Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 5354
noen som vet om noen alternativer til hasj? som gir en rus som er litt lik?

problemet er at jeg ikke kan røyke hasj da jeg får panikk angst med en gang.. så hadde vært fett om noen viste om andre stoffer som kunne funket uten å gi meg disse problemene
Marihuana ? (20tegn)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har enda til gode å finne et alternativ til cannabis, desverre. Har du prøvd å ta deg en liten pause på et halvt år eller så? Får du panikkangst når du røyker alene og?
Har fått panikkangst av marihuana, men veldig sjelden, kun når jeg har røyket altfor mye a gangen.
Men panikkangsten finnes det også medisiner for, Xanor.
Trådstarter
har hatt pause i ett halvt år, får å så teste igjen, PANG panikk angst.. og er helt ødelagt i flere dager etterpå.. angst osv.. skjer uanz om jeg er alene eller med folk.. så derfor har jeg ikke rørt hasj på ett år nå.. testet blåvalium for å se om jeg kunne få den samme laidback følelsen.. men ble bare maaad trøtt og sov i 20timer..
ta et par øl med valiumen så holder du det gåent. Trenger ikke å ta så mange
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vil ikke anbefale noen å spise benzodiasepiner som en erstatning til hasj. Det ender veldig fort veldig galt.
Valium.
Eller -jeg- syns det er det nermeste du kommer hasj rusen.
Så kan du jo alltids kjøpe deg en 6 pack i tillegg.
Men ikke kjøp no blå valium, det er dritt.
Gå te legen å få valium.
er jo samme gørra inni, er det 'ekte vare' så er det bare å spise en halv en som da tilsvarer en gul valium?
Ble bare kvalm når jeg spiste blå valium jeg, spydde som faen.
Men når jeg fikk en valium av en kompis som hadde fått det av legen sin fikk jeg en lungn følelse i kroppen uten å bli kvalm i hele tatt.
Noen mennesker får hjertebank og panikkangst av hasj, det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å ta en lang pause fra stoffet og prøve igjen. Når du framdeles får panikkangst er det nok ikke noe annet å gjøre enn å holde seg vekke.

Å ta xanor for å unngå angst når man røyker er ikke noe særlig god ide - uansett hva du gjør eller tar vil nok panikkanfallet eller angsten for et panikkanfall ligge og lure og rusen du får blir ikke som den skulle vært.

Som Tias sa: ingen rus gir den samme rusen som hasj. En pille eller to i kombo med et par øl eller rødvin pleier å funke for mange, men etter egen erfaring vet jeg at dette fort blir en farlig god rus. Heller ikke noe godt for nervene å slutte med dette.

Den triste sannheten er vel egentlig at bare hasj gir hasj rus, og de fleste alternativer gir enten svakere og "dårligere" rus, og de alternativene som gir bedre/like god rus som hasjen ikke er alternativer man kan nyte fullt så ofte som hasjen fordi de er fysisk avhengighetsskapende, noe hasjen ikke er.
har satset på et par sobril? har en god funk, kansje ikke så lik men nert syns jeg. men du har ikke grenser eller noia da!
inbruds medisin NR1!
malt muskatnøtt syns jeg smaker det samme (hasjn har mildere smak men samme type smak)
og har samme virkninga (forsåvidt) blir litt av samme følelsen iaffall..
6-8 spiseskjeer med malt muskatnøtt
eventuelt bland ut med en halvliter cola, helt jævli å få ned det der ass.
7-9 timer senere kommer rusen snikende på.

det er det eneste jeg har vært borti som minner om det samme.
Sitat av Kaptein Snus
malt muskatnøtt syns jeg smaker det samme (hasjn har mildere smak men samme type smak)
og har samme virkninga (forsåvidt) blir litt av samme følelsen iaffall..
6-8 spiseskjeer med malt muskatnøtt
eventuelt bland ut med en halvliter cola, helt jævli å få ned det der ass.
7-9 timer senere kommer rusen snikende på.

det er det eneste jeg har vært borti som minner om det samme.
Vis hele sitatet...
Får man kjøpt det på daglisjappa?
ja, sjekk ut krydderhylla på din nærmeste dagligvarepess
Sitat av Kaptein Snus
ja, sjekk ut krydderhylla på din nærmeste dagligvarepess
Vis hele sitatet...

ok takk...men hvor potent er det? blir man skikkeli stein?5-6 ss ja..går fort en pose på en kveld da... er d black boy som pusher muskatt?
dette var spennende ass..visste ikke d fra før faktisk
tror forresten jeg dropper det...tar meg friheten å legge ut dette fra wikipedia..

I lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 7,5 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen. Ved doser på rundt 1 gram er muskat et mildt til medium halusinogen, som gir visuelle halusinasjoner og mild eufori på linje med den man får av marijuana. Muskat inneholder kjemikalier som hindrer hjernen i å stoppe aminosyrer som finnes i vanlig mat, fra å påvirke hjerne og kropp. Tester har vist at muskat ved større mengder reagerer med kroppen mye på samme måte som ecstasy (MDMA). Imidlertid er muskat lite utbredt som rusmiddel, på grunn av sin sterke smak og sandaktig konsistens. Det er også risiko for potensielt smertefulle fysiske sideeffekter og muskatpsykose (se under), og det tar meget lang tid før rusen inntrer, samt at selve rusen kan vare over flere dager. En bruker vil ikke oppleve en rus før seks til sju timer etter muskaten er tatt inn (oralt), og rusen selv varer opptil et døgn, mens ubehagelige sideeffekter kan vare inntil tre dager etterpå.

Ved store inntak kan man risikere såkalt "muskatpsykose", en akutt psykisk ubalanse gjenkjent ved halusinasjon, stress, dødsangst og irritasjon. Noen tilfeller har resultert i sykehusinnleggelse, og det er etter sigene få av de som har erfart muskatforgiftning, som anbefaler det eller repeterer erfaringen.

Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen.

Muskat er ekstremt giftig ved intravenøst inntak. Muskat kan også føre til leverskader ved langvarig bruk. Tidligere har muskat blitt brukt som abortmiddel. Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanti, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging.
Sist endret av yonas; 31. juli 2006 kl. 00:25.
eneste som er like chill som hyge, er å spise en dobbel rivotril/roche og så etter en stund få på en god lisse med speed:P he he like chill form he he men du trenger jo bønner når de viser sine negative sider:P he he he he IKKE NOE ER SOM HASJ ikke tro at noe er som det heller:P
Sitat av knuthulu
Noen mennesker får hjertebank og panikkangst av hasj, det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å ta en lang pause fra stoffet og prøve igjen. Når du framdeles får panikkangst er det nok ikke noe annet å gjøre enn å holde seg vekke.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har fått panikk og hjertebank MANGE ganger på cannabis, og har ved flere anledninger brukt stoffet igjen like etter. Det er noe man må venne seg til. Nå er det stort sett alltid en liten del av "trippen" som er kjip, når jeg røyker. Men det fete gjør at det er værdt det
Sitat av Leknarker
muskaten er tatt inn (oralt).
Vis hele sitatet...
Mista lysten til å teste der.
hvorfor mista du lysten av det? oralt er jo i munnen
Hvis du sliter med panikk angst/ blir veldig paranoid når du røyker, så er et triks som vil fungere en stund å drikke alkohol først og mens du røyker, hvis du absolutt vil ruse deg på hasj eller lignende stoffer.
Sitat av Leknarker
Får man kjøpt det på daglisjappa?
Vis hele sitatet...
ville IKKE satsa på muskatnøtt Testa det en gang bare fordi jeg trodde bare ikke det var mulig at de solgte "drugs" på butikken..Smakte FÆLT ja, og effekten kom ikke før ca 6 timer og da ble jeg bare rar. Ble sittende å høre på musikk å stirre som en loka ape inn i dataskjærmen mens føtene mine "forsvant"
Kompisen min kjente ingenting nesten, men da han sto opp neste dag følte han seg litt "mongo".

