Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2191
Som vi alle vet så er det ikke lenge til natt til første, og trolig skal alle som jeg med en fjortiss i hjerte, ut og ha det gøy.

Vel, gøy=alkohol, alkohol=dyrt, men betyr det at gøy=dyrt?

NEI!

Derfor har vi himkok (hjembrent). Skal ikke diskutere hvordan det lages, men hva det evt. kan blandes med for å oppnå en overkommelig, og forhåpentligvis god, smak.
Det jeg er ute etter ikke sånne jålete sissydrinker, men mer tyktflytende greier, eller syrup som de kaller det på engelsk. Mange av dere har sikkert hørt om Sizzurp også (hvilket ikke inneholder alkohol).

Hvertfall.

Har hittil hørt om blanding med Tyrkisk Pepper drops, for å oppnå noe likt til det de selger på polet. Da er det snakk om å først blande Tyrkisk Pepper med vann, koke/varme opp dette, og så tilsette alkoholen når blandingen har en temperatur på rundt 50-60C (så ikke spriten fordamper).

Vil også tro at en lignende approach med Fishermans Friend vil kunne gå an.

Så, om noen har noe bra tips på lager, kom med dem, så får jeg eksperimentert litt.
Sist endret av PurL; 26. april 2007 kl. 01:33.
knert og karsk.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
;D HelgeBOI <3<3<3
Hvis du enkelt nok hadde søkt her på forumet på drink, så hadde du raskt funnet fram til denne posten med manger oppskrifter: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=drink

Ellers så er det ganske enkelt å lage tyrkisk. Du knuser ønsket mengde drops til små biter/pulver og lar den ligge i spriten i helst 1-2 dager, men kan også drikkes ganske så raskt om du har det travelt.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Er det så enkelt? Hvordan funker det ift. å koke oppe en blanding først?

Er ikke interessert i drinkmiksing, men drammiksing. WANNA MAKE SOME SIZZURP! Eller, sirup.
Har aldri prøvd å koke, ser ikke poenget når jeg har fått meget bra resultat uten.

Drink/dram, du kan kalle det hva du vil, men det som er poenget er jo å få bort spritsmaken. I posten jeg linket til er det mange forslag og du burde se på de.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Yeah, takker for det. Men, tror det jeg er ute etter er mer tyktflytende greier. Kanskje jeg skal forandre navnet på tråden.
Sitat av PurL
Er det så enkelt? Hvordan funker det ift. å koke oppe en blanding først?

Er ikke interessert i drinkmiksing, men drammiksing. WANNA MAKE SOME SIZZURP! Eller, sirup.
Vis hele sitatet...
Det er så enkelt ja, dropsene blir jo løst opp i spriten uansett.
Bare la det stå noen dager å rist på det av og til.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Tenkte at å koke det hele ville hjelpe på. Kan jo prøve begge deler.
Tilsett hb ved lunket temperatur ... Ikke varmt ELLER kaldt :]
Sitat av PurL
Tenkte at å koke det hele ville hjelpe på. Kan jo prøve begge deler.
Vis hele sitatet...
Skader vel ikke å prøve nei, men tviler på det er vits, jeg pleier bare la det stå en time av og til viss jeg er utålmodig, og synest faktisk det smaker bedre enn tyrker fra polet.
Men gi en tilbakemeldig da, om det var forskjell på om du kokte det eller ikke
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Will do Najs forum btw. Blir så knekt av sånne fitteforum hvor en blir banna for ingenting.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Kan anbefale sharp drops i spriten. Fabelaktig å shotte
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Sharp drops?
Enklere måte å lage tyrker på.

Putt tyrkisk pepper drops i hb flaska, sett på korken. La de løse seg opp og rist.
er jo bare å kjøpe jeger essens.... 30 kr ? eller no... med heimert blir den til og med sterkere... noe som tross alt natttilførste tillater.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Er det de små flaskene en får kjøpt i butikken?
Når jeg lagde tyrker, tok jeg en del drops i spriten (uten å knuse), ristet litt, la flasken i varmt vann og ristet en gang i blant. Var ferdig på et par timer.
Det jeg har gjort når jeg skal lage meg tyrker med HB, er at jeg kjøper en pose tyrker.
Bare heller alle sukkertøyene oppi ei 0.5 liters flaske, og fyller opp med varmt vann fra springen. deretter rister jeg til alt er oppløst, går rimelig fort 10-15 min maybe. Så tilsetter jeg sprit, og legger den i fryseren.

Deilig tyrker, sterk som fy! : )
når jeg koker tyrker slenger jeg bare 2-3 poser(tykkelsen kommer seff helt ann på hvordan vann / tyrker ratioen din er...) med tyrker oppi en kasserolle med vann. koker, heller så tyrkern oppi ei flaske med brennevin...til sist, sett flaska i frysern.

funker bedre enn andre metodene jeg har prøvd...går også ann med andre drops
men som sagt, du kan få veeeldig seig dram om du mixer riktig.
Tyrker lager jeg slik: putt 1pose tyrkisk pepper eller mer, oppi en 1/2liters brusflaske og fyll med varmt (helst kokende) vann til dropsene er dekt. ristes til dropsene er oppløst (ca 5min).

Hvis du vil ha veldig seig dramm kan du koke opp drops og vann i en kjele til det blir helt oppløst for så å koke det videre til mesteparten av vannet fordamper. Bland med sprit og drikk.
PurL's Avatar
Trådstarter
19 0
Sitat av Tracker54
når jeg koker tyrker slenger jeg bare 2-3 poser(tykkelsen kommer seff helt ann på hvordan vann / tyrker ratioen din er...) med tyrker oppi en kasserolle med vann. koker, heller så tyrkern oppi ei flaske med brennevin...til sist, sett flaska i frysern.

funker bedre enn andre metodene jeg har prøvd...går også ann med andre drops
men som sagt, du kan få veeeldig seig dram om du mixer riktig.
Vis hele sitatet...
Denne approachen jeg tror vil funke best.