortsetter med røykingen bør du selvfølgelig i en periode eksperimentere med hvorvidt det hjelper på deg å slutte.

Om det skulle være av relevans så går jeg på 10mg Cipralex daglig, behandles for mildere generell angst / sosial angst og går også til psykiater. Ingen depresjon, ingen panikkangst, ingen angstanfall.
Vet ikke noe om komboen cipralex og LSD, men jeg har spist fleinsopp sammen med en kamerat som gikk på det i gjerningsøyeblikket. Vi var fire stk. som spiste ca. 1,5 gram hver, og alle fikk god virkning bortsett fra cipralex-knaskeren, som fikk store pupiller men null virkning. LSD er også et tryptamin og fungerer såvidt jeg vet på de samme reseptorene, så jeg vil tro det er en sjanse for at dette legemiddelet også vil ha en hemmende virkning på syre.
Stiller meg bak det Teddy skriver.
Går til Samtaleterapi for sterk sosial fobi og kraftig depresjon med suicidale tanker. En rev i eller 3 i ny og ne har ikke gjort meg noe vondt (bortsett fra sviingen i lommeboka, selvfølgelig :P), og jeg har det mye bedre nå etter ett år med Cipralex (20mg) og kognitiv terapi.
Dersom du skulle merke at noe "ikke stemmer helt" mens du er ruset, vil jeg foreslå at du ikke røyker mer. Rusmidler arter seg ganske forskjellig fra person til person.
Har nesten ikke hatt bivirkninger av cipralex heller, bare litt søvnvansker de første 2 ukene. Lykke til!
h4llik's Avatar
Trådstarter
Takk for flere gode svar. Spesielt Teddy og Sludge, siden dere er i ca nøyaktig samme situasjon.
Har bestemt meg for å legge alle rusmidler(unntatt snus/røyk) på hylla en god stund, for å se hvor mye bedre jeg blir ved bare å være nykter. Håper hjernen min repareres, og ønsker dere lykke til også
Det er godt dokumentert at cannabis øker muligheten for psykiske lidelser, både depresjon, angst og psykose/xchizofreni, særlig når brukeren er ung, og det er du tydeligvis.
Hei! Jeg går også på Cipralex!
1. Jeg røyker hver dag
2. Jeg merker overhodet ingen problemer
3. har merket at cipralex fjerner litt av den hangover effekten, etter en kveld med 5-6 kjappe før jeg legger meg, så jeg føler med opplagt og angstfri
4. det er IKKE farlig og kombinere hasj med cipralex (dokumentert) det gir heller ikke negativ virkning av cipralex.
5. LSD OG CIPRALEX = NEI NEI NEI OG NEI.. Cipralex hemmer lsd rusen, so no point whatsoever.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Hei! Jeg går også på Cipralex!
1. Jeg røyker hver dag
2. Jeg merker overhodet ingen problemer
3. har merket at cipralex fjerner litt av den hangover effekten, etter en kveld med 5-6 kjappe før jeg legger meg, så jeg føler med opplagt og angstfri
4. det er IKKE farlig og kombinere hasj med cipralex (dokumentert) det gir heller ikke negativ virkning av cipralex.
5. LSD OG CIPRALEX = NEI NEI NEI OG NEI.. Cipralex hemmer lsd rusen, so no point whatsoever.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne se denne dokumentasjonen du nevner. For en person som faktisk sliter med angst såpass at han må ta medikamenter for å holde det under kontroll vil jeg absolutt ikke anbefale å fortsette med daglig cannabisrøyking.
Hva med coke når man er på cipralex? demper det enhver effekt også?
Hvilken effekt tenker du på da - cokens eller cipralexens?
begge? men først og fremst kolaens...