Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5490
Vant nettop auksjon på en dvd pakke på netthandelen.no. Trodde jeg hadde gjort et kupp men fant ut at den kosta ca halve prisen på en annen webshop .. Det jeg lurte på var om det går ann å få sletta den "orderen" uten å måtte betale noe.. Fant ikke ut at det sto noe om akkurat det på siden deres, men kan jo være noen her som har erfaring
Om du kan slette den, kan du sende en mail om - og rett og slett vise til billigere pris et annet sted. Om dette ikke går så har du angrefrist på 14 dager, men du må selv betale frakten tilbake. Vanskeligere er det ikke.
Sist endret av Matthiesen; 30. desember 2006 kl. 02:07.
Auksjoner kan man generelt sett ikke angre på. Men ved nettkjøp har man 14 dagers full angrefrist om kjøpet er fra næring til privatperson. Skjema skal følge med pakken, men det stemmer dessverre ikke alltid.
Sitat av Chubby
Auksjoner kan man generelt sett ikke angre på. Men ved nettkjøp har man 14 dagers full angrefrist om kjøpet er fra næring til privatperson. Skjema skal følge med pakken, men det stemmer dessverre ikke alltid.
Vis hele sitatet...

Dette stemmer, legger ikke selger ved angrefristskjema enten i forsendelsen eller sender via mail. så utvides angrefristen automatisk til 2 måneder. eller 3. husker ikke
send dem mail og si at du aldri har lagt inn bud på dette produktet, jeg gjorde det da jeg vant en aukjson ifjor å kom på at det var bedre å ha med seg cash til Spania enn å kjøpe et poker-kit...

fikk aldri noe mas fra dem... å ingen post...
har selv angret hos netthandelen. gikk bra =) send mail og forklar alt
ble litt nysgjerrig på hvilke regler dem opererer med

Jeg ønsker å returnere en vare, får jeg dekket fraktutgiftene for varen jeg returnerer?
Beklager, ønsker du å returnere en vare som du har vunnet/kjøp hos oss, må du selv betale frakten for dette, selv om dette er før angrefristen utgår. Vi betaler selvfølgelig prisen du har betalt for varen, såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen som er 14 dager etter mottatt vare.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg lar være å hente pakken min?
Ettersom pakken din er forskuddsbetalt, vil det være dumt å ikke hente pakken, men skulle det likevel være tilfellet vil pakken bli sendt i retur til oss.

I slike tilfeller vil vi trekke kr 200 fra gjeldende faktura samt returkostnader lik frakten du tidligere har betalt. Du vil heller ikke få tilbake penger for frakten og ekspedisjonsgebyr. Evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt.

Hvis du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Sendingsnummer på det som ble returnert, og som du må oppgi, finner du på våre web-sider på "Min side" under "Ordre/Kreditnota". Tar Posten på seg ansvar og de utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.
Vis hele sitatet...
edit: litt mer leselig
Sist endret av naiSt; 30. desember 2006 kl. 06:26.
Leser siste innlegget her fra naist, som sikkert er fra netthandelen.no. Angrefristen skal ikke medføre tap eller utgifter av noen slag til kjøper, så at de ikke dekker kostnadene ved å sende tilbake er bare sprøyt for å være akademisk korrekt.

Etter litt leting:
http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles...ne=angreret*&&

Og jeg viser spesielt til §21:
"Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring så langt det er mulig. Dette gjelder ikke kostnader forbrukeren eventuelt skal svare for etter avtale i medhold av tredje ledd. Bestemmelsene i §§ 14 og 15 gjelder tilsvarende for tilbakebetaling av vederlag og tilbakeføring av varer forbrukeren har mottatt i forbindelse med tjenesteavtalen.".
Du kan angre tre auksjoner hos netthandelen før kontoen din blir blokkert. Send mail til kundeservice så fort som mulig, så går det helt fint.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg avbestilte noe fra netthandelen.no for et par uker siden via telefon.
Når jeg sa "Jeg skulle gjerne ha avbestilt noe"
så var dama rimelig kjapp med å svare "Alt sammen eller bare en ting?".
Så fjerna hu det jeg ikke ville ha.
Nemo problemo!
No questions asked, all parties happy!