Dessuten fucka det med kortidshukommelsen min i en uke elns, glemte nøkler, mobilen osv + at jeg tok såpe på tannbørsten
hehe, sa ikke at det var ett bra alternativ, men det som er nærmest hasj ihvertfall..har aldri fått smerter av muskatt, bare sært opplegg.
sobril er kos det, men ikke akkuratt noen hasj erstatning....
malurt (til å røyke) og litt lsa syre vil gi omtrent hasj rus men som sagt, ingenting er som hasj, bare hasj 0_o
hva med alkohol? gir absolutt ikke samme rus, men da får du ihvertfall en rus som ikke ødelegger deg psykisk...
tror nok trådstarter har smakt alkohol....
trådstarter har nok smakt alkohol ja
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har røyket hasj en god stund nå og har netopp blitt busta på pisseprøve så jeg må slutte og røyke det. Er det noe annent rusmiddel som har en lignende "hasjeffekt"?
For jeg tar en slik THC test så kan drive med masse andre skumle saker uten og bli tatt.. Det er en kompis som har pleid og pisse for meg men hu på legekontoret merka at pisset var kaldt så de må bli med inn på dassen nå, når jeg skal pisse
Jeg leter ikke etter et rusmiddel som man blir heelt på trynet av men som man kan kose seg litt med i helger osv.. Spist litt sopp og synes det var chill men faen heller om jeg skal begynne og ete det hver helg liksom
Har ikke hørt om no særlig stoffer som kan sammenlignes så måtte bare legge ut en liten post her og høre
Du kan bestille en urteblanding som heter spice på nettet, skal vist ha lignende effekt som cannabis, men det er desverre kun cannabis som gir cannabis rus.
(Forholdsvis dårlige) alternativer kunne vært kratom eller spice gold, begge substansene slår ikke ut på urintester, og er fullt tilgjengelig på diverse nettbutikker.

Men hvor ofte må du pisse da?
Spice Diamond funker meget bra.
Godt med smør
Er vell bare å prøve seg på alle de lovlige urtene du finner og så kan du fortelle oss hva funker og ikke :P


Det som har fått en del oppmerksomhet er skunk,spice,salvia og kratom. Salvia vet jeg dog att det ikke er cannabis rus. De andre har blitt anbefalt som erstatning til cannabis, så kjør på

Lykke til
Salvia og cannabis kan definitivt ikke sammenlignes. Salvia har en kraftig psykedelisk effekt, vis det brukes på riktig måte. Cannabis har dog ikke en sånn effekt, med mindre du finner noe vannvittig potente saker. Salvia er ikke noe du kødder med.

Sier ikke at du ikke skal prøve salvia, men ville ikke anbefalt det som en erstatning for cannabis...
Det er da heller ikke noe problem å lure tisseprøven, selv om de er med deg inn. Sjekk f.eks. urinetheclear.com, drugtestingsolutions.com eller whizzinator.com. Får belte som gir tisset kroppsvarme + prøver av ekte THC-fri urin.

Selv om mange elsker andre plante-highs, er det ingen som likner rusen du får av MJ. Så om det er den effekten du vil ha er fake urintesting tingen.
Ellers kan Zohai SX være et alternativ.
Det fins mange måter å jukse på urinprøver. En kompis av meg pleide å fryse ned hasj-fritt piss, som han varma opp i en kasserolle før han hadde det rundt kroppen en slags plastpose, med slange og tut på fremsiden

Jeg har imidlertid ikke hatt behov for å gjøre det. Men om du vil ha tips til annen rus enn hasj vil jeg jo kanskje foreslå GHB-pulver. GHB vises nemlig ikke på vanlige urinprøver, og er kun sporbart i 4-12 timer uansett. Jeg har sett alle de papir-stripene de bruker på vanlige urinprøver, og det er ingen av dem som kan ta GHB. Det er faktisk en hel del man ikke kan finne med slike vanlige hurtigtester.
Et bra alternativ vil være Spice Gold. Jeg røyka det for en liten stund tilbake og det var nesten som god pot.
Det er flere tråder om spice gold, les litt om det du.
http://forum.everyonedoesit.co.uk/ og på legal highs underforumet står det om "The best marijuana replacement thread".
Sist endret av freaker911; 20. mai 2008 kl. 14:58.
Salvia har jeg prøvd og syntes det var helt sykt men tok med salvia posen på fest så den varte ikke akkurat lenge xD fikk heller ikke no bra effekt mens jeg var full/fjern :P
Men er legal highs lovlig i norge også?
Jeg vil fraråde alle til å teste muskat. Det eneste som skjer er at man blir _jævlig_ dårlig og trøtt.
Jeg fikk hallusinasjoner, sov i 20 timer, hadde feberfantasier, hadde dritvondt overalt og lå og ristet hele natten:s