Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1743
Kom over denne artikkelen i dag. De har ikke noe mer makt over elever enn en assistent på skolen ville hatt og det eneste poenget er at det skal fungere avskrekkende på elever. Hvorfor akkurat pensjonerte politifolk? Kan det være for å gi et falskt inntrykk av at de har mer makt enn de egentlig har? De er altså ansatte dassdrauger som skal stå utenfor driter'n og se på elever om de ser rusa ut når de kommer ut av dassen.




– Vi legger en liten hindring. Det er noen som følger med hvis de går inn på en do. Vi kan ikke endevende sekken deres, men vi er en liten bremsekloss, sier Tollefsen.

Dette er politifolk fra den tiden de først og fremst straffeforfulgte folk fremfor å heller behandle rusbruk. Spøkelser som går igjen i gangene og holder et ekstra øye med deg når du er så syndig at du må på do. Uansett om du ikke er der for å ruse deg må du jo føle litt på at du knapt nok rekker å drite uten at noen skal stå rett på utsiden av døra med et tenkende og analyserende blikk. Syntes dere dette er måten å håndtere rusproblematikk på eller kunne de heller ha forsøkt å ansette helsesykepleiere, miljøarbeidere eller barne og ungdomsarbeidere som har utdanning og faglig kompetanse i hvordan de kan følge opp ungdommer og skape trygge, gode skolemiljøet hvor folk tør å oppsøke hjelp hvis de trenger det?
Synes sender litt feil signaler, ville heller ansatt vanlige miljøarbeidere/helsesykepleier, ikke sånn sett noe mot eks snut men de er i litt feil alder, kan hende de har endret seg, men tvilsomt mange som går til de for hjelp..

Likte å bilde de lastet opp med vapene og med ord under at de kan brukes til THC, men alle var single usage med nic bare, får meg til å lure om de tar tobakken til folk å

Vil si ja litt skremselspropenanda med snut for å gi dem for å gi intrykk av mere makt, men er jo akuratt som mannen i gata men de kan jo flexe med ex snut, Dog en uting
Bare din daglige kleine snutskit. Kommer ikke til å hjelpe en dritt lol.

Resten av landet ligger litt bak Oslo ja.
Sist endret av putinerdritt123; 13. mars 2024 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykisk ustabil
Jeg leste artikkelen og fikk en følelse av at de tenker på de pensjonerte politifolkene som politifolk, uansett om de er pensjonerte eller ei. Jeg mener å huske at de beholder politiskiltet og kan bli kalt inn til tjeneste i ekstraordinære situasjoner, men om de kan dra politiskiltet på skolen under utøvelsen av yrket på skolen er jeg veldig usikker på. Hadde det så vært tilfelle, ville jeg ha ment at det bare blir for dumt. Skal alle måtte møte på politiet absolutt overalt? Hver eneste skole? Hvert gatehjørne?
Lurer på hvordan byråkrat- Trude tenker å bekjempe narkotika på skolen hun jobber på. Hvis det er å følge elever inn på dass så er det her nytt bunnpunkt.

Hadde jeg jobbet i politiet hadde jeg sagt opp jobben i skam.
Lol, beware om du er snut, pensjonen er så dårlig at karrieren fortsetter; nedgradert til dassvakt på en drittskole for å se om shitkids sniffer utbøffa ritalin i storefri. Gratulerer med karrierevalget, og masse lykke til!
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Bare din daglige kleine snutskit. Kommer ikke til å hjelpe en dritt lol.

Resten av landet ligger litt bak Oslo ja.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er et veldig bra tiltak.
Jobber en tidligere offiser på en av ungdomskolene i min by.
Det virker å hatt en veldig positiv innvirkning på både holdninger og oppførsel blant de "wannabe gangersterne" samt potensielle fremtidige "kjenninger av politiet".


Vi som ikke bor Oslo, ønsker heller ikke å trakte etter Oslo.
Oslo er mildt sagt ikke et forbilde:
- Større sjans for å bli introdusert for narkotika i ung alder
- Doplanger som får ferdes fritt
- Knivstikking/drap/ran
- Ghettotilstander
- Skoler med mye vold og trakassering av ansatte
- Gjenger
- Unødvendig belastning å være elev, pga mange problembarn
- Høy grad av narkotika bruk
- Antisosial atferd blant mange
- Overprisede boliger

Oslo er fint å besøke, men ikke å bo i.
Sist endret av UrbanFreak86; 13. mars 2024 kl. 19:07.
Fuck Mr. Plod!
hva men å heller ansette en kul rollemodell for kidsa som kan dra i gang noe skikkelig gøy og engasjerende i friminuttet i stedet for?
å nei, det er ikke Trude på 50 som sier "komigjen a! bli med på En Spretten!"

noen her som egentlig vet hvilke grenser som er akseptabelt å pushe for barn/ungdom idag?


Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Vi som ikke bor Oslo, ønsker heller ikke å trakte etter Oslo.
Oslo er mildt sagt ikke et forbilde:
- Større sjans for å bli introdusert for narkotika i ung alder
- Doplanger som får ferdes fritt
- Knivstikking/drap/ran
- Ghettotilstander
- Skoler med mye vold og trakassering av ansatte
- Gjenger
- Unødvendig belastning å være elev, pga mange problembarn
- Høy grad av narkotika bruk
- Antisosial atferd blant mange
- Overprisede boliger

Oslo er fint å besøke, men ikke å bo i.
Vis hele sitatet...
snakk for deg selv, oslo er en av de få setedene hvor ingen* ser på deg når du går på bussen.
man kan vase rundt i sin egen verden og ingen bryr seg om hva du gjør, de har sett det før.

jeg har aldri opplevd noe fælt i oslo sammenliknet med hjembyen min, her kjenner folk deg selv om du ikke kjenner dem og det skjer mindre, så de som liker vold går rundt å leter etter en grunn til å kunne fly på noen.
i mindre byer har du ikke sjags til å rope hjelp engang om noe skulle skjedd, fordi det er ingen å rope til.
jeg hadde gjort mye for å kunne bo i en like fri by som oslo, men det går ikke pga. boligpriser (som du nevnte)

selv å sove utenfor oslo s var mindre sketchy enn å være på det lokale kjøpesenteret.

hvordan skolene er i oslo vet jeg lite om.
Det ryker jo ikke av nesa etter en linje så jeg vet ikke helt om pensjonisten på utsiden vil være en bremsekloss på noe som helst, skal de bare stå til pynt liksom?
I værste fall så kan det jo akselerere problemet. Noen vil jo se på dette som en challenge, og noen syntes sikkert det er dødskult å bruke akkurat denne dassen siden det står «politi» på utsiden.


Håper disse eks-politifolkene har nok selvkontroll til å ikke konfrontere noen, ruset eller ei, blir man filmet av 20 medelever for å potensielt være «narkis» så er det noe som vil forfølge deg.

Enig med Mrracerhacker, en miljøterapeut og lignende ville vært langt mer fornuftig.
Grei nok
knert1's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg synes det er et veldig bra tiltak.
Jobber en tidligere offiser på en av ungdomskolene i min by.
Det virker å hatt en veldig positiv innvirkning på både holdninger og oppførsel blant de "wannabe gangersterne" samt potensielle fremtidige "kjenninger av politiet".


Vi som ikke bor Oslo, ønsker heller ikke å trakte etter Oslo.
Oslo er mildt sagt ikke et forbilde:
- Større sjans for å bli introdusert for narkotika i ung alder
- Doplanger som får ferdes fritt
- Knivstikking/drap/ran
- Ghettotilstander
- Skoler med mye vold og trakassering av ansatte
- Gjenger
- Unødvendig belastning å være elev, pga mange problembarn
- Høy grad av narkotika bruk
- Antisosial atferd blant mange
- Overprisede boliger

Oslo er fint å besøke, men ikke å bo i.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hvor du kommer fra, men finnes det ikke mer humane og effektive måter å hanskes med problematikken? Om de skjerper seg på ungdomsskolen løser det vel ikke alle problemer på fritiden?